zet Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Jak w temacie. Zabawą z podłączaniem beemek pod pc param sie od 2006r. Nie chwaląc się, bylem jednym z pierwszych ktorzy na forum bmw kp rozgryzali kulisy działania DIS GT1 na podstawie ediabasa. Świadczyłem nawet jakiś czas pomoc przy kodowaniu, diagnostyce i naprawach sterowników naszych autek "forumowiczą". Potem miałem dluższą przerwe (brak czasu), az do momentu gdy znow musialem "przykodować" jedno ze swoich autek. Jako, że zakonczyłem zabawe na interfejsie z rs232, a sprzęt który go posiadal mocno sie zużył, postanowilem kupic inpe na usb. (podącztkowo chcialem kupic samą przelotke RS->USB, ale cena ftdi... no właśnie). Pierwszy szok - tanioszka, za 48zl mozna miec fejs już na chipie ftdi... Oczywiście do tego wspolczesny komp z Win 7 64bit. Okazuje się, ze w teraźniejszych czasach instalacja GT1, SSS lub inpy jest prostsza niz kiedys... W sieci jest multum opisów z obrazkami - sa nawet filmiki na youtube. Najwiecej frajdy mialem z zabawy SSSem. Przyznam się ze do tej pory nie chciało mi sie tego instalowac (a bo duzo zajmuje, a bo trzeba konfigurowac - wcale nie!), a jednak to całkiem fajna maszynka do programowania i kodowania. Do tej pory programowałem podstawowe sterowniki (zazwyczaj DDE i ASB) za pomocą WinKFP. Nadal uważam, ze jest to najszybsze narzędzie, ale sss graficznie prostsze i kazdy lajk sobie poradzi. Jedyne co, to trzeba mieć fest prostownik (utrzymanie 13V).... Mozecie jakiś polecic ? Oprocz tego mozna wpisywac interfejsy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Jak w temacie. > Oprocz tego mozna wpisywac interfejsy No to co? Podwiesić Ci wątek "Jak i czym kodować"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > No to co? > Podwiesić Ci wątek "Jak i czym kodować"? Jeśli chcemy, moge popełnić małe how to, ale widze ze i tak odzewu raczej nie bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 > Jeśli chcemy, moge popełnić małe how to, ale widze ze i tak odzewu raczej nie bedzie. To może "popełń" i Colliber podwiesi a jak nie będzie zainteresowania to się odwiesi wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Czesc Ja mam inpe oras DISa i jest ok ale teraz kazdy chce miec ISTE podobno to servisowy program i mozna wszystko... Jeszcze nie mialem przyjemnosci sie tym bawic ale mam nadzieje ze za jakis czas bede mial Napisz cos blizej o SSS jak mozesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 przy okazji panowie może podpowiecie jaki interfejs najlepiej kupić do BMek? Coś czytałem o koledze nickiem Nerwus, że robi godne polecenia urządzenia. Prawda li to? Zależałoby mi na możliwości diagnozowania i programowania/kodowania e38 z 2001 roku, ale jakby robiło inne - starsze/nowsze to też na przyszłość byłoby fajnie. dzięki z góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > przy okazji panowie może podpowiecie jaki interfejs najlepiej kupić do BMek? Coś czytałem o koledze > nickiem Nerwus, że robi godne polecenia urządzenia. Prawda li to? Zależałoby mi na możliwości > diagnozowania i programowania/kodowania e38 z 2001 roku, ale jakby robiło inne - > starsze/nowsze to też na przyszłość byłoby fajnie. > dzięki z góry. ja mam interfejs do swojego auta z VIAKENa, kosztował chyba 50 PLN, na płytce były tez sterowniki, soft i instrukcje instalacji jak pamiętam. Wiem też, że mają kabelki , ktore obejmuja większą ilość modeli, ale do jednego mojego auta wystarcza mi ten za 50 PLN. Narwus ponoć ma bardzo dobre kable ale też droższe, pytanie do czego jest to Ci potrzebne, dla siebie czy do pracy. Nie kupować najtańszej chińszczyzny ale VIAKENa polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > ja mam interfejs do swojego auta z VIAKENa, kosztował chyba 50 PLN, na płytce były tez sterowniki, > soft i instrukcje instalacji jak pamiętam. Wiem też, że mają kabelki , ktore obejmuja większą > ilość modeli, ale do jednego mojego auta wystarcza mi ten za 50 PLN. > Narwus ponoć ma bardzo dobre kable ale też droższe, pytanie do czego jest to Ci potrzebne, dla > siebie czy do pracy. Nie