Skocz do zawartości

Opel Calibra - fajne auto za male pieniądze.


michalkl1

Rekomendowane odpowiedzi

> Taka vectre c z 1.9 cdti 150km juz pogonisz wiem bo sprawdzalem. No ale Vectra C wazy pewnie z

> 1500kg...

> Ford Mondeo V6 ledwo co ucieka... A koników ma chyba 170 Do prędkości 140 było to może na 3

> długości samochodu

> Nie taka słaba ta Calibra nawet. Jakby to była ta c20xe to takie Mondeo juz BH dawno w tyle było

> he he.

Tak patrze co piszesz i nie mogę uwierzyć yikes.gif

C20NE niby przegonisz 1,9 CDTI? hmm.gifTo co on słonie w środku wiózł ,czy turbo miął padniętę...chyba ,że czego nie zrozumiałem cfaniaczek.gifO mondku to już nawet nie wspomnę.

Przecież ten C20NE ma moment 170Nm toż to prawie woogóle nie jedzie w kontekście tego diesla o którym wspomniałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje smile.gif Miałem kilka sztuk, z różnymi silnikami - 2.0 8v, 2.0 16v i 2.5 v6. Wszystkie paliły właściwie tyle samo łącznie z ostatnią, która miała 200KM+ wink.gif

Bardzo wdzięczne auta, po drobnych modach przyjemnie się nimi jeździ. Z tematów obowiązkowych:

- zmiana soczewek na metalowe

- sprężyny Irmschera lub innego uznanego producenta

- Bilstein B6 lub coś w tym stylu

- poliuretany

- koła minimum 16"

Ostatnią Cali sprzedałem jesienią, ale coś czuję, że niebawem kupię kolejną wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak patrze co piszesz i nie mogę uwierzyć

> C20NE niby przegonisz 1,9 CDTI? To co on słonie w środku wiózł ,czy turbo miął padniętę...chyba ,że

> czego nie zrozumiałem O mondku to już nawet nie wspomnę.

> Przecież ten C20NE ma moment 170Nm toż to prawie woogóle nie jedzie w kontekście tego diesla o

> którym wspomniałeś.

Vectra waży 1555kg, Calibra prawie 400kg mniej, więc stosunek mocy do masy podobny. Katalogowo do 100km/h rozpędzają się podobnie, przy większej prędkości, kiedy główną przeszkodą nie jest już tylko masa, a opór powietrza - Vectra będzie szybsza.

Maksymalna wartość momentu na wale silnika nie ma tu nic do rzeczy - jadąc "na maxa" auta o podobnej masie i mocy będą się rozpędzały ze startu zatrzymanego podobnie niezależnie od tego, czy będzie to wolnossąca benzyna, turbo benzyna, czy turbo klekot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Vectra waży 1555kg, Calibra prawie 400kg mniej, więc stosunek mocy do masy podobny. Katalogowo do

> 100km/h rozpędzają się podobnie, przy większej prędkości, kiedy główną przeszkodą nie jest już

> tylko masa, a opór powietrza - Vectra będzie szybsza.

> Maksymalna wartość momentu na wale silnika nie ma tu nic do rzeczy - jadąc "na maxa" auta o

> podobnej masie i mocy będą się rozpędzały ze startu zatrzymanego podobnie niezależnie od tego,

> czy będzie to wolnossąca benzyna, turbo benzyna, czy turbo klekot.

W końcu ktoś poparł moja opinie ze faktycznie idzie pogonic te przykładowo 1.9 cdti Vectry smile.gif

Na plus idzie także opływowe nadwozie( niski współczynnik CX) ale czy to ma aż tak duże znaczenie przy prędkościach powoedzymy + 200km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gratulacje Miałem kilka sztuk, z różnymi silnikami - 2.0 8v, 2.0 16v i 2.5 v6. Wszystkie paliły

> właściwie tyle samo łącznie z ostatnią, która miała 200KM+

> Bardzo wdzięczne auta, po drobnych modach przyjemnie się nimi jeździ. Z tematów obowiązkowych:

> - zmiana soczewek na metalowe

> - sprężyny Irmschera lub innego uznanego producenta

> - Bilstein B6 lub coś w tym stylu

> - poliuretany

> - koła minimum 16"

> Ostatnią Cali sprzedałem jesienią, ale coś czuję, że niebawem kupię kolejną

To rozgladaj się bo te auta giną w oczach dosłownie. No i ceny spadły ze wzgledu na chęć ominięcia opłat na olx. Od 3000zl dopiero kasuja 24.99zl ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ceny spadły ze wzgledu na chęć ominięcia

> opłat na olx. Od 3000zl dopiero kasuja 24.99zl ...

