Skocz do zawartości

E39 - co sprawdzić przed zakupem?


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie będę kupował E39 3.0d. Zakup od znajomego, który sam jest mechanikiem, któremu ufam ale i tak chciałbym jakieś newralgiczne punkty posprawdzać, szczególnie że jestem napalony jak szczerbaty na suchary i potrzebuję ostudzenia.

Auto z roku 2000. Przedliftowe światła, natomiast silnik w papierach 193KM - montowali tak, czy błąd?

Po czym organoleptycznie odróżnić 184KM od 193KM?

Skrzynia automat, GM, steptronic. Tego się boję najbardziej, bo może (IMO) wygenerować najwyższy koszt w razie wysypania się. Jak sprawdzić poprawność działania skrzyni, czy mają one jakieś "wrodzone" wady?

NIVO - wszystkie touringi mają nivo? Jak padnie to da się regenerować czy pozostaje zakup używki?

Rdza - wiem, że szukać na tylnej klapie, gdzieś jeszcze są newralgiczne punkty?

Poziomowanie ksenonów jak ma wyglądać - widać gołym okiem?

Auto ma chyba wszystko co można było wsadzić, elektrykę i podgrzewanie foteli, ksenonowe lampy, fabryczne pełne webasto, klimatronik, tempomat, duża navi - coś z tych rzeczy jest szczególnie awaryjne?

Auto dość zadbane, we wnętrzu nie widać zużycia, lakier czarny już trochę zmatowiały.

Cena 15 kpln. Dużo? Mało? Patrząc na olx.pl to dużo, ale samochód wydaje się być warty tej kasy.

Z góy dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIVO - wszystkie touringi mają nivo? Jak padnie to da się regenerować czy pozostaje zakup używki?

można zamist nivo wrzucić sprężyny i 'po kłopocie' wink.gif

poczytaj trochę Collibera

nie to, że chce Ciebie straszyć, ale takie fury czasem potrafią dać po kieszeni smile.gif Aczkolwiek jeśli rzeczywiście zadbana to może warto smile.gif

Ja co prawda miałem 'dobitą' benzynę i wytrzymałem z nią tylko 2 lata. Bo jeżdżącą skarbonką była zlosnik.gif Co nie zmienia faktu, że bardzo wygodne i fajne auto zlosnik.gif

A przed kupnem znalazłbym jakiegoś lokalnego BMWznawce i pojechał chociażby na samego kompa. Jak znajomy mechanik wie o cofniętym liczniku to może Ci tego nie przekazać, a możliwe, że nie wszędzie jest skorygowany przebieg zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> można zamist nivo wrzucić sprężyny i 'po kłopocie'

> poczytaj trochę Collibera

> nie to, że chce Ciebie straszyć, ale takie fury czasem potrafią dać po kieszeni

poczytałem, raczej się uspokoiłem niż wystraszyłem, chciałbym dołożyć 12 kpln do auta premium na takim dystansie i w takim czasie i grosza więcej... wink.gif

najbardziej obawiam się skrzyni, remont w skrajnych przypadkach podchodzi pod 5-6 kpln, choć może to stary wątek był i teraz można taniej...

trochę też boję się awarii w trasie, a po to kupuję to auto, żeby robić duże przebiegi - cóż, pozostanie assistance jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczytałem, raczej się uspokoiłem niż wystraszyłem, chciałbym dołożyć 12 kpln do auta premium na

> takim dystansie i w takim czasie i grosza więcej...

> najbardziej obawiam się skrzyni, remont w skrajnych przypadkach podchodzi pod 5-6 kpln, choć może

> to stary wątek był i teraz można taniej...

> trochę też boję się awarii w trasie, a po to kupuję to auto, żeby robić duże przebiegi - cóż,

> pozostanie assistance jakby co.

ja też w trasach trochę latałem e39. Z nich akurat udawało się zawsze przyjeżdżać normalnie*, ale do mechanika 3x na sznurku jechałem z bliższych dystansów zlosnik.gif

* - prawie normalnie, raz na 4 garach 600km zrobiłem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie z e39 które ma 556kkm.

