fred77 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Mamy w Straży Pożarnej Iveco Daily 65C15. Od dłuższego czasu da się odczuć, że hamulce nie są idealne. Przy wciśnięciu hamulca pedał zapada się do końca. Gdy się napompuje to nieznacznie urośnie ale gdy się przytrzyma wciśnięty pedał to powolutku się on zapada aż do końca. Zapowietrzenie odpada, bo było to już odpowietrzane milion razy. Wycieków żadnych nie ma. Stawiam na zużytą pompę hamulcową. No chyba, że jest jeszcze coś co powoduje takie objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > Mamy w Straży Pożarnej Iveco Daily 65C15. > Od dłuższego czasu da się odczuć, że hamulce nie są idealne. > Przy wciśnięciu hamulca pedał zapada się do końca. Gdy się napompuje to nieznacznie urośnie ale gdy > się przytrzyma wciśnięty pedał to powolutku się on zapada aż do końca. > Stawiam na zużytą pompę hamulcową. Tez stawiam a dokladniej na uszczelniacze miedzy sekcjami pompy hamulcowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > Tez stawiam a dokladniej na uszczelniacze miedzy sekcjami pompy hamulcowej A ile może kosztować taka pompa z wymianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 18 Marca 2014 Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Elastyczne przewody przy okazji wymieńcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Pedał hamulca będzie wpadał jak go będziesz trzymał, oczywiście na zapalonym silniku, znajomy w sprinterze wymienił wszystko (oprócz przewodów sztywnych ) bo pracownik zgłosił ze pedał wpada na postoju, dopiero jak wsiadła do drugiego trzeciego itd. to przekonał się ze tak jest i w nowym tez tak było. Jeżeli ten problem występuje w czasie jazdy to zobacz czy nie ma luzu na łożyskach. Koła trochę się wysuwają i rozszerzają klocki od tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 > Pedał hamulca będzie wpadał jak go będziesz trzymał, oczywiście na zapalonym silniku, znajomy w > sprinterze wymienił wszystko (oprócz przewodów sztywnych ) bo pracownik zgłosił ze pedał wpada > na postoju, dopiero jak wsiadła do drugiego trzeciego itd. to przekonał się ze tak jest i w > nowym tez tak było. Jeżeli ten problem występuje w czasie jazdy to zobacz czy nie ma luzu na > łożyskach. Koła trochę się wysuwają i rozszerzają klocki od tarczy. a jakie to ma znaczenie skoro klocek jest obustronnie przy tarczy a sam zacisk porusza się na prowadnicach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 > a jakie to ma znaczenie skoro klocek jest obustronnie przy tarczy a sam zacisk porusza się na > prowadnicach? Jezeli nie ma znaczenia to odsun klocki od tarczy srubokretem i nacisnij hamulec, tak samo tarcza ktora sie pochyla z przodu a z tylu ze wzgledu na budowe mostu wysuwa sie rozszerza zacisk (chowa tloczek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 > Jezeli nie ma znaczenia to odsun klocki od tarczy srubokretem i nacisnij hamulec, tak samo tarcza > ktora sie pochyla z przodu a z tylu ze wzgledu na budowe mostu wysuwa sie rozszerza zacisk > (chowa tloczek) tarcza sie pochyla ? to jaki ten luz na tych łożyskach jest 1 cm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > tarcza sie pochyla ? to jaki ten luz na tych łożyskach jest 1 cm ? Wystarczy jeden milimetr luzu to schowa tłoczek od 2mm to samo z drugiej strony, plus luz na łożyskach tylnego mostu. Zresztą mało ważne bo widzę ze tu sami znawcy, ja podpowiadam co może być przyczyna z własnych doświadczeń a znawcy mnie krytykują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > Wystarczy jeden milimetr luzu to schowa tłoczek od 2mm > to samo z drugiej strony, plus luz na łożyskach tylnego mostu. Zresztą mało ważne bo widzę ze tu > sami znawcy, ja podpowiadam co może być przyczyna z własnych doświadczeń a znawcy mnie > krytykują nie krytykuje, tylko wytłumacz, jak luzy na łożyskach mogą odsuwać klocki, skoro sam zacisk od takich ruchów powinien poruszać się a nie odsuwać tłoczki. Ponadto, wydaje mi się, że takie Iveco ma raczej z tyłu bębny niż tarcze i klocki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > nie krytykuje, tylko wytłumacz, jak luzy na łożyskach mogą odsuwać klocki, skoro sam zacisk od > takich ruchów powinien poruszać się a nie odsuwać tłoczki. Ponadto, wydaje mi się, że takie > Iveco ma raczej z tyłu bębny niż tarcze i klocki... Wiec zdejmij kolo odkrec tarcze i pociagnij za jedna strone (przeciwna od zacisku) zobacz czy tloczek sie nie chowa. Tak samo w czasie jazdy. Hamulce z tylu na 99% tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > Wiec zdejmij kolo odkrec tarcze i pociagnij za jedna strone (przeciwna od zacisku) zobacz czy > tloczek sie nie chowa. Tak samo w czasie jazdy. Hamulce z tylu na 99% tarcze przy takich luzach jak zakładasz, do tej pory łożyska powinne się już rozsypać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.