Skocz do zawartości

Wygłuszenie wnętrza


MaserTi

Rekomendowane odpowiedzi

> Saab ma u mnie dożywocie wiec taka alternatywa odpada. Z tego co zacząłem drążyć temat to gra nie

> warta świeczki. Sporo zwiększona masa i efekt mizerny...

masz cicho i inaczej nie będzie - minimalne wyciszenie wymaga niewspółmiernych nakładów - zresztą sam do tego doszedłeś - to nie maluch gdzie dwoma arkuszami gąbki i paroma alumatami osiągałeś 400% poprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym najlepiej wygluszyć wnetrze samochodu?

> Pacjent saab 9-5 l. Jest cicho ale chciałbym aby było jeszcze lepiej.

> Czego użyć aby nie pójść z torbami?

Żeby trochę poprawić to bym użył dostępnych w sieci mat wygłuszeniowych i zrobił nimi tak:

-ścianę grodziową

-drzwi

-nadkola pod plastikowymi nadkolami

Będzie dużo lepiej niż obecnie, szczególnie po grodzi i po nadkolach. W sabinie i tak jest nieźle z wyciszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukać mat bitumicznych w dobrej cenie i po wyjęciu tapicerki wykleić grodź czołową, nadkola,

> podłogę, itd... jest poprawa

Czyli ściągnąć tapicerke pod pedalami i nogami pasazera? Nadkola oklejać od strony wnetrza czy z zewnetrznej strony? Jakich mat szukać? Coś pokroju taśmy dekarskiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ściągnąć tapicerke pod pedalami i nogami pasazera? Nadkola oklejać od strony wnetrza czy z

> zewnetrznej strony? Jakich mat szukać? Coś pokroju taśmy dekarskiej?

No trzeba wywalić tapicerkę podłogową i fabryczne wygłuszenie, okleić blachę i potem z powrotem poskładać. Najlepiej jak się ma wyjętą dechę z bebechami bo inaczej wszędzie się nie dojdzie.

Ale jeżeli dasz bez wyciągania to też będzie poprawa, ja kleiłem od środka do z zewnątrz to się raczej nie utrzyma

Mat szukaj gdzie najtaniej bo w sumie to wszystko działa tak samo a różni się ceną, np. http://www.boll.pl/maty-gluszace-11/ albo dekarskie https://www.google.pl/search?q=maty+deka...ved=0CAYQ_AUoAQ one mają powłokę z folii alu ale to nie przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby trochę poprawić to bym użył dostępnych w sieci mat wygłuszeniowych i zrobił nimi tak:

> -ścianę grodziową

> -drzwi

> -nadkola pod plastikowymi nadkolami

> Będzie dużo lepiej niż obecnie, szczególnie po grodzi i po nadkolach. W sabinie i tak jest nieźle z

> wyciszeniem.

tyle, że to saab a nie łada i szału nie będzie - IMO szkoda wysiłku , szczególnie, że pracy sporo jest z wyklejaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle, że to saab a nie łada i szału nie będzie - IMO szkoda wysiłku , szczególnie, że pracy sporo

> jest z wyklejaniem

Ale poprawa będzie, a chyba o to chodzi. Co do pracy to porywając się na to założyciel wie, że samo się nie zrobi. Łada nie łada, producenci też są ostrożni i nie ładują wygłuszeń na potęgę, bo koszty, więc spokojnie efekt można poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bawić w wyciszenie można się przy starych konstrukcjach z gołą blachą - we współczesnych

> wynalazkach zbyt dużo nie zwojujesz

> oczywiście innego zdania będą fani bitumicznych wyklejanek pod "karałdio"

To chyba zależy od konkretnego modelu. Segment premium bym odpuścił. W Sedici wyklejałem tylko drzwi bo fabryczne audio to dramat i już efekty był. Gdybym wykleił jeszcze ścianę grodziową i nadkola (bardzo słyszalna nawet woda była) byłoby lepiej.

Ale zgadzam się, że w Saabie cudów się nie osiągnie. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym najlepiej wygluszyć wnetrze samochodu?

> Pacjent saab 9-5 l. Jest cicho ale chciałbym aby było jeszcze lepiej.

