Skocz do zawartości

jaki moto na Wawę?


Rekomendowane odpowiedzi

Od 3 lat jeżdżę cb500 i czas zamienić ten sprzęt na jakiś większy (żebym nie wyglądał jak na psie zlosnik.gif 190/100) i nowocześniejszy ok.gif

Tylko co tu wybrać? Sporo tego na rynku...

Na początku myślałem, że trochę km nakręcę ale w praktyce okazało się, że poza Wawą byłem 2x na działce (50km za miastem) a tak to tylko po Wawie jeżdżę i to w zasadzie tylko do pracy i z powrotem. Tylko z początku wychodziłem kilka razy żeby pojeździć bez specjalnego celu, ot dla samej jazdy ok.gif teraz tylko praca dom... w sumie przejechałem może ze 7 tys km. icon_rolleyes.gif

Zawsze podobał mi się vstrom ale szansa że gdzieś dalej się przejadę jest nie wielka wręcz minimalna (acz nie wykluczona). Pytanie czy taki sprzet na Wawe to dobry pomysł.

W sumie zależy mi żeby było jak najwygodniej i najbardziej ekonomicznie (czyli moto spalające 8l po mieście odpada)

Bardzo widzi mi się nowa honda nc750x z przekładnią DCT (btw jeździł ktoś taką maszyną? Jak wrażenia? Jakieś info o awaryjności?) generalnie motocykl spełnia wszystkie moje wymagania, duży, wygodny, ekonomiczny tylko nówka kosztuje 32tys a to sporo jak na maszynę tak mało wykorzystywaną frown.gif a używek brak

Coś innego? Czy jakaś armatura byłaby odpowiednia? Pewnie większy moment sprawia, że po mieście jeździ się przyjemnie hmm.gif a jak ze spalaniem (mówię oczywiście o mniejszych pojemnościach a nie mastodontach, którymi ciężko będzie się w korku przepchnąć)? Harley ma wypuścić jakiegoś budżetowego sprzęta ale to znowu 30-kilka tysi frown.gif

A może tylko skuter będzie odpowiedni? hmm.gif

Jaki sprzęt będzie najbardziej odpowiedni dla powyższych założeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skuter 250-400 będzie super, tylko musisz się przymierzyć co Ci pasuje na ten wzrost

no i do miasta wszelkie supermoto, np. honda fmx albo jakiś KTM

armatury nie bierz, niskie to i gorsza widoczność, i wszelkie dziury lądują Ci na tyłku bo go nie podniesiesz za bardzo, a nogi słabo będą tłumić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla purysty: KTM Duke 390!

na 190cm to będzie jeszcze gorzej wyglądał niż teraz na Hondzie

> Dla otwartej głowy: Honda NC z automatem

sporo osób narzeka na zmianę biegów podczas zakrętów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 190cm to będzie jeszcze gorzej wyglądał niż teraz na Hondzie

w sumie tak, ale małe, lekkie, zwinne. prowadzenie bajka. i w sumie to sam siebie nie ogląda przeciez wink.gif mam praktycznie taki sam gabaryt i mi było wygodnie smile.gif

> sporo osób narzeka na zmianę biegów podczas zakrętów...

ale to tapczan, mało pali i nie jezdzi się tym na granicy przyczepności przeciez. kwestia przyzwyczajenia i nauki obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że mamy zbliżone parametry 194/110-130kg grinser006.gif dodam coś od siebie

Również poluje na coś z dokładnie takim samym przeznaczeniem jak Twoje, z tym że u mnie to będzie pierwsze moto.

Z tego co się przymierzałem najlepiej pasował mi Versys 650, Tiger 800 i wspomniana NC750, ale jak sam zauważyeś o używkę tutaj ciężko.

A jak jesteś już oblatany to może jakieś supermoto/enduro? hmm.gif

Podobno na miasto jest idealne.

Patrzyłeś XTX660 lub BMW G650 XMOTO albo Aprilie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od 3 lat jeżdżę cb500 i czas zamienić ten sprzęt na jakiś większy (żebym nie wyglądał jak na psie

> 190/100) i nowocześniejszy

> Tylko co tu wybrać? Sporo tego na rynku...

> Na początku myślałem, że trochę km nakręcę ale w praktyce okazało się, że poza Wawą byłem 2x na

> działce (50km za miastem) a tak to tylko po Wawie jeżdżę i to w zasadzie tylko do pracy i z

> powrotem. Tylko z początku wychodziłem kilka razy żeby pojeździć bez specjalnego celu, ot dla

> samej jazdy teraz tylko praca dom... w sumie przejechałem może ze 7 tys km.

