Skocz do zawartości

Tech2 na PC


MaTeOoSh

Rekomendowane odpowiedzi

> Sprobójcie tym

> Oprogramowanie do diagnostyki OBD2 PCMSCAN PL

> Oprogramowanie jest kompatybilne z interfejsami wykonanymi na bazie

> procesora ELM 320,323,327

> Link na Rapidshare-15185 KB

Ty fajne to jest cool.gif.Przyda sie jak nic tylko do tego interfejs i do dziela 893goodvibes.gif. Wielkie dzieki za linka.Bedzie pomocne jak nic.

Pozdrawiam .Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed chwilą przetestowałem - kabelek według forumowego schematu

> działa oprócz z Tech2 także z AB-COM i demo OP-COM

> Testowałem narazie tylko odczyt błędów silnika. Sam AB-COM potestuję

> dalej jak przetłumaczę plik z LANGRES.EN z niemieckiego na

> angielski, żeby się w tym jakoś połapać (chyba że ktoś ma wersję

> angielską albo spolszczenie??? )

Witam!

Polaczylem sie tym programem Ab-com przy pomocy interfejsu na dwoch tranzystorach produkcji kolegi Pablo79.

Pieknie dziala w real-time tzn. po odpaleniu silnika, pokazuje wszystkie dostepne wartosci typu: ladowanie, prace sondy, w czasie jazdy predkosc faktyczna (rozni sie o okolo 10km od licznikowej) i kupe innych danych. W sumie jest ich tam 56. Nie wszystkie sa do mojego silnika, te sie nie zmieniaja.

Po uruchomieniu programu, musialem zaznaczyc RS232 i jezyk EN, wtedy wartosci sa w tym jezyku.

W programie Opel Tech2 moge tylko skasowac bledy silnika, nie moge przy pomocy tego interfejsu dostac sie do poduszek i immo.

Mam jeszcze drugi interfejs z Alledrogo, OPEL TECH2 PL USB MULTIPLEXER 1995 - 2004 NOWOSC ten laczy sie z poduszkami i immo, tu moge skasowac bledy, ale silnika nie widzi.

Oba interfejsy testowane na Win98 i XP SP2, na laptopie IBM 300mhz z portem COM i ten drugi na USB 1,1.

Na mojej Toshibie 2,8 ten na USB takze chodzi ale bez silnika. Na obu programach Opel Tech2 i AB-Com.

Testowalem takze OP-com, ale to jest demo i z 56 wartosci dostepne sa tylko w Measuring Blocks tylko pare, na reszcie pisze Demo Version.

Nie ze wszystkimi programami Opel Tech2 dzialaja oba interfejsy, mam chyba wszystkie dostepne wersje niewiem.gif

W zalaczniku zrzut z Ab-Coma przed uruchomieniem silnika.

post-54341-14352484932617_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez udalo sie polaczyc programem ABCOM. Uzywalem interfejsu na max232 -lekko zmodyfikowany w stosunku do "oryginalu". Polaczylem sie z silnikiem, poduszkami i immo. Z ABSem nie udalo sie. Coprawda cos tam sie niby laczylo, ale pojawial sie CRC error i koniec. Z ABSem za to lacze sie Tech2_PC ...

Musze przyznac ze ten ABCOM to bardzo fajny program. Bloki wartosci mierzonych w trakcie pracy silnika dostarczaja naprawde ciekawych informacji. Miałem tylko problem, bo nie chciał początkowo czytać wartości mierzonych z mojego silnika (X18XE) bo mu pliku jakiegos brakowalo. Wybralem wiec z listy silnik X20XEV - w koncu ten sam sterownik (tylko "kodowanie" inne) i poszlo...

Tak samo mozna tez dosc interesujace informacje wyczytac z immo i z poduch.

Szkoda tylko ze z ABS nie poszlo, ale sproboje moze interfejsem na tranzystorach.

Ogolnie polecam programik ABCOM wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zaczelem testowac ten interfejs i dobrze pracowal tylko na tym AB-Comie.

Ale mam kupe tych Opel Tech2, musze je uporzadkowac i probowac po koleji. Moze ktorys ruszy takze w blokach pomiarowych.