kupować najtańszej chińszczyzny ale VIAKENa polecam. Dla siebie, ale chcę mieć od razu cały wachlarz możliwości. Wiesz, żeby potem się nie okazało, jak przyjdzie mi coś pogrzebać w innym modelu, że ni dy rydy, albo np. diagnozować i kasować błędy czy inspekcję można, ale już zaprogramować jakiegoś modułu nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > ja mam interfejs do swojego auta z VIAKENa, kosztował chyba 50 PLN, na płytce były tez sterowniki, > soft i instrukcje instalacji jak pamiętam. Wiem też, że mają kabelki , ktore obejmuja większą > ilość modeli, ale do jednego mojego auta wystarcza mi ten za 50 PLN. > Narwus ponoć ma bardzo dobre kable ale też droższe, pytanie do czego jest to Ci potrzebne, dla > siebie czy do pracy. Nie kupować najtańszej chińszczyzny ale VIAKENa polecam. Viakena używam czasem do VAGa. Jest ok. Pytanie, który z interfejsów z viaken.pl obsłuży E39, E46, E60/61 i E90/91 i nie będzie kosztował kroci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Viakena używam czasem do VAGa. Jest ok. > Pytanie, który z interfejsów z viaken.pl obsłuży E39, E46, E60/61 i E90/91 i nie będzie kosztował > kroci? nie wiem, ale z jednym uniwersalnym może być problem, wiem, że po 2007 zminieli jakiś system komunikacji czy tam transmisji i np. nowsze E90 po 2007 roku nie pójdą na kablu, ktory mam ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Z tymi kabelkami to jest kilka rodzajów: 1. Najtanszy (ok 50zl) jest to poprosty stary Vagowski KKL ze zmostkowanymi liniami KL. Obsluguje autka które mają obsluge protokolu obd2 - czyli e46 (bo szla od 98r), e39 (wersje po 98r i niektóre sterowniki w e39 z przed 98r). W e36 jest podobnie - nie wszystkie setrowniki da sie diagnozować. Trzeba wowczas porobić troche czarów jak zwieranie pinów we wtyczkach, nie wspominając o przejsciówce na "okrągłe'' złącze. Analogicznie jest z e38 (w zasadzie loteria). Udogodnieniem jest to, ze sprzedają teraz wersje na USB - które to wersje zawierają w sobie poprostu przejsciówke usb->com(rs232). Jeśli ktoś kupuje cos takiego, to należy zwrocic uwage, zeby szukac z chipsetem FTDI (najlepiej chodzi). Sam używam takiego i sobie chwale. Warto nadmienić, że zobi sie tym np e91 do roku 2006/07 - późniejsze wersje były na CANie czyli cyfrowej szynie i wymagają innego fejsu. 2. ADS - robiony m.in przez Nerwusa z BKP. Nie jest to przerobiony KKL, tylko fejs robiony wg. schamatów zaczernietych z bmw - pierwowzór hardwaru działający "czysto" na potokole ediabas. Konstrukcja dość skomplikowana (rownież w poniejszym ustawieniu do pracy). Robi to cene okolo 200zl (same elementy w srodku sa dosc drogie). Obsluguje za to całe e36 i e32, e34 i wszystkie starocie oraz wszystkei nowsze modele. Dlatego m.in jest to najlepszy wybór, ale uwaga - amator moze miec problem z konfiguracją tego (gotowce są zazwyczaj pod fejsy z pkt.1) 3. ICOM, ISTA itp. - głowice i interfejsy używane w nowszych beemkach współpracujące z cyfrową szyną. Koszt pirata około 700zł. Robi wszystkie beemki włącznie do najnowszych. Poza kosztami raczej wad brak. Chodzi to zazwyczaj na zasadzie sieci ethernet (LAN). Nie jestem znawcą tego typu fejsów. 4. Inne - było rownież kilka innych odmian jak np. Carsoft (mialem w 2004r i przerobilem potem na kkl. Do dziś czasem coś nim programuje bo ma chipset motoroli i dobry wsad). Były rownież interfejsy podpinane pod gniazdo zmieniarki - umożliwiały programowanie navi i kilka innych mniej ważnych rzeczy których nie dalo sie zrobic kkl. Do tego jest szerego programow: Pakiet INPA ma w sobie wiele przydanych narzędzi jak np NCS Expert (do kodowania ukrytych funkcji), albo WinKFP (do programowania sterowniku, potężny program). Pakiet DIS/GT1 - seryjnie uzywany do niedawna w serwisach BMW. Pierwotnie chodzi na UNIXIE dlatego wymagany jest do tego VMWare. Wyposażony w dodatek Progmann może programować od nowa sterowoniki. Bardzo fajny i mocarny program. SSS- do programowania i kodowania (pozbawiony diagnostyki). Mocno automatyczny i intuicyjny. Chodzi na WinXP. ISTA - diagnostyka i kodowanie nowszych