janus_z Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Witam Zastanawiam się nad zakupem auta z lat 2009-2010 oba auta podobają mi sie podobnie, może z lekko przewagą w stronę Scenica III. Jestem ukierunkowany raczej na benzynę, w Scenicu wchodzi w grę 1.6 (dobry do LPG) lub 1.4 Tce (w tym już gorzej z LPG, gdyż nie ma regulacji hydraulicznej zaworów), w C4P w sumie w grę wchodzi w tych latach chyba tylko 1.6 VTi(nie znam za bardzo tego silnika, jak on współpracuje z LPG? ), niestety 90% ofert tych aut jest w ON i teraz biorę już i takie pod uwagę, diesle są chyba jednak te mniejsze 1.5 DCI vs 1.6 HDi lepsze w C4P, natomiast 2.0 chyba jednak w Scenicu ?. I tak jeszcze ogólnie które auto będzie prostsze w obsłudze, trwalsze - chodzi głównie o elektronikę, mechanikę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 W scenicu z 1.4 Tce nie wiem czy jest problem z brakiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych tylko raczej z wtryskiem bespośrednim, gdzie przy chęci montażu gazu jest to bardzo dużym problemem. Sprawdź, nie wiem czy w tych Scenicach nie montowali jeszcze 2.0 benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > W scenicu z 1.4 Tce nie wiem czy jest problem z brakiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych > tylko raczej z wtryskiem bespośrednim, gdzie przy chęci montażu gazu jest to bardzo dużym > problemem. Sprawdź, nie wiem czy w tych Scenicach nie montowali jeszcze 2.0 benzyny 1.4 TCE jest tak jak pisałem, 2.0 benzyna była, ale silnik Nissana również nie do LPG, dodatkowo tylko z automatem bezstopniowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > Witam > Zastanawiam się nad zakupem auta z lat 2009-2010 oba auta podobają mi sie podobnie, może z lekko > przewagą w stronę Scenica III. Jestem ukierunkowany raczej na benzynę, w Scenicu wchodzi w grę > 1.6 (dobry do LPG) lub 1.4 Tce (w tym już gorzej z LPG, gdyż nie ma regulacji hydraulicznej > zaworów), w C4P w sumie w grę wchodzi w tych latach chyba tylko 1.6 VTi(nie znam za bardzo > tego silnika, jak on współpracuje z LPG? ), niestety 90% ofert tych aut jest w ON i teraz > biorę już i takie pod uwagę, diesle są chyba jednak te mniejsze 1.5 DCI vs 1.6 HDi lepsze w > C4P, natomiast 2.0 chyba jednak w Scenicu ?. > I tak jeszcze ogólnie które auto będzie prostsze w obsłudze, trwalsze - chodzi głównie o > elektronikę, mechanikę Citroenowskie te 1,6 nie nadaje się do gazu. szukaj diesla nawet 1,6hdi w tej wielkiej budzie będzie się dobrze sprawowało, w porównaniu z tą benzyną. a jak znajdziesz godny egzemplarz z 2.0hdi to będziesz max zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > Citroenowskie te 1,6 nie nadaje się do gazu. > szukaj diesla nawet 1,6hdi w tej wielkiej budzie będzie się dobrze sprawowało, w porównaniu z tą > benzyną. a jak znajdziesz godny egzemplarz z 2.0hdi to będziesz max zadowolony Czyli jak beznzyna to tylko Scenic, a jak w pozostałych kwestiach, ma ktoś porównanie, lub miał podobny dylemat przy zakupie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > Czyli jak beznzyna to tylko Scenic, a jak w pozostałych kwestiach, ma ktoś porównanie, lub miał > podobny dylemat przy zakupie? 1,6 VTI można gazować, Peugeot nawet nowe auta z gazem sprzedaje. W cytrynach ludzie montują po gwarancji /jak kupowałem swojego to salonowiec tak mi zachwalał, chociaż gazem nie byłem zainteresowany/. Jedno ale z dynamiką w przypadku 1,6 beznyny i w Sceniku i w C4 to raczej będzie problem. Poszukaj HDI z wiarygodną historią to najlepszy wybór dla aut o tych gabarytach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > 1,6 VTI można gazować, Peugeot nawet nowe auta z gazem sprzedaje. W cytrynach ludzie montują po > gwarancji /jak kupowałem swojego to salonowiec tak mi zachwalał, chociaż