Skocz do zawartości

Citroex Saxo VTS 1.6 120KM - WADY/ZALETY/OPINIE


Nath

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko odnosnie wersji VTS.

Z tego co znalazlem w sieci to byly wersje 1.4 i 1.6. Interesuje mnie ta druga wersja i tu mam pytanka.

1. Czy byly wersje 8v? bo widzialem wersje Saxo VTS 1.6 90KM, a na stronie o Citroenach przeczytalem ze ow wersja posiadala 120KM, zreszta takowa posiadal kolega z klubu.

2. Czy moze posiadal takowe autko i moglby cos wiecej o jego uzytkowaniu, odczuciach, serwisowaniu/czesciach, eksploatacji podzespolow i tego typu rzeczac opowiedziec..

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko odnosnie wersji VTS.

> Z tego co znalazlem w sieci to byly wersje 1.4 i 1.6. Interesuje mnie

> ta druga wersja i tu mam pytanka.

> 1. Czy byly wersje 8v? bo widzialem wersje Saxo VTS 1.6 90KM, a na

> stronie o Citroenach przeczytalem ze ow wersja posiadala 120KM,

> zreszta takowa posiadal kolega z klubu.

> 2. Czy moze posiadal takowe autko i moglby cos wiecej o jego

> uzytkowaniu, odczuciach, serwisowaniu/czesciach, eksploatacji

> podzespolow i tego typu rzeczac opowiedziec..

> Z gory dziekuje za odpowiedzi.

> Pozdrawiam.

Prawie to samo co pug 106 Gti/S16/Rallye ta sama plyta - fajnie smiga, leciutkie, latwo sie dlubie podobno. Nie wiem jak z czesciami, ale sadze, ze problemow nie ma - ale trudno o dobry egzemplarz bo do chlopcow rajdowcow wiekszosc najpewniej poszla.

Chyba 25 za dobry egzeplarz - bardzo dobry - trzeba liczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój kumpel ma SAXO ale 1,1 60 KM 270751858-jezyk.gif hyhyh... zawiecha no.gif no ale ogólnie sobie chwali.. mocno ten silnik katuje i nabił już 180 tyś kilosów i śmiga... ale uwaga : pamiętaj ! to tylko citroen... devil.gifskromny.gif tu piszczy, tam piszczy... IMHO ogólnie citroeny są no.gif - za słabe na polskie drogi sick.gif

pozdro cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój kumpel ma SAXO ale 1,1 60 KM hyhyh... ale ogólnie sobie chwali..

> mocno ten silnik katuje i nabił już 180 tyś kilosów i śmiga...

> ale uwaga : pamiętaj ! to tylko citroen... tu piszczy, tam

> piszczy... IMHO ogólnie citroeny są - za słabe na polskie

> drogi

> pozdro

Powiedzial potencjalny kierowca Calibry zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawie to samo co pug 106 Gti/S16/Rallye ta sama plyta - fajnie

> smiga, leciutkie, latwo sie dlubie podobno. Nie wiem jak z

> czesciami, ale sadze, ze problemow nie ma - ale trudno o dobry

> egzemplarz bo do chlopcow rajdowcow wiekszosc najpewniej poszla.

> Chyba 25 za dobry egzeplarz - bardzo dobry - trzeba liczyc

No powiedzmy znalazlem cos takiego *KLIK* i sie mocno zastanawiam bo dotychczas szukalem do "zabawy" jako 3'eciego autka w rodzinie SC Sportginga, ale trudno znalesc dobry egzemplarz mimo naplywu autek na rynku. Dlatego zaczalem sie rozgladac za czyms innym, choc niezbyt mi to na reke z racji na koszta uzytkowania.

Ps. Nie ukrywam ze chce uzyc do "rajdowania" smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko odnosnie wersji VTS.

> Z tego co znalazlem w sieci to byly wersje 1.4 i 1.6. Interesuje mnie

> ta druga wersja i tu mam pytanka.

> 1. Czy byly wersje 8v? bo widzialem wersje Saxo VTS 1.6 90KM, a na

> stronie o Citroenach przeczytalem ze ow wersja posiadala 120KM,

> zreszta takowa posiadal kolega z klubu.

> 2. Czy moze posiadal takowe autko i moglby cos wiecej o jego

> uzytkowaniu, odczuciach, serwisowaniu/czesciach, eksploatacji

> podzespolow i tego typu rzeczac opowiedziec..

