Skocz do zawartości

Zaciski na przód od stilo od jakie alfy ?


Wafer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak wiem, milion razy było, ale szukajka mnie nie lubi buu.gif

Może i jeżdżę dziwnie, ale po kolejnym komplecie klocków zostały już same blachy a tarcze ledwie założone a już pogięte... pora przejść na hamulce alfy, tylko od której pasują bez problemu od 156? Od każdej wersji silnikowej? Jak to dokładnie jest, jak szukać odpowiednich zacisków? Rozumiem, że tarcze od tej samej alfy też pasują bez problemu? Wężyki itp. ?

Zamierzam kupić używane, zregenerować je, kupić wszystkie nowe gumki, prowadniczki tłoczek, pomalować i poskładać... dlatego pytam, co bym zonka nie miał przy składaniu ;D

Pozdrawiam.

ps. na tył da się też coś większego wykombinować w łatwy sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies kiedys czytalem, lub ktos wspominal o przeszczepie z lanci delty 300MM tarcza + zacisk.

Ja dokladnie bym poszedl w inne slady jezeli bym mial spore $ i zalozyl od ABARTA 500 v.595 (180KM) komplet dwutloczkowy brembo grinser006.gif na jakims forum italia pisali o tym przeszczepie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozstaw śrub w Stilo = 4x98, Alfa Romeo = 5x98. Jak chcesz zatem zaadoptować zestaw zacisk/tarcza?

> Akurat układ hamulcowy Bosch stosowany w Stilo z przodu jest moim zdaniem najmniej problematyczny z

> pośród większości aut.

normalnie, praktycznie wszystkie rozmiary tarcz występujących w alfach 5x98 mają swoje odpowiedniki we fiacie 4x98

284mm są 5x98 w aflach i 4x98 we fiacie, 305x28mm są 5x98 w starszych 156 i 147 GTA oraz 305x25 4x98 we Fiacie coupe przykładowo. Nie ma większego problemu z dobraniem tarcz, one wszystkie wymiarami są takie same, średnice i wysokości.

W moim 1.6 miałem fabrycznie 257mm, zmieniłem na 284mm, tarcze ze stilo 1.8 a zaciski z alfy 156 2.0TS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozstaw śrub w Stilo = 4x98, Alfa Romeo = 5x98. Jak chcesz zatem zaadoptować zestaw zacisk/tarcza?

> Akurat układ hamulcowy Bosch stosowany w Stilo z przodu jest moim zdaniem najmniej problematyczny z

> pośród większości aut.

Tylko tutaj nie chodzi o jego problematycznosc, a o to ze w JTD niestety hamulce sa za male.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko tutaj nie chodzi o jego problematycznosc, a o to ze w JTD niestety hamulce sa za male.

Bardziej mi tu pasuje, że są niesprawne. Mam tarcze 284 w 1.6 i naprawdę dęba staje przy każdej prędkości. Ile więcej waży diesel? 80kg? Jechałem swoim w 5 osób (ok 450kg) i nie było problemu z hamulcami. Chciałbym zauważyć, że Passat B5 diesel ma tarczę 288 i nikt nie narzeka, a waży to dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej mi tu pasuje, że są niesprawne.

Sprawne sprawne bo wszystko było robione, regeneracja zacisków na bum-cyk-cyk nawet z malowanie, nowy plyn, wężyki, tarcze, klocki.... no i owszem hamowanie się poprawiło w stosunku do tego co miałem wcześniej i przez jakiś czas mi wystarczało, ale sytuacja się zmieniła co parę tygodni latam na trasie Polska - Holandia, a że po środku są Niemcy i ich autostrady a czasu mało a mocy dużo to czasem się ciśnie trochę ponad to na co rozum pozwala. Koniec z końcem skończyło się na tym że tarcze z przodu prawie nowe już zaczynają bić, klocki się wykruszają a po kilku hamowaniach z prędkości 160-180, po wyjściu z samochodu gorąca bijącego od kół nie do się nie poczuć przez jeansy smile.gif

Nie jest to wina piast to jak się trafi 300km bez hamowania i zjedzie zatankować to wszystko zimne, wniosek jest taki że hamulce zwyczajnie się przegrzewają (mowa o przodzie), stąd też pomysł przy kolejnej wymianie tarczy i klocków i regeneracja zacisków na wymianę od alfy, i nie interesuje mnie tutaj takie bajery jak brembo za 6000zł, bo to nie ta wartość samochodu i nie ma co przesadzać.

Chodzi mi tylko o adaptację plug&play z alfy którą ktoś tutaj robił na forum, przerzucił zaciski które pasują bez problemu, wrzucił w to większą tarczę i to wszystko wink.gif

Pytanie tylko brzmi od której alfy są większe zaciski/tarcze i pasują bez problemu do stilo ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tylnymi heblami wszystko w porządku? Jak tył za słaby, to i przód się grzeje. W Alfie masz układ hamulcowy ATE (nie licząc czterotłoka od Brembo), a w Stilo układ Bosch. Po wielu doświadczeniach z hamulcami uważam, że Bosch jest lepszy i dlatego wolałbym zostać przy nim. Nie chodzi tu o firmę tarcz, czy klocków, tylko o konstrukcję zacisku. Najłatwiej byłoby pójść w czterotłok od Brembo i tarczę 305mm ale musisz pamiętać, że nie każda felga 16" się zmieści. Taki zestaw na przód, to koszt około 1500zł. Taniej wyjdzie, jak zostawisz ori zestaw, ale dasz dobrą tarczę wierconą (zabawki typu Mikoda GT odpuść) i dobry klocek z podniesioną temperaturą pracy, np. Ferodo DS, lub nawet zwykła tańsza Remsa (600 stopni).

Masz felgi aluminiowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko brzmi od której alfy są większe zaciski/tarcze i pasują bez problemu do stilo ?

> Pozdrawiam

Tak jeszcze dla uściślenia, największa tarcza w rozstawie śrub Fiata, to 305mm, ale tylko w połączeniu z zaciskiem Brembo. Przy zaciskach jednotłoczkowych największa tarcza, to 284mm, a z kolei tarcza 281mm ma trochę większą pojemność cieplną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jeszcze dla uściślenia, największa tarcza w rozstawie śrub Fiata, to 305mm, ale tylko w

> połączeniu z zaciskiem Brembo. Przy zaciskach jednotłoczkowych największa tarcza, to 284mm, a

> z kolei tarcza 281mm ma trochę większą pojemność cieplną.

Nie zgodzę się. Mam założone 305/28 z Delty na rozstawie 4x98. Komplet od ATE jeden tłoczek. Pasowały bez żadnych przeróbek. Tylko że w 150hp jest inna zwrotnica niż w 115hp. Hamują rewelacyjnie przy dowolnej prędkości serce.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgodzę się. Mam założone 305/28 z Delty na rozstawie 4x98. Komplet od ATE jeden tłoczek.

> Pasowały bez żadnych przeróbek. Tylko że w 150hp jest inna zwrotnica niż w 115hp. Hamują

> rewelacyjnie przy dowolnej prędkości .

No tak, zapomniałem, że Lancia ma 4 śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.