Skocz do zawartości

zafira z22se - problem z czujnikiem położenia wału


paties

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z czujnikiem położenia walu w silniku z22se.

Pierwsze objawy to nierówna praca na LPG - pojechałem do gazownika, a ten mi najpierw pokazał, że "nie ma sekwencji", potem podłączył op-com i wywaliło od razu błąd czujnika położenia wału. Jako dodatkowy dowód, że to właśnie to pokazał mi odczyt z kątem wyprzedzenia zapłonu, który na wolnych obrotach skakał od -4 do +18.

Czujnik został wymieniony (dla ciekawych - żeby go wydostać najlepiej zdemontować rozrusznik).

Auto odebrałem i jeździ zupełnie normalnie... tylko ten wymieniony czujnik jakby zaczynał działać pół minuty po odpaleniu auta. confused.gif

Rano odpalam, zapala mi się kontrolka, włączam andoidowy program do kasowania błędów, kasuję i przez całą trasę wszystko jest idealnie, Kontrolnie sprawdzam czy nie łapie ponownie błędu i nic takiego się nie dzieje. I tak do następnego uruchomienia...

Zaczynam podejrzewać, że ten nowy czujnik szwankuje (zamiennik EPS, czy jakoś tak), ale może ktoś ma inne pomysły?

Na koniec prośba: mam możliwość podglądania sobie na bieżąco wykresu kąta wyprzedzenia zapłonu. Czy ktoś mógłby mi w kilku słowach powiedzieć, wokół jakich wartości i w jakich warunkach powinny być te wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EPS - bida z nędzą moim zdaniem, raczej niskiej jakości czujniki.

Miałem kiedyś czujnik EPS.... cofania - nie sprawiał problemów, choć uważam, że w przypadku czujników położenia wału warte zainteresowania są tylko ORYGINAŁY ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

witam

udało się wykryć i usunąć usterkę, a że ciekawych rzeczy przy okazji się dowiedziałem, to i postanowiłem się podzielić

zanim jeszcze wymieniłem czujnik położenia wału miałem podejrzenie na cewkę

kupiłem używkę, ale wymiana nie przyniosła efektu, wiec szukałem dalej (tej używki już nie zdejmowałem)

pojawiły się wtedy komunikaty o uszkodzeniu czujnika WAŁKA ROZRZĄDU

ten silnik nie ma czujnika wałka rozrządu, więc podejrzenie padło na czujnik położenia wału i był to dobry strzał - po jego wymianie auto zaczęło jeździć normalnie

jednak nadal wywalało mi kontrolkę z błędem p0340 (uszk. czujnika wałka rozrządu), co mnie mocno irytowało

okazało się, że co prawda silnik takiego czujnika nie posiada, jednak sygnał sterownik "bierze" z cewki zapłonowej....

po założeniu starej, oryginalnej cewki zapłonowej błędy zniknęły...

kupiłem uszkodzoną używkę po prostu

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no, to czyli tak jak Ci pisali, czujnik zamiennik do dupy był

> Trzeba było odrazu słuchać braci AK to byś teraz nie miał leżeć uszkodzonej cewki

czujnik jest dobry - jeździ cały czas

cewkę kupiłem wcześniej, zanim pomyślałem o czujniku (objawy na nią wskazywały)

nie czytałeś uważnie wink.gif

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.