We wnętrzu nie widać zużycia, spokojnie można powiedzieć ze wygląda na 100kkm. Przyjzyj się ksenonom, były 2lata temu regenerowane i znowu świecą jak postojowki. Rdza na tylnej klapie i dachu przy przedniej szybie. Automat przy około 200kkm był wymieniany na nowy na gwarancji, nadal idealnie zmienia biegi, a nigdy nie słyszał o zmianie oleju. Obecnie ma trzecia turbine. Przyjzyj się również wyswietlaczom na desce, często znikają całe linijki pikseli. Z nivo nigdy nie było nic robione i nadal działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja też w trasach trochę latałem e39. Z nich akurat udawało się zawsze przyjeżdżać normalnie*, ale

> do mechanika 3x na sznurku jechałem z bliższych dystansów

> * - prawie normalnie, raz na 4 garach 600km zrobiłem

Przy takich autach warto zainwestować w assistance - o ile nie ma się tego w pakiecie z OC/NNW czy AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zainspirowany twoim wątkiem uzupełniłem wpis historii eksploatacji mojej e39.

no dzięki, poczytałem

w tej o której myślę, jest nowa turbina, wymieniana dwa lata temu, w zeszłym tygodniu zrobione całe zawieszenie przód, rozrząd to łańcuch, nie słychać go więc się go nie boję...

jedyne zmartwienie to skrzynia steptronic, no ale w końcu szukam automatu, więc muszę wziąć na klatę ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem, jeździłem.

Najważniejsza moja obawa, czy żona dosięgnie do pedałów, została rozwiana, dosięga wink.gif

Samochód jeździ rewelacyjnie, lista minusów, które udało mi się znaleźć:

- po małym purchelku na każdym tylnym błotniku, ok. 1cm, jeden mały na tylnej klapie przy szybie

- nie działają siłowniki tylnej klapy i tylnej szyby

- słychać postukiwanie czegoś wewnątrz przednich lewych drzwi na wybojach, tylko na mocnych dziurach ale mnie irytuje, bo lubię ciszę

- popękane przyciski regulowania klimatronika

- trzy podłużne kreski na wyświetlaczu navi (4:3), cienkie, nie przeszkadzają w użytkowaniu, ale jednak irytują

- dziwny dźwięk wiatru od 70 km/h w okolicach przedniej szyby, właściciel twierdzi że źródło dźwięku to złudzenie i po przekładce na letnie opony mija - do sprawdzenia

Plusy:

- silnik jednak 193KM

- steptronic działa idealnie i w trybie automat i w trybie manual (w manual raz szarpnęło przy redukcji, ale to chyba moje nerwowe przerzucenie biegu), na górce stoi i się nie stacza, biegi zmienia niezauważalnie, kick down działa

- samochód przyspiesza jak szatan, ale ja nie jeździłem do tej pory żadnym dieslem powyżej 130KM - od 140 do 180 km/h czuć nadal lekkie wpychanie w fotel grinser006.gif

- cała elektryka działa, szyby, zamek, szyberdach, fotele, kierownica, webasto

- nie działa z wiadomych względów tv i telefon - tv można ponoć wymienić na coś nowoczesnego

- spalanie - IMO rewelacja, tempomat 160 km/h 9.2 litra, 150 km/h 8.2, 140 km/h 6.6, przy czym większość drogi to lekkie wzniesienie. W mieście miałęm średnie z kręcenia się po centrum 7.2 litra, ale wykorzystując 10% możliwości samochodu, co wystarcza do normalnego uczestnictwa w ruchu.

Teraz pytanie - za auto mam zapłacić 15 kpln, rok 2000. W cenie zostaną usunięte purchle na błotnikach i klapie, do kompletu dostanę opony letnie na ori felgach 17 cali, opony muszę jednak kupić nowe bo te mnie nie przekonują już.

