Wafer Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 Witam Tak wiem, milion razy było, ale szukajka mnie nie lubi Może i jeżdżę dziwnie, ale po kolejnym komplecie klocków zostały już same blachy a tarcze ledwie założone a już pogięte... pora przejść na hamulce alfy, tylko od której pasują bez problemu od 156? Od każdej wersji silnikowej? Jak to dokładnie jest, jak szukać odpowiednich zacisków? Rozumiem, że tarcze od tej samej alfy też pasują bez problemu? Wężyki itp. ? Zamierzam kupić używane, zregenerować je, kupić wszystkie nowe gumki, prowadniczki tłoczek, pomalować i poskładać... dlatego pytam, co bym zonka nie miał przy składaniu ;D Pozdrawiam. ps. na tył da się też coś większego wykombinować w łatwy sposób ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 gdzies kiedys czytalem, lub ktos wspominal o przeszczepie z lanci delty 300MM tarcza + zacisk. Ja dokladnie bym poszedl w inne slady jezeli bym mial spore $ i zalozyl od ABARTA 500 v.595 (180KM) komplet dwutloczkowy brembo na jakims forum italia pisali o tym przeszczepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kajman Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 może coś takiego jakiś tekst . tylko ta cena ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 Rozstaw śrub w Stilo = 4x98, Alfa Romeo = 5x98. Jak chcesz zatem zaadoptować zestaw zacisk/tarcza? Akurat układ hamulcowy Bosch stosowany w Stilo z przodu jest moim zdaniem najmniej problematyczny z pośród większości aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 > Rozstaw śrub w Stilo = 4x98, Alfa Romeo = 5x98. Jak chcesz zatem zaadoptować zestaw zacisk/tarcza? > Akurat układ hamulcowy Bosch stosowany w Stilo z przodu jest moim zdaniem najmniej problematyczny z > pośród większości aut. normalnie, praktycznie wszystkie rozmiary tarcz występujących w alfach 5x98 mają swoje odpowiedniki we fiacie 4x98 284mm są 5x98 w aflach i 4x98 we fiacie, 305x28mm są 5x98 w starszych 156 i 147 GTA oraz 305x25 4x98 we Fiacie coupe przykładowo. Nie ma większego problemu z dobraniem tarcz, one wszystkie wymiarami są takie same, średnice i wysokości. W moim 1.6 miałem fabrycznie 257mm, zmieniłem na 284mm, tarcze ze stilo 1.8 a zaciski z alfy 156 2.0TS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 > Rozstaw śrub w Stilo = 4x98, Alfa Romeo = 5x98. Jak chcesz zatem zaadoptować zestaw zacisk/tarcza? > Akurat układ hamulcowy Bosch stosowany w Stilo z przodu jest moim zdaniem najmniej problematyczny z > pośród większości aut. Tylko tutaj nie chodzi o jego problematycznosc, a o to ze w JTD niestety hamulce sa za male. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 > Tylko tutaj nie chodzi o jego problematycznosc, a o to ze w JTD niestety hamulce sa za male. Bardziej mi tu pasuje, że są niesprawne. Mam tarcze 284 w 1.6 i naprawdę dęba staje przy każdej prędkości. Ile więcej waży diesel? 80kg? Jechałem swoim w 5 osób (ok 450kg) i nie było problemu z hamulcami. Chciałbym zauważyć, że Passat B5 diesel ma tarczę 288 i nikt nie narzeka, a waży to dużo więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2014 > Bardziej mi tu pasuje, że są niesprawne. Sprawne sprawne bo wszystko było robione, regeneracja zacisków na bum-cyk-cyk nawet z malowanie, nowy plyn, wężyki, tarcze, klocki.... no i owszem hamowanie się poprawiło w stosunku do tego co miałem wcześniej i przez jakiś czas mi wystarczało, ale sytuacja się zmieniła co parę tygodni latam na trasie Polska - Holandia, a że po środku są Niemcy i ich autostrady a czasu mało a mocy dużo to czasem się ciśnie