Darcolo Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > w punto ii? Wentylator chlodnicy, korozja dachu, sprzeglo po 68tkm zdechlo, wspomaganie kierownicy > jak nie padalo to swirowalo, po 70tkm wylal amortyzator, swirowal aletrnator, ale na amen nie > padl, polamal sie fotel kierowcy (puscila poprzeczka pod nim), ciagle przepalajace sie > zarowki... klocki starczajace na 10-15tkm. Nie no super jak na 70tkm > ps. rozsypal sie mechanizm wycieraczek, bo skakaly standardowo przeciez w tym dziele wloskiej mysli > inzynierskiej Mam do czynienia z wieloma fiatami i nie zauważyłem aby jakoś strasznie się sypały. Natomiast wykończenie sprzęgła po 68kkm to niezły wyczyn. Ciekawe są też pozycję "świrował alternator ale na amen nie padł"- czyli co się stało? Podobnie wspomaganie kierownicy- to wreszcie padło czy nie? (w 13- letnim seju -210 kkm- mam elektryczne wspomaganie i ciągle działa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 hmm swirowal tzn. wyl po mokrym dniu podczas porannego rozruchu, sprzeglo wytrzymac potrafi i mniej, gdy sie jezdzi w miescie w prawdziwych korkach, a nie takik miescie co to tutaj niektorym sie wydaje, ze jezdza i im pali po 6l/100km. Poza tym w sprzegle wysypalo sie ucho lozyska wyciskowego, tarcza i docisk byly takie sobie, ale jeszcze by daly rade. Co do wspomagania to odebralem z zepsutym, oczywiscie wg aso bylo ok. Po trzech dniach padlo na amen potem jeszcze sie ze dwa razy kolumne wymieniali, w koncu skonczyla sie gwarancja, a dalej dzialalo z rozna sila w lewo i prawo. Niestety nie byly to takie czasy jak teraz i Fiat sie w ogole tego zaczynal uczyc, wiec nie bylo niezaleznych fachowcow. Mam tez info od gostka co kupil auto ode mnie i mu przy 80tkm padlo w SC widac bylo to bardziej dopracowane , akurat SC mialem bez wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > 1.3 8v w moim swifcie mial 71KM 1,2 8v 73KM > 1.3 16v w moim ulubionym swifcie ma 101KM oczywiście bardzo udany silnik Nic odkrywczego nie przedstawiłeś, japończyki mają z reguły wyższe moce silników n/a, tym bardziej teraz, gdy w europie moda na T i nikt nie bawi się w "szlifierki". Co nie zmienia faktu, że silniki Fiata nie są złe, bo czyste osiągi to nie wszystko, taki 1,1 czy 1,2 8v to są mega idiotoodporne jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > hmm swirowal tzn. wyl po mokrym dniu podczas porannego rozruchu, sprzeglo wytrzymac potrafi i > mniej, gdy sie jezdzi w miescie w prawdziwych korkach, a nie takik miescie co to tutaj > niektorym sie wydaje, ze jezdza i im pali po 6l/100km. Poza tym w sprzegle wysypalo sie ucho > lozyska wyciskowego, tarcza i docisk byly takie sobie, ale jeszcze by daly rade. Co do > wspomagania to odebralem z zepsutym, oczywiscie wg aso bylo ok. Po trzech dniach padlo na amen > potem jeszcze sie ze dwa razy kolumne wymieniali, w koncu skonczyla sie gwarancja, a dalej > dzialalo z rozna sila w lewo i prawo. Niestety nie byly to takie czasy jak teraz i Fiat sie w > ogole tego zaczynal uczyc, wiec nie bylo niezaleznych fachowcow. Mam tez info od gostka co > kupil auto ode mnie i mu przy 80tkm padlo w SC widac bylo to bardziej dopracowane , akurat SC > mialem bez wspomagania. Odpadnięcie "ucha" łożyska to akurat z wielkością korków nie ma nic wspólnego- to jakiś jednostkowy- losowy przypadek, który być może nikomu na kąciku się nie przytrafił (fiat zresztą kupuje sprzęgła o ile się nie mylę, tam, gdzie większość producentów). W kwestii elektrycznego wspomagania kierownicy, to fiat był chyba pierwszy na rynku (chyba, że jakaś inna firma też w tamtym czasie- np. 2001r.