Fili_P Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Tak czytam i czytam i już mętlik mam w głowie totalny... Od razu dodam, że chodzi o aku do łajby żaglowej bez solara i żadnego wiatraka do części hotelowej (=nie ma uruchamiac silnika-ale może będzie z niego podładowywany lekko jakis altek zdaje 2A jest)) pyt1: technologia Ca/Ca - jej sens, rol, wpływ? 2. Aku ma dawac radę w cykłach głebokiego rozładowywania-którą technologię wybrać? 3.ma wytrzymywać bujanie na łajbie Kiedyś było prościej do łajb było dwa, trzy produkty opisnae jako Marine i strzała-teraz... zatrzęsienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Jak na dłuższą metę to może jednak kupić akumulator właśnie serii marine np. Zap sznajder albo Centra/exide . Wprawdzie co do cen to może nie być różowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Toyama Deep Cycle z seri NPC lub jeszcze lepiej NPCG. Cena przynajmniej tych mniejszych, które używam do hulajnogi nie zabija. Większe - nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Lata całe pływałem i pływam z kwasowym./samochodowym/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adalbert Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Ja używam tylko akumulatorów żelowych. Kwasowy jest praktycznie tylko do uruchamiania silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Ja używam tylko akumulatorów żelowych. > Kwasowy jest praktycznie tylko do uruchamiania silników. Te "zelowe" to tez kwasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Tak czytam i czytam i już mętlik mam w głowie totalny... > Od razu dodam, że chodzi o aku do łajby żaglowej bez solara i żadnego wiatraka do części hotelowej > (=nie ma uruchamiac silnika-ale może będzie z niego podładowywany lekko jakis altek zdaje 2A > jest)) > pyt1: technologia Ca/Ca - jej sens, rol, wpływ? W akumulatorach otwartych powodują mniejszy ubytek wody więc można nazwać je bezobsługowymi. W szczelnych AGM'ach nie ma to znaczenia. > 2. Aku ma dawac radę w cykłach głebokiego rozładowywania-którą technologię wybrać? Akumulator AGM lub prawdziwy żelowy (elektrolit z krzemionką).Kwestia ile masz kasy do wydania. > 3.ma wytrzymywać bujanie na łajbie Każdy z wymienionych wytrzyma - dzięki "kopercie" w której są płyty. > Kiedyś było prościej do łajb było dwa, trzy produkty opisnae jako Marine i strzała-teraz... > zatrzęsienie Technologia idzie do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Kwasowy jest praktycznie tylko do uruchamiania silników. Głupoty wypisujesz! Kwasowy aku tzw. głebokiego rozładowania z powodzeniem współpracuje u mnie z przetwornicą i działa jako źródło zasilania 230V, do oświetlenia i prostych prac w garaż. No i nie pardzo nadaje się do rozruchu silników, bo ma stosunkowo niewielki prad rozruchowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 podstawowa technologia to: akumulator głębokiego rozładowania (trakcyjny) jeżeli ma wytrzymać kilka sezonów. Dla wygody zapewne żelowy albo AGM - żeby się elektrolit nie rozlał. Jak na jeden sezon to zwykły żelowy też da radę ale zakończy żywot szybko. Oczywiście do żelowych ładowarka mikroprocesorowa, automatyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 polecam AGM firmy Odyssey - u mnie już 3 lata daje radę a jest regularnie rozładowywany do zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adalbert Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Głupoty wypisujesz! Kwasowy aku tzw. głebokiego rozładowania z powodzeniem współpracuje u mnie z > przetwornicą i działa jako źródło zasilania 230V, do oświetlenia i prostych prac w garaż. No i > nie pardzo nadaje się do rozruchu silników, bo ma stosunkowo niewielki prad rozruchowy. Moje nie nadają się do rozruchu. Podejrzewam, że pierwszy rozruch by je zniszczył. Taka informacja jest w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.