Skocz do zawartości

Plastikowe najazdy,podjazdy


fantomasz

Rekomendowane odpowiedzi

> teraz podkłady kolejowe to strunobetony są

Są też stare, dobre podkłady drewniane grinser006.gif

A co do najazdów - te zrobiłem sobie sam. Gdy zobaczyłem takie "sklepowe" z bliska... panic.gifboje_sie.gif materiał na dwa najazdy wyniósł mnie mniej, niż jeden gotowy, rachityczny najazd za 89zł grinser006.gif

Teraz zrobił bym je odrobinę niższe, za to z dłuższym "rozbiegiem" - w obecnej wersji niższe auta wymagają dodatkowych podkładek pod koła... oslabiony.gif

287651731-KopiaDSC08108.JPG

post-109606-14352523895929_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz zrobił bym je odrobinę niższe, za to z dłuższym "rozbiegiem" - w obecnej wersji niższe auta

> wymagają dodatkowych podkładek pod koła...

To jak będziesz robił te niższe to przemyśl temat i oprócz łagodniejszego najazdu zrób barierkę na końcu i zakończ je pod kątem a nie pionowo, żeby się nie wywinęły jak dojedziesz do tej barierki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i co dalej z tym materiałem? rampy same się zrobiły?

Słuchaj: jeśli chcesz mieć najazdy, niekoniecznie plastikowe, to wstąp do pierwszej z brzegu Castoramy, kup płytę OSB lub inny materiał drewnopochodny. Kupując w takim sklepie cięcie masz gratis. Pan potnie Ci materiał na paski szerokości np. 20cm, o odpowiednio stopniowanej długości, np. 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80, 85, 90, 95, 100, 105, 110, 115 i 120cm.

W/w konfiguracja da Ci wysokość najazdów 17x18mm = 306mm. Możesz to dowolnie skonfigurować. Poszczególne elementy skręcisz ze sobą i masz najazd o wytrzymałości wielokrotnie przewyższającej Twoje potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No są ale im nie wolno ufać w 100%, niby tam jest blokada z blachy ale osobiście bym nie ryzykował

> bez podstawienia dodatkowych kobyłek

Jasna sprawa. Każdy siłownik może odmówić posłuszeństwa w każdej chwili. Lepiej zabezpieczać, niż później np. się "zaprzyjaźniać" z protezami nóg, jeśli przeżyjemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przemyśl temat i zrób barierkę na

> końcu i zakończ je pod kątem a nie pionowo, żeby się nie wywinęły jak dojedziesz do tej barierki.

Nie ma tego na fotce, jednak na czas manewrowania był ustawiony klocek drewniany, tzw. klin.

Wersja rozwojowa to kawałek solidnego kątownika gorącowalcowanego, mocowanego dwoma śrubami M8: możliwości umocowania w/w jest bez liku, ponieważ poszycie najazdu to blacha stalowa perforowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma tego na fotce, jednak na czas manewrowania był ustawiony klocek drewniany, tzw. klin.

> Wersja rozwojowa to kawałek solidnego kątownika gorącowalcowanego, mocowanego dwoma śrubami M8:

> możliwości umocowania w/w jest bez liku, ponieważ poszycie najazdu to blacha stalowa

> perforowana.

Kątownik nie musi być solidny, zwykły wystarczy, byle był odpowiednio duży. Bardziej niepokoi mnie kształt "tylnej ściany". Nie robił bym prostokąta tylko trapez pod małym kątem, tak żeby po dojechaniu do końca i oparciu o kątownik najazd się nie przewrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej niepokoi mnie

> kształt "tylnej ściany". Nie robił bym prostokąta tylko trapez pod małym kątem, tak żeby po

> dojechaniu do końca i oparciu o kątownik najazd się nie przewrócił.

Ale "przewrócenie" (nie na bok, ale wzdłuż) Ci nie grozi, bo:

- żeby "podnieść" najazd dojeżdżając do ogranicznika-kątownika, to musiał byś się nieźle rozpędzić grinser006.gif

- stosunek wysokość - długość też na to nie pozwoli - nacisk wywierany przez pojazd musiał by być wielokrotnie większy, niż jest

- jeśli by już do tego doszło, to pojazd spadnie z najazdu i zawiśnie na progach biglaugh.gif inna wersja to "uderzenie" najazdami w progi... spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokłądnie te od tego gościa

http://allegro.pl/najazd-najazdy-podjazd-podjazdy-do-3-5t-i4112586328.html

Jedyny minus to taki, ze w garazu na plaskim beonie lubią się przesunać do przodu przy najezdzaniu, dlatego mam nawiercone dziurki w posadzce i blokuje je na czas roboty. Poza tym dają rade, choć mogłyby być troche wyzsze.

Zeby zrobic samemu cos takiego trzeba się wbrew pozorom troche naciąc i naspawać, kosztowo jak liczylem wyjedzie podobnie, wiec czemu nie dać zarobić faciowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dokłądnie te od tego gościa

> http://allegro.pl/najazd-najazdy-podjazd-podjazdy-do-3-5t-i4112586328.html

> Poza tym dają rade,

> choć mogłyby być troche wyzsze.

Wyższe? 300 wysokie to i tak chyba najwyższe dostępne na rynku. Kiedy robiłem rozpoznanie, jak to wygląda i ile kosztuje, to zdecydowana większość miała wys. 220-250.

Wytrzymają 3,5t? yikes.gif To OK. W takim razie te moje muszą wytrzymać więcej yay.gif a zanim się do tego zabrałem, to doradzano mi użycie jeszcze grubszych profili, czyli 50x30... i dwóch ludzi do transportu tego... grinser006.gifhehe.gifhahaha.gif

> Zeby zrobic samemu cos takiego trzeba się wbrew pozorom troche naciąc i naspawać,

Tak, jeśli ma to być zrobione precyzyjnie, czyli prosto, to fakt - cięcia i dopasowywania troszkę jest. Potrzebujesz jeszcze miejsca do takich działań, czasu... co kto lubi/umie grinser006.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.