bziunia79 Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 Witam, od jakiegoś czasu moje stilo zamiast chłodzić po ustawieniu na niższą temperaturę,to grzeje na max wręcz bym powiedziała...dzieje się to samo na klimie..co zrobic???? panowie w aso wycenili naprawe na 1500zł czy to cos powaznego???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > Witam, od jakiegoś czasu moje stilo zamiast chłodzić po ustawieniu na niższą temperaturę,to grzeje > na max wręcz bym powiedziała...dzieje się to samo na klimie..co zrobic???? > panowie w aso wycenili naprawe na 1500zł > czy to cos powaznego???? Tak od dłuższego czasu obserwuję Twoje posty... i tak się zastanawiam czy Ty przypadkiem nie masz laguny II A tak na poważnie, miałem dokładnie to samo w firmowej lagunie, cena naprawy była z kosmosu, więc ściągnąłem boczek tunelu, wyciągnąłem silniczek sterujący klapą zimne/ciepłe, wyciągnąłem kawałek liścia spod klapy i już wszystko działa jak należy Wniosek: na dobry początek dostać się do klap, sprawdzić czy chodzą, prawie na pewno, albo się zacieła, albo padł silniczek. Masz klimatronik czy manual ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > Tak od dłuższego czasu obserwuję Twoje posty... i tak się zastanawiam czy Ty przypadkiem nie masz > laguny II > A tak na poważnie, miałem dokładnie to samo w firmowej lagunie, cena naprawy była z kosmosu, więc > ściągnąłem boczek tunelu, wyciągnąłem silniczek sterujący klapą zimne/ciepłe, wyciągnąłem > kawałek liścia spod klapy i już wszystko działa jak należy > Wniosek: na dobry początek dostać się do klap, sprawdzić czy chodzą, prawie na pewno, albo się > zacieła, albo padł silniczek. Masz klimatronik czy manual ? > Pozdrawiam klimatronik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 No to zacząłbym od sprawdzenia silniczka i czy coś nie podeszło pod klapę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > Witam, od jakiegoś czasu moje stilo zamiast chłodzić po ustawieniu na niższą temperaturę,to grzeje > na max wręcz bym powiedziała...dzieje się to samo na klimie..co zrobic???? > panowie w aso wycenili naprawe na 1500zł > czy to cos powaznego???? Czy gorąco leci z obu stron? Ja miałem podobnie u siebie zaraz po kupnie auta. Pasażer miał temperaturę wg wskazań wyświetlacza a na kierowce leciał ukrop. Winna była złamana dźwigienka pomiędzy silniczkiem sterującym a samą klapą ciepło / zimno po str kierowcy. Koszt naprawy mniejszy niż 30zł (na części kupionej w ASO) + 2-3 godziny roboty (bo strasznie mało miejsca było). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 U mnie czasami też się tak dzieje, ale u mnie ustępuje po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Czy gorąco leci z obu stron? > Ja miałem podobnie u siebie zaraz po kupnie auta. Pasażer miał temperaturę wg wskazań wyświetlacza > a na kierowce leciał ukrop. Winna była złamana dźwigienka pomiędzy silniczkiem sterującym a > samą klapą ciepło / zimno po str kierowcy. Koszt naprawy mniejszy niż 30zł (na części kupionej > w ASO) + 2-3 godziny roboty (bo strasznie mało miejsca było). tak, strona kierowcy daje na maxa... a powiedz mi jak to zrobiles?? jakies fotki moze???? bo nie mam tu chetnego do podjecia sie tematu,,,a aso spiewa 1500zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > tak, strona kierowcy daje na maxa... > a powiedz mi jak to zrobiles?? jakies fotki moze???? > bo nie mam tu chetnego do podjecia sie tematu,,,a aso spiewa 1500zł koleżanko w tym wątku masz wszystko opisane ze zdjęciami >> KLIK << pokrótce - musisz się dostać do aktywatora odpowiedzialnego za temperature. Jest pod osłoną tunelu od str kierowcy. Który to jest dokładnie to dowiesz się z rysunku z ww. wątku. Jak go już zdemontujesz (co niestety nie jest łatwe) to już masz bardzo szybką diagnozę. Jeśli nie ma złamanej dźwigienki to sprawdzasz czy klapa się nie zacina (poruszasz tym czym rusza aktywator). Jeśli dzwigienka sprawna i klapa sie nie zacina to najprawdopodobniej sam aktywator już ma dość. Jednakże dla pewności przed rozbieraniem czegokolwiek spróbowałbym sprawdzić błędy i ewentualne skasować po czym wykonal autoadaptacje klimatronika. Jeśli nie pomoże to sprawdzić jak to wygląda mechanicznie jak wyżej napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > tak, strona kierowcy daje na maxa... Miałem tak dwa razy w swoim Stilo, że jedna strona na maxa grzała, a druga chłodziła. Za każdym razem, gdy to się działo, miałem wcześniej odłączony akumulator, tak więc to było przyczyną rozregulowania klimatronika. W obu przypadkach naprawiłem robiąc kalibrację z przycisków. Trzeba tylko pamiętać, że przy kalibracji silnik musi być rozgrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Miałem tak dwa razy w swoim Stilo, że jedna strona na maxa grzała, a druga chłodziła. Za każdym > razem, gdy to się działo, miałem wcześniej