wald0 Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Jakoś od tygodnia. Silnik EW7 (1.8 16v) Citroen Rano lub po całkowitym wystygnięciu, wygląda to tak: 1) Odpalam - od razu załapie - zgaśnie po 1 s. 2) No to znów odpalam - od razu załapie - zgaśnie po 1 s. 3) No to znów odpalam - od razu załapie - pofaluje, zgaśnie po 2 s. 4) No to znów odpalam - od razu załapie - pofaluje, zgaśnie po 3 s - albo już nie zgaśnie 5) Jeżeli zgasł, to znów odpalam - od razu załapie, chodzi. Po 5 sekundach już chodzi ładnie Od punktu 5 do czasu ponownego wystygnięcia już wszystko gra i buczy. Chodzi równo, ma moc. Na ciepło odpala bez szemrania. Zmieniłem świece, wyczyściłem przepustnicę - nie pomogło. Diagnoza o tyle trudna, że po udanym rozruchu trzeba czekać kolejnego poranka na dalsze obserwowanie złych objawów. Dziś lub jutro podepnę Lexię, ale nie sądzę żeby coś pokazała. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Jakoś od tygodnia. > Silnik EW7 (1.8 16v) Citroen > Rano lub po całkowitym wystygnięciu, wygląda to tak: > 1) Odpalam - od razu załapie - zgaśnie po 1 s. > 2) No to znów odpalam - od razu załapie - zgaśnie po 1 s. > 3) No to znów odpalam - od razu załapie - pofaluje, zgaśnie po 2 s. > 4) No to znów odpalam - od razu załapie - pofaluje, zgaśnie po 3 s - albo już nie zgaśnie > 5) Jeżeli zgasł, to znów odpalam - od razu załapie, chodzi. > Po 5 sekundach już chodzi ładnie > Od punktu 5 do czasu ponownego wystygnięcia już wszystko gra i buczy. Chodzi równo, ma moc. Na > ciepło odpala bez szemrania. > Zmieniłem świece, wyczyściłem przepustnicę - nie pomogło. > Diagnoza o tyle trudna, że po udanym rozruchu trzeba czekać kolejnego poranka na dalsze > obserwowanie złych objawów. > Dziś lub jutro podepnę Lexię, ale nie sądzę żeby coś pokazała. > Jakieś pomysły? Czujnik temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Kiedyś miałem identyczne objawy jak...zatkał mi się wydech Wygłuszenie tłumika się odrywało i podtykało ujście spalin. Po odpaleniu silnik gasł po 1-2s. 2-3 rozruchy i chodził ok. U mnie objaw jednak wypadał losowo, nie zawsze. Dopiero na końcu 2-3 dni przed totalnym zatkaniem występowało to codziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Czujnik temperatury Coś więcej? Gdzie toto może się znajdować, jak wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Kiedyś miałem identyczne objawy jak...zatkał mi się wydech Wygłuszenie tłumika się odrywało i > podtykało ujście spalin. Po odpaleniu silnik gasł po 1-2s. 2-3 rozruchy i chodził ok. U mnie > objaw jednak wypadał losowo, nie zawsze. Dopiero na końcu 2-3 dni przed totalnym zatkaniem > występowało to codziennie. W moim przypadku jest 100% reguła = objawy wtedy i tylko wtedy gdy zimny (ale tak całkiem zimny) Nawet po postoju 2-3 godziny w ciepły dzień i odpala ładnie. A rano = kaplica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Nie powinno to pytanie paść na forum francowatych? Czujnik jest (stojąc przodem do komory silnika) po prawej stronie, pod EGR-em (zielone gniazdo, dwa piny). Jak będziesz lukał Lexią to zobacz, czy to co pokazuje zgadza się z czujnikiem temp. powietrza zasysanego i ze zdrowym rozsądkiem. Jeśli tak to włącz pompę paliwa (jeśli jest taka możliwość w testach elementów wykonawczych). W ogóle warto by sprawdzić ciśnienie paliwa z rana. Zobacz, czy czujniki poł. wału korbowego i rozrządu pokazują jakieś dane podczas próby odpalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Nie powinno to pytanie paść na forum francowatych? > Czujnik jest (stojąc przodem do komory silnika) po prawej stronie, pod EGR-em (zielone gniazdo, dwa > piny). > Jak będziesz lukał Lexią to zobacz, czy to co pokazuje zgadza się z czujnikiem temp. powietrza > zasysanego i ze zdrowym rozsądkiem. > Jeśli tak to włącz pompę paliwa (jeśli jest taka możliwość w testach elementów wykonawczych). W > ogóle warto by sprawdzić ciśnienie paliwa z rana. > Zobacz, czy czujniki poł. wału korbowego i rozrządu pokazują jakieś dane podczas próby odpalenia. Dzięki. Z Lexią mam tylko taki problem, ze na baterii podziała 20minut, muszę znaleźć gdzieś miejsce z zasilaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Na 100% czujnik temperatury, daje zbyt ubogą mieszankę. Wymień, będzie z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Na 100% czujnik temperatury, daje zbyt ubogą mieszankę. Wymień, będzie z głowy. OK. Rozumiem, że czujnik tempertury siedzi w bloku, zanurzony w "wodzie"? I nie jest to ten sam który daje sygnał na wskaźnik temperatury na zegarach? Czy może chodzi o temperaturę powietrza w dolocie (czujnik chuba tuż przy przepustnicy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 obstawiałbym ten na przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Chodzi o ten od wody i to ten sam co daje info na zegary (przynajmniej w pierwszym C5). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > OK. > Rozumiem, że czujnik tempertury siedzi w bloku, zanurzony w "wodzie"? > I nie jest to ten sam który daje sygnał na wskaźnik temperatury na zegarach? > Czy może chodzi o temperaturę powietrza w dolocie (czujnik chuba tuż przy przepustnicy)? To zależy od modelu samochodu, różnie bywa. Sprawdz najlepiej gdzieś w klubie cytrynki najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Chodzi o ten od wody i to ten sam co daje info na zegary (przynajmniej w pierwszym C5). To jest pierwsze c5 Wskaźnik na zegarach wydaje się działać zupełnie prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > obstawiałbym ten na przepustnicy Jeśli to ten, to łatwiej go wymienić niż żarówkę. Bez podpięcia lexii się nie obejdzie. I gdzieś muszę wyszukać jakie rezystancje powinien dawać dany czujnik. Edit: zmierzyłem oporność tego w przepustnicy (zgaszony 2h temu więc letnia, na oko 30*C) wyszło 1500 ohm z groszami, zatem raczej w porządku, bo o ile dobrze wyczytałem na gorąco ma mieć 200-300 ohm, a przy 20*C 2000-3000 ohm Edit2: na zimno (17*C) było 3,5 kOhm Co ciekawe, dzisiaj odpalił niemal bezproblemowo. Tzn nie zgasł, tylko pierwsze sekundy pracował ciut (ale to ciut i przez chwilę) nieregularnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 > Na 100% czujnik temperatury, daje zbyt ubogą mieszankę. Wymień, będzie z głowy. Wracam z tematem. Auto cały czas ma kłopoty z odpalaniem, ewidentnie zależy to od temperatury silnika. Problem występuje wtedy, kiedy silnik dobrze wystygnie, do temperatury otoczenia. A im ta temperatura niższa, tym gorzej. Kiedy jest poniżej 20*C muszę odpalać nawet 3 razy, bo pierwsze 2 gaśnie po 1-2 sekundach. Kiedy jest upał 30*C to praktycznie nie ma problemu. Oczywiście kiedy blok silnika jest ciepły, to w ogóle żadnych problemów nie ma. Czujniki (czujnik temperatury silnika oraz czujnik temparetury powietrza dolotu) posprawdzałem tak omomierzem jak i w końcu podpinając a to zimne a to ciepłe auto pod komputer. Wskazania są prawidłowe. Pytanie dodatkowe - silnik krokowy - czy to może być przyczyna? Komputer pokazywał nieustannie POŁOŻENIE SILNIKA KROKOWEGO - 0 Najgorsze, ze wcale nie jestem na 100% pewien, czy w tym silniku występuje silnik krokowy ani za bardzo gdzie go poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.