> Czego użyć aby nie pójść z torbami?

nie dasz rady no.gif

samodzielna walka z hałasem, to walka z wiatrakami zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym najlepiej wygluszyć wnetrze samochodu?

> Pacjent saab 9-5 l. Jest cicho ale chciałbym aby było jeszcze lepiej.

> Czego użyć aby nie pójść z torbami?

Wygłuszałem sx4 mojej mulher.gif matą dekarską.

Okleiłem dach, podłogę, słupki, drzwi. Auto cięższe, efekt marny no.gif

Jeżeli auto ma dożywocie pomyśl o wstawieniu go do tej firmy : Sztuka wyciszania

p.s. jak chcesz sam wyciszać to zacznij od uzbrojenia się w plastikowe łyżki do tapicerki i dojście do tanich zatrzasków tapicerki - łamią się ze starości frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykleiłem - szału nie ma a użyłem do tego maty dekarskiej z filcową podbitką

Ja wyklejałem tylko żeby lepiej grały wymienione głośniki. Przy okazji zrobiło się nieco ciszej i drzwi się zaczęły zamykać jak w aucie o klase wyżej, a nie jak pusta puszka. Używałem dynamat bitumicznych i piankowych.

Gdybym miał wyciszać, to oddałbym auto specjalistom. Fachowcy potrafią poprawić nawet merca s-klasse waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym najlepiej wygluszyć wnetrze samochodu?

> Pacjent saab 9-5 l. Jest cicho ale chciałbym aby było jeszcze lepiej.

> Czego użyć aby nie pójść z torbami?

Przedewszystkim co chcesz zrobić - czy wytłumić (wibracje itp.) czy wyciszyć... czy i to i to.

Ja jak robiłem swoje auto to zależało mi na obydwu aspektach gdyż wygłuszałem wibracje szczególnie od głośników w drzwiach, rezonowanie dachu od subbasu itp.

Do normalnego auta to bym się skupił tylko na wyciszenia, więc genralnie gąbki a nie maty.

Produkty standardplast (STP) są bardzo OK i rozsądne cenowo (porównując np. do Dynamat).

Tu masz rozpisane co i gdzie kleić:

http://www.stp-distribution.com/en/products/premium

Dobrze sprawdzają się gąbki Hollywood FLEX, różne grubości, samoprzylepne, nie chłonące wody. Znajdziesz między innymi w essa.com.pl.

Generalnie powinieneś pojechać po całym aucie, czyli dach, podszybie, podłoga, nadkola. Co ciekawe efekty przynosi wyklejenie maski silnika. Zwróć dużo uwagi na słupki szczególnie A, u mnie jak wykleiłem dokładnie od spodu gąbką wszystkie osłony słupków w aucie to była zauważalna różnica.

I przeglądnij dokładnie auto czy wszystkie otwory technologiczne są zaślepione (oczywiście nie odpływy wody itp). U mnie po wytłumieniu usunąłem jedną zaślepkę może 10mm średnicy na grodzi silnika. Było to naprawdę mocno słychać (tym bardziej że auto diesel).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Saab ma u mnie dożywocie wiec taka alternatywa odpada. Z tego co zacząłem drążyć temat to gra nie

> warta świeczki. Sporo zwiększona masa i efekt mizerny...

Zasłyszana nieprawda... jak odpowiednio ugryziesz temat to gra warta świeczki a i wagowo nie wychodzi źle... może kilkanaście kilo +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> popukaj sobie w gołą blachę a potem z tą samą blachę ale wyklejoną matą i powiedz mi że nie ma

> różnicy

I co jak jedziesz to opływające strugi powietrza "pukają" w blachę? Czy może wytłumiałeś na poczet uderzeń kamyków spod kół innych aut grinser006.gif? Jeszcze rozumiem kwestwie związane z pracą zawieszenia (ale tu szczególnie tłumiłbym okolice kielichów, nadkola i okolice mocowania zawieszenia do auta).

Kilka aut miałem okazję wytłumiać/wyciszać, z czego dwa swoje naprawdę kompleksowo i z własnego doświadczenia wiem co warto a po czym nie usłyszysz żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym najlepiej wygluszyć wnetrze samochodu?

