Skocz do zawartości

C5 mk III kombi


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

> Jaka panuje opinia o tych autach. Interesują mnie tylko silniki noPb 1.8 i 2.0 do LPG. Wszelkie

> uwagi mile widziane

Interesuję się również tematem i koledzy odpowiadali że w przeciwieństwie do poprzednich generacji zawieszeń hydro w C5 III zdarzają się awarie - np. wycieki z węży, jakość materiałów jest słabsza niż poprzednich generacjach, zdarzają sie usterki podnośników szyb, natomiast zawieszenie zwykłe - nie hydro - jest zdaje się analogiczne jak w P407 więc też tanie nie jest z uwagi na jego konstrukcję - np sworzeń wahacza przedniego łożyskowany, w P407 ludzie narzekali że w tym zawieszeniu zawsze coś musi stukać i TTTM,

IMO auto fajne, świetne stylistycznie z zewnątrz jak i w środku, ale cierpiące niestety na nadwagę sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to słabo z tym zawieszeniem. Myślałem, że jest na plus w stosunku do MK II

niestety, ja mimo wszystko bym kupował zwykłe - nie hydro, na plus co do MKII tam nie może być bo ZTCW to w MKII jest bezproblemowe i tanie w serwisowaniu,

> A stylistycznie to

> bardzo fajne auto benzyniaki N/A ty chyba stare konstrukcje bez udziwnień?

tak, 1.8 i 2.0 mają hydrauliczną kompensację luzów więc jak najbardziej na +, ale jak wspomniałem auto cierpi IMO na nadwagę wiec 2.0 to absolutne minimum do tego auta, ale to oczywiście zależy kto czego oczekuje od osiągów. Jak dla mnie czas 0-100 ponad 11s dla kombi to już mułowato, wiadomo że to raczej auto do wygodnego poruszania się w trasie a nie hot-hatch do ścigania spod świateł ale i tak trochę więcej mocy /mniej masy by się przydało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety, ja mimo wszystko bym kupował zwykłe - nie hydro, na plus co do MKII tam nie może być bo

> ZTCW to w MKII jest bezproblemowe i tanie w serwisowaniu,

> tak, 1.8 i 2.0 mają hydrauliczną kompensację luzów więc jak najbardziej na +, ale jak wspomniałem

> auto cierpi IMO na nadwagę wiec 2.0 to absolutne minimum do tego auta, ale to oczywiście

> zależy kto czego oczekuje od osiągów. Jak dla mnie czas 0-100 ponad 11s dla kombi to już

> mułowato, wiadomo że to raczej auto do wygodnego poruszania się w trasie a nie hot-hatch do

> ścigania spod świateł ale i tak trochę więcej mocy /mniej masy by się przydało.

teraz mam 10,9 i to jest raczej słabo, na trasie przydało by się mieć więcej mocy. A C5 waży prawie 1,6 tony w 2.0L, naprawdę sporo oslabiony.gif a następny silnik benzynowy to 3.0 V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to słabo z tym zawieszeniem. Myślałem, że jest na plus w stosunku do MK II A stylistycznie to

> bardzo fajne auto benzyniaki N/A ty chyba stare konstrukcje bez udziwnień?

Żeby była jasność, zawieszenie jest zależne od silnika i wyposażenia.

W tym co Cie interesuje większość będzie zwykłe, bo:

1.8 - tylko zwykłe

2.0 - hydro tylko dla exclusive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz mam 10,9 i to jest raczej słabo, na trasie przydało by się mieć więcej mocy. A C5 waży prawie

> 1,6 tony w 2.0L, naprawdę sporo a następny silnik benzynowy to 3.0 V6

Otóż właśnie, później był jeszcze oferowany bodaj 1.6T-156KM? jakoś tak, ale znając życie to on pewnie się zupełnie do gazu nie nada bo bezpośredni wtrysk, bo brak hydrauliki na zaworach, bo Bóg wie co tam jeszcze, a z kolei V6 jest drogie w gazowaniu, serwisowaniu etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos was nie rozumiem, kupowac benzyne ktora nie bedzie jechała w zawieszeniu ktore nie przystoi

> tej limuzynie...

tu nie ma żadnej filozofii, ot ekonomia, chcę kupić fajne auto do jazdy głównie w trasie będące tanie w eksploatacji, C5 III mi się bardzo podoba ale z uwagi na brak jakiegoś silnika z turbiną który można zagazować przerzuciłem swoje zainteresowanie na inne marki/modele.

