Skocz do zawartości

[F] Gaśnie na luzie przy wysokiej temp.


iopi

Rekomendowane odpowiedzi

1.6 16V Przy takiej pogodzie jak wczoraj, powyżej 30 st. na zewnątrz, auto potrafi zgasnąć na luzie lub gdy hamuje się silnikiem.

Tu nie ma reguły. Silnik gaśnie tylko wtedy gdy jest nagrzany.

Ponowne odpalenie i silnik pracuje, normalnie.

Kontrolka check engine się nie zapala (żaróweczka działa).

Co dziwne dzieje się tak przy wysokich temp. na zewnątrz

Silnik gaśnie, tak jakby go coś przydusiło, zaczyna nie równo pracować przez chwile i gaśnie.

Objaw dodatkowy, czasem auto do dłuższym postoju, kilka dni, jak odpalę nie równo pracuje silnik przez chwile, jakby na trzch garach. trwa to około 3 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy miałem gdy padał mi sterownik silnika. Coraz trudniej było odpalić, a przerwy (stygnięcie silnika) były coraz dłuższe. W końcu musiałem na holu zaciągnąć samochód do elektryka. Wymiana sterownika załatwiła sprawę.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie objawy miałem gdy padał mi sterownik silnika. Coraz trudniej było odpalić, a przerwy

> (stygnięcie silnika) były coraz dłuższe. W końcu musiałem na holu zaciągnąć samochód do

> elektryka. Wymiana sterownika załatwiła sprawę.

> Powodzenia.

Z tym że, ja nie mam problemu z odpaleniem, i auto nie musi ostygnąć żeby pojechać nim dalej. Jak zgaśnie to odpalam, i jadę dalej, z tym że jak jest taki upał, gaśnie.

Cewka zapłonowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź podstawowe przewody, może gdzieś jest coś przetarte czy coś i opór przewodu w skutek działania wysokich temperatur rośnie = kiedy opór jest za duży nie idzie sygnał = sterownik głupieje = silnik gaśnie.

Może jednak jakiś czujnik już podupada (jak wspomniał kolega wyżej) smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź podstawowe przewody, może gdzieś jest coś przetarte czy coś i opór przewodu w skutek

> działania wysokich temperatur rośnie = kiedy opór jest za duży nie idzie sygnał = sterownik

> głupieje = silnik gaśnie.

> Może jednak jakiś czujnik już podupada (jak wspomniał kolega wyżej)

Jeżeli pada czujnik, powiedzmy położenia wału, komputer nam to pokaże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik padnie podczas pracy silnika to powinno wywalić błąd. A że ten silnik ma dwa czujniki, to do czasu wyłączenia silnika będzie pracował awaryjnie na drugim.

Tak jak kol. wiech, ostrożnie obstawiałbym problemy ze sterownikiem silnika. Albo z WN - cewka do sprawdzenia, czy nie jest pęknięta obudowa, obejrzyj styki w złączach (w kompie też).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli czujnik padnie podczas pracy silnika to powinno wywalić błąd. A że ten silnik ma dwa

> czujniki, to do czasu wyłączenia silnika będzie pracował awaryjnie na drugim.

> Tak jak kol. wiech, ostrożnie obstawiałbym problemy ze sterownikiem silnika. Albo z WN - cewka do

> sprawdzenia, czy nie jest pęknięta obudowa, obejrzyj styki w złączach (w kompie też).

Cewki WN nie mam obecnie na podmiane, sprawdziłem ręką temperaturę cewki po tym jak auto zgasło. Była gorąca ale nie na tyle by jej nie dotknąć.

Czy w tym silniku jest jakiś czujnik temperatury który podaje informacje na komputer i ten na podstawie tego dobiera dawkę paliwa i powietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do pytania, bo przypadek mam podobny ale są różnice wink.gif

Pacjent to C14NZ. Po nagrzaniu (przejechaniu kilkunastu km) czasem zgaśnie podczas parkowania i nie da się już odpalić. Po wystygnięciu (minimum 2 godziny) odpala jak gdyby nigdy nic. Poza tym w czasie jazdy zachowuje się normalnie - moc w normie, nie szarpie. Zdarza mu się zgasnąć tylko podczas wolnej jazdy (parkowanie, ruszanie ze skrzyżowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moduł zapłonowy pod cewką, ew. czujnik halla w aparacie zapłonowym.

> Gdy padnie pierwszy nie ma iskry, ale jest paliwo.

Wyjąłem moduł (żeby sprawdzić numery), oczyściłem styki i po powtórnym zamontowaniu na zimno nie chciał zapalić, udało się za drugim razem, potem chwilę się dusił ale nie zgasł. Po kolejnym odpaleniu pracuje równo.

Wymieniać moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączę się do pytania, bo przypadek mam podobny ale są różnice

> Pacjent to C14NZ. .......

Jak kolega Orochimaru mówi "Moduł zapłonowy pod cewką, ew. czujnik halla w aparacie zapłonowym."

W pierwszej kolejności podmień moduł. Nie baw się w wykręcanie starego(oryginalnie jest przymocowany w 3 miejscach dwa widoczne, trzecie przez środek zalany ) tylko podepnij nowy dokręcając do niego kawałek jakiegoś radiatora co by się nie przegrzewał. Miejsca jest na tyle dużo że bez problemu powinien się zmieścić. Mam tak u siebie zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.