Ile muszę liczyć na komplet dobrych, cichych opon 17 cali do E39?

Czy 15 kpln to dużo za takie auto? Na olx.pl można znaleźć 530d za 9000 PLN, tutaj kupuję od mechanika z którym mam kontakt od lat i od lat naprawiam u niego swoje auta.

Poradźcie, bo zakochałem się w tym samochodzie po uszy, ale wiem, że nie muszę kupić tego konkretnego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wiele nie pomogę ale moja zaczęła "szumiec" po wymianie szyby przedniej. Do konca nie niediagnozowaniem tego problemu - wiem natomiast, że to kwestia montażu szyby czołowej (jeżeli faktycznie słychać wiatr).

Opony to również temat rzeka w bmw, bo e39 są pod tym względem mocno wymagające i słychać każdą wadę opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto jako model ci się podoba i spełnia wymagania jako typ nadwozia,model silnik i skrzynia to ja na Twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał. ok.gifBMW ma to do siebie,że jak nie kupisz pewnego i zadbanego egzemplarza to ta różnica w cenie między autem od znajomego ,a takim z tablicy za 9tys zł zostanie przez Ciebie szybko zniwelowana w naprawach.Uwierz mi wiem co mówię i każdy kto z głową serwisuje swoje Bmw Ci to powie. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak auto jako model ci się podoba i spełnia wymagania jako typ nadwozia,model silnik i skrzynia

grinser006.gif

no właśnie spełnia idealnie - może kolor (czarny) i skóra mi nie pasują, bo nie lubię, ale kombi, 3.0d i automat to ideał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania jeszcze:

przy hamowaniu z bardzo niskiej prędkości - 30km/h do 0 słychać takie buczenie jakbym jechał po chropowatym asfalcie, jak hamuję normalnie to cisza, ale ja lubię tak powoli dojeżdżać do świateł i muskać pedał hamulca - co to może być?

przy rozpędzeniu auta np. do 100 kmh i puszczeniu gazu obroty utrzymują się na ok 1000 rpm, dopiero jak już całkiem zwolni do 40-stki spadają na 750 - tak ma być?

mam wrażenie, że powinien dłużej się toczyć, jakoś szybko wyhamowuje..

lekkie telepanie kierownicy od 70-120 km/h, ponoć też przez zimówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, mam już i VIN:

ata for vehicle identification number: WBADP81090GS91001

Model description: 530d

Market: Europa

Type: DP81

E-Code: E39 (2)

Chassis: touring

Steering: links

Doors: 5

Engine: M57D30O0 - 3,00l (142kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: automatisch

Body Color: Schwarz 2 (668)

Upholstery: Standardleder/beige E36 Sandbeige E (O7SN)

Production date: 25.04.2000

Assembled in: Dingolfing

Code Serienausstattung Standard Equipment

S202A Steptronic Steptronic

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S227A Sportfahrw.+Tieferleg.+Niveaureg. Sport suspension+lowered+ride-height

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S339A Shadow-Line Shadow-Line

S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band

S363A BMW LM Rad Radialspeiche 32 BMW light alloy wheel, radial spoke 32

S386A Dachreling Roof railing

S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical

S413A Gepäckraumtrennnetz Trunk room net

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip

S438A Edelholzausführung Fine wood trim

S441A Raucherpaket Smoker package

S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory

S481A Sportsitz Sports seat

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S500A Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional

S629A Autotelefon D-Netz mit Kartenleser vorne Car telephone (GSM) w card reader, front

S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs

S677A HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP

S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel

S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S970A Business-Paket Business Package

S980A Exklusiv-Paket Exclusive package

Code Information

S220A Niveauregulierung Self-levelling suspension

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S473A Armlehne vorne Armrest front

S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control

S555A Bordcomputer V mit Fernbedienung On-board computer V with remote control

S602A Bordmonitor mit TV On-board monitor with TV

S694A Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer

Wszystko z listy działa i jest. Jedyne wątpliwości mam do Bordcomputer V mit Fernbedienung On-board computer V with remote control - nie ma żadnego pilota w aucie, a podejrzewam że mógłbym sobie kliknięciem włączać webasto, a tak muszę je nastawić ręcznie wink.gif

Pomijając że w VIN nie ma ujętego webasto, bądź go nie widzę, nie ma też elektrycznej regulacji kierownicy, a samochód ją posiada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, mam już i VIN:

Regulacja kierownicy to pakiet siedzeń+exclusive.

