Skocz do zawartości

Chłopaki, ruszcie "konceptem"i pomóżcie..


MirekD

Rekomendowane odpowiedzi

jak już sie rozwodziłem mam problem ze świecami żarowymi a dokładniej z fajlem który sie pojawia po "czeku" na wyświetlaczu.

- sprawdziłem świece ( w pierwszym podejściu do tematu, pisałem o tym),

- zainteresowałem sie przekaźnikiem, sprawdziłem, na wszelki wypadek wymieniłem, bez zmian,

- dziś sprawdziłem po wtyczce od przekaźnika do świec i.... mam cię !!!! tuk.gif 3 cylinder nie ma przewodzenia, wymiana świecy (to w moment 5 miut góra, 15 zatknięcie przewodu na świecę i trochę blah.gif w "kuchennej łacinie",

poskładałem, procedura odpalenia 3 x przeprowadzona i dalej jest dupa, fajl i spirala sie świeci.

auto odpala bez problemu, nie dymi ani na biało, ani na szaro, ani na czarno ( no może troche jak depne w podłoge na 2 biegu), nie ważne czy po nocy czy zaraz po drive.gif pali za przekreceniem kluczyka, już tyle razy tam grzebałem ,że plastiki na rurkach paliwa zaczynają sie obłamywać a problem jest, elektryk sie po łbie drapie i snuje teorie z kosmosu (w innym wątku, o dodatkowym podgrzewaczu płynu ch łodzącego pad.giffacepalm%5B1%5D.gifscrewy.gif)

wszystkie rady Kolegów zastosowałem i jest, było o.k.

dwa lata temu padła jedna świeca, ale wymieniłem wszystkie na Febi i było dobrze, teraz już nie mam pomysłu sciana.gif

blagam.gifblagam.gifblagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj, czegos tu nie rozumiem. Ostatnio pisales, ze sprawdziles swiece i kazda miala cos kolo 1ohma, zasugerowalem zebys przemierzyl rezystancje po wiazce od przekaznika i piszesz wyzej ze na 3 cylindrze nie ma przejscia co wskazuje na uszkodzona wiazke a Ty piszesz, ze wymieniles swiece. Wynika z tego, ze powinuenes skupic sie na wymianie wiazki a nie swiecy. Cos pokrecilem czy nie zrozumialem hmm.gifzlosnik.gif

Wydaje mi sie ze tu masz problem. A przy okazji to u mnie fail od swiec sam nie nie znika po n-tym odpaleniu tylko trzeba kasowac fes/mes. Juz dwa razy przechodzikem ten temat i zawsze tak bylo choc wiem, ze niektore body inaczej dzialaja i blad znika po 3 odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj czekaj, czegos tu nie rozumiem. Ostatnio pisales, ze sprawdziles swiece i kazda miala cos

> kolo 1ohma, zasugerowalem zebys przemierzyl rezystancje po wiazce od przekaznika i piszesz

> wyzej ze na 3 cylindrze nie ma przejscia co wskazuje na uszkodzona wiazke a Ty piszesz, ze

> wymieniles swiece.

trochę zamąciłem, za pierwszym razem wykręcone wszystkie świece sprawdzałem omomierzem i miały 1,4 ohma, podłączone do aku zaświecily ładnie na czerwono.

dopadłem przekaźnik i wymieniłem - bez zmian fajl.

dziś wypiąłem wtyczke i sprawdzam po wiązce zakładajac że sprawna i wychodzi że 3'cia świeca ma 0 ohmów, wymieniam i sprawdzam po wiązce, jest opór 1,4 (więc wiązka jest o.k.)

wniosek: w miedzyczasie świeca się sfajczyła

> Wynika z tego, ze powinuenes skupic sie na wymianie wiazki a nie swiecy.

jak wyżej wyszło,że wiązka przewodzi.

> Cos pokrecilem czy nie zrozumialem

ja mamieszałem w opisie,

> Wydaje mi sie ze tu masz problem. A przy okazji to u mnie fail od swiec sam nie nie znika po n-tym

> odpaleniu tylko trzeba kasowac fes/mes. Juz dwa razy przechodzikem ten temat i zawsze tak bylo

> choc wiem, ze niektore body inaczej dzialaja i blad znika po 3 odpaleniu.

u mnie tak było za pierwszym razem gdy padła świeca na 4 cylindrze, po wymianie znikł fajl za 3'cim odpaleniem, wyślę serce.gif na egzaminer niech kasują, zobaczę co dalej, ale brak mi pomysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma 0 ohm to jest dobrze. Jakby miala przerwe to wtedy jest padnieta.