> Z gory dziekuje za odpowiedzi.

> Pozdrawiam.

Byly 1.4 75 KM - od zwyklego 1.4 oprocz stylingu rozni sie skrzynia biegow.

1.6 16V 120 KM to byl VTS byl na 15" felgach

1.6 8v 90 KM nazywal sie VTR byl na 14" felgach

Kiedys takie info znalazlem jak kumpel szukal dla siebie auta. W koncu wyladowal w 1.4 i sobie chwali. Mimo ze mocowo tyle samo co moja Micra to jednak sporo wyzszy moment i fajnie zestopniowana skrzynka - jest sporo szybszy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śmigałem takim ale kumpel miał bliźniaczego 106 S16 i trzeba powiedzieć że kopa miał niezłego. Niestety pewnie większośc po przejsciach jest i trzeba uważać (kumpla też taki był jak się po czasie okazało).

Jeżdzę często na kjs-y i saxa się pojawiają, więc na rajdówkę byłby Ok, niemiej jednak zwrotnością i poręcznoscią CCS go pobije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy aj szukalem autka, obejrzalem kilka egzemplarzy VTS-ow, i musze przyznac ze wiekszosc to dno.

Gdybym szukal czegos mocnego, niezaleznie od klasy, to poszukalbym w szwajcari. Tam samochodu z porzadnymi silnikami sa na porzadku dziennym. Wystarczy spojrzec jaki maja wybor w VTS-ach autoscout24.ch

Mam nadzieje ze Ci sie przyda.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko odnosnie wersji VTS.

> Z tego co znalazlem w sieci to byly wersje 1.4 i 1.6. Interesuje mnie

> ta druga wersja i tu mam pytanka.

> 1. Czy byly wersje 8v? bo widzialem wersje Saxo VTS 1.6 90KM, a na

> stronie o Citroenach przeczytalem ze ow wersja posiadala 120KM,

> zreszta takowa posiadal kolega z klubu.

> 2. Czy moze posiadal takowe autko i moglby cos wiecej o jego

> uzytkowaniu, odczuciach, serwisowaniu/czesciach, eksploatacji

> podzespolow i tego typu rzeczac opowiedziec..

> Z gory dziekuje za odpowiedzi.

> Pozdrawiam.

dobra a ile to wazy ? zlosnik.gif

btw. nie szkoda Ci ok 10-15tys pln by latac tym po torze ? blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No powiedzmy znalazlem cos takiego *KLIK* i sie mocno zastanawiam bo

> dotychczas szukalem do "zabawy" jako 3'eciego autka w rodzinie

> SC Sportginga, ale trudno znalesc dobry egzemplarz mimo naplywu

> autek na rynku. Dlatego zaczalem sie rozgladac za czyms innym,

> choc niezbyt mi to na reke z racji na koszta uzytkowania.

> Ps. Nie ukrywam ze chce uzyc do "rajdowania"

Jesli chcesz miec cos do "zabawy" i zalezy Ci na niskich kosztach i dostepnosci czesci, a nie konkretnie na roczniku etc. To poszukalbym czegos innego, moze nawet zupelnie zmienil podejscie do sprawy.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No powiedzmy znalazlem cos takiego *KLIK* i sie mocno zastanawiam bo

> dotychczas szukalem do "zabawy" jako 3'eciego autka w rodzinie

> SC Sportginga, ale trudno znalesc dobry egzemplarz mimo naplywu

> autek na rynku. Dlatego zaczalem sie rozgladac za czyms innym,

> choc niezbyt mi to na reke z racji na koszta uzytkowania.

> Ps. Nie ukrywam ze chce uzyc do "rajdowania"

Jakas podpucha , zbyt tani

Ale jesli sprawdzisz i bedzie w porzadku to brac i jezdzic wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedys takie info znalazlem jak kumpel szukal dla siebie auta. W

> koncu wyladowal w 1.4 i sobie chwali. Mimo ze mocowo tyle samo

> co moja Micra to jednak sporo wyzszy moment i fajnie

> zestopniowana skrzynka - jest sporo szybszy.

> Pozdrawiam

A do tego image tego samochodu ( kółka, kolor ) i zawias, jak dla mnie super smile.gif .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem drugiego auta dla siebie, właśnie do świrowania i grzebania na własną rękę, wydumałem sobie CC z racji doświadczenia i sentymentu ...