Ze smaczków to fajną sprawą są samosciemniające lusterka - bardzo mi obecnie tej opcji brakuje.

Doceń też DSP i samopoziomujące zawieszenie w ustawieniu sport - ciężko to spotkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam wrażenie, że powinien dłużej się toczyć, jakoś szybko wyhamowuje..

W trybie D czy N?

> lekkie telepanie kierownicy od 70-120 km/h, ponoć też przez zimówki...

Obejrzyj zawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulacja kierownicy to pakiet siedzeń+exclusive.

> Ze smaczków to fajną sprawą są samosciemniające lusterka - bardzo mi obecnie tej opcji brakuje.

> Doceń też DSP i samopoziomujące zawieszenie w ustawieniu sport - ciężko to spotkać.

a teraz mi to objaśnij proszę wink.gif

co to jest DSP?

samopoziomujące zawieszenie czyli nivo?

siedzenia mega wygodne, kierownica mała, gruba, fajna, dziś nie miałem czasu już pojeździć, ale od jutra zaczynam fun już jako właściciel

lusterka mnie irytują póki co bo są wyraźnie ciemniejsze nocą, zobaczymy jak będzie w dzień..

najgorzej, że nie mam rękawa na narty, dobrze że są relingi, muszę bagażnik dokupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W trybie D czy N?

> Obejrzyj zawias.

D, na N nie wrzuca się w trakcie jazdy

zawias obejrzany, wszystko sprawne, ciche, idealnie przylepione do ziemi, zakręty stały się przyjemnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> D, na N nie wrzuca się w trakcie jazdy

> zawias obejrzany, wszystko sprawne, ciche, idealnie przylepione do ziemi, zakręty stały się

> przyjemnością

ASB nie pojedzie tak daleko jak manual na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teraz mi to objaśnij proszę

> co to jest DSP?

> samopoziomujące zawieszenie czyli nivo?

> siedzenia mega wygodne, kierownica mała, gruba, fajna, dziś nie miałem czasu już pojeździć, ale od

> jutra zaczynam fun już jako właściciel

> lusterka mnie irytują póki co bo są wyraźnie ciemniejsze nocą, zobaczymy jak będzie w dzień..

to je wyłącz jak Ci przeszkadzają smile.gif odepnij kabelki od szkieł i przestaną się sciemniać.

> najgorzej, że nie mam rękawa na narty, dobrze że są relingi, muszę bagażnik dokupić

i tak w wiekszosci krajów nie wolno wozic nart w kabinie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> D, na N nie wrzuca się w trakcie jazdy

> zawias obejrzany, wszystko sprawne, ciche, idealnie przylepione do ziemi, zakręty stały się

> przyjemnością

co do zawiasu to bmw jest cholernie kapryśne i ciągle coś bije i telepie wink.gif w normalnym aucie - na 90% będą to koła i opony. a w BMW moze byc tarcza hamulcowa, wahacze, piasta i łożyska wink.gif ciężkie auta i podatne na to - przywykniesz.

mi biły koła w E38 od wahaczy bananów (oczywiscie na 100% stwierdzic sie tego nie da, tylko pooprostu TTTM i "wymień to zobaczysz"). teraz mi biją od lekko zwichrowanych tarcz (nie przy hamowaniu, wlasnie przy jezdzie ok 80).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do zawiasu to bmw jest cholernie kapryśne i ciągle coś bije i telepie w normalnym aucie - na

> 90% będą to koła i opony. a w BMW moze byc tarcza hamulcowa, wahacze, piasta i łożyska

> ciężkie auta i podatne na to - przywykniesz.

