Skocz do zawartości

pomocy...grzanie zamiast chłodzenia


bziunia79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu moje stilo zamiast chłodzić po ustawieniu na niższą temperaturę,to grzeje na max wręcz bym powiedziała...dzieje się to samo na klimie..co zrobic????

panowie w aso wycenili naprawe na 1500zł

czy to cos powaznego???? panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, od jakiegoś czasu moje stilo zamiast chłodzić po ustawieniu na niższą temperaturę,to grzeje

> na max wręcz bym powiedziała...dzieje się to samo na klimie..co zrobic????

> panowie w aso wycenili naprawe na 1500zł

> czy to cos powaznego????

Tak od dłuższego czasu obserwuję Twoje posty... i tak się zastanawiam czy Ty przypadkiem nie masz laguny II 033102bebe_1_prv.gif

A tak na poważnie, miałem dokładnie to samo w firmowej lagunie, cena naprawy była z kosmosu, więc ściągnąłem boczek tunelu, wyciągnąłem silniczek sterujący klapą zimne/ciepłe, wyciągnąłem kawałek liścia spod klapy i już wszystko działa jak należy wink.gif

Wniosek: na dobry początek dostać się do klap, sprawdzić czy chodzą, prawie na pewno, albo się zacieła, albo padł silniczek. Masz klimatronik czy manual ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak od dłuższego czasu obserwuję Twoje posty... i tak się zastanawiam czy Ty przypadkiem nie masz

> laguny II

> A tak na poważnie, miałem dokładnie to samo w firmowej lagunie, cena naprawy była z kosmosu, więc

> ściągnąłem boczek tunelu, wyciągnąłem silniczek sterujący klapą zimne/ciepłe, wyciągnąłem

> kawałek liścia spod klapy i już wszystko działa jak należy

> Wniosek: na dobry początek dostać się do klap, sprawdzić czy chodzą, prawie na pewno, albo się

> zacieła, albo padł silniczek. Masz klimatronik czy manual ?

> Pozdrawiam

klimatronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, od jakiegoś czasu moje stilo zamiast chłodzić po ustawieniu na niższą temperaturę,to grzeje

> na max wręcz bym powiedziała...dzieje się to samo na klimie..co zrobic????

> panowie w aso wycenili naprawe na 1500zł

> czy to cos powaznego????

Czy gorąco leci z obu stron?

Ja miałem podobnie u siebie zaraz po kupnie auta. Pasażer miał temperaturę wg wskazań wyświetlacza a na kierowce leciał ukrop. Winna była złamana dźwigienka pomiędzy silniczkiem sterującym a samą klapą ciepło / zimno po str kierowcy. Koszt naprawy mniejszy niż 30zł (na części kupionej w ASO) + 2-3 godziny roboty (bo strasznie mało miejsca było).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy gorąco leci z obu stron?

> Ja miałem podobnie u siebie zaraz po kupnie auta. Pasażer miał temperaturę wg wskazań wyświetlacza

> a na kierowce leciał ukrop. Winna była złamana dźwigienka pomiędzy silniczkiem sterującym a

> samą klapą ciepło / zimno po str kierowcy. Koszt naprawy mniejszy niż 30zł (na części kupionej

> w ASO) + 2-3 godziny roboty (bo strasznie mało miejsca było).

tak, strona kierowcy daje na maxa...

a powiedz mi jak to zrobiles?? jakies fotki moze????

bo nie mam tu chetnego do podjecia sie tematu,,,a aso spiewa 1500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, strona kierowcy daje na maxa...

> a powiedz mi jak to zrobiles?? jakies fotki moze????

> bo nie mam tu chetnego do podjecia sie tematu,,,a aso spiewa 1500zł

koleżanko w tym wątku masz wszystko opisane ze zdjęciami >> KLIK <<

pokrótce - musisz się dostać do aktywatora odpowiedzialnego za temperature. Jest pod osłoną tunelu od str kierowcy. Który to jest dokładnie to dowiesz się z rysunku z ww. wątku. Jak go już zdemontujesz (co niestety nie jest łatwe) to już masz bardzo szybką diagnozę. Jeśli nie ma złamanej dźwigienki to sprawdzasz czy klapa się nie zacina (poruszasz tym czym rusza aktywator). Jeśli dzwigienka sprawna i klapa sie nie zacina to najprawdopodobniej sam aktywator już ma dość.

Jednakże dla pewności przed rozbieraniem czegokolwiek spróbowałbym sprawdzić błędy i ewentualne skasować po czym wykonal autoadaptacje klimatronika. Jeśli nie pomoże to sprawdzić jak to wygląda mechanicznie jak wyżej napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, strona kierowcy daje na maxa...

Miałem tak dwa razy w swoim Stilo, że jedna strona na maxa grzała, a druga chłodziła. Za każdym razem, gdy to się działo, miałem wcześniej odłączony akumulator, tak więc to było przyczyną rozregulowania klimatronika. W obu przypadkach naprawiłem robiąc kalibrację z przycisków. Trzeba tylko pamiętać, że przy kalibracji silnik musi być rozgrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem tak dwa razy w swoim Stilo, że jedna strona na maxa grzała, a druga chłodziła. Za każdym

> razem, gdy to się działo, miałem wcześniej odłączony akumulator, tak więc to było przyczyną

> rozregulowania klimatronika. W obu przypadkach naprawiłem robiąc kalibrację z przycisków.