Edit:

Na Opel Tech2 nie bedzie blokow pomiarowych, tylko kasowanie bledow. Porownalem oba programy i AB-Com jest bardziej rozbudowany. Porownaj katalogi. Sprobuje pokombinowac z podkladaniem, moze cos wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam,

ostatnio miałem zabawną sytuację, myślę, że warto się z wami podzielić. Otóż od dawna używam interfejsu na 3 tranzystorach i programu tech 2 opel. Udawalo mi sie odczytywac błędy silnika, poduszek oraz chłodzenia. Nie mogłem się połaczyć z ABSem oraz licznikiem. Ostatnio na chwilę zapalił mi sie check - postanowilem sprawdzic kod błędu. A tu zonk - interfejs mi się nie chciał połączyć ze steriownikiem silnika. Dalej łączył się z poduchami i co dziwne zaczął łączyć się z ABSem. Zainstalowałem sobie programik AB-COM. Jakiez było moje zdziwienie, gdy bez najmniejszego problemu przez ten sam interfejs polaczylem sie ze sterownikiem silnika i zczytalem kod:

P0702,"System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka elektryczna". Dziwi mnie, że wcześniej moglem się łączyć ze sterownikiem silnika a nie moglem z ABS, a teraz na odwrót. Natomiast inny program spokojnie się łączy. Ktoś ma na to jakieś racjonalne wytłumaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 4 tygodnie później...

W swoim laptopie nie ma com-a frown.gif, ale zamiast kombinować z PCMCIA lub USB mam inny pomysł - replikator portów w którym jest com (rozwiązanie czasami tańsze niż zakup com-a na PCMCIA. Próbował może ktoś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W swoim laptopie nie ma com-a , ale zamiast kombinować z PCMCIA lub

> USB mam inny pomysł - replikator portów w którym jest com

> (rozwiązanie czasami tańsze niż zakup com-a na PCMCIA. Próbował

> może ktoś??

Nie wiem czy ktoś próbował, ale mogę odpowiedzieć na to pytanie, porty z replikatora są obsługiwane przez laptop jako jego fizyczne porty ( nie wirtualne, czy jakieś tam jeszcze)

Czyli jak załatwisz obie właśnie replikator do swojej maszynki to jest prawdopodobieństwo 99,9% że programy wykorzystujące komunikacje za pomocą RS-232 będą działały tak jak się należy wink.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy ktoś próbował, ale mogę odpowiedzieć na to pytanie,

> porty z replikatora są obsługiwane przez laptop jako jego

> fizyczne porty ( nie wirtualne, czy jakieś tam jeszcze)

> Czyli jak załatwisz obie właśnie replikator do swojej maszynki to

> jest prawdopodobieństwo 99,9% że programy wykorzystujące

> komunikacje za pomocą RS-232 będą działały tak jak się należy

> pozdrawiam

Dzięki za nadzieję smile.gif Do mojego Compaqa na Allegro cena za replikator portów to 19zł (więc byłoby to najtańsze i najpewniejsze rozwiązanie). Ale nasunęło mi się jeszcze pytanie (nigdy nie miałem do czynienia z replikatorami portów i stacjami dokującymi) - czy one mogą "brać" zasilanie z akumulatorów laptopa - czy tylko z zewnętrznego zasilacza?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za nadzieję Do mojego Compaqa na Allegro cena za replikator

> portów to 19zł (więc byłoby to najtańsze i najpewniejsze

> rozwiązanie). Ale nasunęło mi się jeszcze pytanie (nigdy nie

> miałem do czynienia z replikatorami portów i stacjami

> dokującymi) - czy one mogą "brać" zasilanie z akumulatorów

> laptopa - czy tylko z zewnętrznego zasilacza?

> Pozdrawiam

Wiesz z tego co ja wiem to stacja dokująca posiada wbudowany moduł zasilacza , ale czy laptop będzie korzystał z portów w stacji dokującej bez podłączenia do niej zewnętrznego zasilania? hmm.gif

myślę że nie, ale tego już nie jestem pewien, ale za 19zł może warto spróbować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz z tego co ja wiem to stacja dokująca posiada wbudowany moduł

> zasilacza , ale czy laptop będzie korzystał z portów w stacji

> dokującej bez podłączenia do niej zewnętrznego zasilania?