> mi biły koła w E38 od wahaczy bananów (oczywiscie na 100% stwierdzic sie tego nie da, tylko

> pooprostu TTTM i "wymień to zobaczysz"). teraz mi biją od lekko zwichrowanych tarcz (nie przy

> hamowaniu, wlasnie przy jezdzie ok 80).

póki co wybaczam jej wszystko, cisza i pomruk silnika, fajne nagłośnienie w razie potrzeby, no nie ma się do czego przyczepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do zawiasu to bmw jest cholernie kapryśne i ciągle coś bije i telepie w normalnym aucie - na

> 90% będą to koła i opony. a w BMW moze byc tarcza hamulcowa, wahacze, piasta i łożyska

> ciężkie auta i podatne na to - przywykniesz.

> mi biły koła w E38 od wahaczy bananów (oczywiscie na 100% stwierdzic sie tego nie da, tylko

> pooprostu TTTM i "wymień to zobaczysz"). teraz mi biją od lekko zwichrowanych tarcz (nie przy

> hamowaniu, wlasnie przy jezdzie ok 80).

Niestety dotyczy to nie tylko e38/e39. W przypadku e46 też wychodzi każdy drobiazg. Przykładowo w mojej wyrobione górne mocwoania tylnych amorków powodowały takie "turbulencje" tyłu, że myślałem, że mi tylne koła odpadną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem coraz bardziej zafascynowany tym autem, żałuję każdego roku jeżdżenia innym badziewiem wink.gif

50 km miasto, 50 km trasa 70-110, średnie spalanie 8,5

przy czym siłą rzeczy sprawdzam co jakiś czas jej możliwości przy wyprzedzaniu, akceptowalnym spalaniem było dla mnie 9-11, póki co jest lepiej niż myślałem

wkurza mnie tylko nie działający PDC, muszę obejrzeć czujniki z tyły, bezpieczeniki i co tam jeszcze...

tak samo mocno irytujące są padnięte siłowniki tylnej klapy i szyby - szukam po necie i znaleźć nie mogę - macie jakieś sprawdzone sklepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wkurza mnie tylko nie działający PDC, muszę obejrzeć czujniki z tyły, bezpieczeniki i co tam

> jeszcze...

pewnie czujniki się rozszczelniły i nalało się wody, PDC powinno być diagnozowalne więc wpięcie komputera pokaże który/które z czujników są martwe w takim przypadku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mogę - macie jakieś sprawdzone sklepy?

BMWSTORE.pl grinser006.gif

Co do Twoich odczuć - mawia się, że jak raz wsiądziesz do bmw to już niczym innym nie będziesz chciał jeździć - nie odnajdziesz sie w innej marce.

Lusterka niezaciemniające zostaw - to złote rozwiązanie, o czym się wkrótce przekonasz

DSP - to wyższy o ile nie najwyższy rodzaj audio dostępny w opcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMWSTORE.pl

> Co do Twoich odczuć - mawia się, że jak raz wsiądziesz do bmw to już niczym innym nie będziesz

> chciał jeździć - nie odnajdziesz sie w innej marce.

> Lusterka niezaciemniające zostaw - to złote rozwiązanie, o czym się wkrótce przekonasz

> DSP - to wyższy o ile nie najwyższy rodzaj audio dostępny w opcjach.

DSP mam, włącznie ze zmieniarką w bagażniku i fabrycznym subem w bagażniku. Gra dokładnie tak jak powinna grać muzyka, zawsze masz uczucie jakbyś siedział w pierwszym rzędzie na koncercie.