I uważasz, że przez to ktoś ceni mniej za auto? hehe.gifscrewy.gif

Spróbuj szukać to się dowiesz-yyy ale ja za auto chcę xxxxx pl, a to pomyłka, albo-ta cena tylko na potrzeby ogłoszenia, albo ta cena to za auto, ale koła 2000, a bez kół nie sprzedaję itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I uważasz, że przez to ktoś ceni mniej za auto?

> Spróbuj szukać to się dowiesz-yyy ale ja za auto chcę xxxxx pl, a to pomyłka, albo-ta cena tylko na

> potrzeby ogłoszenia, albo ta cena to za auto, ale koła 2000, a bez kół nie sprzedaję itd.

Ale ja głupi sciana.gif No faktycznie teraz są wałki z cenami żeby ominac opłaty. clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Vectra waży 1555kg, Calibra prawie 400kg mniej, więc stosunek mocy do masy podobny. Katalogowo do

> 100km/h rozpędzają się podobnie, przy większej prędkości, kiedy główną przeszkodą nie jest już

> tylko masa, a opór powietrza - Vectra będzie szybsza.

> Maksymalna wartość momentu na wale silnika nie ma tu nic do rzeczy - jadąc "na maxa" auta o

> podobnej masie i mocy będą się rozpędzały ze startu zatrzymanego podobnie niezależnie od tego,

> czy będzie to wolnossąca benzyna, turbo benzyna, czy turbo klekot.

Calibra 1195kg więc to różnica 350kg.Najniższa waga Calibry katalogowo to raz.Dwa brat przez jakiś czas posiadał Vectre z takim silnikiem wybacz ale wiem jak to chodziło.Obecnie posiadam 626 z końca produkcji w wersji Hp mocniejszą od wspomnianej Calibry o podobnej wadze (plus 50kg) i nie ma to żadnego przyłożenie w porównaniu do wspomnianej Vectry czy Mondeo ST.Więc obstawiam ,że użytkownicy tych 2 wspomnianych aut albo byli nie w pełni ,,sprytni'' albo li też nie,,wiedzieli'' ,że się ścigają. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka lekka?!

> Chyba zacznę się bać tych aut.

Kolega co ją nabył chyba jest zapalonym wędkarzem hehe.gif.Teraz jest mało tych aut na rynku ale...w latach 90-tych i początki XXI (jak to fajnie brzmi hehe.gif)było ich masę.Niestety większość skrzywdzona przez pseudo tjuning.Ale opinia o C20NE była jedna....to auto nie jedzie.Za słaby silnik jak na coś z zacięciem sportowym.I przy całym szacunku dla konstruktorów 8 zaworowych jednostek Oplowskich które są bardziej niż dobre w takie bzdury jak opisane powyżej nie wierze.Miałem też jakiś czas Astrę z C18NZ i cudów też nie było.A masę własną miała niecała tonę.W swojej wypowiedzi ,pominę już fakt ,że z auta które ma 20 parę lat pewnie parę koniu już odeszło do krainy więcznych łowów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem trochę VA ze zdrowym C20NE i auto nie było mułem, ale ze sportem też nie miało wiele wspólnego. 8v w Oplu dosyć słabo się zbierają z miejsca, mimo że max moment obrotowy mają niżej niż 16v. W takiej VA cudów też nie było - wciskasz gaz i auto po prostu się rozpędzało stopniowo, ale myślę że skrzynie, które były zestawiane z tymi silnikami były słabo zestopniowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem trochę VA ze zdrowym C20NE i auto nie było mułem, ale ze sportem też nie miało wiele

> wspólnego. 8v w Oplu dosyć słabo się zbierają z miejsca, mimo że max moment obrotowy mają

> niżej niż 16v. W takiej VA cudów też nie było - wciskasz gaz i auto po prostu się rozpędzało

> stopniowo, ale myślę że skrzynie, które były zestawiane z tymi silnikami były słabo

> zestopniowane.

