natek Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Mam ja taki przekaźnik dwustykowy od wycieraczek, od przednich i tylnej jest dokładnie taki sam. To przekaźnik od BMW E90, nie ma na nim opisu parametrów. Dowiedziałem się (a wielkim elektrykiem amatorem jestem od niedawna), że to przekaźnik dwustykowy. Ponoć to zwykły przekaźnik i można byłoby dobrać coś podobnego. Cena zwykłych przekaźników to ponoć ok 10-15 PLN a ten w ASO kosztuje 55 PLN. Wycieraczki przednie zabezpieczone są bezpiecznikiem 30A a tylna 20A jak wyczytałem ze schematu. Ktoś mi podpowiedział, że powinienem szukać przekaźnika dwustykowego 12V 30A/20A. Ma on ok 2,5 cm na ok 2cm. Pomoże ktoś znaleźć? Może jakaś stronka z przekaźnikami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 To jest ten co na fotce? Jeśli tak to nie dwustykowy tylko zwierno-rozwierny. W sumie to pełno tego w sklepach czy na allegro, problem może być z wymiarami i rozmieszczeniem pinów i jeszcze ten jest z diodą zabezpieczającą w środku a przeważnie diody nie mają. Tylko-czy jest na pewno konieczność zakupu nowego, co w nim się uszkodziło. Może jest rozbieralny i wystarczy przeczyścić styki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ScFuNbAnDit Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Klik Cena w aso chyba jest ok jak na allegro tyle kosztuje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > Przekaźnik Myślisz, że 24V będzie działał należycie w aucie z instalacją 12 V, prąd styków już pominę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > To jest ten co na fotce? > Jeśli tak to nie dwustykowy tylko zwierno-rozwierny. > W sumie to pełno tego w sklepach czy na allegro, problem może być z wymiarami i rozmieszczeniem > pinów i jeszcze ten jest z diodą zabezpieczającą w środku a przeważnie diody nie mają. > Tylko-czy jest na pewno konieczność zakupu nowego, co w nim się uszkodziło. Może jest rozbieralny i > wystarczy przeczyścić styki... 1. możesz wyjaśnić mi różnica między dwystykowym a zwierno-rozwiernym? jak to rozpoznać? ...jak dziecku poproszę 2. chyba skleja styki, bo wycieraczki po przejechaniu sie po szybie i powrocie na podszybie wykonuja jeszcze minimalny ruch ku górze, ok 1 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > 1. możesz wyjaśnić mi różnica między dwystykowym a zwierno-rozwiernym? jak to rozpoznać? ...jak > dziecku poproszę > 2. chyba skleja styki, bo wycieraczki po przejechaniu sie po szybie i powrocie na podszybie > wykonuja jeszcze minimalny ruch ku górze, ok 1 cm Winien jest raczej styk parkowania w silniku. Jeśli zawsze tak jest to należy włączyc a potem wyłączyć wycieraczki, niech zaparkują a potem zdjąć ramię z wieloklina i założyć w najniższej pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > 1. możesz wyjaśnić mi różnica między dwystykowym a zwierno-rozwiernym? jak to rozpoznać? ...jak > dziecku poproszę Na upartego można i mówić dwustykowy choć zwierno-rozwierny wydaje się być właściwsze. > 2. chyba skleja styki, bo wycieraczki po przejechaniu sie po szybie i > powrocie na podszybie wykonuja jeszcze minimalny ruch ku górze, ok 1 cm Przy takim objawie to wina tego przekaźnika jest bardzo wątpliwa. W sumie to widać, że jest rozbieralny więc najpierw bym zajrzał jak tam styki wyglądają i ewentualnie przeczyścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > Winien jest raczej styk parkowania w silniku. > Jeśli zawsze tak jest to należy włączyc a potem wyłączyć wycieraczki, niech zaparkują a potem zdjąć > ramię z wieloklina i założyć w najniższej pozycji. chyba jesteś w mylnym błędzie po zamianie przekaźników (od przednich wycieraczek na ten od tylnej) wycieraczki kładą się we właściwym miejscu i ni drgną. Póki co zamieniłem przekaźniki po to drgnięcie na tylnej wycieraczce mnie tak nie denerwuje jak na przednich. Ale warto byłoby doprowadzić to do porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Czy 55 zł za oryginalny przekaźnik to tak dużo do auta klasy średniej-premium? