Ulik Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Mam wrażenie, że dmuchawa nie dmucha, tak jak powinna. Mam automatyczną klimę, więc prędkość dmuchawy ustawiana "płynnie". Co kreskę, dmuchawa chodzi szybciej, ale wydaje się, że wolniej, niż powinna. Przy ustawionej maksymalnej prędkości, zamiast wichury jest taki mocniejszy wicherek. Spotkał się może ktoś z takimi objawami ? Czy tak może się objawiać pad opornika wentylatora w automacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Mam wrażenie, że dmuchawa nie dmucha, tak jak powinna. Mam automatyczną klimę, więc prędkość > dmuchawy ustawiana "płynnie". > Co kreskę, dmuchawa chodzi szybciej, ale wydaje się, że wolniej, niż powinna. Przy ustawionej > maksymalnej prędkości, zamiast wichury jest taki mocniejszy wicherek. > Spotkał się może ktoś z takimi objawami ? nie parują Ci szyby? > Czy tak może się objawiać pad opornika wentylatora w automacie ? raczej nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > nie parują Ci szyby? Nie. Wszystko działa, ale jakby na mniejszych obrotach. Wcześniej, jak wcisnąłem max to robiło się głośno i dmuchało mocno. Teraz jest stosunkowo cicho, a powiew raczej umiarkowany jest, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Wcześniej, jak wcisnąłem max to robiło się głośno i dmuchało mocno. Teraz jest stosunkowo cicho, a > powiew raczej umiarkowany jest, Może klapy padły i powietrze leci mniej hałaśliwą drogą. Ustaw na maksymalną prędkość i skieruj nadmuch na szyby. Wtedy powinno być najgłośniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Spotkał się może ktoś z takimi objawami ? Tak. Wymień filtr kabinowy. Jak zapcha się filtr kabinowy, z automatyczną klimą dzieją się cuda. Nie wiem jakie są te filtry, ale wymieniałem w maju i sądziłem, że będę miał spokój do wiosny. Też kombinowałem, dlaczego jesienią marznę w aucie, chociaż klima była ustawiona na 26-28 stopni. W aucie zimno a wentylator zwalnia. Nie podejrzewałbym zapchanego filtra, ale od czegoś trzeba było zacząć naprawiać auto a najprościej wymienić filtr. Po wymianie filtra, problem zniknął. Teraz mam ustawioną temperaturę na 19 stopni, do nagrzania kabiny, wentylator porządnie dmucha a potem zwalnia a mnie wreszcie jest ciepło w aucie. Polecam wymienić filtr i nieważne, że go niedawno wymieniałeś. Na fabrycznym jeździłem zawsze rok, na zamienniku, chyba się nie da roku przejeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Może klapy padły i powietrze leci mniej hałaśliwą drogą. Ustaw na maksymalną prędkość i skieruj > nadmuch na szyby. Wtedy powinno być najgłośniej. Nie ma jakichś znacznych różnic w natężeniu dźwięku, zależnie od kierunku nadmuchu. Rzeczywiście na szybę kiedyś najbardziej hałasowało. A teraz oczywiście dmucha na szybę (na nogi i na kabinę, wtedy nie wieje), ale jest ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Tak. Wymień filtr kabinowy. No to może być jakiś trop. Filtr był wymieniany rok temu na zamiennik. Może rzeczywiście się zapchał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > No to może być jakiś trop. Filtr był wymieniany rok temu na zamiennik. Może rzeczywiście się > zapchał. Zacznij od tego. U mnie też wentylator cicho pracował. Po wymianie filtra, jest wyraźnie głośniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > No to może być jakiś trop. Filtr był wymieniany rok temu na zamiennik. Może rzeczywiście się > zapchał. To samo chciałem zasugerować. Miałem podobne objawy + parowanie szyb. Po wymianie filtra jak ręką odjął... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > To samo chciałem zasugerować. Miałem podobne objawy + parowanie szyb. Po wymianie filtra jak ręką > odjął... Filtr zamówiony. Dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Czy tak może się objawiać pad opornika wentylatora w automacie ? W automacie nie ma opornika prędkości. Funkcję tą realizuje sam wentylator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Może klapy padły i powietrze leci mniej hałaśliwą drogą. Ustaw na maksymalną prędkość i skieruj > nadmuch na szyby. Wtedy powinno być najgłośniej. Może najpierw niech ustawi klapy na szyby, a potem daje w palnik z wiatrem. Dzięki twojej poradzie szybciej poleci sterowanie klapami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Nie. > Wszystko działa, ale jakby na mniejszych obrotach. > Wcześniej, jak wcisnąłem max to robiło się głośno i dmuchało mocno. Teraz jest stosunkowo cicho, a > powiew raczej umiarkowany jest, A taka pierdoła jak filtr kabinowy obywatel sprawdzał, wymieniał, wyczyścił jego komorę po wyjęciu filtra?????. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > A taka pierdoła jak filtr kabinowy obywatel sprawdzał, wymieniał, wyczyścił jego komorę po wyjęciu > filtra?????. No jeszcze nie Kilka postów wcześniej napisałem, że zamówiłem filtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > W automacie nie ma opornika prędkości. Funkcję tą realizuje sam wentylator. No ale, tak czy inaczej, jakiś opornik tam musi być. Rozumiem, że stanowi całość z wentylatorem. Zasugerowałem się tym , ale to chyba do innego wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > No ale, tak czy inaczej, jakiś opornik tam musi być. Rozumiem, że stanowi całość z wentylatorem. > Zasugerowałem się tym , ale to chyba do innego wentylatora. To opornik wentylatora chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > To opornik wentylatora chłodnicy. To dlaczego napisane, że wentylatora nawiewu Mniejsza o to. Filtr w drodze. Wymienię i zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > To dlaczego napisane, że wentylatora nawiewu > Mniejsza o to. Filtr w drodze. Wymienię i zobaczymy to wymien, daj znac a narazie ogranicz spam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > No ale, tak czy inaczej, jakiś opornik tam musi być. Rozumiem, że stanowi całość z wentylatorem. Nie musi być. Wentylator może być zasilany impulsowo - PWM'em, czyli w sumie niższym napięciem. Jeżeli filtr wymieniony, kanały wentylacyjne drożne, klapy sprawdzone to trzeba pooglądać wentylator. Może łożyska?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 > To dlaczego napisane, że wentylatora nawiewu > Mniejsza o to. Filtr w drodze. Wymienię i zobaczymy Dla osoby, która wie czego szuka opis sprzedawcy jest nieistotny. A pytanie czemu ktoś tak napisał, to zadaj temu kto wystawia przedmiot, a nie na forum. Bo służy to zupełnie do czego innego, na pewno nie do klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Dla osoby, która wie czego szuka opis sprzedawcy jest nieistotny. A pytanie czemu ktoś tak napisał, > to zadaj temu kto wystawia przedmiot, a nie na forum. To było pytanie retoryczne Filtr wymieniony. Stary był nieźle zabrudzony. M.in. drobinkami styropianu z pobliskiej budowy. Jest lepiej, ale nadal wydaje mi się, że jest coś nie tak. O ile do 9 kreski skali, dmucha tak jak powinno. Z każdą kreską jest wyraźnie silniejszy podmuch i większy hałas. O tyle od 10 do 12 kreski nie czuć już różnicy. Po wciśnięciu max dmuchawa ustawia się na 10 kresek. Czy dobrze pamiętam, że powinna na 12 ? [Edit] Ponowny test przy pracującym silniku - brak problemów. EOT Dzięki za wskazówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.