odłączony akumulator, tak więc to było przyczyną > rozregulowania klimatronika. W obu przypadkach naprawiłem robiąc kalibrację z przycisków. > Trzeba tylko pamiętać, że przy kalibracji silnik musi być rozgrzany. a mi mowiono ze kalibracje robic zaraz po odpaleniu silnika,wiec w koncu kiedy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 nie ma znaczenia - jak manualna nie przynosi rezultatów to trzeba wymienić aktywator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > W obu przypadkach naprawiłem robiąc kalibrację z przycisków. możesz coś więcej napisać na ten temat tzn. jak to wykonać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > możesz coś więcej napisać na ten temat tzn. jak to wykonać taki stary a szukajki ani podwieszonych nie używa PS. wciskasz auto i mono i trzymasz tak dlugo az sie cos zacznie dziac na wyseietlaczu. NA końcu ma sie wyświetlić 00. Jak inna liczba to jest źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > a mi mowiono ze kalibracje robic zaraz po odpaleniu silnika,wiec w koncu kiedy??? Nagrzewnica musi być gorąca, bo czujniki temperatury umieszczone w tunelach przy dźwigni zmiany biegów odczytują przy kalibracji zmiany temperatur, żeby ustawić klapę mieszającą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > Czy gorąco leci z obu stron? > Ja miałem podobnie u siebie zaraz po kupnie auta. Pasażer miał temperaturę wg wskazań wyświetlacza > a na kierowce leciał ukrop. Winna była złamana dźwigienka pomiędzy silniczkiem sterującym a > samą klapą ciepło / zimno po str kierowcy. Koszt naprawy mniejszy niż 30zł (na części kupionej > w ASO) + 2-3 godziny roboty (bo strasznie mało miejsca było). Witaj, czy jestes w stanie opisac lub posilić mnie fotami z wymiany??bo aso spiewa mi 1500zl,bo podobno trzeba caly srodek w aucie rozebrac...i nie wiem do kogo udac sie z tym w celu naprawy...nadmienam iz mam klimatronic...(pacjent stilo Abarth 2,4-jesli to ma jakies znaczenie... Z góry dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Witaj, czy jestes w stanie opisac lub posilić mnie fotami z wymiany??bo aso spiewa mi 1500zl,bo > podobno trzeba caly srodek w aucie rozebrac...i nie wiem do kogo udac sie z tym w celu > naprawy...nadmienam iz mam klimatronic...(pacjent stilo Abarth 2,4-jesli to ma jakies > znaczenie... > Z góry dzieki za pomoc pierwsze co to zrob kalibracje dopiero potem jak nie pomoze to sie zabieraj za silniczki. 1. wsadz kluczyk i odpal auto 2. od tego momentu masz ok 30 sekund na zrobienie kalibracji 3. nacisnij AUTO i MONO jednoczesnie i trzymaj 4. zobaczysz odliczanie po lewej stronie wyswietlacza 5. jak dojdzie do zera mozesz puscic guziki 6. poczekaj kilkanascie sekund az wyswietlacz wroci do standardowego wygladu i sprawdz czy zadzialalao 7. jak nie to dla pewnosci zrob to samo za pare minut w 40% przypadkow daje rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > pierwsze co to zrob kalibracje dopiero potem jak nie pomoze to sie zabieraj za silniczki. > 1. wsadz kluczyk i odpal auto > 2. od tego momentu masz ok 30 sekund na zrobienie kalibracji > 3. nacisnij AUTO i MONO jednoczesnie i trzymaj > 4. zobaczysz odliczanie po lewej stronie wyswietlacza > 5. jak dojdzie do zera mozesz puscic guziki > 6. poczekaj kilkanascie sekund az wyswietlacz wroci do standardowego wygladu i sprawdz czy > zadzialalao > 7. jak nie to dla pewnosci zrob to samo za pare minut > w 40% przypadkow daje rade dzieki za info,ale prosilam o info jak rozebrac wewnatrz auta aby dostac sie do silniczków,,,a kalibracje robilam wiele razy wiec wiem na czym to polega,niestety to nie pomaga...Ale dzieki ze chciales pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > dzieki za info,ale prosilam o info jak rozebrac wewnatrz auta aby dostac sie do silniczków,,,a > kalibracje robilam wiele razy wiec wiem na czym to polega,niestety to nie pomaga...Ale dzieki > ze chciales pomóc zeby sie dostac do silniczkow to nic bardziej prostego jak zdjecie dwoch oslon tunelu od strony kierowcy a potem juz tylko zgrabne paluszki, kazdy silniczek ma 3 srubki (bodajze nasadka nr6 ) od strony pasazera jest wiele, wieeeeele trudniej. Przerabialem obie strony kilkukrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Torx T20 i nasadka 5.5. Też to przechodzę obecnie. Do wymiany ułamana dźwignia silniczka od defrostera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 > Witaj, czy jestes w stanie opisac lub posilić mnie fotami z wymiany??bo aso spiewa mi 1500zl,bo > podobno trzeba caly srodek w aucie rozebrac...i nie wiem do kogo udac sie z tym w celu > naprawy...nadmienam iz mam klimatronic...(pacjent stilo Abarth 2,4-jesli to ma jakies > znaczenie... > Z góry dzieki za pomoc Koleżanko ja nie robiłem zdjęć. Całą wiedzę czerpałem z wątków o klimatroniku z tego kącika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.