modeli. Wymagane odpowiednie głowice. To na początek tyle, mam nadzieje, ze troche rozjaśniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 bardzo rozjaśniłeś. dzięki. kwestia tylko, co rozumiesz pod pojęciem amatora z tym przygotowaniem ADSa do pracy...jak umiem zainstalować windowsa to podołam? bo mniej więcej chyba na takim poziomie jestem jeśli chodzi o komputery co tam jest takiego trudnego, bo nie bardzo jestem w stanie sobie to wyobrazić... ps. jeśli mam port OBD w 2001 e38, to mogę założyć, że to będzie chulać? http://viaken.pl/pl/polski-interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl-najlepszy.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > bardzo rozjaśniłeś. dzięki. > kwestia tylko, co rozumiesz pod pojęciem amatora z tym przygotowaniem ADSa do pracy...jak umiem > zainstalować windowsa to podołam? bo mniej więcej chyba na takim poziomie jestem jeśli chodzi > o komputery podstawa jest tutaj poprawna instalacja pakietu inpy, odpowiednia edycja plików .ini (trzeba pozmieniac na ads), odpowiednia edycja i instalowanie gt1, sss itd (ustawienie pod ads). To kwestia poprostu trudniejszej konfiguracji, bo wiekszosc gotowcow w necie jest pod "std:obd" > ps. jeśli mam port OBD w 2001 e38, to mogę założyć, że to będzie chulać? Z tym powinien chodzic kazdy fejs (nie ma sensu kupowac ads), bo sukcesywnie upgradowali sterowniki w e38. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 dobra, potwierdzam, zwykły, najtańszy kabelek KKL z ft232rl i procedura wg instrukcji poniżej: bimmerforums i wszystko ładnie bangla kosztem dosłownie kilku złociszy dziękuję Panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 ok, trochę za wcześnie się ucieszyłem. otóż jednak nie mogę w pełni korzystać z funkcjonalności INPY, bo zerknąłem w gniazdo OBD w aucie i nie ma tam pinu 7. także przez OBD mogę sobie jedynie trochę popatrzeć w sterownik silnika i skrzyni, do reszty nie mam dostępu. I tu rodzi się pytanie...czy w takiej hybrydzie potrzebuję kupić ADSa, czy można dokupić przejściówkę OBD na złącze 20 pin...i jeśli tak, czy musi to być jakaś "specjalna" przejsciówka, czy jakaś najprostsza? bo nie wspomniałem, ja mam zarówno złącze 20 pin w komorze jak i OBD...a auto jest z 13/12/2000 jak się okazuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 Mam następnego skilla - dzis stawiałem polskie menu w E60 - tzn. programowanie CCC (chodzi o to urządzonko na któym wyświetlane jest navi, i można sobie w nim pokręcic gałeczkąidrive). Jest to dość trudny temat, dla kogoś kto zajmuje sie tym tak jak ja amatorsko. Opanowalem dogłebnie WinKFP, NCS'a mam juz w jednym palcu, liznąłem nawet troche NFS. SSSa nie mogłem zmusić do programowania, a o GT1 w przypadku e60 mozna zapomniec. Ogolnie ciekawa sprawa z tym GW MOST - część urzadzeń jest podlączona światłowodem - żeby programować potrzebne jest spełnienie kilku warunków. Po koleii Sciągamy pakiet SP-DATEN. Aktualny jest v53.3 Sciągamy pakiet INPA Sciagamy z chomika uaktualnienie. Sciagamy z chomika plyty naprawczcze (na wszelki wypadek) Ściągamy BMW Coding Tool Instalujemy INPE, uruchamiamy BMW Coding Tool i ładujemy ściągniętą SP Date swojego modelu - ten mały przydatny program zrobi wszystko za nas. Jeżeli chcemy zrobić polskie menu odpalamy najpierw: NCS, a w nim pobieramy z CAS vin i trc, zmieniamy opcje jezykowe wywalajac np niemiecki, a dodając ruski (w tym przypadku $6SU). Kodujemy tylko ecu CAPPL. Pakujemy wypaloną płytę z uaktualnieniem i idziemy na piwko (40min). Po tym czasie mamy polski język. Moim przypadku trzebabyło wcześniej uporządkować auto - zapakować nowe softy do kilku sterowników, przeleciec wszystko ncsem, wystartowac od nowa nowe poduszki etc. Koniec końców mógłbym to robić zawodowo, ale wole hobbystycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 A ja zapytam o inpę, jak jesteśmy tu w temacie diagnostyki. Człowiek zainstalował mi na xp inpę (zna się i wierzę, że zrobił to dobrze). Mam teraz na pulpicie ikonkę INPA, WinKFP, NCS, i jakiś Scantool, czy coś takiego. Mam jakiś interfejs, który podobno obsługuje odpowiednie protokoły i jest on zainstalowany, bo działają z nim inne programy. Próbowałem dziś połączyć swoje e46, ale nic z tego. Po co są te wszystkie ikony? W którą mam wejść, żeby np inpę odpalić? To są różne, niezależne programy, czy muszą być, żeby jeden działał? Po wejściu w inpę, wybraniu modelu auta wyskakują jakieś komunikaty o błędach z połączeniem, chyba, bo język dla mnie kompletnie niezrozumiały, potem ciężko to wyłączyć, trzeba kilka razy klikać OK, lub Cancel i dopiero można wyjść z programu. Można prosić o małe wyjaśnienie, jak obsługuje się ten program? