Skocz do zawartości

[G] Zagłówek regulowany


SAS44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeżeli kogoś poza mną, razi odległość zagłówka od głowy, może rozważyć montaż takowego od Citroena Xantii. Rozstaw jest delikatnie mniejszy, ale spokojnie wchodzi. Obszyłem go szarym streczem (dla chętnych - mam wykrój) i wg mnie jest to najbardziej pasujący, przeszczepiony zagłówek regulowany jaki widziałem w astrze g. O komforcie nawet nie wspomnę...

post-40982-14352529233777_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem z VB ale regulacji to jednak trochę malo było...

Tu zagłówek ma ok 45 stopni pochylenia co daje tak na oko 15 cm ruchu czoła zagłówka. Teraz jak normalnie siedzę - z zagłówkiem w takiej pozycji jak na zdjęciu - mam go 2 cm za głową i czuję się, co najważniejsze, bezpieczniej. W oryginale do zagłówka jest "kilometr". Przednie siedzenia w G są najgorsze ze wszystkich Opli. Zawsze ciekawiło mnie do jakiej prędkości rozpędzi się głowa nim uderzy w ten %$#%$#%$ zagłówek w przypadku zaliczenia w tył Aśki. Po za tym, można w czasie jazdy wreszcie oprzeć głowę nie kładąc się na siedzeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak sie to zachowa przy uderzeniu w tył (nie życzę oczywiście).

Zamontuj z Astry 3 (lub Zafiry) tulejki są takie same a bezpieczeństwo o wiele większe, nachylenie zagłówków też jest większe....miałem tak w merivie, gdzie wymieniłem na astrę3 - oryginały z merivy miały zerowe nachylenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe jak sie to zachowa przy uderzeniu w tył (nie życzę oczywiście).

Jeżeli będzie przeklinać to i tak po francusku... tongue.gif

> Zamontuj z Astry 3 (lub Zafiry) tulejki są takie same a bezpieczeństwo o wiele większe

Dziękuję... Może do ciosanej siekierką trójki ta cegła pasuje, ale uwierz mi w "G" wygląda to fatalnie.

Tak na poważnie, ja zamontowałem zagłówek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze ciekawiło mnie do jakiej prędkości

> rozpędzi się głowa nim uderzy w ten %$#%$#%$ zagłówek w przypadku zaliczenia w tył Aśki

No ale przecież Ople już od lat 90-tych - od modelu V-B mają tzw. aktywne zagłówki, w momencie uderzania pleców w oparcie zagłówek porusza się w przód zbliżając do głowy minimalizując ryzyko urazów kręgosłupa w odcinku szyjnym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałeś dodać, że wystepują jako wyposażenie dodatkowe.

eee? nigdzie nie widziałem takiego wyposażenia jako opcja?

w każdej V-B jak się nacisnęło górą oparcie zagłówek sie poruszał w przód, w którymś modelu Corsa C? były nawet wszywki Active na oparciu foteli hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktywne sa opcją - jeżeli są to wnętrzności fotela tez sa inne - jezeli na tulejce jest napisane ACTIVE masz aktywne (zagłówki same w sobie sa takie same dla obu wersji) , ale jeszcze raz - tulejki zagłówka są zaprojektowane do danych zagłówków, poparte to jest testami przed wdrożeniem modelu do produkcji, jestem przeciwnikiem podmieniania zagłówków z innej marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem Astrę H z polskiego salonu i nie miała aktywnych zagłówków, a teść w starszej o rok (2005) z

> Niemiec ma aktywne. W obecnej Merivie też nie mam.

Hmm... po prostu nie pamiętam żeby w cenniku była taka opcja do dopłaty... Były różne opcje ale nie zagłówki aktywne dlatego zastanawiam się od czego to było uzależnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brata Astra G z 2002r. ma aktywne zagłówki.

bo ma taką wersję.

Przykład: w Astrach G 3-drzwiowych lubi strzelić linka zwolnienia oparcia przedniego siedzenia, używanej jak chcesz dupsko posadowić na tylnej kanapie albo wsadzić dzieciaka do fotelika.

Linki są dla oparć z aktywnymi zagłówkami i nie-.

Także to opcja, czy wybór zależał od kupującego to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm... po prostu nie pamiętam żeby w cenniku była taka opcja do dopłaty... Były różne opcje ale nie

> zagłówki aktywne dlatego zastanawiam się od czego to było uzależnione.

Dla przypadku Astry H pakiet Safetec wyglądał tak:

- IDS Fahrwerk, inkl.

- Elektronisches Stabilitätsprogramm ESP®Plus

- Traktionskontrolle TCPlus

- Kurvenbremskontrolle CBC (Cornering Brake Control)

- Airbagsystem, inkl.

- Frontairbags, Fahrer und Beifahrer

- Brust-Becken-Seitenairbags, Fahrer und Beifahrer

- Kopfairbags, vorn und hinten außen

- ABS (Antiblockiersystem)

- Bremsassistent

- Scheibenbremsen, vorn und hinten

- Aktive Kopfstützen, vorn, höheneinstellbar

- 3 Kopfstützen, hinten, höheneinstellbar

- Dreipunktsicherheitsgurte auf allen Plätzen,

vorn und hinten außen höheneinstellbar

- Gurtkraftbegrenzer und pyrotechnische Gurtschlossstraffer, vorn

- Seitenaufprallschutz

- Sicherheitslenksäule

- Auskuppelnde Sicherheitspedale PRS (Pedal Release System)

- Sicherheitsnetz-Befestigungsvorrüstungen

- Vorrüstung für Kindersitzbefestigungs-System ISOFIX, hinten außen

- Kindersicherung in den hinteren Türen

- Automatische Aktivierung des Warnblinkers und Entriegelung der Türen

nach Auslösung von Airbag oder Gurtstraffer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.