> Pacjent saab 9-5 l. Jest cicho ale chciałbym aby było jeszcze lepiej.

> Czego użyć aby nie pójść z torbami?

Do VW/Audi najlepsze jest zalanie wnętrza betonem grinser006.gif do innych marek maty wygłuszające grinser006.gif

A tak poważnie to maty: nadkola, drzwi ale chyba najwięcej da wyklejenie ściany grodziowej. Jeśli chcesz to zrobić dobrze to wszystko wiąże się z rozbieraniem wnętrza - zdejmowanie boczków drzwiowych, deski rozdzielczej itp.

Pamiętaj, że nawet jak efekty jakieś osiągniesz z czasem się znów do tego przyzwyczaisz i pamiętaj że pewnych rzeczy nie przeskoczysz tzn np w lepszych samochodach (wyższa półka) po prostu szyby są grubsze co też dużo daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co jak jedziesz to opływające strugi powietrza "pukają" w blachę? Czy może wytłumiałeś na poczet

> uderzeń kamyków spod kół innych aut ? Jeszcze rozumiem kwestwie związane z pracą zawieszenia

> (ale tu szczególnie tłumiłbym okolice kielichów, nadkola i okolice mocowania zawieszenia do

> auta).

> Kilka aut miałem okazję wytłumiać/wyciszać, z czego dwa swoje naprawdę kompleksowo i z własnego

> doświadczenia wiem co warto a po czym nie usłyszysz żadnej różnicy.

No popatrz też kilka wykleiłem i widzę że różnica jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No popatrz też kilka wykleiłem i widzę że różnica jest

W takim razie fajnie że praca i materiały włożone w auta spełniły twoje oczekiwania ok.gif

Różnica a i owszem będzie (choćby zważywszy na grubość bariery jaka powstała po zaklejeniu wszystkiego jak leci matami), ale czy wykorzystałeś maksymalnie środki zainwestowane? Jestem pewien że jeśli wsio wykleiłeś tylko matami jak leciało to nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym najlepiej wygluszyć wnetrze samochodu?

> Pacjent saab 9-5 l. Jest cicho ale chciałbym aby było jeszcze lepiej.

> Czego użyć aby nie pójść z torbami?

Mata dekarska to jest na dachy a nie do auta,wazy duzo nic nie daje.

Maty bitumiczne to 10 lat temu

Pierwsza warsta kładziesz TO i na to 2 warstwa TO . Nic lepszego w tej cenie nie zajdziesz.

Chcesz robić czymś innym tańszym to nierób bo szkoda czasu.

Przerabiałem dekarskie,bitumiczne i polecam to STP i GMS

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym najlepiej wygluszyć wnetrze samochodu?

> Pacjent saab 9-5 l. Jest cicho ale chciałbym aby było jeszcze lepiej.

> Czego użyć aby nie pójść z torbami?

Odnalazłem swój stary topic (w sumie tym tematem przypomniałeś mi o nim, może się wezmę i go zaktualzuję o resztę instalacji którą poczyniłem).

W każdym razie odnośnie wytłumienia to:

klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie fajnie że praca i materiały włożone w auta spełniły twoje oczekiwania

> Różnica a i owszem będzie (choćby zważywszy na grubość bariery jaka powstała po zaklejeniu

> wszystkiego jak leci matami), ale czy wykorzystałeś maksymalnie środki zainwestowane?

rozwiń myśl bo nie wiem o co Ci chodzi ?? niewiem.gif

> Jestem pewien że jeśli wsio wykleiłeś tylko matami jak leciało to nie...

No to nie bądź taki pewny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwiń myśl bo nie wiem o co Ci chodzi ??

No dokładnie o to o czym napisałem. Skoro wykleiłeś fury dekarą i spełniło to Twoje oczekiwania to dla mnie OK. Nie mam z tym problemu i na siłę nie będę przekonywał. Kolega w pierwszym poście prosił o radę na temat środków do wyciszenia wnętrza auta (napisał wprost że jest cicho ale chciałby żeby było ciszej). Nie ma ani słowa o wygłuszaniu pod zaawansowaną instalację audio tudzież DBDRAG gdzie rezonanse blach są upierdliwe i trzeba z nimi walczyć. Uważam że jak ktoś oczekuje tylko ciszy w aucie to nie ma sensu wyklejać całych połaci blach matami.

