iopi Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 1.6 16V Przy takiej pogodzie jak wczoraj, powyżej 30 st. na zewnątrz, auto potrafi zgasnąć na luzie lub gdy hamuje się silnikiem. Tu nie ma reguły. Silnik gaśnie tylko wtedy gdy jest nagrzany. Ponowne odpalenie i silnik pracuje, normalnie. Kontrolka check engine się nie zapala (żaróweczka działa). Co dziwne dzieje się tak przy wysokich temp. na zewnątrz Silnik gaśnie, tak jakby go coś przydusiło, zaczyna nie równo pracować przez chwile i gaśnie. Objaw dodatkowy, czasem auto do dłuższym postoju, kilka dni, jak odpalę nie równo pracuje silnik przez chwile, jakby na trzch garach. trwa to około 3 sek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiech Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Takie objawy miałem gdy padał mi sterownik silnika. Coraz trudniej było odpalić, a przerwy (stygnięcie silnika) były coraz dłuższe. W końcu musiałem na holu zaciągnąć samochód do elektryka. Wymiana sterownika załatwiła sprawę. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Takie objawy miałem gdy padał mi sterownik silnika. Coraz trudniej było odpalić, a przerwy > (stygnięcie silnika) były coraz dłuższe. W końcu musiałem na holu zaciągnąć samochód do > elektryka. Wymiana sterownika załatwiła sprawę. > Powodzenia. Z tym że, ja nie mam problemu z odpaleniem, i auto nie musi ostygnąć żeby pojechać nim dalej. Jak zgaśnie to odpalam, i jadę dalej, z tym że jak jest taki upał, gaśnie. Cewka zapłonowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Brat mial podobne problemy ale w skodzie i padal mu czujnik polozenia walu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > 1.6 16V Przy takiej pogodzie jak wczoraj, powyżej 30 st. na zewnątrz, auto potrafi zgasnąć na luzie > lub gdy hamuje się silnikiem. LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > LPG? LPG brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TochA1551 Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Sprawdź podstawowe przewody, może gdzieś jest coś przetarte czy coś i opór przewodu w skutek działania wysokich temperatur rośnie = kiedy opór jest za duży nie idzie sygnał = sterownik głupieje = silnik gaśnie. Może jednak jakiś czujnik już podupada (jak wspomniał kolega wyżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek7 Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > LPG? A jak LPG to co może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > A jak LPG to co może być? Brak kompensacji reduktora. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 12 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 > Sprawdź podstawowe przewody, może gdzieś jest coś przetarte czy coś i opór przewodu w skutek > działania wysokich temperatur rośnie = kiedy opór jest za duży nie idzie sygnał = sterownik > głupieje = silnik gaśnie. > Może jednak jakiś czujnik już podupada (jak wspomniał kolega wyżej) Jeżeli pada czujnik, powiedzmy położenia wału, komputer nam to pokaże ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Jeśli czujnik padnie podczas pracy silnika to powinno wywalić błąd. A że ten silnik ma dwa czujniki, to do czasu wyłączenia silnika będzie pracował awaryjnie na drugim. Tak jak kol. wiech, ostrożnie obstawiałbym problemy ze sterownikiem silnika. Albo z WN - cewka do sprawdzenia, czy nie jest pęknięta obudowa, obejrzyj styki w złączach (w kompie też). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 12 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 > Jeśli czujnik padnie podczas pracy silnika to powinno wywalić błąd. A że ten silnik ma dwa > czujniki, to do czasu wyłączenia silnika będzie pracował awaryjnie na drugim. > Tak jak kol. wiech, ostrożnie obstawiałbym problemy ze sterownikiem silnika. Albo z WN - cewka do > sprawdzenia, czy nie jest pęknięta obudowa, obejrzyj styki w złączach (w kompie też). Cewki WN nie mam obecnie na podmiane, sprawdziłem ręką temperaturę cewki po tym jak auto zgasło. Była gorąca ale nie na tyle by jej nie dotknąć. Czy w tym silniku jest jakiś czujnik temperatury który podaje informacje na komputer i ten na podstawie tego dobiera dawkę paliwa i powietrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Oczywiście. Jest wkręcony w obudowę termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczak Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Podłączę się do pytania, bo przypadek mam podobny ale są różnice Pacjent to C14NZ. Po nagrzaniu (przejechaniu kilkunastu km) czasem zgaśnie podczas parkowania i nie da się już odpalić. Po wystygnięciu (minimum 2 godziny) odpala jak gdyby nigdy nic. Poza tym w czasie jazdy zachowuje się normalnie - moc w normie, nie szarpie. Zdarza mu się zgasnąć tylko podczas wolnej jazdy (parkowanie, ruszanie ze skrzyżowania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Moduł zapłonowy pod cewką, ew. czujnik halla w aparacie zapłonowym. Gdy padnie pierwszy nie ma iskry, ale jest paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczak Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Moduł zapłonowy pod cewką, ew. czujnik halla w aparacie zapłonowym. > Gdy padnie pierwszy nie ma iskry, ale jest paliwo. Wyjąłem moduł (żeby sprawdzić numery), oczyściłem styki i po powtórnym zamontowaniu na zimno nie chciał zapalić, udało się za drugim razem, potem chwilę się dusił ale nie zgasł. Po kolejnym odpaleniu pracuje równo. Wymieniać moduł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Taa, wygląda na zimne luty w środku. Nie kupuj najtańszych. Lepszy używany HUCO, czy Hella, niż nowy hinol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczak Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Taa, wygląda na zimne luty w środku. > Nie kupuj najtańszych. Lepszy używany HUCO, czy Hella, niż nowy hinol. Dzięki za informację, zamierzam właśnie kupić używkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Podłączę się do pytania, bo przypadek mam podobny ale są różnice > Pacjent to C14NZ. ....... Jak kolega Orochimaru mówi "Moduł zapłonowy pod cewką, ew. czujnik halla w aparacie zapłonowym." W pierwszej kolejności podmień moduł. Nie baw się w wykręcanie starego(oryginalnie jest przymocowany w 3 miejscach dwa widoczne, trzecie przez środek zalany ) tylko podepnij nowy dokręcając do niego kawałek jakiegoś radiatora co by się nie przegrzewał. Miejsca jest na tyle dużo że bez problemu powinien się zmieścić. Mam tak u siebie zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczak Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Wymiana modułu nie pomogła. Teraz nie zapala już wcale (na starym module też). Kable WN, kopułka i palec wymieniane rok temu - wyglądają dobrze. Jak zlokalizować czujnik halla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Znajdziesz go w aparacie zapłonowym TUTAJ masz wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Najpierw sprawdź, czy podaje paliwo. Jeśli hall padnie to nie ma impulsów na wtryskiwacz, nie włącza się pompa paliwa podczas pracy rozrusznika i świece będą suche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.