Sprawdz jeszcze podrzewacz paliwa w podstawie filtra paliwa. Boczna wtyczka na filtrze. Nie pamietam ile powinny miec ohm rezystory ktore de facto podrzewaj rope ale moge to sprawdzic, chyba ze ktos bedzie mial stilona niedaleko i pomierzy. Jakby to padlo to trzeba wymienic podstawe filtra. Oczywiscie nie wspominam o przeczyszczeniu wszystkich stykow obwodu swiec bovto chyba oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ma 0 ohm to jest dobrze. Jakby miala przerwe to wtedy jest padnieta.

podpięłem pod aku i sie nie zaczerwieniła

> Sprawdz jeszcze podrzewacz paliwa w podstawie filtra paliwa. Boczna wtyczka na filtrze. Nie

> pamietam ile powinny miec ohm rezystory ktore de facto podrzewaj rope ale moge to sprawdzic,

> chyba ze ktos bedzie mial stilona niedaleko i pomierzy. Jakby to padlo to trzeba wymienic

> podstawe filtra. Oczywiscie nie wspominam o przeczyszczeniu wszystkich stykow obwodu swiec

> bovto chyba oczywiste.

zlosnik.gif czyszczone

to podgrzewacz generuje fajla ?

może to dobry ślad, choc dziś ciurkało mi ciepłym jak odpinałem rurki od filtra, która wtyczka, są dwie, węższa i szersza.

może teoria elektryka z podgrzewaniem ma sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak czytam ten wątek i zastanawiam się nad jedną rzeczą, a co z tą świecą którą włożyłeś w miejsce

> tej nie grzejącej? Czy ona dalej sprawna czy znów ją coś dopadło?

wygląda,że grzeje

a zresztą kto ja już tam wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj więcej o tym podgrzewaczu KLIK

> Jeśli tak jak piszesz świeca nie grzała po podłączeniu na krótko i wymieniłeś na dobrą, to pierwsze

> co zrób to wykasuj błąd z ecu.

dzięki przeanalizuję jutro na widno, mój błąd to:

kod usterki P0380

tu znalazłem opis i zrobiłem jak piszą

P0380

ale buba jest nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze problem tkwi w ecu? jezeli masz okazje podmienic podmien i sprawdz,,, zasada dzialania jest prosta>

ecu wysyla sygnal do pogrzewacza, gdy ten nagrzeje swiece wysyla sygnal o nagrzanych swiecach do ecu, jezeli ten nie zareaguje na sygnal z podgrzewacza bedzie to skutkowac bledami...obstawiam ze ecu cos nie teges;/ ale to tylko sugestia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

świece nowe => sprawne,

wiązka sprawdzona => sprawna,

przekaźnik => sprawny,

błąd nadal jest, ciągle ten sam P0380

klnie.gif i jeszcze na dodatek jedna stara "żarówa" wpadła mi w zakamarek pod osłoną pompy "WC" i za nic nie idzie jej wydłubać klnie.gifklnie.gif

pali od strzała, nie dymi, nie szarpie, nie "kuleje" na wolnych obrotach.

..uj wie o co biega, pierwszy poważny problem po 13 latach serce.gif

chyba czas na "żyletki" oddać, choć szkoda. buu.gif

Chańba Stilonowi !! but.gifbut.gifbut.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świece nowe =wiązka sprawdzona =przekaźnik =

> błąd nadal jest, ciągle ten sam P0380

> i jeszcze na dodatek jedna stara "żarówa" wpadła mi w zakamarek pod osłoną pompy "WC" i za nic

> nie idzie jej wydłubać

> pali od strzała, nie dymi, nie szarpie, nie "kuleje" na wolnych obrotach.

> ..uj wie o co biega, pierwszy poważny problem po 13 latach

> chyba czas na "żyletki" oddać, choć szkoda.

> Chańba Stilonowi !!

nie masz gdzieś "zminego lutu"

mierzysz/sprawdzasz jest ok - podpinasz pojawia się bajzel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świece nowe =wiązka sprawdzona =przekaźnik =

Jeśli na 100% jesteś tego pewien to pozostaje ecu lub po prostu spróbuj z innymi świecami. Może te które obecnie masz mają zbyt duży opór. Ja osobiście jeżdżę na Magneti Marelli (25zł/szt) i są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli na 100% jesteś tego pewien to pozostaje ecu lub po prostu spróbuj z innymi świecami. Może te

> które obecnie masz mają zbyt duży opór. Ja osobiście jeżdżę na Magneti Marelli (25zł/szt) i są

> ok.

Beru po 7 dych za sztuke, nówki

podniosłem 4 krotnie wartość "padaki".

pozostaje ecu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie masz gdzieś "zminego lutu"

> mierzysz/sprawdzasz jest ok - podpinasz pojawia się bajzel?

pojawiło sie bez "ostrzeżenia" z dnia na dzień, tak jakby świeca się "wyświeciła"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak motor ciepły to też wali failurem? czy tylko wtedy gdy ma grzać?

przekręcam kuczyk, zaczyna grzać i gaśnie po ok 3-4 sek, mija ok 5 sekund od startu silnika i wywala fajla o błędzie podgrzewania, świeci około 30 sekund i gaśnie. co rozruch to samo, na zimno czy ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przekręcam kuczyk, zaczyna grzać i gaśnie po ok 3-4 sek, mija ok 5 sekund od startu silnika i

> wywala fajla o błędzie podgrzewania, świeci około 30 sekund i gaśnie. co rozruch to samo, na

> zimno czy ciepło.

No to chyba jednak ECU, u mnie jedna świeczka nie grzeje to błąd wywali tylko gdy ECU wyślę sygnał że ma grzać. Jak motor jest ciepły to kontrolka zapali się na sekundę i gaśnie i później żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.