Lusterka wkurzają mnie nadal. Zobaczymy wink.gif

PDC nie działa nadal i nie wiem już czego szukać. Bezpieczniki ok, kabelki ok, a nadal nic. Może to się jakoś aktywuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie czujniki się rozszczelniły i nalało się wody, PDC powinno być diagnozowalne więc wpięcie

> komputera pokaże który/które z czujników są martwe w takim przypadku,

poszukam kogoś z kompem i podjadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DSP mam, włącznie ze zmieniarką w bagażniku i fabrycznym subem w bagażniku. Gra dokładnie tak jak

> powinna grać muzyka, zawsze masz uczucie jakbyś siedział w pierwszym rzędzie na koncercie.

też miałem, 12 + 1 głośników czy jakoś tak zlosnik.gif

faktycznie fajnie grało, ale pod koniec zmieniarka umierała (ponoć standard zlosnik.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też miałem, 12 + 1 głośników czy jakoś tak

> faktycznie fajnie grało, ale pod koniec zmieniarka umierała (ponoć standard )

najlepszego grinser006.gif

moja nie toleruje żadnej ryski, od razu się zacina, musiałem sobie od nowa nagrać swoją ulubioną płytę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepszego

dzięki smile.gif

> moja nie toleruje żadnej ryski, od razu się zacina, musiałem sobie od nowa nagrać swoją ulubioną

> płytę

one są też uczulone na rodzaj płyty... nie pamiętam jakich, ale chyba TDK mi żadnej nie przeczytało, nawet nowo nagranej... Przerzuciłem się na Sony i chodziło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jestem coraz bardziej zafascynowany tym autem, żałuję każdego roku jeżdżenia innym badziewiem

> 50 km miasto, 50 km trasa 70-110, średnie spalanie 8,5

> przy czym siłą rzeczy sprawdzam co jakiś czas jej możliwości przy wyprzedzaniu, akceptowalnym

> spalaniem było dla mnie 9-11, póki co jest lepiej niż myślałem

> wkurza mnie tylko nie działający PDC, muszę obejrzeć czujniki z tyły, bezpieczeniki i co tam

> jeszcze...

jeden martwy czujnik wywala system smile.gif mam 2 chyba 3 pinowe w zapasie dla swojej, tez kupilem z padnietym.

na szczescie banalne do naprawienia.

> tak samo mocno irytujące są padnięte siłowniki tylnej klapy i szyby - szukam po necie i znaleźć nie

> mogę - macie jakieś sprawdzone sklepy?

allegro. albo regeneracja. albo ASO smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki

> one są też uczulone na rodzaj płyty... nie pamiętam jakich, ale chyba TDK mi żadnej nie

> przeczytało, nawet nowo nagranej... Przerzuciłem się na Sony i chodziło

ja nagrałem akurat TDK - czyta wyśmienicie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden martwy czujnik wywala system mam 2 chyba 3 pinowe w zapasie dla swojej, tez kupilem z

> padnietym.

> na szczescie banalne do naprawienia.

banalne, ale z tego co znalazłem, 400 zł sztuka

> allegro. albo regeneracja. albo ASO

Bilstein - 160 PLN, ASO - 250 PLN, regeneracja raczej nie wchodzi w grę, auto musiałoby stać bez klapy parę dni pewnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> banalne, ale z tego co znalazłem, 400 zł sztuka

używki kupuj. po 80 PLN na allegro.

> Bilstein - 160 PLN, ASO - 250 PLN,

no.. ale z ASO masz przynajmniej znaczek bmw nadrukowany wink.gif nikt na AK Cię nie oskarży o dziadowanie.

