Skocz do zawartości

Swift vs Punto evo - plusy i minusy


Darost

Rekomendowane odpowiedzi

> w punto ii? Wentylator chlodnicy, korozja dachu, sprzeglo po 68tkm zdechlo, wspomaganie kierownicy

> jak nie padalo to swirowalo, po 70tkm wylal amortyzator, swirowal aletrnator, ale na amen nie

> padl, polamal sie fotel kierowcy (puscila poprzeczka pod nim), ciagle przepalajace sie

> zarowki... klocki starczajace na 10-15tkm. Nie no super jak na 70tkm

> ps. rozsypal sie mechanizm wycieraczek, bo skakaly standardowo przeciez w tym dziele wloskiej mysli

> inzynierskiej

Mam do czynienia z wieloma fiatami i nie zauważyłem aby jakoś strasznie się sypały. Natomiast wykończenie sprzęgła po 68kkm to niezły wyczyn. Ciekawe są też pozycję "świrował alternator ale na amen nie padł"- czyli co się stało? niewiem.gif Podobnie wspomaganie kierownicy- to wreszcie padło czy nie? (w 13- letnim seju -210 kkm- mam elektryczne wspomaganie i ciągle działa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm swirowal tzn. wyl po mokrym dniu podczas porannego rozruchu, sprzeglo wytrzymac potrafi i mniej, gdy sie jezdzi w miescie w prawdziwych korkach, a nie takik miescie co to tutaj niektorym sie wydaje, ze jezdza i im pali po 6l/100km. Poza tym w sprzegle wysypalo sie ucho lozyska wyciskowego, tarcza i docisk byly takie sobie, ale jeszcze by daly rade. Co do wspomagania to odebralem z zepsutym, oczywiscie wg aso bylo ok. Po trzech dniach padlo na amen hehe.gif potem jeszcze sie ze dwa razy kolumne wymieniali, w koncu skonczyla sie gwarancja, a dalej dzialalo z rozna sila w lewo i prawo. Niestety nie byly to takie czasy jak teraz i Fiat sie w ogole tego zaczynal uczyc, wiec nie bylo niezaleznych fachowcow. Mam tez info od gostka co kupil auto ode mnie i mu przy 80tkm padlo biglaugh.gif w SC widac bylo to bardziej dopracowane biglaugh.gif, akurat SC mialem bez wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.3 8v w moim swifcie mial 71KM

1,2 8v 73KM

> 1.3 16v w moim ulubionym swifcie ma 101KM

oczywiście bardzo udany silnik

Nic odkrywczego nie przedstawiłeś, japończyki mają z reguły wyższe moce silników n/a, tym bardziej teraz, gdy w europie moda na T i nikt nie bawi się w "szlifierki".

Co nie zmienia faktu, że silniki Fiata nie są złe, bo czyste osiągi to nie wszystko, taki 1,1 czy 1,2 8v to są mega idiotoodporne jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm swirowal tzn. wyl po mokrym dniu podczas porannego rozruchu, sprzeglo wytrzymac potrafi i

> mniej, gdy sie jezdzi w miescie w prawdziwych korkach, a nie takik miescie co to tutaj

> niektorym sie wydaje, ze jezdza i im pali po 6l/100km. Poza tym w sprzegle wysypalo sie ucho

> lozyska wyciskowego, tarcza i docisk byly takie sobie, ale jeszcze by daly rade. Co do

> wspomagania to odebralem z zepsutym, oczywiscie wg aso bylo ok. Po trzech dniach padlo na amen

> potem jeszcze sie ze dwa razy kolumne wymieniali, w koncu skonczyla sie gwarancja, a dalej

> dzialalo z rozna sila w lewo i prawo. Niestety nie byly to takie czasy jak teraz i Fiat sie w

> ogole tego zaczynal uczyc, wiec nie bylo niezaleznych fachowcow. Mam tez info od gostka co

> kupil auto ode mnie i mu przy 80tkm padlo w SC widac bylo to bardziej dopracowane , akurat SC

> mialem bez wspomagania.

Odpadnięcie "ucha" łożyska to akurat z wielkością korków nie ma nic wspólnego- to jakiś jednostkowy- losowy przypadek, który być może nikomu na kąciku się nie przytrafił (fiat zresztą kupuje sprzęgła o ile się nie mylę, tam, gdzie większość producentów). W kwestii elektrycznego wspomagania kierownicy, to fiat był chyba pierwszy na rynku (chyba, że jakaś inna firma też w tamtym czasie- np. 2001r.- miała elektryczne wspomaganie w swej ofercie?), to i wszyscy się tego uczyli. Teraz elektryczne wspomaganie nie jest nowością i jest dopracowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z liczba nacisniec sprzegla jednak moze miec, z reszta mozemy roboczo przyjac, ze nie umiem obslugiwac sprzegla biglaugh.gif co do wspomagania to glowy nie dam ale reczywiscie Fiat byl pionierem na taka skale ze wspomaganiem elektrycznym, ale dalej tez jest to element czesto padajacy, wystarczy przejrzec dowolne forum Punto biglaugh.gif a np. w takim Suzuki nie slyszalem o awarii wspomagania biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm swirowal tzn. wyl po mokrym dniu podczas porannego rozruchu, sprzeglo wytrzymac potrafi i

> mniej, gdy sie jezdzi w miescie w prawdziwych korkach, a nie takik miescie co to tutaj

> niektorym sie wydaje, ze jezdza i im pali po 6l/100km. Poza tym w sprzegle wysypalo sie ucho

> lozyska wyciskowego, tarcza i docisk byly takie sobie, ale jeszcze by daly rade. Co do

> wspomagania to odebralem z zepsutym, oczywiscie wg aso bylo ok. Po trzech dniach padlo na amen

> potem jeszcze sie ze dwa razy kolumne wymieniali, w koncu skonczyla sie gwarancja, a dalej

> dzialalo z rozna sila w lewo i prawo. Niestety nie byly to takie czasy jak teraz i Fiat sie w

> ogole tego zaczynal uczyc, wiec nie bylo niezaleznych fachowcow. Mam tez info od gostka co

> kupil auto ode mnie i mu przy 80tkm padlo w SC widac bylo to bardziej dopracowane , akurat SC

> mialem bez wspomagania.