trochę ponad to na co rozum pozwala. Koniec z końcem skończyło się na tym że tarcze z przodu prawie nowe już zaczynają bić, klocki się wykruszają a po kilku hamowaniach z prędkości 160-180, po wyjściu z samochodu gorąca bijącego od kół nie do się nie poczuć przez jeansy Nie jest to wina piast to jak się trafi 300km bez hamowania i zjedzie zatankować to wszystko zimne, wniosek jest taki że hamulce zwyczajnie się przegrzewają (mowa o przodzie), stąd też pomysł przy kolejnej wymianie tarczy i klocków i regeneracja zacisków na wymianę od alfy, i nie interesuje mnie tutaj takie bajery jak brembo za 6000zł, bo to nie ta wartość samochodu i nie ma co przesadzać. Chodzi mi tylko o adaptację plug&play z alfy którą ktoś tutaj robił na forum, przerzucił zaciski które pasują bez problemu, wrzucił w to większą tarczę i to wszystko Pytanie tylko brzmi od której alfy są większe zaciski/tarcze i pasują bez problemu do stilo ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Mito 1.4TB - brembo 4tłok 305x28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Z tylnymi heblami wszystko w porządku? Jak tył za słaby, to i przód się grzeje. W Alfie masz układ hamulcowy ATE (nie licząc czterotłoka od Brembo), a w Stilo układ Bosch. Po wielu doświadczeniach z hamulcami uważam, że Bosch jest lepszy i dlatego wolałbym zostać przy nim. Nie chodzi tu o firmę tarcz, czy klocków, tylko o konstrukcję zacisku. Najłatwiej byłoby pójść w czterotłok od Brembo i tarczę 305mm ale musisz pamiętać, że nie każda felga 16" się zmieści. Taki zestaw na przód, to koszt około 1500zł. Taniej wyjdzie, jak zostawisz ori zestaw, ale dasz dobrą tarczę wierconą (zabawki typu Mikoda GT odpuść) i dobry klocek z podniesioną temperaturą pracy, np. Ferodo DS, lub nawet zwykła tańsza Remsa (600 stopni). Masz felgi aluminiowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 > Pytanie tylko brzmi od której alfy są większe zaciski/tarcze i pasują bez problemu do stilo ? > Pozdrawiam Tak jeszcze dla uściślenia, największa tarcza w rozstawie śrub Fiata, to 305mm, ale tylko w połączeniu z zaciskiem Brembo. Przy zaciskach jednotłoczkowych największa tarcza, to 284mm, a z kolei tarcza 281mm ma trochę większą pojemność cieplną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steffk Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Tak jeszcze dla uściślenia, największa tarcza w rozstawie śrub Fiata, to 305mm, ale tylko w > połączeniu z zaciskiem Brembo. Przy zaciskach jednotłoczkowych największa tarcza, to 284mm, a > z kolei tarcza 281mm ma trochę większą pojemność cieplną. Nie zgodzę się. Mam założone 305/28 z Delty na rozstawie 4x98. Komplet od ATE jeden tłoczek. Pasowały bez żadnych przeróbek. Tylko że w 150hp jest inna zwrotnica niż w 115hp. Hamują rewelacyjnie przy dowolnej prędkości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Tak jeszcze dla uściślenia, największa tarcza w rozstawie śrub Fiata, to 305mm, Dla uściślenia najwieksza tarcza to 330. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Nie zgodzę się. Mam założone 305/28 z Delty na rozstawie 4x98. Komplet od ATE jeden tłoczek. > Pasowały bez żadnych przeróbek. Tylko że w 150hp jest inna zwrotnica niż w 115hp. Hamują > rewelacyjnie przy dowolnej prędkości . No tak, zapomniałem, że Lancia ma 4 śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Dla uściślenia najwieksza tarcza to 330. Jakaś referencja/model auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > Jakaś referencja/model auta? Delta III 1.75TBi 200KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.