Miałem Astrę F w wersji GT -to samo co Gsi tylko silnik słabszy.Jak dobrze pamiętam to skrzynia była tam ,,krótsza'' .Niestety ze sportem też wiele wspólnego to nie miało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega co ją nabył chyba jest zapalonym wędkarzem .Teraz jest mało tych aut na rynku ale...w latach

> 90-tych i początki XXI (jak to fajnie brzmi )było ich masę.Niestety większość skrzywdzona

> przez pseudo tjuning.Ale opinia o C20NE była jedna....to auto nie jedzie.Za słaby silnik jak

> na coś z zacięciem sportowym.I przy całym szacunku dla konstruktorów 8 zaworowych jednostek

Jak to szło? Tam gdzie 8v kończy jechać, tam 16v zaczyna?

> Oplowskich które są bardziej niż dobre w takie bzdury jak opisane powyżej nie wierze.Miałem

> też jakiś czas Astrę z C18NZ i cudów też nie było.A masę własną miała niecała tonę.

Ważyłeś? Bo z tego co pamiętam to jednak seryjna Astra miała ponad tonę. Kadett był lżejszy.

W swojej

> wypowiedzi ,pominę już fakt ,że z auta które ma 20 parę lat pewnie parę koniu już odeszło do

> krainy więcznych łowów.

Szczerze mówiąc z perspektywy osiągów to jedynie najmocniejsza Calibra jest konkurencją. A przynajmniej była gdy auto było w serii. Teraz to cholera wie bo jeżdżącą CaliTurbo widziałem ostatnio kilka lat temu. Z Cali 16v i V6 próbowałem się kilka razy - wynik zawsze był ten sam.

Naturalnie wszystko zależy od tego do czego odnosimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem trochę VA ze zdrowym C20NE i auto nie było mułem, ale ze sportem też nie miało wiele

> wspólnego. 8v w Oplu dosyć słabo się zbierają z miejsca, mimo że max moment obrotowy mają

> niżej niż 16v.

Czekaj, czekaj - znaczy jak chcesz szybko wystartować to startujesz z 1200RPM i nie kręcisz ponad 3000?

Auto ma 115KM i tyle. To nie jest silnik z potężnym overboostem w środku obrotomierza aby się zastanawiać czy wyścigu na kreskę nisko położony max Nm pomoże czty nie. Przecież starając się wykręcić możliwie najkrótszy czas 0-200 kmh i tak nawet nie zejdziesz poniżej 4-4,5 tys. RPM. Z resztą z rolki będzie podobnie bo przecież dość logiczne jest, że zrzucasz bieg do możliwie niskiego z później już dusisz z gazem w podłodze.

To czy moment jest nisko czy wysoko ma znaczenie przy porównaniach pseudoelastyczności na najwyższym biegu podczas wyprzedzania autokaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z Cali 16v i V6 próbowałem się kilka razy - wynik zawsze był ten sam.

> Naturalnie wszystko zależy od tego do czego odnosimy.

Seryjne V6 nie robi wrażenia przez 2 rzeczy - skrzynia i koło zamachowe. Zestopniowanie tej pierwszej jest tragiczne - dwójka do 120, trójka do 180 w połączeniu z kołem ważącym o ile dobrze pamiętam 16,5kg sprawia, że ciężko mówić o sportowej charakterystyce.

Wystarczy wrzucić wałki i wtryski od 3.0, poprawić spasowanie kanałów w kolektorze ssącym i mamy 200KM+. Do tego krótka skrzynia, np z Lanosa i płaskie koło zamachowe z 16v (6,5kg, da się bezpiecznie zjechać poniżej 4kg). Po zredukowaniu masy do 1200kg auto jedzie tak:

Zawalidroga to to nie jest. Moja jeździła ciut słabiej, bo nie była aż tak wybebeszona i ważyła 150kg więcej.

2.5 łatwo zmienić na 3.2, które po zrobieniu kolektorów wydechowych, kolektora dolotowego, paru innych gadżetów i strojeniu można celować w 260-270KM. Ta z filmu miała 211.

Turbo to inna bajka, zupełnie inny potencjał i... napęd, który też trzeba nieco poprawić po fabryce, żeby cieszył smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seryjne V6 nie robi wrażenia przez 2 rzeczy - skrzynia i koło zamachowe. Zestopniowanie tej

> pierwszej jest tragiczne - dwójka do 120, trójka do 180 w połączeniu z kołem ważącym o ile

> dobrze pamiętam 16,5kg sprawia, że ciężko mówić o sportowej charakterystyce.