A co do hydro to IMO trochę dorabianie teorii do rzeczywistości, bo inne marki mają samochody tej samej klasy bez hydro zawieszenia i jakoś nikt kopii nie kruszy, a pierwszego którego należałoby odsądzić od czci i wiary jest sam Citroen że wsadzał zawieszenie stalowe do C5,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu nie ma żadnej filozofii, ot ekonomia, chcę kupić fajne auto do jazdy głównie w trasie będące

> tanie w eksploatacji, C5 III mi się bardzo podoba ale z uwagi na brak jakiegoś silnika z

> turbiną który można zagazować przerzuciłem swoje zainteresowanie na inne marki/modele.

> A co do hydro to IMO trochę dorabianie teorii do rzeczywistości, bo inne marki mają samochody tej

> samej klasy bez hydro zawieszenia i jakoś nikt kopii nie kruszy, a pierwszego którego

> należałoby odsądzić od czci i wiary jest sam Citroen że wsadzał zawieszenie stalowe do C5,

Bo to jest Cfunf, niestety na wskoroś niemiecki z citroenów, stworzony dla podreperowania finansów marki. Trzeba przyznać, że się to udało, ale też trzeba powiedzieć wprost że Citroen NIGDY nie był i nie miał być "volkswagenem".

Żadne zawieszenie "metalowe" nie równa się hydro, to również sobie trzeba powiedzieć wprost.

W innych markach nikt nie kruszy kopii bo nie maja odniesienia, próbują zrobić najlepsze w taki sposób jaki potrafią, acz niektórzy próbowali vide Mercedes Nivo, Range Rover, czy Rolls Royce. Nigdy nie dorównali hydro z citroena i sobie w większości odpuścili. Mercedes ma coś tam pneumatycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cóż poradzić, dlatego mimo, iż uważam to auto za jedno z najładniejszych w klasie to swoje

> poszukiwania skierowałem na inne modele,

Grupa PSA chyba najlepiej czuje się w HDi, a nie w NoPb, A panująca moda na down-sizeing w silnikach benzynowych tez nie jest mocna strona PSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grupa PSA chyba najlepiej czuje się w HDi, a nie w NoPb, A panująca moda na down-sizeing w

> silnikach benzynowych tez nie jest mocna strona PSA.

110 konny diesel o poj 1.6 to nie jest down-sizeing?

A Muzykowi trzeba przyznać rację, że z benzynowcami to nie jest fajne auto - tylko, że ja nie chcę diesla (na razie) więc chyba moje poszukiwania kombi przekieruję na inne marki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 110 konny diesel o poj 1.6 to nie jest down-sizeing?

> A Muzykowi trzeba przyznać rację, że z benzynowcami to nie jest fajne auto - tylko, że ja nie chcę

> diesla (na razie) więc chyba moje poszukiwania kombi przekieruję na inne marki

Z całym szacunkiem, ale tylko IDIOTA kupuje 1.6HDi do takiego auta, licząc że będzie to ekonomiczniejsze od 2.0HDi smile.gif

1.6HDi to do C3 się super nadaje smile.gif

Dodatkowo z 1.6HDi w C5 III to tylko sprężynowiec i to w cienkiej wersji wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z całym szacunkiem, ale tylko IDIOTA kupuje 1.6HDi do takiego auta, licząc że będzie to

> ekonomiczniejsze od 2.0HDi

> 1.6HDi to do C3 się super nadaje

no to już wiemy wink.gif

> Dodatkowo z 1.6HDi w C5 III to tylko sprężynowiec i to w cienkiej wersji wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed zakupem Laguny 1 dzień wcześniej jechałem C5 MkII z hydro i na kolana nie powalił a wręcz

> gorzej wybierał jak Laguna

spotkałem się z bardzo skrajnymi opiniami o komforcie w C5 z hydro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to już wiemy

Ale to jest prawda i to nie dlatego że mam C3 z tym silnikiem.