gazem nie byłem > zainteresowany/. Jedno ale z dynamiką w przypadku 1,6 beznyny i w Sceniku i w C4 to raczej > będzie problem. Poszukaj HDI z wiarygodną historią to najlepszy wybór dla aut o tych > gabarytach. A jak z FAP w HDI, bo przebiegi robie raczej małe, do pracy 7 KM w jedną stronę, nie będzie problemu ?, w SIII w 1.5 DCI jest podobno 5-ty wtryskiwacz właśnie w celu wypalania FAP i nawet w mieście FAP się tam nie zapycha i nie ma problemu z rozrzedzaniem oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > A jak z FAP w HDI, bo przebiegi robie raczej małe, do pracy 7 KM w jedną stronę, nie będzie > problemu ?, w SIII w 1.5 DCI jest podobno 5-ty wtryskiwacz właśnie w celu wypalania FAP i > nawet w mieście FAP się tam nie zapycha i nie ma problemu z rozrzedzaniem oleju W HDI Fap wypala się praktycznie niezauważalnie. Nie słyszałem żeby ktoś miał z tym problemy. 7 km to krótki dystans jak na diesla ale gaz z sekwencją z normalnie ustawioną temparaturą przełączania też zbyt ekonomiczny na takich odcinkach nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > Czyli jak beznzyna to tylko Scenic, a jak w pozostałych kwestiach, ma ktoś porównanie, lub miał > podobny dylemat przy zakupie? Mniej więcej, kupiłem 5008, przynajmniej wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > W HDI Fap wypala się praktycznie niezauważalnie. Nie słyszałem żeby ktoś miał z tym problemy. 7 km > to krótki dystans jak na diesla ale gaz z sekwencją z normalnie ustawioną temparaturą > przełączania też zbyt ekonomiczny na takich odcinkach nie będzie. U siebie mam w Stagu ustawioną tem. przełączenia 17 stopni ( w lato zmieniam na 22), chodzi bez problemów (zrobione już jakieś 120 tys. km, zmieniane tylko filtry, no i regulacja- robię sam), przełącza sie po 200 metrach, benzyny prawie nie ubywa - podstawa to silnik który toleruje dobrze lpg, w SIII takim byłby tylko 1.6, jeździłem takim jak dla mnie osiągi wystarczające, tylko, na auto z takim silnikiem które było by w miarę to jeszcze nie trafiłem , i dlatego zaczynam myśleć o dieslu, jednak 90% procent aut w ON to 1.5 DCI (wolałbym 1.9 a najlepiej chwalony 2.0 DCI) o którym różnie piszą, i dlatego zacząłem myśleć o C4 Picasso, ale jak się wgłębiam to benzyna dużo bardziej problematyczna, choć silniki 1.6 HDI wyglądają na lepsze, tylko jeszcze kwestia kosztów serwisu - tu chyba jednak Scenic III będzie tańszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > Mniej więcej, kupiłem 5008, przynajmniej wygląda ... .... no jak kupa a nie samochód w porównaniu do C4GP ŻADNEJ finezji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > .... no jak kupa a nie samochód w porównaniu do C4GP > ŻADNEJ finezji Ta finezja jest fajna przez pierwszy rok, a później wszyscy się śmieją z bohomaza na kołach. Scenic - masakra stylistyczna, moze jako zabawaka Matchbox jest fajna dla dziecka, C4 jakoś ujdzie, ale proporcje szerokości i wysokości z lekka porażają , wygląda jak jeżdżące drzwi Ludwik XiV, postawione na sztorc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > Ta finezja jest fajna przez pierwszy rok, a później wszyscy się śmieją z bohomaza na kołach. > Scenic - masakra stylistyczna, moze jako zabawaka Matchbox jest fajna dla dziecka, C4 jakoś > ujdzie, ale proporcje szerokości i wysokości z lekka porażają , wygląda jak jeżdżące drzwi > Ludwik XiV, postawione na sztorc . O czym Ty piszesz ? C4GP jest najzgrabniejszym miniVanem oststnich lat. Wygląd przodu z ogromna szybą, tył z wyjątkowymi światłami o prostu powala. Popatrz na P5008 - atrapa chłodnicy jak fiszbiny u głodnego wieloryba lub klown, a lampki tylne jak nie od tego auta, malutkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > O czym Ty piszesz ? > C4GP jest najzgrabniejszym miniVanem oststnich lat. > Wygląd