Skocz do zawartości

Gdzie dostanę przekażnik dwustykowy?


natek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ja taki przekaźnik dwustykowy od wycieraczek, od przednich i tylnej jest dokładnie taki sam. To przekaźnik od BMW E90, nie ma na nim opisu parametrów.

287993782-przeka%BCnik.jpg

Dowiedziałem się (a wielkim elektrykiem amatorem jestem od niedawna), że to przekaźnik dwustykowy. Ponoć to zwykły przekaźnik i można byłoby dobrać coś podobnego. Cena zwykłych przekaźników to ponoć ok 10-15 PLN a ten w ASO kosztuje 55 PLN. Wycieraczki przednie zabezpieczone są bezpiecznikiem 30A a tylna 20A jak wyczytałem ze schematu. Ktoś mi podpowiedział, że powinienem szukać przekaźnika dwustykowego 12V 30A/20A. Ma on ok 2,5 cm na ok 2cm. Pomoże ktoś znaleźć? Może jakaś stronka z przekaźnikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten co na fotce?

Jeśli tak to nie dwustykowy tylko zwierno-rozwierny.

W sumie to pełno tego w sklepach czy na allegro, problem może być z wymiarami i rozmieszczeniem pinów i jeszcze ten jest z diodą zabezpieczającą w środku a przeważnie diody nie mają.

Tylko-czy jest na pewno konieczność zakupu nowego, co w nim się uszkodziło. Może jest rozbieralny i wystarczy przeczyścić styki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest ten co na fotce?

> Jeśli tak to nie dwustykowy tylko zwierno-rozwierny.

> W sumie to pełno tego w sklepach czy na allegro, problem może być z wymiarami i rozmieszczeniem

> pinów i jeszcze ten jest z diodą zabezpieczającą w środku a przeważnie diody nie mają.

> Tylko-czy jest na pewno konieczność zakupu nowego, co w nim się uszkodziło. Może jest rozbieralny i

> wystarczy przeczyścić styki...

1. możesz wyjaśnić mi różnica między dwystykowym a zwierno-rozwiernym? jak to rozpoznać? ...jak dziecku poproszę zlosnik.gif

2. chyba skleja styki, bo wycieraczki po przejechaniu sie po szybie i powrocie na podszybie wykonuja jeszcze minimalny ruch ku górze, ok 1 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. możesz wyjaśnić mi różnica między dwystykowym a zwierno-rozwiernym? jak to rozpoznać? ...jak

> dziecku poproszę

> 2. chyba skleja styki, bo wycieraczki po przejechaniu sie po szybie i powrocie na podszybie

> wykonuja jeszcze minimalny ruch ku górze, ok 1 cm

Winien jest raczej styk parkowania w silniku.

Jeśli zawsze tak jest to należy włączyc a potem wyłączyć wycieraczki, niech zaparkują a potem zdjąć ramię z wieloklina i założyć w najniższej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. możesz wyjaśnić mi różnica między dwystykowym a zwierno-rozwiernym? jak to rozpoznać? ...jak

> dziecku poproszę

Na upartego można i mówić dwustykowy choć zwierno-rozwierny wydaje się być właściwsze.

> 2. chyba skleja styki, bo wycieraczki po przejechaniu sie po szybie i

> powrocie na podszybie wykonuja jeszcze minimalny ruch ku górze, ok 1 cm

Przy takim objawie to wina tego przekaźnika jest bardzo wątpliwa.

W sumie to widać, że jest rozbieralny więc najpierw bym zajrzał jak tam styki wyglądają i ewentualnie przeczyścił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Winien jest raczej styk parkowania w silniku.

> Jeśli zawsze tak jest to należy włączyc a potem wyłączyć wycieraczki, niech zaparkują a potem zdjąć

> ramię z wieloklina i założyć w najniższej pozycji.

chyba jesteś w mylnym błędzie zlosnik.gif po zamianie przekaźników (od przednich wycieraczek na ten od tylnej) wycieraczki kładą się we właściwym miejscu i ni drgną. Póki co zamieniłem przekaźniki po to drgnięcie na tylnej wycieraczce mnie tak nie denerwuje jak na przednich. Ale warto byłoby doprowadzić to do porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy 55 zł za oryginalny przekaźnik to tak dużo do auta klasy średniej-premium?

a słowo premium to jakieś hasło zaklęcie, które pozwala innym oczekiwać, że otworze swój portfel i pozwolę brać z niego komu się tylko spodoba i ile sobie wymyśli?

super extra przekaźnik premium właśnie szwankuje, więc może warto kupić porządny za połowę ceny.

Rozumiem, że Ty chętnie płacisz 30-40% więcej za części zamienne bo dają ładne pudełko z ASO gratis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polsce za dużo. Dpf już dawno wycięty, ale kolega już wydal na to auto zdaje się kilkanaście

> tysi.

pilnuj lepiej swojego portfela, mojego nie musisz.

jak dla mnie to możesz jeżdzić do ASO nawet po płyn do spryskiwaczy i powietrze do kół bo lepsze, homologowane przez BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pilnuj lepiej swojego portfela, mojego nie musisz.

> jak dla mnie to możesz jeżdzić do ASO nawet po płyn do spryskiwaczy i powietrze do kół bo lepsze,

> homologowane przez BMW

Ja pilnuje kolego swojego zdrowia, ktore ty zatruwasz wycinając filtr w swoim aucie. Możesz sobie w swoim aucie wszystko drutem powiązać i jeszcze cebula zasypać , Ale wara Ci od trucia innych ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12V 20/10A masz tutaj , brązowy.

> Na tylną na pewno wystarczy. A już na pewno ten 20/20A.

> Jest nawet 30A za 8zł jakiś tekst . Trzeba tylko wyprowadzenia potwierdzić bo nie widać numerków w

> tym Twoim.

Moje zdanie jest takie, ze jak placic 19zl + wysylka 16zl i nie byc pewnym czy bedzie pasowal to lepiej kupic na miejscu za te dwie dychy drożej i miec pewnosc, że działa.

Zreszta pewnie da się go rozebrać, wyczyscic styki i pozostawic stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje zdanie jest takie, ze jak placic 19zl + wysylka 16zl i nie byc pewnym czy bedzie pasowal to

> lepiej kupic na miejscu za te dwie dychy drożej i miec pewnosc, że działa.

> Zreszta pewnie da się go rozebrać, wyczyscic styki i pozostawic stary.

Dwie dychy tu, dwie dychy tam i na opony bieżnikowane do beemy będzie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jeszcze by musiał diodę zamontować, bo jak uwali moduł to dopiero będzie żal

Jakoś nikt nie zwrócił uwagi na Twoje ostrzeżenie - szkoda,bo to bardzo ważne.

Spotyka się dwie wersje przekaźników o identycznym układzie ale w jednych brak diody a w drugich jest dioda podłączona równolegle do cewki.

Do czego ona jest - gasi przepięcia na cewce (na jej indukcyjności) w momencie wyłączania zasilania.

Jeśli przekaźnik zasilany przez mechaniczne styki to w pracy nie ma różnicy (byle zachować biegunowość napięcia dla diody "dupka" minus a "strzałka" plus), styki włącznika wytrzymają przepięcia.

W przypadku sterowania przekaźnikem przez układ elektroniczny, stosowany chyba we wszystkich autach od conajmniej kilkunastu lat, przepęcie z cewki, nie tłumione diodą może ten układ elektroniczny (popularnie:"moduł") ZABIĆ

Tak więc, jeśli w oryginale był przekaźnik z diodą równoległą do cewki to koniecznie trzeba w jego miejscu zastosować taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.