>regeneracja raczej nie wchodzi w grę, auto musiałoby stać bez

> klapy parę dni pewnie...

kup na allegro smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMWSTORE.pl

> Co do Twoich odczuć - mawia się, że jak raz wsiądziesz do bmw to już niczym innym nie będziesz

> chciał jeździć - nie odnajdziesz sie w innej marce.

nie zgodze sie, mam już drugie BMW, widze też co się dzieje wśród znajomych i osobiście na następne swoje auto nie typuje BMW, tylko bardziej "zwykłe" auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zgodze sie, mam już drugie BMW, widze też co się dzieje wśród znajomych i osobiście na następne

> swoje auto nie typuje BMW, tylko bardziej "zwykłe" auto

To moi znajomi w tym rodzina również tak samo miała - ale te inne autka spowrotem zostały zamienione na BMW grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zgodze sie, mam już drugie BMW, widze też co się dzieje wśród znajomych i osobiście na następne

> swoje auto nie typuje BMW, tylko bardziej "zwykłe" auto

prawda prawda. zwłaszcza że mowimy o ostatnim bmw które warto kupić (imho oczywiscie). E39.

E30, E34, E32, E38, E39 (pomijam E36 bo to paskudzwo stylistyczne). to było apogeum mozliwosci tej marki... granica po której wkroczyli księgowi... potem to juz równia pochyła. bangle, elektronika, betonowy zawias...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukam kogoś z kompem i podjadę.

Podobno można zobaczyć który czujnik padł poprzez przyłożenie ucha do każdego z nich - słychać cykanie

Ja do tego używalem zawsze inpy - ładnie graficznie pokazuje który czujnik co mierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To spróbuj AUDI. Nie wrócisz już do BMW

albo wrócisz z krzykiem smile.gif

pamiętam jak szukałem swojego 7er. zarejestrowałem się na forum A8 (bo też rozważałem).

tak jak na 7er - po ogłoszeniu "ze kupię, zdecydowanie, od zaraz". nie dostałem żadnej oferty od klubowicza. tak na A8 do tej pory pisują - po 4 latach, czy chcę kupić ich A8 smile.gif

przypadek? smile.gif

oczywiscie to bardzo hermetyczny przykład, jeden segment tylko 2 modele. ale w tamtych latach (tj. E38 vs A8D2? Audi? neeeee...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo wrócisz z krzykiem

> pamiętam jak szukałem swojego 7er. zarejestrowałem się na forum A8 (bo też rozważałem).

> tak jak na 7er - po ogłoszeniu "ze kupię, zdecydowanie, od zaraz". nie dostałem żadnej oferty od

> klubowicza. tak na A8 do tej pory pisują - po 4 latach, czy chcę kupić ich A8

> przypadek?

> oczywiscie to bardzo hermetyczny przykład, jeden segment tylko 2 modele. ale w tamtych latach (tj.

> E38 vs A8D2? Audi? neeeee...

Po prostu BMW 7 to pewnie taki chłam, że nikt tego nawet nieznajomemu znajomemu z forum nie chce sprzedać, bo będzie wsytd na cały internet.

grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Tak jak autor wątku ... jest zafascynowany, ale ciekawe jak długo wytrzyma. To nie działa, tamto nie działa. Zobacz, niby wszystko ok, ale sprzeda z radością grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu BMW 7 to pewnie taki chłam, że nikt tego nawet nieznajomemu znajomemu z forum nie chce

> sprzedać, bo będzie wsytd na cały internet.

ma swoje wady, ale w tamtych czasach Audi to była tania podróba VW smile.gif i nic dziwnego że tak się wyprzedają smile.gif

> Tak jak autor wątku ... jest zafascynowany, ale ciekawe jak długo wytrzyma. To nie działa, tamto

> nie działa. Zobacz, niby wszystko ok, ale sprzeda z radością

no auto prawie pełnoletnie, to trzeba podłubać. u mnie działa WSZYSTKO smile.gif poza servotronic (bo pompa do wymiany jest, ale to normalna awaria eksploatacyjna) smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> używki kupuj. po 80 PLN na allegro.

> no.. ale z ASO masz przynajmniej znaczek bmw nadrukowany nikt na AK Cię nie oskarży o

> dziadowanie.

> kup na allegro

jakiś sprawdzony sprzedawca jest?

bo czujników nie sprawdzę na zdjęciu czy działają grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.