Niestety moja Kobita powiedziała że jak sobie kupię CC to mnie rzuci hehe.gif .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie śmigałem takim ale kumpel miał bliźniaczego 106 S16 i trzeba

> powiedzieć że kopa miał niezłego. Niestety pewnie większośc po

> przejsciach jest i trzeba uważać (kumpla też taki był jak się po

> czasie okazało).

> Jeżdzę często na kjs-y i saxa się pojawiają, więc na rajdówkę byłby

> Ok, niemiej jednak zwrotnością i poręcznoscią CCS go pobije.

Czemu tak uwazasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy aj szukalem autka, obejrzalem kilka egzemplarzy VTS-ow, i musze

> przyznac ze wiekszosc to dno.

> Gdybym szukal czegos mocnego, niezaleznie od klasy, to poszukalbym w

> szwajcari. Tam samochodu z porzadnymi silnikami sa na porzadku

> dziennym. Wystarczy spojrzec jaki maja wybor w VTS-ach

> autoscout24.ch

> Mam nadzieje ze Ci sie przyda.

> Pozdrawiam

Na pewno, dzieki... choc nie znam nikogo kto by mogl mi pomoc w sprowadzeniu a w tym raczej trzeba "siedziec".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra a ile to wazy ?

> btw. nie szkoda Ci ok 10-15tys pln by latac tym po torze ?

Nie planuje latac tym po torze wink.gif o takim jakim myslisz, z tego wyroslem i sluzyl do zabawy kaszel swego czasu.

A kosztuje mysle ze czysty VTS w granicach 17-25tys. Zalezy jak sie trafi + przygotowanie.

Ps. wazy 930kg seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli chcesz miec cos do "zabawy" i zalezy Ci na niskich kosztach i

> dostepnosci czesci, a nie konkretnie na roczniku etc. To

> poszukalbym czegos innego, moze nawet zupelnie zmienil podejscie

> do sprawy.

Oswiec mnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja szukałem drugiego auta dla siebie, właśnie do świrowania i

> grzebania na własną rękę, wydumałem sobie CC z racji

> doświadczenia i sentymentu ...

> Niestety moja Kobita powiedziała że jak sobie kupię CC to mnie rzuci

> .

> Pozdrawiam

Hehe wspolczuje, ale milosc nie wybiera smile.gif (sorrka za lekki off-top) Ja pare lat temu wybralem szybka jazde zamiast druga polowke i nie czuje aby to byl najlepszy wybor wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzial potencjalny kierowca Calibry

A Calibra bazuje na Vectrze A, najwiekszym kiblu zawieszeniowym europy ostatnich kilkunastu lat...

Nadal Opel walczy z zestrojeniem zawieszen swoich aut ale nawet do robiacego istotne postepy VW im troche brakuje.

Saxo i Pug 106 to byly najlepsze zwieszeniowo male hot-hatche lat 90-tych i chyba nadal nimi pozostana bo teraz juz nie robi sie tak aut i nie zestraja im zawieszen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byly 1.4 75 KM - od zwyklego 1.4 oprocz stylingu rozni sie skrzynia

> biegow.

> 1.6 16V 120 KM to byl VTS byl na 15" felgach

> 1.6 8v 90 KM nazywal sie VTR byl na 14" felgach

> Kiedys takie info znalazlem jak kumpel szukal dla siebie auta.

Zle info. Saxo w wypasie VTS wystepowalo z silnikami 1.4i 8V 75 KM, 1.6i 8V 90 KM, 1.6i 8V 100 KM, 1.6i 16V 118 KM a nawet 1.5D (np Hiszpania). Zewnetrznie i wewnetrznie wygladaly tak samo (nie liczac obrotomierza) ale hamulce i zawieszenie bylo rozne. Np w VTS 1.4i z przodu byly skuteczniejsze hamulce niz w zwyklym Saxo 1.4, w 1.6i 8V hamulce przednie i tylne byly takie jak w wersji 16V (rowniez zawieszeni bylo zestrojone jak w wersji 16V ae to zalezalo od rynku na ktore auto bylo przeznaczone) mimo, ze Saxo 1.6i po cywilnemu mialo z tylu bebny. Co do felg to VTSy mialy 14" z oponami 185/55R14 ale na niektore rynki Saxo VTS 16V w nowej budzie bylo oferowane tez na felgach 15" (z Xsary I) z oponami 195/45R15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Calibra bazuje na Vectrze A, najwiekszym kiblu zawieszeniowym

> europy ostatnich kilkunastu lat...