> Zawsze podobał mi się vstrom ale szansa że gdzieś dalej się przejadę jest nie wielka wręcz

> minimalna (acz nie wykluczona). Pytanie czy taki sprzet na Wawe to dobry pomysł.

> W sumie zależy mi żeby było jak najwygodniej i najbardziej ekonomicznie (czyli moto spalające 8l po

> mieście odpada)

> Bardzo widzi mi się nowa honda nc750x z przekładnią DCT (btw jeździł ktoś taką maszyną? Jak

> wrażenia? Jakieś info o awaryjności?) generalnie motocykl spełnia wszystkie moje wymagania,

> duży, wygodny, ekonomiczny tylko nówka kosztuje 32tys a to sporo jak na maszynę tak mało

> wykorzystywaną a używek brak

> Coś innego? Czy jakaś armatura byłaby odpowiednia? Pewnie większy moment sprawia, że po mieście

> jeździ się przyjemnie a jak ze spalaniem (mówię oczywiście o mniejszych pojemnościach a nie

> mastodontach, którymi ciężko będzie się w korku przepchnąć)? Harley ma wypuścić jakiegoś

> budżetowego sprzęta ale to znowu 30-kilka tysi

> A może tylko skuter będzie odpowiedni?

> Jaki sprzęt będzie najbardziej odpowiedni dla powyższych założeń?

NC700X ABS bez DCT - mija rok i nakulane 18tyskm. Co chcesz wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sporo osób narzeka na zmianę biegów podczas zakrętów...

Jakoś na forum hoonda.pl nie zauważyłem by narzekali... Zawsze może włączyć sobie tryb "M" i będzie miał biegi pod kciukiem i wskazującym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 190cm to będzie jeszcze gorzej wyglądał niż teraz na Hondzie

> sporo osób narzeka na zmianę biegów podczas zakrętów...

A co te osoby robią z manetą ???

Jadą z zamkniętym gazem czy nieruchomo czy łagodnie otwierają ???

Z czystej ciekawości pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co te osoby robią z manetą ???

> Jadą z zamkniętym gazem czy nieruchomo czy łagodnie otwierają ???

> Z czystej ciekawości pytam.

to samo co i my, jak za szybko to zamyka gaz, jak za wolno to dodaje, proste 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od 3 lat jeżdżę cb500 i czas zamienić ten sprzęt na jakiś większy (żebym nie wyglądał jak na psie

> 190/100) i nowocześniejszy

> Tylko co tu wybrać? Sporo tego na rynku...

> Na początku myślałem, że trochę km nakręcę ale w praktyce okazało się, że poza Wawą byłem 2x na

> działce (50km za miastem) a tak to tylko po Wawie jeżdżę i to w zasadzie tylko do pracy i z

> powrotem. Tylko z początku wychodziłem kilka razy żeby pojeździć bez specjalnego celu, ot dla

> samej jazdy teraz tylko praca dom... w sumie przejechałem może ze 7 tys km.

> Zawsze podobał mi się vstrom ale szansa że gdzieś dalej się przejadę jest nie wielka wręcz

> minimalna (acz nie wykluczona). Pytanie czy taki sprzet na Wawe to dobry pomysł.

> W sumie zależy mi żeby było jak najwygodniej i najbardziej ekonomicznie (czyli moto spalające 8l po

> mieście odpada)

> Bardzo widzi mi się nowa honda nc750x z przekładnią DCT (btw jeździł ktoś taką maszyną? Jak

> wrażenia? Jakieś info o awaryjności?) generalnie motocykl spełnia wszystkie moje wymagania,

> duży, wygodny, ekonomiczny tylko nówka kosztuje 32tys a to sporo jak na maszynę tak mało

> wykorzystywaną a używek brak

> Coś innego? Czy jakaś armatura byłaby odpowiednia? Pewnie większy moment sprawia, że po mieście

> jeździ się przyjemnie a jak ze spalaniem (mówię oczywiście o mniejszych pojemnościach a nie

> mastodontach, którymi ciężko będzie się w korku przepchnąć)? Harley ma wypuścić jakiegoś

> budżetowego sprzęta ale to znowu 30-kilka tysi

> A może tylko skuter będzie odpowiedni?