Mam również C4GP z 2.0HDi 138FAP i C5II z 2.0HDi 138FAP.

W C4GP o masie zbliżonej do C5III jest to wg mało lub minimum. C5II jest sporo lżejsze i jest już OK.

Do C5III optimum (koszty/osiągi) jest 2.0HDi 163 lub 2.2HDI 171, wiadomo że najprzyjemniejszy jest 3.0HDi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zalezy jak mocno wyeksploatowany egzemplarz, czy mial robione wahacze z tylu, czy ma sprawde

> sfery zawieszenia...

... jak się dba tak się ma ... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to jest prawda i to nie dlatego że mam C3 z tym silnikiem.

> Mam również C4GP z 2.0HDi 138FAP i C5II z 2.0HDi 138FAP.

> W C4GP o masie zbliżonej do C5III jest to wg mało lub minimum. C5II jest sporo lżejsze i jest już

> OK.

> Do C5III optimum (koszty/osiągi) jest 2.0HDi 163 lub 2.2HDI 171, wiadomo że najprzyjemniejszy jest

> 3.0HDi

prawdę powiedziawszy to wydaje mi się, że najprzyjemniejszy byłby 3.0 V6 waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawdę powiedziawszy to wydaje mi się, że najprzyjemniejszy byłby 3.0 V6

Tiaaa, a w czym ? jaki to moment ma w stosunku nawet do 2.0HDi smile.gif o V6 3.0HDi już nawet nie wspominam.

A na stacji paliw jednak sporo taniej smile.gif

PS i nie piszmy już o psuciu samochodu LPG smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spotkałem się z bardzo skrajnymi opiniami o komforcie w C5 z hydro

Ja odpuściłem C5 MKII bo jednak wnętrze mojej kobiecie się nie spodobało - takie trochę spartańskie zlosnik.gif

Zaś MKIII za ciężkie do silnika benzynowego a diesla nie chciałem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jechałeś kiedykolwiek V6 2.7 lub V6 3.0 HDi ?

Nie buu.gif

> stałeś kiedykolwiek obok pracującego V6 2.7 lub V6 3.0 HDi ?

Tak smile.gif

Ja wiem, że kultura pracy HDi jest wysoka i chyba najwyższa jeśli chodzi o diesle, ale odróżnić można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tiaaa, a w czym ? jaki to moment ma w stosunku nawet do 2.0HDi o V6 3.0HDi już nawet nie

> wspominam.

> A na stacji paliw jednak sporo taniej

> PS i nie piszmy już o psuciu samochodu LPG

kiedy LPG to jest jedyna rzecz która się w tych samochodach nie sypie. 7 lat 307 2.0pb i w rodzinie 4 lata c5 2.0pb z pneumatykiem. Oba z lpg i sypało się wszystko. To są skarbonki nie samochody niestety. A szkoda bo 2 generacja C5 (z resztą tak samo jak 306) to były porządne samochody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tiaaa, a w czym ? jaki to moment ma w stosunku nawet do 2.0HDi o V6 3.0HDi już nawet nie

> wspominam.

> A na stacji paliw jednak sporo taniej

> PS i nie piszmy już o psuciu samochodu LPG

Jesli dla Ciebie 2.0 HDi jest lepsze niz 3.0 V6 to chyba nie ma o czym rozmawiac grinser006.gif

Klekot to klekot i nic tego nie zmieni grinser006.gif

A co do momentu to co z tego niby ma wynikac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli dla Ciebie 2.0 HDi jest lepsze niz 3.0 V6 to chyba nie ma o czym rozmawiac

> Klekot to klekot i nic tego nie zmieni

> A co do momentu to co z tego niby ma wynikac?

