-
Liczba zawartości
1 748 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ulik's Achievements
kierowca (12/20)
29
Reputacja
-
Komfortowy jest. Fotele, przestrzeń, wyciszenie, zawieszenie. Naprawdę fajne. Automat, moim zdaniem, działa bardzo dobrze. Szczerze mówiąc, to nie trafiłem na jakieś negatywne opinię o 1.6 PT. O 1.2 PT i 1.6 THP owszem. Choć, akurat, ewentualna awaryjność, była na drugim planie, jeżeli chodzi o kryteria wyboru. Przewiduje 4-5 lat eksploatacji. Z opłaconym serwisem i autem zastępczym Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
-
Ulik obserwuje zawartość Oficjalny materiał prezentujący Bravo i Francowate
-
Po latach spędzonych z Fiatami przesiadka do innego auta na f [emoji16] C5 Aircross 1.6 PT Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
-
Ulik obserwuje zawartość Ziemia Obiecana Team
-
Ulik obserwuje zawartość Silicon Valley
-
Muzealne motoPRL - czyli, co polecam, co warto zobaczyć.
Ulik odpowiedział Ariibyd na temat - Piękne Maszyny i Historia Motoryzacji
Muzeum Hutnictwa i Przemysłu Maszynowego w Chlewiskach http://www.chlewiska.mtip.pl/samochod.php -
Tak właśnie zrobiłem Opony już na aucie. Zobaczymy co są warte
-
Podłącze się do tematu, bo rozmiar ten sam. Myślę raczej o premium. Wytypowałem trzy opony: Dunlop SP Sport Blueresponse Pirelli P7 Cinturato Goodyear Efficientgrip Performance Etykieta UE wskazuje na Dunlop lub Goodyear. A doświadczenia użytkowników ?
-
Wycena naprawy (a co za tym idzie, określenie szkody jako całkowitej) nie musi być w oparciu o oryginalne części.
-
Zgłoś do ubezpieczyciela. Jeśli ubezpieczyciel współpracuje z ASO, to jedź do nich i u nich zgłoś szkodę. Oględziny zrobi warsztat i przedstawi do akceptacji do TU. Jeśli zaakceptowany sposób naprawy będzie dla Ciebie satysfakcjonujący, to likwiduj szkodę z AC. Jeśli nie, zrezygnuj z likwidacji. Ze zdjęć za wiele nie widać. Wydaje mi się, że ja miałem ciut większe wgniecenie z dość wyraźnym załamaniem blachy. ASO zarekomendowało wymianę błotnika, a TU zaakceptowało. Auto miało wtedy ~3 lat.
-
Wg. Fiata to przedstawiciel rodziny następcy NB. Ma być jeszcze hatchback i kombi. Nazwą też nawiązuje przecież do poprzednika (kilka pokoleń wstecz) NB, czyli kompaktowego Tipo. Jednak patrząc na design, to rzeczywiście podobne do takich wynalazków jak 301 czy Rapid. Ale może to dlatego, że małe (klasa B i C) sedany to z natury piękne nie są.
-
Jak już zostało napisane - taryfy, zgodnie z ustawą, ustala ubezpieczyciel, a organ nadzoru je zatwierdza. Jak 2x ? W szkodzie figuruje zarówno posiadacz pojazdu, jak i kierujący pojazdem w chwili powstania szkody. Czasem jest to jedna osoba, czasem dwie albo trzy (jeśli jest współwłasność). Takim, że jest sprawcą szkody. A to, że ktoś spowodował szkodę, z automatu zwiększa ryzyko, że spowoduje następną. Jak to "ktoś sobie poda kogoś" ? Poda zakład ubezpieczeń, który likwiduje szkodę. I nie kogoś, tylko posiadacza pojazdu i sprawcę, czyli osoby pośrednio lub bezpośrednio "zamieszane" w powstanie szkody. No to tu prędzej można by się doszukiwać absurdu. Posiadacz pojazdu, mimo, że sam nie spowodował szkody, traci zniżki. Z drugiej jednak strony, udostępnia pojazd osobom trzecim, co również zwiększa ryzyko powstania szkody.
-
Sedan Czekam na hatchbacka Choć czuje, że NB nie dorówna
-
Zależy od ubezpieczyciela. Przy jednej szkodzie tracisz 10% zniżki, przy ubezpieczeniu na kolejny rok. W rok później, masz zniżkę niższą o 5%. Dopiero przy trzeciej polisie, po szkodzie, wróci zniżka sprzed szkody. I to przy założeniu, że szkoda miała miejsce gdy zniżka wynosiła 60%. Przy np. 50% stracisz 20%, zamiast zyskać 5%. Więc zamiast zapłacić w kolejnym roku -55%, zapłacisz -30%. W kolejnym roku -40% (bez szkody miałbyś -60%), w jeszcze kolejnym -50% (miałbyś -60%), dalej -55% (miałbyś 60%) i dopiero teraz -60%. Nadal się nie opłaca wykupić ochrony zniżek, albo zapłacić za niewielką szkodę z własnej kieszeni ? Oczywiście powyższy przykład opiera się na tabeli zniżek dla przykładowego TU. W różnych, może być różnie. Ale zasada podobna. [Edit] Nie doczytałem, że podałeś przykład 1 pojazd i pełne zniżki. Wtenczas tylko mój pierwszy przykład odnosi się do Twojego posta.
-
Do UFG, wraz z informacją o szkodzie, trafią dane sprawcy oraz dane posiadacza pojazdu (art. 102 ust. 3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych). Szkoda zostanie więc zapisana zarówno "na konto" sprawcy jak i właściciela. Jeśli ZU, przy zawieraniu nowej polisy, sprawdzi w UFG szkody po danych człowieka, a nie pojazdu, to zarówno jeden, jak i drugi, dostanie mniejszą zniżkę.
-
A takie ? Emblematy nie są obowiązkowe
-
Co 20 kkm przegląd. I jak coś podejrzanego się dzieje, to ASAP. Ale mój to raczej z tych młodszych jest
-
Ja wymieniłem. Co będę jeździł z tablicą, jak psu z gardła wyciągniętą. Koszt wymiany został pokryty z OC sprawcy. Czekałem kilka dni. Ale i tak auto stało wtedy w serwisie