tomata Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Witam. Jak da się sprawdzić czy są one do wymiany? Nie mam centralnej stopki, przy kręceniu kierownica nie ma luzow ale ostatnio przy ostrym hamowaniu przodek mi telepal jakbym miał abs ( nie nie mam uprzedzając odpowiedzi ) . Ile może kosztować wymiana? Chodzi mi o samą robociznę bo łożyska kupie sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Witam. Wymieniałem w Bandicie. Objawy: - przy bardzo mocnym hamowania "ABS" - od czasu do czasu, na dużych dziurach stuki - "wężykowanie" w zakręcie w dużym złożeniu - przy skręcie kierownicy 3/4 max w lewo/ prawo i wciśniętym hamulcu przednim wyczuwalne były luzy przy "bujaniu" przód/tył - przy kierownicy na wprost niby było ok. - przy v.max 2oo łapało "shimmy" - nierównomierny opór przy kręceniu kierownicą. Na centralce to dużo łatwiej wychwycić. Nie mając, jedz do pierwszego lepszego warsztatu samochodowego gdzie ustawiają zbieżność. Postaw koło "na krążku" ( platforma z ruchomą w poziomie głowicą) i poruszaj. W Bandicie "N" serwisy życzyły sobie między 100-200zł za wymianę U mnie łożysko dolne było w rozpaczliwym stanie. Górne OK. Wymieniłem oba. Koszt koło 120zł za "średnią" półkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 popros kogos do pomocy. moto na boczna stopkę aby podniesc przód do góry i ciagniesz za lagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Bandita N rozkręciłeś do 200km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Bandita N rozkręciłeś do 200km/h? ja też, ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > ja też, ja też Nie zwiało Was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > ja też, ja też też się kiedyś zdarzyło ale młody byłem i głupi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Nie zwiało Was? nie. Ale to był jeden jedyny raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 Łożyska wymienione, ale szczerze to nie widzę różnicy w prowadzeniu motonga Poza tym się dowiedziałem ze rama była prostowana bo są ślady grzania palnikiem, cóż tak to jest jak lajkonik jedzie kupować motór sam na szczęście idzie prosto i w sumie mam to w dUUpie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 Witam. Dlatego też, troszkę czasu mi zeszło zanim znalazłem dla siebie nie kombinowanego Bandita 98r (uparłem się na ten rocznik). A długo szukałem egzemplarza, gdzie rama, spawy nie były ruszane, moto nie malowane, a stan techniczny wróżył pszyszłość. To samo było z SV kumpla, jak nie serwisowane, to igiełki z "rajchu" gdzie żywcem było widać, że ktoś już kombinował przy ramie, a podobno w SV się nie da, bo "ameliniowa" Problemy po "prostowaniu" pojawiają się przy dużych obciążeniach, wtedy niestety, moto potrafi zachowywać się "drażliwie" Znajomy tak się szybko pozbył XJ600. Moto po załadowaniu kufrów z dwoma osobami przy hamowaniu ostrzejszym i na zakrętach sprawiało wrażenie zbudowanego z "plasteliny". Zawias, opony, główka ramy, przegląd tylnego zawieszenia, bez rezultatów :/ Kolejny egzemplarz xj 600 już nie sprawiał takich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 To widocznie mam szczęście w nieszczęściu bo motocykl idzie jak po sznurku czy jadę 60 czy 160 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > To widocznie mam szczęście w nieszczęściu bo motocykl idzie jak po sznurku czy jadę 60 czy 160 160 powiadasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > 160 powiadasz to był taki przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > Witam. Jak da się sprawdzić czy są one do wymiany? Nie mam centralnej stopki, przy kręceniu > kierownica nie ma luzow ale ostatnio przy ostrym hamowaniu przodek mi telepal jakbym miał abs > ( nie nie mam uprzedzając odpowiedzi ) . Ile może kosztować wymiana? Chodzi mi o samą > robociznę bo łożyska kupie sam Potrzebujesz jeszcze jedna osobe do pomocy. Kolega siada, wciska przedni hamulec i mocno buja ...Ty podkladasz dlon (palce) po gorna polke i starasz sie wyczuc pukanie. Im glosniejsze ..tym szybciej nalezy wymienic lozysko. Uwaga .. to pukanie (przy wcisnietym przednim i mocnym bujaniu przod-tyl) moze byc mylone z pukaniem na zaciskach z konczacymi sie klockami (zaciski podobnie pukaja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > kierownica nie ma luzow ale ostatnio przy ostrym hamowaniu przodek mi telepal jakbym miał abs > ( nie nie mam uprzedzając odpowiedzi ) . Telepać może także z powodu mocno wyząbkowanej przedniej opony. Mój przód też się nieco niestabilnie zachowuje przy hamowaniu, jak zerknąłem na oponę, to wszystko było już jasne Jeśli sam nie jesteś pewien, podjedź do moto-gumiarza, zanim przejrzysz net w poszukiwaniu super okazji na łożyska Oczywiście objawy mogą się nakładać - i wyząbkowana opona i wyrobione łożyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 Gumy nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > Gumy nowe Ile na nich zrobiłeś? BTW na wiosnę, któryś z kolegów tu pisał o nowych oponach przy których moto mu pływało...może coś z tych rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > Ile na nich zrobiłeś? > BTW na wiosnę, któryś z kolegów tu pisał o nowych oponach przy których moto mu pływało...może coś z > tych rzeczy ale u mnie wszystko jest w porządku. Po prostu musiałem mieć minimalny luz gdyż tylko raz wydawało mi się ze coś jest nie tak. Ale wymieniłem profilaktycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > To widocznie mam szczęście w nieszczęściu bo motocykl idzie jak po sznurku czy jadę 60 czy 160 Znajomy teraz wraz z "drewnem na zimę" dostał gratis Fazera 1000 Chłopaki już odwinęli maszynę, powymieniali co trza, a chłop się cieszy, że zaoszczędził 20-30% względem ceny rynkowej.... póki co V-max nie testował, ale dwa-dwa idzie bez bólu i niespodzianek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 A ja zapytam czy zawsze w wypadku luzu na tym łożysku zachodzi konieczność jego wymiany Przecież tam są łożyska stożkowe-nie wystarczy skasowanie luzu nakrętką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > A ja zapytam czy zawsze w wypadku luzu na tym łożysku zachodzi konieczność jego wymiany > Przecież tam są łożyska stożkowe-nie wystarczy skasowanie luzu nakrętką można, ale po pierwsze moje było przegrzane a po drugie nie lubię półśrodków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > A ja zapytam czy zawsze w wypadku luzu na tym łożysku zachodzi konieczność jego wymiany nie zawsze > Przecież tam są łożyska stożkowe-nie wystarczy skasowanie luzu nakrętką moze byc juz tak skasowany ze sie ledwo obraca kierownica - tak bylo u mnie, dokrecanie bardzie kasowalo luz oraz mozliwosc obracania . Wymienilem i swiety spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.