Najlepszy a najprzyjemniejszy to jest różnica, to była odpowiedź dla przedmówcy.

Porownałem V6 NoPb do 2.0HDi tylko pod względem momentu. A co z niego wynika ? Nie wiesz, czy nie chcesz wiedzieć ?

Pod każdym innym względem porównam do V6 HDi (2,7 czy 3,0).

Klekot, no cóż jak wszystko musi mieć jakiś minus, choćby najmniejszy, ale jest i plus, w środku nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedy LPG to jest jedyna rzecz która się w tych samochodach nie sypie. 7 lat 307 2.0pb i w rodzinie

> 4 lata c5 2.0pb z pneumatykiem. Oba z lpg i sypało się wszystko. To są skarbonki nie

> samochody niestety. A szkoda bo 2 generacja C5 (z resztą tak samo jak 306) to były porządne

> samochody

Z ciekawosci co takiego sie sypalo w tych 2.0 noPB?

PS. C5 nie ma pnematycznego zawieszenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepszy a najprzyjemniejszy to jest różnica, to była odpowiedź dla przedmówcy.

> Porownałem V6 NoPb do 2.0HDi tylko pod względem momentu. A co z niego wynika ? Nie wiesz, czy nie

> chcesz wiedzieć ?

> Pod każdym innym względem porównam do V6 HDi (2,7 czy 3,0).

> Klekot, no cóż jak wszystko musi mieć jakiś minus, choćby najmniejszy, ale jest i plus, w środku

> nie słychać.

Troche sie smieje wink.gif

Po prostu nie rozumiem fenomenu diesla i tyle.

Mialem jednego i wiecej nie chce bo poza troche nizszym spalaniem nie ma dla mnie zadnych zalet grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troche sie smieje

> Po prostu nie rozumiem fenomenu diesla i tyle.

> Mialem jednego i wiecej nie chce bo poza troche nizszym spalaniem nie ma dla mnie zadnych zalet

Dokladnie. Tez nie rozumiem czym się tak napalają co poniektórzy na diesla. Niby mniejsze spalanie ale jak cos sie spieprzy to cala oszczędność w leb wzięli, a może być i nawet strata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawosci co takiego sie sypalo w tych 2.0 noPB?

problemy z odpalaniem na zimno, w 307 poszedł bsi, wtryskiwacze w moim jeszcze pompa wspomagania, zbiornik czyli sama eksploatacja (poszedł w p.... jak miał 168kkm, zaraz będzie z tego co wiem do kupienia w gdańsku bo się głowica posypała podobno wink.gif

> PS. C5 nie ma pnematycznego zawieszenia

hydro-pneumatyczne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problemy z odpalaniem na zimno, w 307 poszedł bsi, wtryskiwacze w moim jeszcze pompa wspomagania,

> zbiornik czyli sama eksploatacja (poszedł w p.... jak miał 168kkm, zaraz będzie z tego co wiem

Jak dla mnie to problemy z odpalaniem na zimno, wtryski, glowica czy zbiornik to uroki LPG grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie to problemy z odpalaniem na zimno, wtryski, glowica czy zbiornik to uroki LPG

no szczególnie zbiornik na płyn wspomagania wink.gif z wtryskiem mogę się ostatecznie zgodzić bo kilka razy zabrakło paliwa przez ten głupi francuski system pokazywania paliwa w baku, z reszta były problemy przed lpg'iem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no szczególnie zbiornik na płyn wspomagania z wtryskiem mogę się ostatecznie zgodzić bo kilka razy

> zabrakło paliwa przez ten głupi francuski system pokazywania paliwa w baku, z reszta były

> problemy przed lpg'iem

Myslalem, ze zbiornik paliwa moze zardzewial grinser006.gif

Chociaz pewnie jest z tworzywa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie to problemy z odpalaniem na zimno, wtryski, glowica czy zbiornik to uroki LPG

