Skocz do zawartości

Rozszczelniona pompa, rozbiegniety diesel


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Taki oto przypadeczek mialem. Pompa wtryskowa puscila rope uszczelniaczem walka z uwagi na luz jego lozyskowana, elektryczna pompka wstepna pompowala rope w najlepsze. W misce przepiekna mieszanina ropy i oleju z przewaga paliwa smile.gif Sprezarka bedac smarowana tym siuwaksem pod cisnieniem 6-7 barow puscila toto do dolotu i silnik sie rozbiegl. Udalo sie go szybko zdusic biegami. Pytanie, czy w zwiazku z powyzszym turbina kaput czy miala prawo puscic biorac pod uwage, ze byla mniej wiecej na wysokosci lustra mieszaniny paliwowo olejowej w bloku/misce? Przed zajsciem miala luz na wirniku jednak nie jakis przesadny, raczej nie kopcil silnik na niebiesko, turbina nie halasowala, pompowala do 1.5 bara bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie wróżenie z fusów, trzeba wyjąć i obadać ewentualnie obadać na aucie.

> I na przyszłość nie dusić biegami tylko zatkać dolot powietrza

Jasne ze wrozenie, takie luzne rozwazania na wieczor, juz mi sie dzis nie chcialo dlubac. Zduszenie biegiem trwalo 2 sekundy, zatykanie dolotu na pewno zajeloby dluzej... Sprzeglo mam mocne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne ze wrozenie, takie luzne rozwazania na wieczor, juz mi sie dzis nie chcialo dlubac. Zduszenie

> biegiem trwalo 2 sekundy, zatykanie dolotu na pewno zajeloby dluzej... Sprzeglo mam mocne

U mnie w służbowym jak się chłopakom tak stało to turbina ocalała ale sprzęgło i silnik rozwaliło, tak więc chyba wolałbym jednak zdusić mimo że trwało by to chwilę dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w służbowym jak się chłopakom tak stało to turbina ocalała ale sprzęgło i silnik rozwaliło,

> tak więc chyba wolałbym jednak zdusić mimo że trwało by to chwilę dłużej

Obawiam się, że zanim by znalazł wajchę otwierania, wysiadł, otworzył maskę i dał sobie rękę w dolot wciągnąć to silnik rozbiegłby się tak, że by się rozsypał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w służbowym jak się chłopakom tak stało to turbina ocalała ale sprzęgło i silnik rozwaliło,

> tak więc chyba wolałbym jednak zdusić mimo że trwało by to chwilę dłużej

E no, jak mialoby to rozwalic silnik? Rozwalil to sie moze od obrotow jak juz moze korba wyszla na ulice zlosnik.gif no i niebardzo bylo czym ciac ksztaltki w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiam się, że zanim by znalazł wajchę otwierania, wysiadł, otworzył maskę i dał sobie rękę w

> dolot wciągnąć to silnik rozbiegłby się tak, że by się rozsypał.

Rozbiegnięty diesel nie rozkręci się do kosmicznych obrotów, tylko do swoich maksymalnych, bo obroty maksymalne w dieslu są ograniczone fizyką, a dokładnie prędkością spalania.

Więc czasu jest trochę, nim korba wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozbiegnięty diesel nie rozkręci się do kosmicznych obrotów, tylko do swoich maksymalnych, bo

> obroty maksymalne w dieslu są ograniczone fizyką, a dokładnie prędkością spalania.

> Więc czasu jest trochę, nim korba wyjdzie.

Problem w tym że te obroty są wyższe niż obroty które przewidział producent plus z miski olejowej znika środek smarujący, więc strzał z korby jest jak najbardziej możliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym że te obroty są wyższe niż obroty które przewidział producent plus z miski olejowej

> znika środek smarujący, więc strzał z korby jest jak najbardziej możliwy.

Obroty nie są wyższe, niż maksymalne. Za to zamiast oleju jest ON, który gorzej smaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obroty nie są wyższe, niż maksymalne. Za to zamiast oleju jest ON, który gorzej smaruje.

Mylisz się - na przykładzie 1.9 TDI na pompie- standardowy limiter jest na 5100 obr, po dłubaniu w sterowniku da się wykręcić 6000 obr tyle że nie ma tam mocy.

Czyli jest więcej niż maks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz się - na przykładzie 1.9 TDI na pompie- standardowy limiter jest na 5100 obr, po dłubaniu w

> sterowniku da się wykręcić 6000 obr tyle że nie ma tam mocy.

> Czyli jest więcej niż maks.

I to mają być te zabójcze obroty?

Każda benzynka sie wyżej kręci standardowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E no, jak mialoby to rozwalic silnik? Rozwalil to sie moze od obrotow jak juz moze korba wyszla na

> ulice no i niebardzo bylo czym ciac ksztaltki w dolocie.

Dusząc silnik rozwalili/spalili sprzęgło a w silniku poleciał/-y zęby na kółku rozrządu a potem już poszło lawinowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiam się, że zanim by znalazł wajchę otwierania, wysiadł, otworzył maskę i dał sobie rękę w

> dolot wciągnąć to silnik rozbiegłby się tak, że by się rozsypał.

eee... bez przesady, pooglądaj sobie na YT jak długo taki silnik się męczy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.