> Nadal Opel walczy z zestrojeniem zawieszen swoich aut ale nawet do

> robiacego istotne postepy VW im troche brakuje.

> Saxo i Pug 106 to byly najlepsze zwieszeniowo male hot-hatche lat

> 90-tych i chyba nadal nimi pozostana bo teraz juz nie robi sie

> tak aut i nie zestraja im zawieszen.

ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zle info. Saxo w wypasie VTS wystepowalo z silnikami 1.4i 8V 75 KM,

> 1.6i 8V 90 KM, 1.6i 8V 100 KM, 1.6i 16V 118 KM a nawet 1.5D (np

> Hiszpania). Zewnetrznie i wewnetrznie wygladaly tak samo (nie

> liczac obrotomierza) ale hamulce i zawieszenie bylo rozne. Np w

> VTS 1.4i z przodu byly skuteczniejsze hamulce niz w zwyklym Saxo

> 1.4, w 1.6i 8V hamulce przednie i tylne byly takie jak w wersji

> 16V (rowniez zawieszeni bylo zestrojone jak w wersji 16V ae to

> zalezalo od rynku na ktore auto bylo przeznaczone) mimo, ze Saxo

> 1.6i po cywilnemu mialo z tylu bebny. Co do felg to VTSy mialy

> 14" z oponami 185/55R14 ale na niektore rynki Saxo VTS 16V w

> nowej budzie bylo oferowane tez na felgach 15" (z Xsary I) z

> oponami 195/45R15.

Dzieki, o takie info mi chodzilo. Bo VTS to pewnie tak jak w innych samochodach stalo sie pewnie jako opcja wizualnego ospojlerowania samochodu przy jego zakupie (w innych krajach, tak patrzac na to z boku bo jak inaczej wytlumaczyc 1.5d VTS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki, o takie info mi chodzilo. Bo VTS to pewnie tak jak w innych

> samochodach stalo sie pewnie jako opcja wizualnego

> ospojlerowania samochodu przy jego zakupie (w innych krajach,

> tak patrzac na to z boku bo jak inaczej wytlumaczyc 1.5d VTS)

VTS to VTS a nie opcja. VTSy wychodzily na gotowo z fabryki, oprocz zmienionego designu zewnerznego za pomoca innych zderzakow, innych blotnikow z nakladkami mialy tez inne wnetrze oraz poprawione np hamulce czy usztywniony zawias. W najslabszych wersjach (1.4i oraz 1.5D) w standardzie zakladano co prawda kolka 14" ale stalowe z oponami 165/65R14 ale mimo to prowadzily sie inaczej niz standardowe cywilne Saxofony z tymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VTS to VTS a nie opcja. VTSy wychodzily na gotowo z fabryki, oprocz

> zmienionego designu zewnerznego za pomoca innych zderzakow,

> innych blotnikow z nakladkami mialy tez inne wnetrze oraz

> poprawione np hamulce czy usztywniony zawias. W najslabszych

> wersjach (1.4i oraz 1.5D) w standardzie zakladano co prawda

> kolka 14" ale stalowe z oponami 165/65R14 ale mimo to prowadzily

> sie inaczej niz standardowe cywilne Saxofony z tymi silnikami.

No wiesz, jak idziesz do salonu xxxx marki i chcesz samochod z zalozmy najslabszym silnikiem albo z silnikiem disela to na pewno w stndardowym wyposazeniu samochodu nie masz alufelg kol 14", klimy, ospojlerowania, czy "sportowego zawieszenia" (tak doczytalem na www o cytrynach) i wersja VTS w katalogach na zachodzie byla osobna rubryka z takimi wlasnie bajerami jako "opcja" wyposazenia, ktora mozna bylo zamowic do kazdego silnika oprocz 1.1. to tak jak masz w kazdej marce kilka wersji od ubogiej poprzez srednie/standardowe do tzw comfortline albo sportline. (w kazdej marce sie to nazwy inaczej u vw inaczej u fiata inaczej opla jeszcze inaczej itd..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.