> No to nie bądź taki pewny

Chętnie zobaczę efekt pracy (wiadomo że przez internet nie da się usłyszeć jak jest przed/po) ale chętnie zobaczę jak podszedłeś do tematu w jakimś aucie. Moje podejście możesz zobaczyć w linku z jednej z odpowiedzi w tym temacie. Akurat muza w aucie/domu to moje hobby dlatego ciągnę temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dokładnie o to o czym napisałem. Skoro wykleiłeś fury dekarą i spełniło to Twoje oczekiwania to

> dla mnie OK. Nie mam z tym problemu i na siłę nie będę przekonywał. Kolega w pierwszym poście

> prosił o radę na temat środków do wyciszenia wnętrza auta (napisał wprost że jest cicho ale

> chciałby żeby było ciszej). Nie ma ani słowa o wygłuszaniu pod zaawansowaną instalację audio

> tudzież DBDRAG gdzie rezonanse blach są upierdliwe i trzeba z nimi walczyć. Uważam że jak ktoś

> oczekuje tylko ciszy w aucie to nie ma sensu wyklejać całych połaci blach matami.

Dzięki wszystkim serdecznie za informację, rady i wskazówki.

Podjąłem decyzję, że jednak gra nie warta świeczki.

Jeżeli chciałbym to zrobić dobrze a nie po łepkach to musiałbym rozebrać całe wnętrze plus deska rozdzielcza (pewnie po złożeniu miałbym ciszej ale za to masa dodatkowych świerszczy itp)

Poza tym jednak patrząc na materiały to dla kilku db mniej koszt dla mnie za wysoki.

W tym przypadku okazuje się, że nie można wyciszyć auta dobrze, tanio i bez większego nakłady pracy zlosnik.gif

Jeszcze raz dzięki sereczne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dokładnie o to o czym napisałem. Skoro wykleiłeś fury dekarą i spełniło to Twoje oczekiwania to

> dla mnie OK. Nie mam z tym problemu i na siłę nie będę przekonywał. Kolega w pierwszym poście

> prosił o radę na temat środków do wyciszenia wnętrza auta (napisał wprost że jest cicho ale

> chciałby żeby było ciszej). Nie ma ani słowa o wygłuszaniu pod zaawansowaną instalację audio

> tudzież DBDRAG gdzie rezonanse blach są upierdliwe i trzeba z nimi walczyć. Uważam że jak ktoś

> oczekuje tylko ciszy w aucie to nie ma sensu wyklejać całych połaci blach matami.

Nie wykleiłem dekarskimi a matami Kelera choć tak naprawdę dużej różnicy w tych matach nie ma.

Nie twierdzę że nie ma lepszych i gorszych, ale podstawowe maty są skonstruowane tak samo nawet te dekarskie.

> Chętnie zobaczę efekt pracy (wiadomo że przez internet nie da się usłyszeć jak jest przed/po) ale

> chętnie zobaczę jak podszedłeś do tematu w jakimś aucie. Moje podejście możesz zobaczyć w

> linku z jednej z odpowiedzi w tym temacie. Akurat muza w aucie/domu to moje hobby dlatego

> ciągnę temat

Niestety zdjęć nie ma bo nie robiłem ale jeżeli chodzi o wygląd to śmiem twierdzić że u mnie wyglądało to lepiej niż u Ciebie bo kleiłem z całości a dopiero wolne miejsca uzupełniałem kawałkami.

Od strony zamierzonej czyli wytłumienia pewnie działa to tak samo więc tu nie będę się spierał, choć Ty chyba pojechałeś z matami do momentu gdzie mogłeś przykleić (grodź i deska) ja miałem to wszystko wymontowane i wyklejone od samej góry podwójną warstwą + dodatkowe wygłuszenie z tego fabrycznego filcu. W moim przypadku jest zdecydowanie ciszej, pacjent to Daewoo Nubira

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.