No widzisz a jakos nasze punto 9 lat jezdzenia 99% duze miasto i jakos sprzeglo ani nic innego nie padlo,na L znajomy mial kilka punto i tez sprzegiel co chwile nie wymienial,wiec albo miales pecha do auta i do mechanikow smile.gif Odnosnie dodatkowego wspomagania City to nawet nie uzywalem i malo kto tego uzywa bo zwykle starczalo do parkowania rowniez smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za dyskusje ok.gif

Po obejrzeniu kilku dwu letnich perełek od "pierwszych" właścicieli prawdopodobnie rodzice wezmą nowego Opla Corsę D 1.2 16V rocznik 2013 (przy zamiarze długoletniego użytkowania raczej bez znaczenia), w jakiejś lepszej wersji, kredyt 50/50, 4 lata gwarancji!, cena okolice 40tyś.

Punto(2014),Fiesta(2013), Swift(2013), Fabia(2014) wychodzą drożej przy założeniu podobnej mocy i wyposażenia ok.gif

Zobaczymy co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wszystkim za dyskusje

> Po obejrzeniu kilku dwu letnich perełek od "pierwszych" właścicieli prawdopodobnie rodzice wezmą

> nowego Opla Corsę D 1.2 16V rocznik 2013 (przy zamiarze długoletniego użytkowania raczej bez

> znaczenia), w jakiejś lepszej wersji, kredyt 50/50, 4 lata gwarancji!, cena okolice 40tyś.

> Punto(2014),Fiesta(2013), Swift(2013), Fabia(2014) wychodzą drożej przy założeniu podobnej mocy i

> wyposażenia

> Zobaczymy co z tego wyjdzie

Ja zrobilem to samo. Tez chcialem na poczatku uzywke. Corsa jest bardzo droga. Idz jeszcze do salonu Suzuki. Bedzie lepiej wyposazony za ta sama cene. Doposaz Corse w 6 poduszek, ESP, klime i masz 50k przy dychawym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,2 8v 73KM

od kiedy ? zlosnik.gif

> oczywiście bardzo udany silnik

wiem

> Nic odkrywczego nie przedstawiłeś, japończyki mają z reguły wyższe moce silników n/a, tym bardziej

> teraz, gdy w europie moda na T i nikt nie bawi się w "szlifierki".

oczywiscie

> Co nie zmienia faktu, że silniki Fiata nie są złe, bo czyste osiągi to nie wszystko, taki 1,1 czy

> 1,2 8v to są mega idiotoodporne jednostki.

nie twierdze ze nie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super czyli i tak 5 lat pozniej niz suzuki wprowadzilo 1.3 8v

Spokojnie, to Suzuki jest w tyle, Fiat w modelu Uno, produkowanym od 1983 do 1989r. mial silnik 1.3 8V 70KM i samochod przyspieszal w 11,3s do 100km/h. Byla tez wersja 1.3 8V z turbo o mocy 106KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie, to Suzuki jest w tyle, Fiat w modelu Uno, produkowanym od 1983 do 1989r. mial silnik 1.3

> 8V 70KM i samochod przyspieszal w 11,3s do 100km/h. Byla tez wersja 1.3 8V z turbo o mocy

> 106KM.

były też 1.5 SOHC MPI, pokrewne własnie z UT. Ale co to za licytacja, teraz zarówno silniki suzuki jak i fiata to już starocie, co prawda dobre ale starocie smile.gif Co do tematu - wybrałbym Punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wszystkim za dyskusje

> Po obejrzeniu kilku dwu letnich perełek od "pierwszych" właścicieli prawdopodobnie rodzice wezmą

> nowego Opla Corsę D 1.2 16V rocznik 2013 (przy zamiarze długoletniego użytkowania raczej bez

> znaczenia), w jakiejś lepszej wersji, kredyt 50/50, 4 lata gwarancji!, cena okolice 40tyś.

> Punto(2014),Fiesta(2013), Swift(2013), Fabia(2014) wychodzą drożej przy założeniu podobnej mocy i

> wyposażenia

> Zobaczymy co z tego wyjdzie

szkoda że wcześniej nie powiedziałeś- ciotka che zamienić srebrne EVO na 500- tkę więc 9 miesięczne auto z silnikiem 1.4 klimą etc i przebiegiem 6 tkm jest for sale grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda że wcześniej nie powiedziałeś- ciotka che zamienić srebrne EVO na 500- tkę więc 9 miesięczne

> auto z silnikiem 1.4 klimą etc i przebiegiem 6 tkm jest for sale

Nie ma preferencyjnego kredytu + nie ma dilerskiego pakietu ubezpieczen. Srednia oferta IMO. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znasz cenę?

> dilerski pakiet w ubezpieczeń to było ok 1200 pln w ub roku i z tego co wiem podobny pakiet może

> być na następny rok eksploatacji

Ale dla nowego wlasciciela tez? Ja pol rocznego za -10k kupilem. Za mniej nie ma co sie pochylac nad oferta. Nowy to nowy a i roznikowo nowszy. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.