Skocz do zawartości

Świece


golec20

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam kupować graty, żeby na wiosnę dopieścić motorynkę (900RR, SC33) i padło w tym wydaniu na świece...

W oryginale, fabryka wsadzała świece DENSO U27FER9, czyli standardowe świece.

Pytanie nr.1 - czy zwykły zjadacz chleba, czytać zwykły użytkownik "szybko-turystycznego" sprzętu, który zazwyczaj (mocno) nie przekracza prędkości, nie ściga się, nie staje na gumie, nie pałuje sprzętu powinien doinwestować i kupić irydowy odpowiednik IUH27 czy zostać przy tym co fabryka dawała?

Pytanie nr.2 - Jeśli już się decydować na irydowe to czemu jest taki rozrzut cenowy (przykład):

41,99

52zł (czyli ponad dycha różnicy! co przy takiej kwocie jednej sztuki wydaje się dość dużą kwotą (przy zakupie 4 sztuk jedna świeca jest praktycznie gratis)

Z tego co czytam internety, więcej trafia się pdrób NGK niż Denso, ale może powyższe porównanie pokazuje cenę między podróbą a oryginałem?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W oryginale, fabryka wsadzała świece DENSO U27FER9, czyli standardowe świece.

> Pytanie nr.1 - czy zwykły zjadacz chleba, czytać zwykły użytkownik "szybko-turystycznego" sprzętu,

> który zazwyczaj (mocno) nie przekracza prędkości, nie ściga się, nie staje na gumie, nie

> pałuje sprzętu powinien doinwestować i kupić irydowy odpowiednik IUH27 czy zostać przy tym co

> fabryka dawała?

zawsze zakładam dedykowane... staram sie nie poprawiac fabryki. ale pewnie znajdą sie mistrzowie którzy odczują róznicę wink.gif

> Pytanie nr.2 - Jeśli już się decydować na irydowe to czemu jest taki rozrzut cenowy (przykład):

> 41,99

> 52zł (czyli ponad dycha różnicy! co przy takiej kwocie jednej sztuki wydaje się dość dużą kwotą

> (przy zakupie 4 sztuk jedna świeca jest praktycznie gratis)

> Z tego co czytam internety, więcej trafia się pdrób NGK niż Denso, ale może powyższe porównanie

> pokazuje cenę między podróbą a oryginałem?

fakt że luzie zaczeli psioczyc na NGK ale to chyba ze względu własnie na podróby...

jak klientom zamawiam NGK to tylko oryginalne z numerem katalogowym suzuki. świece sa z Japonii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mów mi "MISTRZU"

bardzo prosze - mistrzu...

> Mój Hornet 600 (silnik na gaźnikach) po wymianie świec na irydowe pracował równiej i lepiej

> odpalał po dłuższym postoju

skoro czujesz inną jakośc to super... ja niezauważyłem takiego zjawiska. ilu ludzi tyle opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mów mi "MISTRZU"

> Mój Hornet 600 (silnik na gaźnikach) po wymianie świec na irydowe pracował równiej i lepiej

> odpalał po dłuższym postoju

Potwierdzam, w porównaniu ze zwyłymi świecami:

- lepiej odpala tzn. krótkie dotknięcie startera i łapie.

- na ssaniu pracuje wyraźniej krócej, w zasadzie na zimnym można po kilku-, kilkanastu sekundach opuścić ssanie

- lepsza kultura pracy na wolnych obrotach (szczegónie widoczne gdy silnik jest zimny)

- spalanie, moc, osiągi - organoleptycznie niezauważalna zmiana.

Maszyna to Suzuki GS 500 (jakby jeszcze ktoś po trollingu RSSa nie znał) - dwa cylindry i gazniki.

Kupowałem tego sprzedawcy z pierwszego linku, produkty były oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mów mi "MISTRZU"

> Mój Hornet 600 (silnik na gaźnikach) po wymianie świec na irydowe pracował równiej i lepiej

> odpalał po dłuższym postoju

to pewnie dlatego ze stare były do d... a nie irydowe takie super smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczynam kupować graty, żeby na wiosnę dopieścić motorynkę (900RR, SC33) i padło w tym wydaniu na

> świece...

> W oryginale, fabryka wsadzała świece DENSO U27FER9, czyli standardowe świece.

> Pytanie nr.1 - czy zwykły zjadacz chleba, czytać zwykły użytkownik "szybko-turystycznego" sprzętu,

> który zazwyczaj (mocno) nie przekracza prędkości, nie ściga się, nie staje na gumie, nie

> pałuje sprzętu powinien doinwestować i kupić irydowy odpowiednik IUH27 czy zostać przy tym co

> fabryka dawała?

