Skocz do zawartości

[Nubira/Lacetti] Problem z klimatyzacją automatyczną


strowger

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Usterka: idiotycznie działanie ogrzewania/klimatyzacji automatycznej - czy posiadacze podobnego wynalazku z tego forum też muszą ustawiać absurdalne temperatury w okolicach 26-27 stopni, żeby osiągnąć jako taki komfort podróżowania?

Obojętnie - lato czy zima - po prostu poniżej temperatury 25 stopni często wieje zimnym (zimą) lub załącza się klimatyzacja (latem) i zwyczajnie mrozi.

Wymieniałem panel klimatronika i dalej to samo. Nie wiem co dalej.

Ktoś z Was ma ten układ i może napisać jak tu u niego jest?

_________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent: Chevrolet Nubira 1.8 CDX

> Usterka: idiotycznie działanie ogrzewania/klimatyzacji automatycznej - czy posiadacze podobnego

> wynalazku z tego forum też muszą ustawiać absurdalne temperatury w okolicach 26-27 stopni,

> żeby osiągnąć jako taki komfort podróżowania?

> Obojętnie - lato czy zima - po prostu poniżej temperatury 25 stopni często wieje zimnym (zimą) lub

> załącza się klimatyzacja (latem) i zwyczajnie mrozi.

> Wymieniałem panel klimatronika i dalej to samo. Nie wiem co dalej.

> Ktoś z Was ma ten układ i może napisać jak tu u niego jest?

> _________________

Może czujnik temperatury walnięty? Po prostu pojedź do ogarniętego elektryka albo speca od klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent: Chevrolet Nubira 1.8 CDX

> Usterka: idiotycznie działanie ogrzewania/klimatyzacji automatycznej - czy posiadacze podobnego

> wynalazku z tego forum też muszą ustawiać absurdalne temperatury w okolicach 26-27 stopni,

> żeby osiągnąć jako taki komfort podróżowania?

> Obojętnie - lato czy zima - po prostu poniżej temperatury 25 stopni często wieje zimnym (zimą) lub

> załącza się klimatyzacja (latem) i zwyczajnie mrozi.

> Wymieniałem panel klimatronika i dalej to samo. Nie wiem co dalej.

> Ktoś z Was ma ten układ i może napisać jak tu u niego jest?

> _________________

Ja miałem na 24. Faktycznie, tak ma że trzeba ustawić więcej niż gdzie indziej bo termometr dziwnie skalibrowany. Dodaj 2-3 stopnie do tego co ustawiałeś w innym aucie i się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest podobnie , zwłaszcza jak się dłużej jedzie żeby było ciepło musze mieć ok 24-25

> ustawione

Zatem wychodzi na to, że "ten typ tak ma". Podobny problem miałem w Daewoo Nubirze 2.0 CDX, tam też trzeba było ustawić 24-25 stopni, żeby było dobrze.

Daewoo nie uczy się na błędach;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatem wychodzi na to, że "ten typ tak ma". Podobny problem miałem w Daewoo Nubirze 2.0 CDX, tam też

> trzeba było ustawić 24-25 stopni, żeby było dobrze.

> Daewoo nie uczy się na błędach;)

Uczy. Epica i Captiva już mają dobrze skalibrowane termometry. Podejrzewam że Cruze też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Epica lepiej ale nie dobrze. W Capti jest OK

Myślałem że to ten sam układ, nie zauważyłem różnic. Mi w Epice było dobrze, cały rok na 22 jeździłem.

IMO klimatronik w Epice/Captivie to jeden z lepszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w Evandzie, o ile jest około -5, -6 st poniżej zera to ustawienie na 22 st C wystarcza, bo mimo, ze szybko się samochód zagrzewa to jednak czuć te 22 st. Jak jest około zera i lekko na plusie to po 30-40 km muszę temperaturę podnosić, bo od szyby przedniej czuć zimno. Szukałem nawet jakiegoś przedmuchu, rozebrałem podszybie. Nie ma nic. Po prostu szyba się schładza i przenosi temperaturę do wnętrza. Podniosę na 25-26 st i jest już lepiej a najlepiej jak zmieniam z AUTO na nawiew na nogi i szybę. A już w ogóle parodią jest jak przełączę nawiew AUTO na szybę to po sekundzie czuć uderzenie zimna na twarzy gdy ciepłe powietrze z nawiewu zdmuchuje jego warstwę zimną warstwę z szyby. Szyba oryginalna Daewoo wiec grubości fabrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? Jakoś lepiej się poczułem - nie tylko ja mam źle;). Widać osobnik, który projektował ten wynalazek nigdy nie testował go w praktyce, w dodatku Daewoo/Chevrolet nie raczyli tego zmienić i pakowali wybrakowane sterowanie do kilku modeli swoich aut. Ręce opadają.

Swoją drogą najlepiej działający klimatronik moim zdaniem znajduje się w... Fiacie Panda mojej żony. Ustawiam sobie 20-21 stopni i tyle rzeczywiście mam. Nie dmucha zimnym w pysk z nawiewów czy szyby. Układ po prostu działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego właśnie tak jest w lacetti jak zaczyna chłodzić to wali maksymalnie zimnym stąd odczucie chłodu. Niestety nie jest to klimatronik soft lecz jak ktos napisał 0 - 1 grzeje chłodzi do uzyskania zadanej temperatury i to jak najszybciej tzn mocno chłodzi i mocno grzeje. rzeczywiscie to wada, ale cóż ... Np. w Vectrze C klimatronik działa inteligentnie chłodzi temperaturą w okolicach zadanej a nie maks zimnej ..... i można zmnieniać ustawienia na działanie klimatronika /silny/średni/słaby szkoda że w laczkach na to nie wpadli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.