Skocz do zawartości

Hałas z okolic rozrządu TYLKO na zimnym silniku Z14XEP


Impalla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Astrę z silnikiem Z14XEP z 2005 roku z prawdziwym przebiegiem 97 000 km.

Silnik pracuje pięknie, równo, cicho - bez zastrzeżeń.

Jest jeden problem: po odpaleniu zimnego silnika z okolic rozrządu, paska klinowego, dochodzi specyficzny metaliczny dźwięk. Coś jakby łożysko, lub ocierający się o coś terkoczący metal).

Dźwięk cichnie po "rozruszaniu" się silnika. Gdy odpali się go np. po godzinie jest cicho - mimo, że wystygł. Gdy jednak zapalam go po ok. 7 godzinach problem powtarza się.

Czy ktoś miał taki problem lub wie co może być przyczyną?

Szukając na forum znalazłem wiele informacji wskazujących na rozrząd ale ten w większości przypadków hałasuje po rozgrzaniu silnika - u mnie jest odwrotnie, dlatego zakładam nowy wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukając na forum znalazłem wiele informacji wskazujących na rozrząd ale ten w większości

> przypadków hałasuje po rozgrzaniu silnika - u mnie jest odwrotnie, dlatego zakładam nowy

> wątek.

zanim założysz na kolejnym forum kolejny temat zobacz co Ci kolega odpisał na AKP grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mam Astrę z silnikiem Z14XEP z 20y 05 roku z prawdziwym przebiegiem 97 000 km.

> Silnik pracuje pięknie, równo, cicho - bez zastrzeżeń.

> Jest jeden problem: po odpaleniu zimnego silnika z okolic rozrządu, paska klinowego, dochodzi

> specyficzny metaliczny dźwięk. Coś jakby łożysko, lub ocierający się o coś terkoczący metal).

> Dźwięk cichnie po "rozruszaniu" się silnika. Gdy odpali się go np. po godzinie jest cicho - mimo,

> że wystygł. Gdy jednak zapalam go po ok. 7 godzinach problem powtarza się.

> Czy ktoś miał taki problem lub wie co może być przyczyną?

> Szukając na forum znalazłem wiele informacji wskazujących na rozrząd ale ten w większości

> przypadków hałasuje po rozgrzaniu silnika - u mnie jest odwrotnie, dlatego zakładam nowy

> wątek.

Miałem podobny problem, winowajcą okazało się łożysko napinacza paska alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drewniany kijek przystawiasz i wykluczasz po kolei. W ten sposób nie dałem się naciągnąć na regenerację kompresora klimatyzacji mimo początkowego śmiechu pseudo-fachowca wymieniacza.

A najpierw zrzuć pasek osprzętu i odpal silnik na 10-15 sekund. Wykluczysz wtedy elementy osprzętu od rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A on nie ma czasem rozrządu na łańcuchu?

Ma, ale to nie powód aby wyrokować bez sprawdzenia, że to na pewno łańcuch (oczywiście wypowiedź po przecinku nie jest kierowana do kolegi technix), bo wiele osób wymieniało łańcuchy i ich napinacze mimo iż nic im nie było. Przeważnie łańcuch zaczyna hałasować na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tam pompa wody nie jest na pasku do osprzętu ?

Jest no i?

Metoda na kijek oznacza użycie kijka drewnianego zamiast stetoskopu. Jeden koniec przykładasz do śruby rolki lub w obudowy badanego elementu a drugi koniec przez kciuk przystawiasz do ucha. Oczywiście musisz to zrobić z wyjątkową ostrożnością aby nie zrobić sobie ani autu krzywdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być napinacz rozrządu. Przy rozruchu nie ma dostatecznego ciśnienia oleju żeby ten napinacz był w stanie naciągnąć łańcuch i wtedy uderza po obudowie dlatego to terkotanie. W każdym razie u mnie tak bylo, poradziła płukanka i wymiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ma blokadę zabezpieczającą przed wsunięciem? A czy ona nie działa czasem jak samoregulator

> kasując luz by listwa napinająca nie cofnęła się przy braku ciśnienia oleju?

Nie wiem jaka jest dokładnie jego budowa ale wiem ze jak nowy zakładasz to tłok jest schowany i zabezpieczony zawleczka, która to wyciągasz po montażu

post-15860-14352528279953_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.