Wszystko zależy od montażu instalacji, dobór podzespołów jest już drugorzędny zwłaszcza sterownik, bo zawsze można dać słabe wtryski czy reduktor może nie wydolić. Jak instalacja ładnie założona, dobre komponenty i kierowca jest świadomy, że to też się serwisuje to nic nie będzie się działo, aczkolwiek są silniki które słabo znoszą gaz np. Ford.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. Tez nie rozumiem czym się tak napalają co poniektórzy na diesla. Niby mniejsze spalanie

> ale jak cos sie spieprzy to cala oszczędność w leb wzięli, a może być i nawet strata

A jak nie masz AC to ewentualnie jak Ci ukradną to NIE masz straty ??

10 lat jeżdżę Dieselami i nic mi się nie spiepszyło, przypadek ? szczęście ? czy wiedza i umiejętność wyboru przy kupowaniu auta ? Może to tez kwestia ceny kupowanego auta.

Jak kupisz tanią zapuszczoną benzynę to się nic nie spier.....li i nie wygeneruje kosztów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak nie masz AC to ewentualnie jak Ci ukradną to NIE masz straty ??

> 10 lat jeżdżę Dieselami i nic mi się nie spiepszyło, przypadek ? szczęście ? czy wiedza i

> umiejętność wyboru przy kupowaniu auta ? Może to tez kwestia ceny kupowanego auta.

> Jak kupisz tanią zapuszczoną benzynę to się nic nie spier.....li i nie wygeneruje kosztów ?

Proszę, tylko nie pisz ze koszty remontu benzyny i diesla są porównywalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę, tylko nie pisz ze koszty remontu benzyny i diesla są porównywalne

A czy to napisałem ??

Generalnie przez ponad ćwierć wieku posiadania pojazdów mechanicznych nie znam pojęcia "remont" w odniesieniu do samochodu, więc nie wiem nawet co masz na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to napisałem ??

zasugerowałeś, że benzyna tez się popsuje

> Generalnie przez ponad ćwierć wieku posiadania pojazdów mechanicznych nie znam pojęcia "remont" w

> odniesieniu do samochodu, więc nie wiem nawet co masz na myśli.

nie piszemy o Tobie.... tylko o ... chyba to był wątek o C5 hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to napisałem ??

> Generalnie przez ponad ćwierć wieku posiadania pojazdów mechanicznych nie znam pojęcia "remont" w

> odniesieniu do samochodu, więc nie wiem nawet co masz na myśli.

Sama eksploatacja co? DPF, turbo, dwumasa... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sama eksploatacja co? DPF, turbo, dwumasa...

Wiem że mam w aucie i co ?? i sprawują się dobrze i co ? czy ich obecność wygenerowała mi jakieś koszty ? nie, dlaczego ? bo są nadal sprawne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem że mam w aucie i co ?? i sprawują się dobrze i co ? czy ich obecność wygenerowała mi jakieś

> koszty ? nie, dlaczego ? bo są nadal sprawne ...

Slowo klucz: nadal sprawne. Gorzej jak w końcu na to przyjdzie pora. Dlatego tez jak szukałem c5 to w benzynie lub gazie. Balem sie ze w 12-13 letnim dieslu cos walnie nagle i będzie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slowo klucz: nadal sprawne. Gorzej jak w końcu na to przyjdzie pora. Dlatego tez jak szukałem c5 to

> w benzynie lub gazie. Balem sie ze w 12-13 letnim dieslu cos walnie nagle i będzie problem

Wiesz, samochód, jego utrzymanie, czy ewentualne jego awarie nie mogą przerażać właściciela w kwestii zawalenia się budżetu rodziny.

Jeśli tak jest oznacza to tylko tyle że nie stać go na posiadanie samochodu.

I nie jest to żadne słowo klucz "nadal sprawne", to jest po prostu zasada.

Czy remont kapitalny silnika benzynowego jest tani, a gdy jeszcze jest to turbo, to realność wysokich kosztów takiej naprawy jest porównywalna do tych powtarzanych jak mantra hipotetycznych przypadłości diesela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.