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2015 A ja zapytam o inpę, jak jesteśmy tu w temacie diagnostyki. Człowiek zainstalował mi na xp inpę (zna się i wierzę, że zrobił to dobrze). Mam teraz na pulpicie ikonkę INPA, WinKFP, NCS, i jakiś Scantool, czy coś takiego. Mam jakiś interfejs, który podobno obsługuje odpowiednie protokoły i jest on zainstalowany, bo działają z nim inne programy. Próbowałem dziś połączyć swoje e46, ale nic z tego. Po co są te wszystkie ikony? W którą mam wejść, żeby np inpę odpalić? To są różne, niezależne programy, czy muszą być, żeby jeden działał? Po wejściu w inpę, wybraniu modelu auta wyskakują jakieś komunikaty o błędach z połączeniem, chyba, bo język dla mnie kompletnie niezrozumiały, potem ciężko to wyłączyć, trzeba kilka razy klikać OK, lub Cancel i dopiero można wyjść z programu. Można prosić o małe wyjaśnienie, jak obsługuje się ten program? INPA - do diagnostyki WinKFP - do programowania sterowników NCS Exper - do kodowania sterowników Tool32 - ręczne uruchamianie funkcji. Co do obsługi, to nie jest program typu przeglądarka internetowa - wymaga trochę znajomości podstaw działania. Jeżeli mogę coś doradzić - nie grzeb dopóki nie wiesz co robisz, bo pakiet INPA to dość potężna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 INPA - do diagnostyki WinKFP - do programowania sterowników NCS Exper - do kodowania sterowników Tool32 - ręczne uruchamianie funkcji. Co do obsługi, to nie jest program typu przeglądarka internetowa - wymaga trochę znajomości podstaw działania. Jeżeli mogę coś doradzić - nie grzeb dopóki nie wiesz co robisz, bo pakiet INPA to dość potężna sprawa OK. Chciałbym użyć tego programu głównie do diagnostyki starszych BMW bez obd2, ale i przy okazji sprawdzić i ewentualnie zakodować kilka ukrytych funkcji w e46. Terminologię znam i tu nie powinno być problemu z robieniem czegoś na pałę, bo używam na co dzień innych programów diagnostycznych, ale z inpą mam problem już z samym uruchomieniem, nie mówiąc o instalacji za którą się nie brałem nawet. Można gdzieś w programie sprawdzić, czy jest w ogóle komunikacja z interfejsem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2015 OK. Chciałbym użyć tego programu głównie do diagnostyki starszych BMW bez obd2, ale i przy okazji sprawdzić i ewentualnie zakodować kilka ukrytych funkcji w e46. Terminologię znam i tu nie powinno być problemu z robieniem czegoś na pałę, bo używam na co dzień innych programów diagnostycznych, ale z inpą mam problem już z samym uruchomieniem, nie mówiąc o instalacji za którą się nie brałem nawet. Można gdzieś w programie sprawdzić, czy jest w ogóle komunikacja z interfejsem? Jeżeli chodzi o OBD2 to w bmw będzie działać powyżej 1998r, wiec o e34, e36 itp zapomnij. Do diagnostyki starych aut musisz miec interfejs na tzw. ADS nie na liniach KKL - taki ADS jest droższy, nie wspominając o przejściówce na okrągłe złącze. Jeśli masz problemy z połaczeniem sie do starych aut (typu e36) to zmostkuj linie K i L - coś Ci się dźwignie, ale nie bedą to wszystkie sterowniki (nie wszystkie są na pin 7) Inna sprawa, to to, że musisz mieć w inpie przeinstalowaną aktualną sp-daten do danego auta, w innym razie inpa będzie wywalać błedy. Generalnie to zachęcam do lektury internetu, bo tajemnice protokołu ediabas są dostępne a i sama metoda komunikacji jest prosta i daje możliwości do działań nawet w autach z mostem na światłowodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.