l_a_w_o_k Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 W moim Stilu (1.6 16v PB+LPG) pojawił się dziwny objaw. Podczas jazdy z prędkościami tak około 100 km/h i więcej gdy naglę wcisnę mocniej gaz obroty nagle idą w górę bardzo mocno potem spadają i już idą prawidłowo a samochód przyspiesza jak powinien. Noga na gazie w tym samym położeniu. I znowu jak wcisnę to gwałtownie w górę potem w dół i normalnie. Przedstawia to filmik: Jednocześnie dokładnie w tym samym czasie pojawił się drugi objaw czyli szarpanie przy przyspieszaniu tempomatem. Daje i trzymam + Stilon zaczyna ciągnąć i bum odpuszcza, znowu ciągnie i odpuszcza. Jak go spokojnie rozpędzę i dam mu tempomat na chwilę że nie ma przyspieszać to spoko jedzie z ustaloną prędkością bez problemów. Filmik dwa z tempomatu: Wydaje mi się że obie sprawy będą miały wspólne źródło, ale co świece, cewki, coś w sprzęgle (tylko czy by tak szarpało jakby top sprzęgło było?) Poproszę o jakieś sugestie bo za niecałe dwa tygodnie mam trasę około 1200 km i chciałbym pojechać bezstresowo jak dotąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 a ten czerwony "helikopter" na zegarach to z jakiego powodu ? generuje pewnie jakiegoś babola i to objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > a ten czerwony "helikopter" na zegarach to z jakiego powodu ? > generuje pewnie jakiegoś babola i to objawy. Nosumie nie bo check jest od o2 sensor od dawien dawna mi sie czasem pojawia jak jest na lpg po dwóch trzech odpaleniach znika i po jakim czasie wyskoczy akurat dzisiaj wyskoczył, ale wcześniej nie było problemów z obrotami mimo tego checka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Nosumie nie bo check jest od o2 sensor od dawien dawna mi sie czasem pojawia jak jest na lpg po > dwóch trzech odpaleniach znika i po jakim czasie wyskoczy akurat dzisiaj wyskoczył, ale > wcześniej nie było problemów z obrotami mimo tego checka Od kiedy to LPG w silniku 1.6 16V 103KM by Fiat ma prawo wywoływać check'a? Na początek to: - reset nastaw autoadaptacyjnych + 60km TYLKO na noPB - następnie gazownik i naprawa/poprawna regulacja LPG. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > a ten czerwony "helikopter" na zegarach to z jakiego powodu ? Ja widzę żółty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 ustawienia monitora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Obstawiam sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > ustawienia monitora ? W benzyniakach 1,6 jest żółty./"helikopter"/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Obstawiam sprzęgło. No też mi taka myśl przechodzi, ale czy możliwe jest że przez sprzęgło przy przyspieszaniu tempomatem występowałoby szarpanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > No też mi taka myśl przechodzi, ale czy możliwe jest że przez sprzęgło przy przyspieszaniu > tempomatem występowałoby szarpanie? Tak bo widzi że obroty rosną a prędkość nie, początek poślizgu sprzęgła. Najlepiej jechać wolno zapiać piątkę i gaz do dechy obroty powinny rosnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Tak bo widzi że obroty rosną a prędkość nie, początek poślizgu sprzęgła. Najlepiej jechać wolno > zapiać piątkę i gaz do dechy obroty powinny rosnąć. Ok to działam w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > W benzyniakach 1,6 jest żółty./"helikopter"/ Kontrolka "check engine" zawsze jest żółta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Kontrolka "check engine" zawsze jest żółta. Wg Instrukcji Obsługi w JTD na czerwono świeci w przypadku awari systemu wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Jeżeli auto ma "zapięty" cały czas ten sam bieg, obroty podczas jazdy zauważalnie falują (rosną i maleją) a prędkość jest bez zmian ( nie zmienia się podczas zmiany obrotów) przyczyną jest tylko i wyłącznie ślizgające się sprzęgło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l_a_w_o_k Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Komplet sprzęgła wymieniony - problemy jak ręką odjął :-) Podziękował za słuszne rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.