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > chyba jesteś w mylnym błędzie po zamianie przekaźników (od przednich wycieraczek na ten od tylnej) > wycieraczki kładą się we właściwym miejscu i ni drgną. Trzeba było tak od razu pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > Czy 55 zł za oryginalny przekaźnik to tak dużo do auta klasy średniej-premium? W Polsce za dużo. Dpf już dawno wycięty, ale kolega już wydal na to auto zdaje się kilkanaście tysi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > Czy 55 zł za oryginalny przekaźnik to tak dużo do auta klasy średniej-premium? a słowo premium to jakieś hasło zaklęcie, które pozwala innym oczekiwać, że otworze swój portfel i pozwolę brać z niego komu się tylko spodoba i ile sobie wymyśli? super extra przekaźnik premium właśnie szwankuje, więc może warto kupić porządny za połowę ceny. Rozumiem, że Ty chętnie płacisz 30-40% więcej za części zamienne bo dają ładne pudełko z ASO gratis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > W Polsce za dużo. Dpf już dawno wycięty, ale kolega już wydal na to auto zdaje się kilkanaście > tysi. pilnuj lepiej swojego portfela, mojego nie musisz. jak dla mnie to możesz jeżdzić do ASO nawet po płyn do spryskiwaczy i powietrze do kół bo lepsze, homologowane przez BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 12V 20/10A masz tutaj , brązowy. Na tylną na pewno wystarczy. A już na pewno ten 20/20A. Jest nawet 30A za 8zł jakiś tekst . Trzeba tylko wyprowadzenia potwierdzić bo nie widać numerków w tym Twoim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Tylko jeszcze by musiał diodę zamontować, bo jak uwali moduł to dopiero będzie żal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > pilnuj lepiej swojego portfela, mojego nie musisz. > jak dla mnie to możesz jeżdzić do ASO nawet po płyn do spryskiwaczy i powietrze do kół bo lepsze, > homologowane przez BMW Ja pilnuje kolego swojego zdrowia, ktore ty zatruwasz wycinając filtr w swoim aucie. Możesz sobie w swoim aucie wszystko drutem powiązać i jeszcze cebula zasypać , Ale wara Ci od trucia innych ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > Myślisz, że 24V będzie działał należycie w aucie z instalacją 12 V, prąd styków już pominę Przeoczyłem te 24V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > 12V 20/10A masz tutaj , brązowy. > Na tylną na pewno wystarczy. A już na pewno ten 20/20A. > Jest nawet 30A za 8zł jakiś tekst . Trzeba tylko wyprowadzenia potwierdzić bo nie widać numerków w > tym Twoim. Moje zdanie jest takie, ze jak placic 19zl + wysylka 16zl i nie byc pewnym czy bedzie pasowal to lepiej kupic na miejscu za te dwie dychy drożej i miec pewnosc, że działa. Zreszta pewnie da się go rozebrać, wyczyscic styki i pozostawic stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > Moje zdanie jest takie... Moje też. Natomiast w przypadku tego za 8zł plus 3,50zł przesyłka to już bym się bawił dla własnej wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > Moje zdanie jest takie, ze jak placic 19zl + wysylka 16zl i nie byc pewnym czy bedzie pasowal to > lepiej kupic na miejscu za te dwie dychy drożej i miec pewnosc, że działa. > Zreszta pewnie da się go rozebrać, wyczyscic styki i pozostawic stary. Dwie dychy tu, dwie dychy tam i na opony bieżnikowane do beemy będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 > Tylko jeszcze by musiał diodę zamontować, bo jak uwali moduł to dopiero będzie żal Jakoś nikt nie zwrócił uwagi na Twoje ostrzeżenie - szkoda,bo to bardzo ważne. Spotyka się dwie wersje przekaźników o identycznym układzie ale w jednych brak diody a w drugich jest dioda podłączona równolegle do cewki. Do czego ona jest - gasi przepięcia na cewce (na jej indukcyjności) w momencie wyłączania zasilania. Jeśli przekaźnik zasilany przez mechaniczne styki to w pracy nie ma różnicy (byle zachować biegunowość napięcia dla diody "dupka" minus a "strzałka" plus), styki włącznika wytrzymają przepięcia. W przypadku sterowania przekaźnikem przez układ elektroniczny, stosowany chyba we wszystkich autach od conajmniej kilkunastu lat, przepęcie z cewki, nie tłumione diodą może ten układ elektroniczny (popularnie:"moduł") ZABIĆ Tak więc, jeśli w oryginale był przekaźnik z diodą równoległą do cewki to koniecznie trzeba w jego miejscu zastosować taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Dwie dychy tu, dwie dychy tam i na opony bieżnikowane do beemy będzie ale tylko na tył, na przód zakłada się dobrego używanego miszelinka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.