Mam podobnie. Skrzynia zabija u mnie osiągi powyżej trzeciego biegu. tongue.gif

> Wystarczy wrzucić wałki i wtryski od 3.0, poprawić spasowanie kanałów w kolektorze ssącym i mamy

> 200KM+. Do tego krótka skrzynia, np z Lanosa i płaskie koło zamachowe z 16v (6,5kg, da się

> bezpiecznie zjechać poniżej 4kg). Po zredukowaniu masy do 1200kg auto jedzie tak:

> Zawalidroga to to nie jest. Moja jeździła ciut słabiej, bo nie była aż tak wybebeszona i ważyła

> 150kg więcej.

> 2.5 łatwo zmienić na 3.2, które po zrobieniu kolektorów wydechowych, kolektora dolotowego, paru

> innych gadżetów i strojeniu można celować w 260-270KM. Ta z filmu miała 211.

> Turbo to inna bajka, zupełnie inny potencjał i... napęd, który też trzeba nieco poprawić po

> fabryce, żeby cieszył

Porównywanie dłubanych to zawsze porównywanie pojedynczych egzemplarzy. NO i opisany zestaw modyfikacji nie nazwałbym kosmetycznym - w gruncie rzeczy to już konkretnie pomodzony silnik ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównywanie dłubanych to zawsze porównywanie pojedynczych egzemplarzy. NO i opisany zestaw

> modyfikacji nie nazwałbym kosmetycznym - w gruncie rzeczy to już konkretnie pomodzony silnik

W klubie 3/4 V6 na starcie miało takie mody porobione, więc to dla mnie seria, a rzeczywista seria to silnik przed naprawą wink.gif

Tak czy siak auta z lat 90 są fajne jako zabawki - większość patentów usprawniających nie uderza po kieszeni, daje wymierne efekty, a część można spróbować zrobić samemu nawet, jeśli ma się 2 lewe ręce wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z czego oprocz calibry/vectry itp podejda silniki powiedzmy p&p ? Saab ? Chodzi mi o mocniejsze

> jednostki

Z wolnossących to 3.2 i dłubać - 260-270KM z tego zrobisz. Można to też uturbić, można włożyć kompresor smile.gif

A jak chodzi o turbo - to albo C20LET, ale coraz ciężej namierzyć taki silnik, stąd kosztuje niemało. Tańsza opcja z dużym potencjałem to rzeczywiście silniki Saaba - najlepiej kupić zgnitego/zdzwonionego 900NG turbo w jakiejkolwiek wersji mocy - będziesz miał wtedy komplet gratów na przekładkę i powoli ogarniesz temat.

Idąc w moce 300+ fajnie by było do tego zapiąć jakiegoś haldexa chociaż, co wymaga zakupu zdzwonionego np. Golfa wink.gif

Z mniej p&p projektów mamy w klubie Calibrę z silnikiem i napędem quattro od Audi (801KM/822Nm, auto porusza się normalnie po drogach) i dwusilnikowego potwora (tylko na zawody), który 0-100 robi w 1,7s, 0-200 w 5,7, 1/4 mili w 8,76 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj, czekaj - znaczy jak chcesz szybko wystartować to startujesz z 1200RPM i nie kręcisz ponad

> 3000?

Wiem o czym mówisz, ale nie to miałem na myśli. Owszem, ścigając się, kręci się silnik dużo wyżej, bez znaczenia czy mowa o 8v czy 16v.

Chodzi o to, że takie C20NE bardziej "jedzie" dołem, a w górnych partiach obrotów już zaczyna zdychać, odwrotnie jest np. w C20XE jeśli mówimy o Oplu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o to, że takie C20NE bardziej "jedzie" dołem, a w górnych partiach obrotów już zaczyna

> zdychać, odwrotnie jest np. w C20XE jeśli mówimy o Oplu.

Nie nie. 8v nie "jedzie dołem" - 16v jedzie dołem tak samo tyle, że nie zdycha na górze i to jest zasadnicza różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sie zastanawiam czy najprosciej nie jest wsadzic tam c20xe. Zalezy mi glownie na poprawie

> osiagów bez wiekszych modyfikacji.

> Bedzie to dobra opcja czy są jeszcze lepsze?

