Skocz do zawartości

IV Gen jakie powinno być spalanie LPG?


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Wybaczcie może lamerskie pytanie, ale wcześniej nie miałem samochodu z LPG, a problem jest taki, otóż jest sobie Astra H z silnikiem Z18XE, zamontowany został w niej Stag300 premium, reduktor AC R01 i wtryski Hana z jedną kreską (ponoć nowsza linia zamiast Hany czerwonej). Sama instalacja pracuje bez zastrzeżeń.

Zastanawia mnie jedna rzecz, przy jeździe mieszanej i wskazaniach BC dotyczących "zużycia benzyny" na poziomie 8.8 l/100km (wskazania BC pokrywają się z rzeczywistością) rzeczywiste spalanie LPG wynosi ok 10l/100km, ale przy jeździe pozamiejskiej gdzie BC wskazuje "zużycie" benzyny na poziomie 6.8 l/100km, spalanie gazu spada do ok 9l/100km (bo analogicznie powinno spalać ok 8l gazu?), to normalne zachowanie czy też mam coś skopane w ustawieniach? Pytam bo zupełnie nie znam się na instalacjach i nie mam doświadczeń z tym związanych.

Z góry dzięki za sugestie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w spalaniu w linii prostej wynika z różnicy mas paliw, gdzie dla benzyny to jest około 750kg/ 1000l a dla LPG jakieś 550kg/1000l.

A czy zawsze i dla każdych warunków powinna wynosić ~20%...wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnica w spalaniu w linii prostej wynika z różnicy mas paliw, gdzie dla benzyny to jest około

> 750kg/ 1000l a dla LPG jakieś 550kg/1000l.

> A czy zawsze i dla każdych warunków powinna wynosić ~20%...wątpię.

Z prostego przeliczenia wartości opałowej wychodzi nawet więcej niż 20%, ale gaz lepiej miesza się z powietrzem i dokładniej się spala.

artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi gazownik tłumaczył, że wskazanie średniego spalania Pb w mieście wg kompa pokładowego, w niektórych autach znacznie różni się od rzeczywistego. Chodzi o jakiś sposób obliczeń jak stoi się w korku . hmm.gif

U mnie wg kompa 7,4 l/ Pb ....a 8,7 LPG rzeczywiste (70/30 trasa/miasto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi gazownik tłumaczył, że wskazanie średniego spalania Pb w mieście wg kompa pokładowego, w

> niektórych autach znacznie różni się od rzeczywistego. Chodzi o jakiś sposób obliczeń jak stoi

> się w korku .

> U mnie wg kompa 7,4 l/ Pb ....a 8,7 LPG rzeczywiste (70/30 trasa/miasto)

Im większa różnica, tym gorzej "wystrojona" instalacja.

Przy idealnie ustawionej instalacji wtrysku LPG wskazania na obu paliwach powinny być identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>ale gaz lepiej miesza się

> z powietrzem i dokładniej się spala.

Jeśli już, to nie jest to poziom mierzalny przy dystrybutorze. Zasadnicza kwestia, to różnica w gęstości tych paliw w jedną stronę i wartości opałowej w drugą. Ewentualne rozbieżności wynikają z różnej kompozycji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Im większa różnica, tym gorzej "wystrojona" instalacja.

ale te 20 % zawsze będzie większe na LPG

> Przy idealnie ustawionej instalacji wtrysku LPG wskazania na obu paliwach powinny być identyczne.

wskazanie Pb to komp

wskazanie LPG to średnia z kilku tankowań do pełna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi gazownik tłumaczył, że wskazanie średniego spalania Pb w mieście wg kompa pokładowego, w

> niektórych autach znacznie różni się od rzeczywistego.

wiem, ale akurat w oplach BC dość poprawnie pokazują, u mnie myli się o 0.1-0.2 l/100km przy czym można przy użyciu interfejsu serwisowego wprowadzić poprawkę na stałe, jeszcze tego nie zrobiłem, ale to kwestia czasu,

> U mnie wg kompa 7,4 l/ Pb ....a 8,7 LPG rzeczywiste (70/30 trasa/miasto)

mnie zastanawia dlaczego w trasie mam 30% większe spalanie od analogicznej ilości paliwa jaka byłaby zużyta na przejechanie odcinka, a w cyklu mieszanym z przewagą miasta 12 - 15% - wynikało by z tego, że w mieście mam za ubogą mieszankę,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież na krótkich miejskich odcinkach zanim osiągniesz temperaturę przełączenia na zasilanie

> LPG, dobrą chwilę silnik pracuje na NoPb. Więc jak ty to sobie kalkulujesz?

To prawda, chociaż u mnie rozgrzewanie do temperatury 50st C kiedy to włącza się LPG trwa niespełna kilometr, BC pokazuje mi takie zużycie jakbym jechał na benzynie, porównuję to wskazanie z wyliczonym spalaniem wynikającym z podzielenia ilości zatankowanego gazu przez liczbę km jaką na nim przejechałem, same obliczenia powinny być dość dokładne dlatego, że np. odpalam i jadę 23 km, a w dłuższej trasie to już zupełnie - jest jedno uruchomienie na 200-300km,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To prawda, chociaż u mnie rozgrzewanie do temperatury 50st C kiedy to włącza się LPG trwa niespełna

> kilometr

A po co rozgrzewać do 50st C skoro normalna temperatura przełączania to 30st?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co rozgrzewać do 50st C skoro normalna temperatura przełączania to 30st?

nie wiem jaka jest temp płynu w reduktorze, nie znam się na LPG, po prostu widzę na wskaźniku temperatury silnika, że przełącza się przy wskazaniu ok 50 st C,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To prawda, chociaż u mnie rozgrzewanie do temperatury 50st C kiedy to włącza się LPG trwa niespełna

> kilometr, BC pokazuje mi takie zużycie jakbym jechał na benzynie, porównuję to wskazanie z

> wyliczonym spalaniem wynikającym z podzielenia ilości zatankowanego gazu przez liczbę km jaką

> na nim przejechałem, same obliczenia powinny być dość dokładne dlatego, że np. odpalam i jadę

> 23 km, a w dłuższej trasie to już zupełnie - jest jedno uruchomienie na 200-300km,

> brat

Nic z tego nie rozumiem ale zwróć sobie uwagę że ogólna jazda miejska będzie w okresie chłodów zaniżać spalanie LPG ze względu na odcinki jazdy na NoPb. A nie wierzę że dokładnie rejestrujesz momenty przełączenia na LPG i poprawki wliczasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>A nie wierzę że dokładnie

> rejestrujesz momenty przełączenia na LPG i poprawki wliczasz.

To jest kluczem, właśnie sporo osób obliczając swoje spalanie LPG na instalacji sekwencyjnej nie rejestruje momentu przełączania. Różnica wychodzi duża np: na moim przykładzie gdzie ja zawsze rejestruje moment przełączania i odliczam kilometry przejechane na NoBp ( wiem, upierdliwe ) w zimie np zamiast 11,97 l/100 wyszło by mi 10.2 l/100 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.