jarczykbartek Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 od pewnego czasu mam moto dziwnie zachowuje się podczas hamowania. Przy hamowaniu z dużej prędkości czuć delikatne pukanie w kierownicę, ale motor zachowuje się stabilnie. Natomiast przy mniejszej prędkości ( na przykład dojazd do świateł i hamowanie do zera) motor zachowuje się już bardzo niestabilnie, mianowicie przód nurkuje i wstaje na przemian. Co podejrzewać? Spotkaliście się z czymś takim? Wymienione klocki, przewody na oplot i płyn hamulcowy. Moto to fzs600. Tarcze grubości 3,9 i 3,85mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > od pewnego czasu mam moto dziwnie zachowuje się podczas hamowania. Przy hamowaniu z dużej prędkości > czuć delikatne pukanie w kierownicę, ale motor zachowuje się stabilnie. Natomiast przy > mniejszej prędkości ( na przykład dojazd do świateł i hamowanie do zera) motor zachowuje się > już bardzo niestabilnie, mianowicie przód nurkuje i wstaje na przemian. Co podejrzewać? > Spotkaliście się z czymś takim? > Wymienione klocki, przewody na oplot i płyn hamulcowy. Moto to fzs600. > Tarcze grubości 3,9 i 3,85mm sprawdź tarczę czy nie ma bicia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > sprawdź tarczę czy nie ma bicia sprawdzałem: - na oko jest ok - na mazak jest ok muszę jeszcze sprawdzić czujnikiem zegarowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > sprawdzałem: > - na oko jest ok > - na mazak jest ok > muszę jeszcze sprawdzić czujnikiem zegarowym Nie wiem czy tam są tarcze na nitach, sprawdz czy nie mają luzów. Sprawdz jeszcze cisnienie opon i czy są mocno wyząbkowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Jak czuc pukanie przy hamowaniu, to sprawdz luz w lozyskach głowki ramy, i ewentualnie go wyreguluj (skasuj). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > Nie wiem czy tam są tarcze na nitach, sprawdz czy nie mają luzów. Sprawdz jeszcze cisnienie opon i > czy są mocno wyząbkowane. tarcze na nitach jak sprawdzić na nich luzy? opony mają już swoje lata, sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > Jak czuc pukanie przy hamowaniu, to sprawdz luz w lozyskach głowki ramy, i ewentualnie go wyreguluj > (skasuj). próbowałem sprawdzić. motor na centralce, przednie koło w górę i za lagi próbowałem poruszać przód tył, ale żadnego luzu nie wyczułem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuracjusz Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > próbowałem sprawdzić. > motor na centralce, przednie koło w górę i za lagi próbowałem poruszać przód tył, ale żadnego luzu > nie wyczułem Nie wiem jak w motocyklu, ale w skuterze luz na główce ramy wyczuwalny był tylko podczas jazdy, na postoju przy szarpaniu nie do wyczucia - za mała siła. Na dziurach i przy hamowaniu łupało i w sumie trochę było czuć skakanie przodu na hamulcu, ale lekkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > próbowałem sprawdzić. > motor na centralce, przednie koło w górę i za lagi próbowałem poruszać przód tył, A jak moto stoi na glebie, wciśniesz przedni hampulec i pobujasz zawias, to coś stuka? Gdybyś miał trzecią rękę lub kogoś, kto by złapał ręką podczas bujania za główkę... wtedy możesz też coś wyczuć lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > A jak moto stoi na glebie, wciśniesz przedni hampulec i pobujasz zawias, to coś stuka? Gdybyś > miał trzecią rękę lub kogoś, kto by złapał ręką podczas bujania za główkę... wtedy możesz > też coś wyczuć lub nie. chyba nic nie stuka. musze zabrac zone zeby zlapala za glowke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Witam. Tarcze, o ile "pływające" mają mieć swobodny luz na boki, ale nie góra dół. W Bandicie, powiedziałbym, że jest to 0,5mm, może 1mm na boki, ale zero luzu góra dół. Jak przy hamowaniu widelec pracuje góra dół, a Ty nie czujesz zmiany siły hamowania, to może czas najwyższy wymienić olej w lagach ? Nie wiem, czy u Ciebie da się wymienić zaworki tłumiące przepływ oleju, może tam coś jest nie "Halo". U mnie stary olej pienił się po zlaniu jak woda z płynem do naczyń. Nowy płyn nie wykazywał takich "dolegliwości". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > od pewnego czasu mam moto dziwnie zachowuje się podczas hamowania. Przy hamowaniu z dużej prędkości > czuć delikatne pukanie w kierownicę, ale motor zachowuje się stabilnie. Natomiast przy > mniejszej prędkości ( na przykład dojazd do świateł i hamowanie do zera) motor zachowuje się > już bardzo niestabilnie, mianowicie przód nurkuje i wstaje na przemian. Co podejrzewać? > Spotkaliście się z czymś takim? > Wymienione klocki, przewody na oplot i płyn hamulcowy. Moto to fzs600. > Tarcze grubości 3,9 i 3,85mm sprawdz lagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > sprawdz lagi. ale co w nich sprawdzić? olej ponoć wymieniony, krzywe nie są (tak mi się wydaje). Czy może to mieć związek z tym, że źle zamontowałem górną półkę? Była zdejmowana do malowania. Niemniej tego chyba nie da się źle zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Witam. > Tarcze, o ile "pływające" mają mieć swobodny luz na boki, ale nie góra dół. Czyli tarcza pływająca może mieć bicie boczne, ale nie bicie góra dół? > Jak przy hamowaniu widelec pracuje góra dół, a Ty nie czujesz zmiany siły hamowania, to może czas > najwyższy wymienić olej w lagach ? > Nie wiem, czy u Ciebie da się wymienić zaworki tłumiące przepływ oleju, może tam coś jest nie > "Halo". Poprzedni właściciel twierdzi, że wymieniał, ale kto to tam wie. Chyba wymienię na zapas. Przy okazji zmierzę sprężyny, bo może też trzeba będzie wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > ale co w nich sprawdzić? olej ponoć wymieniony, krzywe nie są (tak mi się wydaje). ponoć? ja mialem w SV podobny problem. mechanik łajza skopał (nie tylko to)... w lewej miałem 150 ml mniej oleju niz w prawej. a też "wymienili". >Czy może to mieć > związek z tym, że źle zamontowałem górną półkę? Była zdejmowana do malowania. Niemniej tego > chyba nie da się źle zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > Czyli tarcza pływająca może mieć bicie boczne, ale nie bicie góra dół? To nie jest "bicie" Poprostu ma możliwość pracy prostopadle do kierunku jazdy na tyle, ile jest luz na nitach, o ile, nie są zardzewiałe połączenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > To nie jest "bicie" > Poprostu ma możliwość pracy prostopadle do kierunku jazdy na tyle, ile jest luz na nitach, o ile, > nie są zardzewiałe połączenia wczoraj poczytałem trochę serwisówkę i yamaha twierdzi, że dopuszczalne jest 0,2mm, przy czym zaznacza, że jest to do regulacji. Wystarczy tarczę odkręcić o obracać na śrubach aż będzie dobrze. Muszę skombinować czujnik zegarowy i może jutro się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.