- miała elektryczne wspomaganie w swej ofercie?), to i wszyscy się tego uczyli. Teraz elektryczne wspomaganie nie jest nowością i jest dopracowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 z liczba nacisniec sprzegla jednak moze miec, z reszta mozemy roboczo przyjac, ze nie umiem obslugiwac sprzegla co do wspomagania to glowy nie dam ale reczywiscie Fiat byl pionierem na taka skale ze wspomaganiem elektrycznym, ale dalej tez jest to element czesto padajacy, wystarczy przejrzec dowolne forum Punto a np. w takim Suzuki nie slyszalem o awarii wspomagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VIOLATOR74 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > hmm swirowal tzn. wyl po mokrym dniu podczas porannego rozruchu, sprzeglo wytrzymac potrafi i > mniej, gdy sie jezdzi w miescie w prawdziwych korkach, a nie takik miescie co to tutaj > niektorym sie wydaje, ze jezdza i im pali po 6l/100km. Poza tym w sprzegle wysypalo sie ucho > lozyska wyciskowego, tarcza i docisk byly takie sobie, ale jeszcze by daly rade. Co do > wspomagania to odebralem z zepsutym, oczywiscie wg aso bylo ok. Po trzech dniach padlo na amen > potem jeszcze sie ze dwa razy kolumne wymieniali, w koncu skonczyla sie gwarancja, a dalej > dzialalo z rozna sila w lewo i prawo. Niestety nie byly to takie czasy jak teraz i Fiat sie w > ogole tego zaczynal uczyc, wiec nie bylo niezaleznych fachowcow. Mam tez info od gostka co > kupil auto ode mnie i mu przy 80tkm padlo w SC widac bylo to bardziej dopracowane , akurat SC > mialem bez wspomagania. No widzisz a jakos nasze punto 9 lat jezdzenia 99% duze miasto i jakos sprzeglo ani nic innego nie padlo,na L znajomy mial kilka punto i tez sprzegiel co chwile nie wymienial,wiec albo miales pecha do auta i do mechanikow Odnosnie dodatkowego wspomagania City to nawet nie uzywalem i malo kto tego uzywa bo zwykle starczalo do parkowania rowniez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darost Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Dzięki wszystkim za dyskusje Po obejrzeniu kilku dwu letnich perełek od "pierwszych" właścicieli prawdopodobnie rodzice wezmą nowego Opla Corsę D 1.2 16V rocznik 2013 (przy zamiarze długoletniego użytkowania raczej bez znaczenia), w jakiejś lepszej wersji, kredyt 50/50, 4 lata gwarancji!, cena okolice 40tyś. Punto(2014),Fiesta(2013), Swift(2013), Fabia(2014) wychodzą drożej przy założeniu podobnej mocy i wyposażenia Zobaczymy co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 I bardzo dobry wybor, co nowy to nowy . Za dyskusje nowy - uzywany serdecznie dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Dzięki wszystkim za dyskusje > Po obejrzeniu kilku dwu letnich perełek od "pierwszych" właścicieli prawdopodobnie rodzice wezmą > nowego Opla Corsę D 1.2 16V rocznik 2013 (przy zamiarze długoletniego użytkowania raczej bez > znaczenia), w jakiejś lepszej wersji, kredyt 50/50, 4 lata gwarancji!, cena okolice 40tyś. > Punto(2014),Fiesta(2013), Swift(2013), Fabia(2014) wychodzą drożej przy założeniu podobnej mocy i > wyposażenia > Zobaczymy co z tego wyjdzie Ja