> Jaki sprzęt będzie najbardziej odpowiedni dla powyższych założeń?

NC700 chyba można poszukać ostatnie sztuki w dobrych promocjach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NC700X ABS bez DCT - mija rok i nakulane 18tyskm. Co chcesz wiedzieć?

Na papierze moto nie rozpieszcza mocą - jedyne 48KM smirk.gif

Jak to się zbiera w rzeczywistości? Jedzie od dołu czy trzeba kręcić?

W jakim zakresie prędkości to jedzie a kiedy już zaczyna puchnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na papierze moto nie rozpieszcza mocą - jedyne 48KM

> Jak to się zbiera w rzeczywistości? Jedzie od dołu czy trzeba kręcić?

to ma max 6,5 tys obrotów, musi jechać od dołu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na papierze moto nie rozpieszcza mocą - jedyne 48KM

> Jak to się zbiera w rzeczywistości? Jedzie od dołu czy trzeba kręcić?

> W jakim zakresie prędkości to jedzie a kiedy już zaczyna puchnąć?

48KM fakt ale też 60 niutków z czego wiekszość dostępne od dołu.

Mam 190cm i ok 110kg. Do 140km/h nie ma problemu, potem im szybciej tym słabiej. Latam tym do roboty i najczęściej wychodzę z chaty na ost chwilę więc go cisnę na trasie ok 60km do pracy + przeciskanie się na wjeździe do Wrocławia od strony Poznania. Średnie spalanie 3,8L. Jak jadę np krajoznawczo w trasie to potrafi zejść do 3,03L.

Przydałoby się więcej KM ale to nie jest moto do ścigania i lansowania. To uniwersalny motorek do normalnej jazdy. Koledzy na ścigach i innych maszynach zazdraszczają:

- spalania

- schowka zamiast baku - genialna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najbardziej mnie ta skrzynia interesowała

> spalanie rewelacyjne, o coś takiego się rozchodzi

skrzynia podobno rewelacja - ja chcialem manuala bo to moje pierwsze moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, że mamy zbliżone parametry 194/110-130kg dodam coś od siebie

> Również poluje na coś z dokładnie takim samym przeznaczeniem jak Twoje, z tym że u mnie to będzie

> pierwsze moto.

> Z tego co się przymierzałem najlepiej pasował mi Versys 650, Tiger 800 i wspomniana NC750, ale jak

> sam zauważyeś o używkę tutaj ciężko.

> A jak jesteś już oblatany to może jakieś supermoto/enduro?

> Podobno na miasto jest idealne.

> Patrzyłeś XTX660 lub BMW G650 XMOTO albo Aprilie?

kiedyś oglądałem małą tenere i nawet przypadła mi du gustu, natomiast wersja uboższa XT660R wygląda zacnie, tylko potrzebuje mieć kufer, przyzwyczaiłem się wozić bagaż w kufrze a nie na plecach a nie wiem czy tu dałoby się zamontować kufer i jakby to wyglądało hmm.gif

aprilli nie znam w ogóle natomiast tego małego G (bez eS) od BMW oglądałem (kolega jeździ) i to małe jest jednak frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem testowo na NC z DCT i całkiem fajnie się lata. Typowo miejski motocykl na zasadzie jazdy

> od świateł do świateł.

> niestety dla mnie za słaby.

obecnie ma to zdaje sie ~55KM i pod 70 niutków - za mało do miasta czy krótkiej trasy? hmm.gif

a miałeś okazje sprawdzić spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skuter 250-400 będzie super, tylko musisz się przymierzyć co Ci pasuje na ten wzrost

> no i do miasta wszelkie supermoto, np. honda fmx albo jakiś KTM

> armatury nie bierz, niskie to i gorsza widoczność, i wszelkie dziury lądują Ci na tyłku bo go nie

> podniesiesz za bardzo, a nogi słabo będą tłumić

zerkałem na nowe skutery i te większe bardziej markowe za drogie są ale zainteresował mnie kymco downtown 300 z abs albo ewentualnie xciting 400 ale na żywo nie wiedziałem/siedziałem/jechałem i w sumie nic o nich nie wiem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obecnie ma to zdaje sie ~55KM i pod 70 niutków - za mało do miasta czy krótkiej trasy?

> a miałeś okazje sprawdzić spalanie?

Podobno ma palić jeszcze mniej od 700. Do miasta mocy Ci starczy, z DCT w trybie S ze świateł pójdziesz jak z procy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.