Ciężko znaleźć zdrowe C20XE, może warto podłubać w tym co masz? Poczytaj sobie o przeróbce na SEH, głowicy 18E. Albo zmienić same kolektory na wydechowy z C20XE a dolot Lexmaula np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko znaleźć zdrowe C20XE, może warto podłubać w tym co masz? Poczytaj sobie o przeróbce na SEH,

> głowicy 18E. Albo zmienić same kolektory na wydechowy z C20XE a dolot Lexmaula np.

No niby się nie opłaca modzic c20ne ale nie wiem czemu? Czy seria jest kompletnie nie odporna na wyższe moce czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że koszt jest niewspółmierny do uzyskanych efektów.

No właśnie to jest ciekawe. Kompletny silnik np. C20xe w niewiadomym stanie 1200zl jak nic czasem taniej lub drozej. Skrzynka i wiązki kolejne koszta myślę ze spokojnie z 400zl itd. Do tego remont silnika i przegląd skrzyni bo po co wkładać graty w nieznanym stanie i narażać się na problemy?

A tak sobie myślę ze zakuc c20ne / złożyć na lepszych częściach i mogło by być interesująco? Do tego turbina strojenie itd.

Napewno się da złożyć c20ne i głównie interesuje mnie temat turbo/ kompresor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie to jest ciekawe. Kompletny silnik np. C20xe w niewiadomym stanie 1200zl jak nic czasem

> taniej lub drozej. Skrzynka i wiązki kolejne koszta myślę ze spokojnie z 400zl itd. Do tego

> remont silnika i przegląd skrzyni bo po co wkładać graty w nieznanym stanie i narażać się na

> problemy?

> A tak sobie myślę ze zakuc c20ne / złożyć na lepszych częściach i mogło by być interesująco? Do

> tego turbina strojenie itd.

> Napewno się da złożyć c20ne i głównie interesuje mnie temat turbo/ kompresor...

Dolozenie turbo to koszty sporo wieksze niz zakup calej Calibry.

Bez 10kPLN to raczej nie ma co podchodzic.

Zwlaszcza, ze pasowaloby zaczac od zawieszenia i hamulcow grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale widziałem, porównanie C20XE i C20NE, z rolki na początku ten drugi wiele nie odstawał...

> Zresztą dyskusja nie jest potrzebna który lepiej jedzie

Mialem 2 Vectry C20NE i jezdzilo sie tym calkiem przyjemnie grinser006.gif

Ale do "wyscigow" sie kompletnie nie nadawalo...

To miale charakterystyke blizsza dieslom wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Ty byś chciał wyciągnąć z tego C20NE? Bo te turbo to wyjdzie zaraz drożej niż Cali jest warta grinser006.gif

Nie siedzę w tym temacie, ale za 1200zł to kupisz C20XE do remontu, kompletny zdrowy motor ze skrzynią to myślę że bliżej 2.5kpln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile Ty byś chciał wyciągnąć z tego C20NE? Bo te turbo to wyjdzie zaraz drożej niż Cali jest warta

Nie szkodzi smile.gif Calibra zostaje do końca ze mną smile.gif Okolice 170-200KM.

> Nie siedzę w tym temacie, ale za 1200zł to kupisz C20XE do remontu, kompletny zdrowy motor ze

> skrzynią to myślę że bliżej 2.5kpln.

No właśnie dlatego zastanawiam się nad remontem i wrzuceniem odpowiednich gratow żeby silnik był przygotowany pod taka moc i nie rozlecial się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wg mnie zapewni Ci 2.5 V6

No najsensowniej będzie wrzucić 2.5 i zrobić "pakiet startowy" na 200KM. Jak będzie mało, to zmienić blok na 3.2 i dać customowy osprzęt, strojenie i mamy 260KM. Później już tylko turbo... albo dwa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No najsensowniej będzie wrzucić 2.5 i zrobić "pakiet startowy" na 200KM. Jak będzie mało, to

> zmienić blok na 3.2 i dać customowy osprzęt, strojenie i mamy 260KM. Później już tylko

> turbo... albo dwa

Tutaj to za bardzo nie wiem, ale widziałem że wsadzali Z32SE+Holset HX55, na pewno ładnie to ciągnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w razie wypadku ?

Swapy są na porządku dziennym, a 2.5/3.2 inaczej niż po numerach nie odróżnisz. Sam kiedyś miałem likwidowaną szkodę z AC po swapie. Z zewnątrz silnik różnił się tylko kolorem dekla zaworowego. Nie było problemu, choć rzeczoznawca zauważył inny dekiel i skwitował "a, taki tuning"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.