przodu z ogromna szybą, tył z wyjątkowymi światłami o prostu powala. > Popatrz na P5008 - atrapa chłodnicy jak fiszbiny u głodnego wieloryba lub klown, a lampki tylne jak > nie od tego auta, malutkie Musimy mieć różne gusta. C4 z przodu wygląda nieproporcjonalnie, jest wąski i wysoki, tył jest brzydki. Nie twierdzę że 5008 jest piękny, ale jest ładny i proporcjonalny, wygląda bardziej jak kombi a nie jak van. Zgodzę się z jednym, że Scenic przebija brzydotą wszystkie vana, szczególnie Grand w tej i poprzedniej wersji. To jest masakra. Ale każdy wybiera co mu bardziej odpowiada. Ja tylko wyraziłem swoje odczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 koledzy wy tu o gustach a mnie interesują bardzie walory praktyczne (nie szukam dużego, biorę po uwage jedynie krótkie wersje) i ekonomiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 To zdecydowanie Scenic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > koledzy wy tu o gustach a mnie interesują bardzie walory praktyczne (nie szukam dużego, biorę po > uwage jedynie krótkie wersje) i ekonomiczne mi tam się bardzo podoba Scenic tylko nie wiem jaki bym wybrał silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > To zdecydowanie Scenic No mi po lekturze tez wychodzi na to, że Scenik III będzie w sumie autem tańszym w utrzymaniu i serwisie, tylko dalej się waham , nad tym dieslem 1.5 DCI - ale pewnie na nim się skończy bo auto z benzyna 1.6 bardzo ciężko znaleźć ps. Panowie co sądzicie o tym aucie, jest juz z fabrycznym gazem, tu upatruję trochę problemu, bo nie wiadomo gdzie to serwisować, ktoś ma jakieś doświadczenie jak to wygląda ? Link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 przeskaluj te zdjecia bo się forum rozjeżdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 tu masz ładnego granda dci, i jest sporo tańszy - za zaoszczędzona kasę akurat możesz serwisować dci, jakby okazało się awaryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 ten Scenci myślę, ze wygląda ok. Jeśli chodzi o instalacje to jest to PRINS, dość popularna instalacja montowana w niemczech. Myśle, ze polscy gazownicy nie bedą mieli z nią problemu. Myśle, że auto warte uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Tam nie ma chyba wtrysku bezpośredniego. > W scenicu z 1.4 Tce nie wiem czy jest problem z brakiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych > tylko raczej z wtryskiem bespośrednim, gdzie przy chęci montażu gazu jest to bardzo dużym > problemem. Sprawdź, nie wiem czy w tych Scenicach nie montowali jeszcze 2.0 benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Tam nie ma chyba wtrysku bezpośredniego. > > problemem. Sprawdź, nie wiem czy w tych Scenicach nie montowali jeszcze 2.0 benzyny w takim razie to cudowna wiadomość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > w takim razie to cudowna wiadomość Z tego co się orientuje, te silniki są problematyczne do gazu, ale nie drążyłem tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > tu masz ładnego granda dci, i jest sporo tańszy - za zaoszczędzona kasę akurat możesz serwisować > dci, jakby okazało się awaryjne a 100 koni to trochę nie mało do takiego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > a 100 koni to trochę nie mało do takiego auta? pewnie mało ale chyba i tak lepiej niż 110 w 1.6 16v z LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > pewnie mało ale chyba i tak lepiej niż 110 w 1.6 16v z LPG mam teraz 2.0 i powiem Ci że to chyba tak na styk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > mam teraz 2.0 i powiem Ci że to chyba tak na styk mocy to zawsze jest za mało jak jeżdziłem sejakiem to marzyłam o kompakcie +100KM a teraz to widzę, że ledwo się takie odpychają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.