Skocz do zawartości

Scenic III vs C4 Picasso


janus_z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam się nad zakupem auta z lat 2009-2010 oba auta podobają mi sie podobnie, może z lekko przewagą w stronę Scenica III. Jestem ukierunkowany raczej na benzynę, w Scenicu wchodzi w grę 1.6 (dobry do LPG) lub 1.4 Tce (w tym już gorzej z LPG, gdyż nie ma regulacji hydraulicznej zaworów), w C4P w sumie w grę wchodzi w tych latach chyba tylko 1.6 VTi(nie znam za bardzo tego silnika, jak on współpracuje z LPG? ), niestety 90% ofert tych aut jest w ON i teraz biorę już i takie pod uwagę, diesle są chyba jednak te mniejsze 1.5 DCI vs 1.6 HDi lepsze w C4P, natomiast 2.0 chyba jednak w Scenicu ?.

I tak jeszcze ogólnie które auto będzie prostsze w obsłudze, trwalsze - chodzi głównie o elektronikę, mechanikę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenicu z 1.4 Tce nie wiem czy jest problem z brakiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych tylko raczej z wtryskiem bespośrednim, gdzie przy chęci montażu gazu jest to bardzo dużym problemem. Sprawdź, nie wiem czy w tych Scenicach nie montowali jeszcze 2.0 benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W scenicu z 1.4 Tce nie wiem czy jest problem z brakiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych

> tylko raczej z wtryskiem bespośrednim, gdzie przy chęci montażu gazu jest to bardzo dużym

> problemem. Sprawdź, nie wiem czy w tych Scenicach nie montowali jeszcze 2.0 benzyny

1.4 TCE jest tak jak pisałem, 2.0 benzyna była, ale silnik Nissana również nie do LPG, dodatkowo tylko z automatem bezstopniowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zastanawiam się nad zakupem auta z lat 2009-2010 oba auta podobają mi sie podobnie, może z lekko

> przewagą w stronę Scenica III. Jestem ukierunkowany raczej na benzynę, w Scenicu wchodzi w grę

> 1.6 (dobry do LPG) lub 1.4 Tce (w tym już gorzej z LPG, gdyż nie ma regulacji hydraulicznej

> zaworów), w C4P w sumie w grę wchodzi w tych latach chyba tylko 1.6 VTi(nie znam za bardzo

> tego silnika, jak on współpracuje z LPG? ), niestety 90% ofert tych aut jest w ON i teraz

> biorę już i takie pod uwagę, diesle są chyba jednak te mniejsze 1.5 DCI vs 1.6 HDi lepsze w

> C4P, natomiast 2.0 chyba jednak w Scenicu ?.

> I tak jeszcze ogólnie które auto będzie prostsze w obsłudze, trwalsze - chodzi głównie o

> elektronikę, mechanikę

Citroenowskie te 1,6 nie nadaje się do gazu.

szukaj diesla wink.gif nawet 1,6hdi w tej wielkiej budzie będzie się dobrze sprawowało, w porównaniu z tą benzyną. a jak znajdziesz godny egzemplarz z 2.0hdi to będziesz max zadowolony wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Citroenowskie te 1,6 nie nadaje się do gazu.

> szukaj diesla nawet 1,6hdi w tej wielkiej budzie będzie się dobrze sprawowało, w porównaniu z tą

> benzyną. a jak znajdziesz godny egzemplarz z 2.0hdi to będziesz max zadowolony

Czyli jak beznzyna to tylko Scenic, a jak w pozostałych kwestiach, ma ktoś porównanie, lub miał podobny dylemat przy zakupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak beznzyna to tylko Scenic, a jak w pozostałych kwestiach, ma ktoś porównanie, lub miał

> podobny dylemat przy zakupie?

1,6 VTI można gazować, Peugeot nawet nowe auta z gazem sprzedaje. W cytrynach ludzie montują po gwarancji /jak kupowałem swojego to salonowiec tak mi zachwalał, chociaż gazem nie byłem zainteresowany/. Jedno ale z dynamiką w przypadku 1,6 beznyny i w Sceniku i w C4 to raczej będzie problem. Poszukaj HDI z wiarygodną historią to najlepszy wybór dla aut o tych gabarytach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,6 VTI można gazować, Peugeot nawet nowe auta z gazem sprzedaje. W cytrynach ludzie montują po

> gwarancji /jak kupowałem swojego to salonowiec tak mi zachwalał, chociaż gazem nie byłem

> zainteresowany/. Jedno ale z dynamiką w przypadku 1,6 beznyny i w Sceniku i w C4 to raczej

> będzie problem. Poszukaj HDI z wiarygodną historią to najlepszy wybór dla aut o tych

> gabarytach.

A jak z FAP w HDI, bo przebiegi robie raczej małe, do pracy 7 KM w jedną stronę, nie będzie problemu ?, w SIII w 1.5 DCI jest podobno 5-ty wtryskiwacz właśnie w celu wypalania FAP i nawet w mieście FAP się tam nie zapycha i nie ma problemu z rozrzedzaniem oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak z FAP w HDI, bo przebiegi robie raczej małe, do pracy 7 KM w jedną stronę, nie będzie

> problemu ?, w SIII w 1.5 DCI jest podobno 5-ty wtryskiwacz właśnie w celu wypalania FAP i

> nawet w mieście FAP się tam nie zapycha i nie ma problemu z rozrzedzaniem oleju

W HDI Fap wypala się praktycznie niezauważalnie. Nie słyszałem żeby ktoś miał z tym problemy. 7 km to krótki dystans jak na diesla ale gaz z sekwencją z normalnie ustawioną temparaturą przełączania też zbyt ekonomiczny na takich odcinkach nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W HDI Fap wypala się praktycznie niezauważalnie. Nie słyszałem żeby ktoś miał z tym problemy. 7 km

> to krótki dystans jak na diesla ale gaz z sekwencją z normalnie ustawioną temparaturą

> przełączania też zbyt ekonomiczny na takich odcinkach nie będzie.

