kaczorek79 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Miałem już kiedyś problem z dziwną pracą ogrzewania i ręczna kalibracja pomogła. Parę tygodni temu miałem odłączony aku i od tamtej pory dzieją się cyrki z klimatronikiem. Czasem chodzi dobrze, a czasem jakby nie działały klapy kierunku nawiewu lub też klapy ciepło/zimno. Niekoniecznie razem to pada, tylko losowo. Np odpalę rano i ustawię na szybę i dopóki nie zgaszę silnika na kilka sekund, to będzie cały czas na szybę dmuchać bez znaczenia jak bym zmienił kierunek. Wystarczy np dać na nogi, zgasić silnik i po odpaleniu dopiero zmienia na nogi. Wraz z tymi usterkami występuje dziwne mruganie wyświetlacza. Wieczorową porą to dokładnie widać, nawet jak stoję na biegu jałowym, to wyświetlacz klimatronika przygasa dość mocno kilkanaście razy na minutę i nie jest to spowodowane obciążeniem elektrycznym takim jak wentylator, itp. Ręczna kalibracja tym razem nie pomaga, robiłem ją kilka razy. Co to może być? Sterownik, problemy z elektryką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzej_zee Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Miałem już kiedyś problem z dziwną pracą ogrzewania i ręczna kalibracja pomogła. Parę tygodni temu > miałem odłączony aku i od tamtej pory dzieją się cyrki z klimatronikiem. Czasem chodzi dobrze, > a czasem jakby nie działały klapy kierunku nawiewu lub też klapy ciepło/zimno. Niekoniecznie > razem to pada, tylko losowo. Np odpalę rano i ustawię na szybę i dopóki nie zgaszę silnika na > kilka sekund, to będzie cały czas na szybę dmuchać bez znaczenia jak bym zmienił kierunek. > Wystarczy np dać na nogi, zgasić silnik i po odpaleniu dopiero zmienia na nogi. Wraz z tymi > usterkami występuje dziwne mruganie wyświetlacza. Wieczorową porą to dokładnie widać, nawet > jak stoję na biegu jałowym, to wyświetlacz klimatronika przygasa dość mocno kilkanaście razy > na minutę i nie jest to spowodowane obciążeniem elektrycznym takim jak wentylator, itp. > Ręczna kalibracja tym razem nie pomaga, robiłem ją kilka razy. Co to może być? Sterownik, problemy > z elektryką? odpowiem tylko na część pytania zw z przygasaniem podświetlania wyświetlacza klimatronika, u mnie jest tak od zawsze, czyli od 3 lat, i żadnych innych objawów zw z tym przygasaniem nie zauważyłem, był, dawno dawno temu, jakiś wątek temu poświęcony, ale skończyło się na TTTM, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 kalibracja kończy się powodzeniem, czyli komunikatem 00 00? podłączyłeś się komputerem do modułu klimatronika? kalibracji dokonywałeś na zimnym czy rozgrzanym silniku? niektórzy twierdzą, że kalibrację powinno wykonywać się wyłącznie na rozgrzanym motorze. mruganie wyświetlacza klimatronika może być spowodowane dodatkowym obciążeniem elektryki pojazdu np. załączeniem się dodatkowego ogrzewania, które zasilane jest z akumulatora. masz dodatkowe ogrzewanie u siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > kalibracja kończy się powodzeniem, czyli komunikatem 00 00? podłączyłeś się komputerem do modułu > klimatronika? kalibracji dokonywałeś na zimnym czy rozgrzanym silniku? niektórzy twierdzą, że > kalibrację powinno wykonywać się wyłącznie na rozgrzanym motorze. mruganie wyświetlacza > klimatronika może być spowodowane dodatkowym obciążeniem elektryki pojazdu np. załączeniem się > dodatkowego ogrzewania, które zasilane jest z akumulatora. masz dodatkowe ogrzewanie u siebie? Kalibracja kończy się powodzeniem. Interfejsem się nie łączyłem, bo mam tylko demo MES i klimy nie obsługuje. Robiłem oczywiście na rozgrzanym silniku. Dodatkowego ogrzewania nie mam i na pewno nie jest to spowodowane innymi odbiornikami. Ogólnie teraz zauważyłem, że tylko siłę nadmuchu mogę zmienić, a temperature i kierunek nadmuchu tylko po restarcie, czyli ponownym uruchomieniu auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 No dobra, mam już odpowiedni program i podłączyłem dzisiaj kompa pod klimę. Wysypało błędami: B1903 Inf. zwr. nawiewu (lewy) wysoki sygnał B1927 Czujnik zanieczyszczeń wysoki sygnał B1907 Nastawnik klap (stopy/klatka) nieprawidłowy sygnał B1904 Nastawnik mieszalnika (lewy) nieprawidłowy sygnał B1902 Nastawnik klap (szyba) nieprawidłowy sygnał Po skasowaniu i kilkuminutowym testowaniu klimatronika wyskoczył tylko B1903, ale zapewne jak podłączę jutro, będzie ich więcej, bo dalej działa kulawo to wszystko. Kalibracja przechodzi negatywnie. Dobra, niby silniczki, ale że co, wszystkie nagle jednocześnie padły?, W zasadzie to nie padły, bo działają, tylko z opóźnieniem (trzeba restartować silnik w aucie). Cały czas mi to na jakąś elektronikę podpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Wyłączyłem u siebie w klimatroniku grzałki PTC gdyż krótkie trasy rujnują mi akumulator. Dziwna sprawa, ponieważ mimo wyłączenia PTC przez Multiecuscan, wyświetlacz wciąż przygasa. Co może tak niemiłosiernie obciążać elektrykę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Wyłączyłem u siebie w klimatroniku grzałki PTC gdyż krótkie trasy rujnują mi akumulator. Dziwna sprawa, ponieważ mimo wyłączenia PTC przez Multiecuscan, wyświetlacz wciąż przygasa. Co może tak niemiłosiernie obciążać elektrykę? podłącze się na chwilkę Każde stilo ma taką grzałkę ? u mnie też często mruga ekranik klimatronika ale o grzałce pierwsze słysze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Zadzwoń do ASO, może po podaniu nr VIN Ci powiedzą. Kod wyposażenia E200. Opis z ASO brzmi "Dodatkowe podgrzewanie temperatury wnętrza (dla wersji diesel)". Wynika z tego, że posiadały ją diesle z racji wolniej nagrzewającego się silnika. Przez MES też sprawdzisz czy "Dodatkowe ogrzewanie" posiada atrybut "obecne". Bodajże w CAN Monitor - potrzebny ELM 327 . Co do moich problemów, zauważyłem że posiadam alternator 90A. EPER po nr VIN też podaje to właściwy alternator. Tymczasem dla wersji z klimatyzatorem automatycznym (kod wyposażenia E140) EPER przewiduje alternator 120A. Teraz rozumiem te spadki napięć. Trzeba będzie zamontować mocniejszy i cieszyć się ciepełkiem w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.