Skocz do zawartości

2.0 136 KM w Volvo to z PSA jest?


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

> trzy dychy trzeba dać,

> fajne autko ale ja bidny jestem

myślę, że do wiosny/lata jeszcze stanieją, a dopiero wtedy będę kupował. Strasznie duża kanapa z tego mondka. W środku trochę plastik/fantastik ale obleci. Mocno poprawili trwałość w stosunku do mk3 ale zdarzają się rdzewiejące egz. ciągle się rozglądam. France na razie mi się znudziły... szukam czegoś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się sprawuje ten silnik, jakieś typowe bolączki. To ten sam co w MondeoMK4?

to jest DW10, to samo w wielu fordach, volvo v50 i francuzach

ja slyszalem o dwoch problemach z tym silnikiem:

- EGR (ok 150kkm)

- zawor sterujacy praca turbosprezarki

u mnie sprawdzilo sie w 100%, innych problemow z silnikiem do tej pory nie mialem, przebieg na razie ~270kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest DW10, to samo w wielu fordach, volvo v50 i francuzach

> ja slyszalem o dwoch problemach z tym silnikiem:

> - EGR (ok 150kkm)

> - zawor sterujacy praca turbosprezarki

> u mnie sprawdzilo sie w 100%, innych problemow z silnikiem do tej pory nie mialem, przebieg na

> razie ~270kkm

Napiszesz jakie są objawy, metody naprawy i koszta?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napiszesz jakie są objawy,

EGR: U mnie to bylo szarpanie przy obrotach o 1700-1800

Zawor: pierwszym objawem bylo nierownomierne przyspieszanie w zakresie 2000-3000 obrotow. Tzn. wciskam gaz, samochod przyspiesza, ale za moment ma taka chwile zawahania, ze przyspiesza wolniej, a pol sekundy pozniej znowu przyspiesza dobrze. Tak jakby przebieg momentu byl mocno pofalowany w tym zakresie obrotow. Najbardziej widoczne to bylo na wyzszych biegach. Pozniej doszedl jeszcze jeden objaw, przechodzenie w tryb awaryjny przy wyzszych predkosciach, i kod bledu "zbyt wysokie cisnienie doladowania"

> metody naprawy

u mnie w obu przypadkach to bylo oddanie do ASO i wymiana wadliwych elementow zlosnik.gif

Z tego co slyszalem czyszczenie EGR nie starcza na dlugo, wiec wolalem od razu kupic nowy

podobno w tym silniku latwo sie zaslepia EGR, ale ja nie chcialem tego robic

> i koszta?

EGR to jakies 700zl jesli dobrze pamietam + uszczelka 10zl. Wymiane mozna pewnie zrobic samemu, bo dostep nie jest najgorszy, w ASO kosztowalo to chyba ok 200zl

Zawor razem z wymiana kosztowal mnie ok 700zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się sprawuje ten silnik, jakieś typowe bolączki. To ten sam co w MondeoMK4?

Rozumiem że mowa o HDi 136/138FAP ?

Jeśli tak to kompletnie bezproblemowa i bezobsługowa jednostka smile.gif

Mam 3 auto z tym silnikiem.

C8 - 60000km bezobsługowej jazdy przez 2 lata (od 163-225kkm)

C5II - 70000km przez 6 lat (od 49-120kk)

C4GP - 40000km przez ostatnie 2 lata (od 140-180kkm)

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem że mowa o HDi 136/138FAP ?

chyba tak grinser006.gif

> Jeśli tak to kompletnie bezproblemowa i bezobsługowa jednostka

bardzo mnie to cieszy

> Mam 3 auto z tym silnikiem.

> C8 - 60000km bezobsługowej jazdy przez 2 lata (od 163-225kkm)

> C5II - 70000km przez 6 lat (od 49-120kk)

> C4GP - 40000km przez ostatnie 2 lata (od 140-180kkm)

dzięki za info 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Ja mam jak na razie 150kkm, jestem bardzo zadowolony, z 20kkm mam spalanie średnie 5,7l/100km. Jeśli Ty masz 270kkm i nic się nie dzieje to tylko potwierdza regułę, że jak się dba to się ma. Słyszałem opinie, że powyżej 200kkm zaczynają się problemy, ale podejrzewam, że są one zafałszowane tym, że często kupowane używki mają kręcone liczniki z 400kkm na 180kkm i stąd te bajki wink.gif

Ja bym dodał jeszcze jedną drobną usterkę, która u mnie się potwierdziła (podejrzewam, że w innych markach też tak jest, choć może Volvo ma innego dostawcę części), mianowicie już w 3-4 letnich egzemplarzach dochodzi do rozszczelnienia chłodnicy klimatyzacji i konieczna jest wymiana.

Poza tym wszystko jest tiptop. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.