> myślę że nie, ale tego już nie jestem pewien, ale za 19zł może warto

> spróbować

Już to zrobiłem smile.gif - teraz czekam na replikator. Jeśli nie pójdzie z akumulatora - trudno będę kombinował z zasilaniem sieciowym lub przetwornicą (kumpel pożyczy).

Jak przetestuje dam znać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już to zrobiłem - teraz czekam na replikator. Jeśli nie pójdzie z

> akumulatora - trudno będę kombinował z zasilaniem sieciowym lub

> przetwornicą (kumpel pożyczy).

> Jak przetestuje dam znać.

> Pozdrawiam

A sprawdziles czy w replikatorze jest COM??

Jesli nie masz w laptopie to do tego modelu, moze nie byc.

Sama nazwa wskazuje, ze powtarza porty obecne, lacznie z gniazdkiem zasilania.

W stacji dokujacej sa przewaznie wbudowane zasilacze i w niej moze byc COM, ale jej za 19zl nie dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sprawdziles czy w replikatorze jest COM??

> Jesli nie masz w laptopie to do tego modelu, moze nie byc.

> Sama nazwa wskazuje, ze powtarza porty obecne, lacznie z gniazdkiem

> zasilania.

> W stacji dokujacej sa przewaznie wbudowane zasilacze i w niej moze

> byc COM, ale jej za 19zl nie dostaniesz.

Z opisu i zdjęć - wygląda że jest com smile.gifKlik . Też mnie to zdziwiło że to takie tanie - no cóż zobaczymy jak przyjdzie wink.gif.

I dodatkowo - nie wygląda żeby to miało wbudowany zasilacz.

Pozdrawiam

Jack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarł replikator portów smile.gif

Com - działa (nie testowałem z Oplem - bo pożyczyłem interface kumplowi - odzyskam w przyszłym tygodniu).

Replikator pracuje pięknie bez podłączenia do "sieci". Com-a testowałem chwilowo z mikroprocesorowym rejestratorem temperatury i jest ok. (a też był "wybredny" jeśli chodzi o przejściówki z USB). Wygląda że będzie to chyba działające "rozwiązanie" i tanie, ale ostatecznie odpowiem jak odzyskam interface do Opelka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po testach smile.gif

W moim przypadku działa z replikatorem portów OpelTech 2, z ABcom Opel nie chciał zaskoczyć (ale myślę że to sprawa wersji lub konfiguracji - wyrzucało błąd interface). Do moich testów wystarczył OpelTech2 - więc chwilowo dalej nie testuje.

Na zakończenie dodam że interface był to ten prosty da dwóch tranzystorkach.

Pozdrawiam

Jack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

UDAŁO SIĘ !!!

Podłączyłem dzisiaj mój zestaw do samochodu i udało się !!!

Nawiązałem komunikację z silnikiem, poduszkami, ABS. Za dużo roboty nie miałem, bo nie było żadnych błędów do kasowania cool.gif.

Niestety mogłem testować tylko program Tech2 na PC (nasz kącikowy). Ab-com niestety nie współpracuje z win95, ale jak Tech2 działa, to pewnie i Ab-com też.

A oto mój zestaw testowy:

Komputer: Compaq Contura Aero 4/33C (procesor 486SX - 33MHz, 12MB Ram, Win95)

Interfejs: 2 tranzystorowy

Program: Opel Tech 2 dla windows

Samochód: 1996 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez się udało połączyć z ABS-em w F'94 tylko już nie pamiętam czy był to ABCom czy Tech2

za to nie udało mi się podpiąć żadnym darmowym programem z silnikiem C18XE icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi tez się udało połączyć z ABS-em w F'94 tylko już nie pamiętam czy

> był to ABCom czy Tech2

> za to nie udało mi się podpiąć żadnym darmowym programem z silnikiem

> C18XE

U mnie z ABS łączy się Tech2, natomiast przy próbie łączenia się ABCom słychać jak pracuje moduł ABS ( testowanie ( charakterystyczne buczenie pod maską) jednak sie z nim nie łączy

pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie z ABS łączy się Tech2, natomiast przy próbie łączenia się

> ABCom słychać jak pracuje moduł ABS ( testowanie (

> charakterystyczne buczenie pod maską) jednak sie z nim nie

> łączy

> pozdrawiam

Hyy... Tech2PC też powodował buczenie ? Ja niczego nie słyszałem, ale bylem tak przejęty, że w sumie się nie dziwię cool.gif

Teraz mam plan, żeby zainstalować na mojej rakiecie win98 i przetestować Ab-coma.