U siebie mam w Stagu ustawioną tem. przełączenia 17 stopni ( w lato zmieniam na 22), chodzi bez problemów (zrobione już jakieś 120 tys. km, zmieniane tylko filtry, no i regulacja- robię sam), przełącza sie po 200 metrach, benzyny prawie nie ubywa - podstawa to silnik który toleruje dobrze lpg, w SIII takim byłby tylko 1.6, jeździłem takim jak dla mnie osiągi wystarczające, tylko, na auto z takim silnikiem które było by w miarę to jeszcze nie trafiłem frown.gif, i dlatego zaczynam myśleć o dieslu, jednak 90% procent aut w ON to 1.5 DCI (wolałbym 1.9 a najlepiej chwalony 2.0 DCI) o którym różnie piszą, i dlatego zacząłem myśleć o C4 Picasso, ale jak się wgłębiam to benzyna dużo bardziej problematyczna, choć silniki 1.6 HDI wyglądają na lepsze, tylko jeszcze kwestia kosztów serwisu - tu chyba jednak Scenic III będzie tańszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .... no jak kupa a nie samochód w porównaniu do C4GP

> ŻADNEJ finezji

Ta finezja jest fajna przez pierwszy rok, a później wszyscy się śmieją z bohomaza na kołach.

Scenic - masakra stylistyczna, moze jako zabawaka Matchbox jest fajna dla dziecka, C4 jakoś ujdzie, ale proporcje szerokości i wysokości z lekka porażają , wygląda jak jeżdżące drzwi Ludwik XiV, postawione na sztorc . hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta finezja jest fajna przez pierwszy rok, a później wszyscy się śmieją z bohomaza na kołach.

> Scenic - masakra stylistyczna, moze jako zabawaka Matchbox jest fajna dla dziecka, C4 jakoś

> ujdzie, ale proporcje szerokości i wysokości z lekka porażają , wygląda jak jeżdżące drzwi

> Ludwik XiV, postawione na sztorc .

O czym Ty piszesz ?

C4GP jest najzgrabniejszym miniVanem oststnich lat.

Wygląd przodu z ogromna szybą, tył z wyjątkowymi światłami o prostu powala.

citroen-c4-picasso-cit_c4_06_picasso_1.jpg

citroen-c4-picasso-cit_c4_06_picasso_3.jpg

Popatrz na P5008 - atrapa chłodnicy jak fiszbiny u głodnego wieloryba lub klown, a lampki tylne jak nie od tego auta, malutkie smile.gif

287619556-PEUGEOT_5008_Compact_MPV-1.jpg

6b01c6381fe21834e79b1c09490bc860.jpg

287619556-PEUGEOT_5008_Compact_MPV-r1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O czym Ty piszesz ?

> C4GP jest najzgrabniejszym miniVanem oststnich lat.

> Wygląd przodu z ogromna szybą, tył z wyjątkowymi światłami o prostu powala.

> Popatrz na P5008 - atrapa chłodnicy jak fiszbiny u głodnego wieloryba lub klown, a lampki tylne jak

> nie od tego auta, malutkie

Musimy mieć różne gusta. C4 z przodu wygląda nieproporcjonalnie, jest wąski i wysoki, tył jest brzydki.

Nie twierdzę że 5008 jest piękny, ale jest ładny i proporcjonalny, wygląda bardziej jak kombi a nie jak van. Zgodzę się z jednym, że Scenic przebija brzydotą wszystkie vana, szczególnie Grand w tej i poprzedniej wersji. To jest masakra.

Ale każdy wybiera co mu bardziej odpowiada. Ja tylko wyraziłem swoje odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy wy tu o gustach a mnie interesują bardzie walory praktyczne (nie szukam dużego, biorę po

> uwage jedynie krótkie wersje) i ekonomiczne

mi tam się bardzo podoba Scenic tylko nie wiem jaki bym wybrał silnik zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zdecydowanie Scenic

No mi po lekturze tez wychodzi na to, że Scenik III będzie w sumie autem tańszym w utrzymaniu i serwisie, tylko dalej się waham , nad tym dieslem 1.5 DCI - ale pewnie na nim się skończy bo auto z benzyna 1.6 bardzo ciężko znaleźć mad.gif

ps. Panowie co sądzicie o tym aucie, jest juz z fabrycznym gazem, tu upatruję trochę problemu, bo nie wiadomo gdzie to serwisować, ktoś ma jakieś doświadczenie jak to wygląda ?

Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma chyba wtrysku bezpośredniego.

> W scenicu z 1.4 Tce nie wiem czy jest problem z brakiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych

> tylko raczej z wtryskiem bespośrednim, gdzie przy chęci montażu gazu jest to bardzo dużym

> problemem. Sprawdź, nie wiem czy w tych Scenicach nie montowali jeszcze 2.0 benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.