> Trzeba tylko pamiętać, że przy kalibracji silnik musi być rozgrzany.

a mi mowiono ze kalibracje robic zaraz po odpaleniu silnika,wiec w koncu kiedy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz coś więcej napisać na ten temat tzn. jak to wykonać

taki stary a szukajki ani podwieszonych nie używa tongue.giffacepalm%5B1%5D.gifwink.gif

PS. wciskasz auto i mono i trzymasz tak dlugo az sie cos zacznie dziac na wyseietlaczu. NA końcu ma sie wyświetlić 00. Jak inna liczba to jest źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mi mowiono ze kalibracje robic zaraz po odpaleniu silnika,wiec w koncu kiedy???

Nagrzewnica musi być gorąca, bo czujniki temperatury umieszczone w tunelach przy dźwigni zmiany biegów odczytują przy kalibracji zmiany temperatur, żeby ustawić klapę mieszającą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czy gorąco leci z obu stron?

> Ja miałem podobnie u siebie zaraz po kupnie auta. Pasażer miał temperaturę wg wskazań wyświetlacza

> a na kierowce leciał ukrop. Winna była złamana dźwigienka pomiędzy silniczkiem sterującym a

> samą klapą ciepło / zimno po str kierowcy. Koszt naprawy mniejszy niż 30zł (na części kupionej

> w ASO) + 2-3 godziny roboty (bo strasznie mało miejsca było).

Witaj, czy jestes w stanie opisac lub posilić mnie fotami z wymiany??bo aso spiewa mi 1500zl,bo podobno trzeba caly srodek w aucie rozebrac...i nie wiem do kogo udac sie z tym w celu naprawy...nadmienam iz mam klimatronic...(pacjent stilo Abarth 2,4-jesli to ma jakies znaczenie...

Z góry dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj, czy jestes w stanie opisac lub posilić mnie fotami z wymiany??bo aso spiewa mi 1500zl,bo

> podobno trzeba caly srodek w aucie rozebrac...i nie wiem do kogo udac sie z tym w celu

> naprawy...nadmienam iz mam klimatronic...(pacjent stilo Abarth 2,4-jesli to ma jakies

> znaczenie...

> Z góry dzieki za pomoc

pierwsze co to zrob kalibracje dopiero potem jak nie pomoze to sie zabieraj za silniczki.

1. wsadz kluczyk i odpal auto

2. od tego momentu masz ok 30 sekund na zrobienie kalibracji

3. nacisnij AUTO i MONO jednoczesnie i trzymaj

4. zobaczysz odliczanie po lewej stronie wyswietlacza

5. jak dojdzie do zera mozesz puscic guziki

6. poczekaj kilkanascie sekund az wyswietlacz wroci do standardowego wygladu i sprawdz czy zadzialalao

7. jak nie to dla pewnosci zrob to samo za pare minut

w 40% przypadkow daje rade ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze co to zrob kalibracje dopiero potem jak nie pomoze to sie zabieraj za silniczki.

> 1. wsadz kluczyk i odpal auto

> 2. od tego momentu masz ok 30 sekund na zrobienie kalibracji

> 3. nacisnij AUTO i MONO jednoczesnie i trzymaj

> 4. zobaczysz odliczanie po lewej stronie wyswietlacza

> 5. jak dojdzie do zera mozesz puscic guziki

> 6. poczekaj kilkanascie sekund az wyswietlacz wroci do standardowego wygladu i sprawdz czy

> zadzialalao

> 7. jak nie to dla pewnosci zrob to samo za pare minut

> w 40% przypadkow daje rade

dzieki za info,ale prosilam o info jak rozebrac wewnatrz auta aby dostac sie do silniczków,,,a kalibracje robilam wiele razy wiec wiem na czym to polega,niestety to nie pomaga...Ale dzieki ze chciales pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki za info,ale prosilam o info jak rozebrac wewnatrz auta aby dostac sie do silniczków,,,a

> kalibracje robilam wiele razy wiec wiem na czym to polega,niestety to nie pomaga...Ale dzieki

> ze chciales pomóc

zeby sie dostac do silniczkow to nic bardziej prostego jak zdjecie dwoch oslon tunelu od strony kierowcy a potem juz tylko zgrabne paluszki, kazdy silniczek ma 3 srubki (bodajze nasadka nr6 hmm.gif)

od strony pasazera jest wiele, wieeeeele trudniej. Przerabialem obie strony kilkukrotnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj, czy jestes w stanie opisac lub posilić mnie fotami z wymiany??bo aso spiewa mi 1500zl,bo

> podobno trzeba caly srodek w aucie rozebrac...i nie wiem do kogo udac sie z tym w celu

> naprawy...nadmienam iz mam klimatronic...(pacjent stilo Abarth 2,4-jesli to ma jakies

> znaczenie...

> Z góry dzieki za pomoc

Koleżanko ja nie robiłem zdjęć. Całą wiedzę czerpałem z wątków o klimatroniku z tego kącika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.