> Pytanie nr.2 - Jeśli już się decydować na irydowe to czemu jest taki rozrzut cenowy (przykład):

> 41,99

> 52zł (czyli ponad dycha różnicy! co przy takiej kwocie jednej sztuki wydaje się dość dużą kwotą

> (przy zakupie 4 sztuk jedna świeca jest praktycznie gratis)

> Z tego co czytam internety, więcej trafia się pdrób NGK niż Denso, ale może powyższe porównanie

> pokazuje cenę między podróbą a oryginałem?

to kup NGK u larssona czy u olka. gdziekolwiek u kogoś kto jest dystrybutorem - nie na allegro smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo prosze - mistrzu...

> skoro czujesz inną jakośc to super... ja niezauważyłem takiego zjawiska. ilu ludzi tyle opinii

Zależy jakie moto - mój olejak też lepiej pali po zimie na Irydzie. I to nie dlatego że stare były do d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zle sie wyraziłem. oni nie kupują podróbek żeby to taniej pchnąć na allegro czy innych olxach

> chodziło mi o dużego sprzedawce

Czy intercars lub intermtors będą w prządku?

Czasem lubię kupować tanie rzeczy ale w tym razem, chciałbym irydowe... oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczynam kupować graty, żeby na wiosnę dopieścić motorynkę (900RR, SC33) i padło w tym wydaniu na

> świece...

> W oryginale, fabryka wsadzała świece DENSO U27FER9, czyli standardowe świece.

> Pytanie nr.1 - czy zwykły zjadacz chleba, czytać zwykły użytkownik "szybko-turystycznego" sprzętu,

> który zazwyczaj (mocno) nie przekracza prędkości, nie ściga się, nie staje na gumie, nie

> pałuje sprzętu powinien doinwestować i kupić irydowy odpowiednik IUH27 czy zostać przy tym co

> fabryka dawała?

> Pytanie nr.2 - Jeśli już się decydować na irydowe to czemu jest taki rozrzut cenowy (przykład):

> 41,99

> 52zł (czyli ponad dycha różnicy! co przy takiej kwocie jednej sztuki wydaje się dość dużą kwotą

> (przy zakupie 4 sztuk jedna świeca jest praktycznie gratis)

> Z tego co czytam internety, więcej trafia się pdrób NGK niż Denso, ale może powyższe porównanie

> pokazuje cenę między podróbą a oryginałem?

Dzieki za odpowiedzi. Pogadalem jeszcze z dwoma znajomymi mechanikami (zdanie mieli podobne do Seteman'a) i podjalem decyzje ze jednak ide w to co fabryka wyposazala maszyny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to pewnie dlatego ze stare były do d... a nie irydowe takie super

Stare były jeszcze dobre... Nowe dostałem za darmo, wiec grzech było nie spróbować zlosnik.gif Ja jestem zadowolony... choć różnicy w mocy czy spalaniu nie odczułem tongue.gif

Zastanawia mnie czemu do niektórych motocykli w serii montowane były lepsze (droższe) świece np. Cbr XX platyny icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za odpowiedzi. Pogadalem jeszcze z dwoma znajomymi mechanikami (zdanie mieli podobne do

> Seteman'a) i podjalem decyzje ze jednak ide w to co fabryka wyposazala maszyny

W tej fabryce to tez pracują ksiegowi, którzy skutecznie tną koszty i zapędy inzynierów zlosnik.gif więc z reguły to co montowali w fabryce nie jest równe temu co jest najlepsze. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dlaczego do gsx'rów ładują fabrycznie irydowe?

To moze odbije piłeczke: a w czym zwykla swieca jest lepsza od irydowej (oprocz ceny)?

Technicznie irydowe swiece sa lepsze, bo daja skoncentrowana, silniejsza iskre - widac to golym okiem. Daje to widoczne efekty w czasie rozruchu i pracy zimnego silnika.

Inna kwestia jest to czy zwykły uzytkownik 4 cyindrowego motocykla na wtrysku odczuje roznice po zalozeniu irydówek? Jestem przekonany, ze nie. Taka roznica jest najbardziej w silnikach 1-2 cylindrowych, gdzie z definicji rozruch jest trudniejszy.

Historie o wzroscie mocy, spadku spalania ... itp. mysle, ze mozna wlozyc miedzy bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To moze odbije piłeczke: a w czym zwykla swieca jest lepsza od irydowej (oprocz ceny)?

> Technicznie irydowe swiece sa lepsze, bo daja skoncentrowana, silniejsza iskre - widac to golym

> okiem. Daje to widoczne efekty w czasie rozruchu i pracy zimnego silnika.

> Inna kwestia jest to czy zwykły uzytkownik 4 cyindrowego motocykla na wtrysku odczuje roznice po

> zalozeniu irydówek? Jestem przekonany, ze nie. Taka roznica jest najbardziej w silnikach 1-2

> cylindrowych, gdzie z definicji rozruch jest trudniejszy.

> Historie o wzroscie mocy, spadku spalania ... itp. mysle, ze mozna wlozyc miedzy bajki.

to chyba nie odpowiedź do mnie a do tych co poczuli róznice wink.gif w porfelu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.