zrobilem to samo. Tez chcialem na poczatku uzywke. Corsa jest bardzo droga. Idz jeszcze do salonu Suzuki. Bedzie lepiej wyposazony za ta sama cene. Doposaz Corse w 6 poduszek, ESP, klime i masz 50k przy dychawym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > 1,2 8v 73KM od kiedy ? > oczywiście bardzo udany silnik wiem > Nic odkrywczego nie przedstawiłeś, japończyki mają z reguły wyższe moce silników n/a, tym bardziej > teraz, gdy w europie moda na T i nikt nie bawi się w "szlifierki". oczywiscie > Co nie zmienia faktu, że silniki Fiata nie są złe, bo czyste osiągi to nie wszystko, taki 1,1 czy > 1,2 8v to są mega idiotoodporne jednostki. nie twierdze ze nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 odkad jest Punto na rynku, czyli ze 20 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > odkad jest Punto na rynku, czyli ze 20 lat super czyli i tak 5 lat pozniej niz suzuki wprowadzilo 1.3 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > super czyli i tak 5 lat pozniej niz suzuki wprowadzilo 1.3 8v Spokojnie, to Suzuki jest w tyle, Fiat w modelu Uno, produkowanym od 1983 do 1989r. mial silnik 1.3 8V 70KM i samochod przyspieszal w 11,3s do 100km/h. Byla tez wersja 1.3 8V z turbo o mocy 106KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Spokojnie, to Suzuki jest w tyle, Fiat w modelu Uno, produkowanym od 1983 do 1989r. mial silnik 1.3 > 8V 70KM i samochod przyspieszal w 11,3s do 100km/h. Byla tez wersja 1.3 8V z turbo o mocy > 106KM. były też 1.5 SOHC MPI, pokrewne własnie z UT. Ale co to za licytacja, teraz zarówno silniki suzuki jak i fiata to już starocie, co prawda dobre ale starocie Co do tematu - wybrałbym Punto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Dzięki wszystkim za dyskusje > Po obejrzeniu kilku dwu letnich perełek od "pierwszych" właścicieli prawdopodobnie rodzice wezmą > nowego Opla Corsę D 1.2 16V rocznik 2013 (przy zamiarze długoletniego użytkowania raczej bez > znaczenia), w jakiejś lepszej wersji, kredyt 50/50, 4 lata gwarancji!, cena okolice 40tyś. > Punto(2014),Fiesta(2013), Swift(2013), Fabia(2014) wychodzą drożej przy założeniu podobnej mocy i > wyposażenia > Zobaczymy co z tego wyjdzie szkoda że wcześniej nie powiedziałeś- ciotka che zamienić srebrne EVO na 500- tkę więc 9 miesięczne auto z silnikiem 1.4 klimą etc i przebiegiem 6 tkm jest for sale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > szkoda że wcześniej nie powiedziałeś- ciotka che zamienić srebrne EVO na 500- tkę więc 9 miesięczne > auto z silnikiem 1.4 klimą etc i przebiegiem 6 tkm jest for sale Nie ma preferencyjnego kredytu + nie ma dilerskiego pakietu ubezpieczen. Srednia oferta IMO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Nie ma preferencyjnego kredytu + nie ma dilerskiego pakietu ubezpieczen. Srednia oferta IMO. znasz cenę? dilerski pakiet w ubezpieczeń to było ok 1200 pln w ub roku i z tego co wiem podobny pakiet może być na następny rok eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > znasz cenę? > dilerski pakiet w ubezpieczeń to było ok 1200 pln w ub roku i z tego co wiem podobny pakiet może > być na następny rok eksploatacji Ale dla nowego wlasciciela tez? Ja pol rocznego za -10k kupilem. Za mniej nie ma co sie pochylac nad oferta. Nowy to nowy a i roznikowo nowszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.