Testowałem też taki DOS-owy programik opel.exe, ale nie widział intrefejsu. Zaintrygowała mnie opcja "wyświetlanie danych". Wie ktoś z jakim interfejsem to działa ? I czy warto ?

280395666-opel.jpg

post-71731-1435249113544_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

pozwole sobie odswierzyc watek bo po co nowy zakladac a to widze ze jest taki FAQ

wczesniej pokazane jest ze te gniazdo diagnostyczne jest w srodkowym ttunelu, a ja mam diagnostyke w skrzynce bezpiecznikowej to te same gniazdo do ktorego trzeba sie podpiac?

Piszecie ze sa dostepne rozne parametry pracy silnika, wiec rozumiem ze takie jak np spr sondy L, roznych czujnikow np temp silnika itp tez jest dostepny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wczesniej pokazane jest ze te gniazdo diagnostyczne jest w srodkowym

> ttunelu, a ja mam diagnostyke w skrzynce bezpiecznikowej to te

> same gniazdo do ktorego trzeba sie podpiac?

tak, to jest samo gniazdo ok.gif

> Piszecie ze sa dostepne rozne parametry pracy silnika, wiec rozumiem

> ze takie jak np spr sondy L, roznych czujnikow np temp silnika

> itp tez jest dostepny?

wszystko to, co udostępnia Tech2 lub ABcom dla Twojego silnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo jest problem z tranzysotrami BC147B, a w domu znalalzme tranzystory BCP56-16 NPN 100V 1A 1,5W, czy mozna to zastosowac? A jak nie to jaki zamiennik by byl najlepszy, prosze o podanie kilku zamiennikow najlepiej pasujacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wiadomo jest problem z tranzysotrami BC147B, a w domu znalalzme

> tranzystory BCP56-16 NPN 100V 1A 1,5W, czy mozna to zastosowac?

> A jak nie to jaki zamiennik by byl najlepszy, prosze o podanie

> kilku zamiennikow najlepiej pasujacych.

W zasadzie powinny pasować dowolne tranzystory tupu n-p-n wink.gif

Ja gdy składałem interfejs " tak na szybko " polutowałem układ na BD 135, ale jeśli chcesz umieścić układ np w obudowie wtyczki RS-232 to raczej z BD się nie zmieszczą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie bardzo się Tobie pali, a umniejsz posługiwać się lutownicą posługiwać się lutownicą , zmontuj sobie układ na układzie max 232 według schematu z pierwszej strony tematu wink.gif to jest najbezpieczniejsze rozwiązanie dla sprzętu, a i z jego pomocą bezproblemową łączyłem się z autami grupy VW,

Tak jak zawsze Ty decydujesz.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie powinny pasować dowolne tranzystory tupu n-p-n

> Ja gdy składałem interfejs " tak na szybko " polutowałem układ na BD

> 135, ale jeśli chcesz umieścić układ np w obudowie wtyczki

> RS-232 to raczej z BD się nie zmieszczą

czyli mozna go smialo zastosowac, ja mam go w obudowie SOT223 wiec malutki jak znalazl ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli mozna go smialo zastosowac, ja mam go w obudowie SOT223 wiec

> malutki jak znalazl ;-)

Kurcze BD 135 w obudowie smd smile.gif

Pewnie, że możesz śmiało je zastosować.

U mnie w obudowie TO-126 wyglądał jak kobyła- ale działał wink.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie bardzo się Tobie pali, a umniejsz posługiwać się lutownicą

> posługiwać się lutownicą , zmontuj sobie układ na układzie max

> 232 według schematu z pierwszej strony tematu to jest

> najbezpieczniejsze rozwiązanie dla sprzętu, a i z jego pomocą

> bezproblemową łączyłem się z autami grupy VW,

> Tak jak zawsze Ty decydujesz.

> pozdrawiam

no tak tylko ze do tego ukladu bym musial trawic plytke bo na pajaka nie ma szans, a to juz bym musial sie fatygowac do kolegi z ktorym sie nie widzialem z 2 lata wiec zanim bym sie z nim zgadal to by zeszlo hehe, a samemu to za duzo zachodu wiec najpier sprobuje na tranz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.