wald0 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Poczytałem trochę na temat wariatora w TS (konkretnie to mam na myśli 1.6 120KM TS w 147) i już sam nie wiem. Da się wyczytać, że to kupa która nie ma prawa działać, z drugiej strony jakoś te Alfy jeżdżą. Powiedzmy, że mam na oku auto i jestem w stanie w razie czego wyłożyć nawet na wymianę tego wariatora (i od razu rozrządu) na nowy - tylko jeżeli to ma starczyć na pół roku to faktycznie chyba bez sensu? Rozumiem, że ilość i jakość oleju silnikowego ma tutaj znaczenie kluczowe? A jak z braniem oleju (wyczytałem ,ze TS-y biorą nawet 1l/1000km) ale wszystkie? I którędy "przecieka"? Pierścienie zgarniające, uszczelniacze czy może ogólnie "luźno spasowana" jednostka? Biorąc pod uwagę, że nawet "igły" 147 potrafią kosztować połowę Golfa, to może warto brać (mimo zawieszenia i mimo wariatora) Auto miałoby być do małych przebiegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Poczytałem trochę na temat wariatora w TS (konkretnie to mam na myśli 1.6 120KM TS w 147) i już sam > nie wiem. > Da się wyczytać, że to kupa która nie ma prawa działać, z drugiej strony jakoś te Alfy jeżdżą. > Powiedzmy, że mam na oku auto i jestem w stanie w razie czego wyłożyć nawet na wymianę tego > wariatora (i od razu rozrządu) na nowy - tylko jeżeli to ma starczyć na pół roku to faktycznie > chyba bez sensu? > Rozumiem, że ilość i jakość oleju silnikowego ma tutaj znaczenie kluczowe? > A jak z braniem oleju (wyczytałem ,ze TS-y biorą nawet 1l/1000km) ale wszystkie? I którędy > "przecieka"? > Pierścienie zgarniające, uszczelniacze czy może ogólnie "luźno spasowana" jednostka? > Biorąc pod uwagę, że nawet "igły" 147 potrafią kosztować połowę Golfa, to może warto brać (mimo > zawieszenia i mimo wariatora) > Auto miałoby być do małych przebiegów. Wariator po wymianie z rozrządem wytrzyma rozrząd, czyli około 60 kkm. Przed wymiana oleju płukanie silnika płukanką PRO i dobry olej załatwia sprawę. Silniki ogólnie luźno spasowane, ale nie ma tragedii. W razie coś służę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > W razie coś służę pomocą. Skoro tak to przedmiot rozważań tutaj ogłoszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 generalnie do póki nie klepie podczas pracy, a jedynie przy rozruchu to nie ma powodów do niepokoju. Niestety olej z wariatów spływa, dobry olej ogranicza klepanie przy rozruchu i po tym też łatwo poznać stan zużycia oleju. Przejeździłem z wariatem w Lancii jakieś 60-70kkm klepał od początku do końca tylko podczas rozruchu. Po zalaniu, niestety niedostępnego już (dzięki Ci Shell ) QuakerState 5w40 deluxe była prawie cisza, zresztą ten olej świetnie robił też na hydraulikę zaworów w różnych motorach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > A jak z braniem oleju (wyczytałem ,ze TS-y biorą nawet 1l/1000km) ale wszystkie? Moją dopiero przejechałem 1000km od zakupu, wstępnie mogę powiedzieć że wizualnie nie widać żadnej różnicy na bagnecie w ilości oleju. A sam mam pytanie z ciekawości do ogółu czytających, da się jakoś z wyglądu rozróżnić wersje 105 i 120 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Ja po wymianie wariatora bez problemu przejeździłem 50kkm i dalej bylo ok Co do oleju, to mi wcinała ok 1l na 10000km. czyli jak dla mnie bylo ok. Zawsze utrzymywałem stan na bagnecie 3/4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Skoro tak to > przedmiot rozważań tutaj ogłoszenie nie żebym reklamował pabla , ale jak kupisz alfinę i masz możliwość , to serwisuj ją u niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 > Moją dopiero przejechałem 1000km od zakupu, wstępnie mogę powiedzieć że wizualnie nie widać żadnej > różnicy na bagnecie w ilości oleju. > A sam mam pytanie z ciekawości do ogółu czytających, da się jakoś z wyglądu rozróżnić wersje 105 i > 120 ? Da się, nie ma zaworu sterującego wariatorem pod pokrywą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 > Po zalaniu, niestety niedostępnego już (dzięki Ci Shell ) QuakerState 5w40 deluxe była prawie > cisza, zresztą ten olej świetnie robił też na hydraulikę zaworów w różnych motorach Są również inne bardzo dobre oleje do tego silnika. U mnie fenomenalnie sprawdza się Liqui Moly z MoS2, lub kilka droższych, ale to nie temat o olejach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 > nie żebym reklamował pabla , ale jak kupisz alfinę i masz możliwość , to serwisuj ją u niego Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 > Poczytałem trochę na temat wariatora w TS (konkretnie to mam na myśli 1.6 120KM TS w 147) i już sam > nie wiem. > Da się wyczytać, że to kupa która nie ma prawa działać, z drugiej strony jakoś te Alfy jeżdżą. Ja miałem bardzo pokrewny silnik w Punto HGT. Wariator wymienia się razem z rozrządem co 50-60tyś km. Samo urządzenie słychać przy dużo niższym przebiegu, ale tylko przy odpalaniu. Niczym to nie grozi. Jest to jakoś dziwnie nagłośniona wada tych samochodów, ale moim zdaniem jest to drobnostka i rzecz właściwie pomijalna. Chlanie oleju miałem. Zależnie od katowania. Czasem litr na 1tyś km poszedł przy ostrym bucie, ale przy łagodnej jeździe to 1l/5000km mógł starczyć. Mniejszego zużycia nigdy nie zanotowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.