krzysq11998866 Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Czyli czy czeka nas ponowny spadek zawartości oleju napędowego w tymże, skutkiem wzrostu udziału biokomponentów? Przecież ani finansowo, ani ekologicznie to żadnego sensu nie ma. Technicznie również. Z artykułów wiele nie wynika, brak jest liczb i jasnej odpowiedzi, czy faktycznie ON zawierać będzie więcej niż obecne 7% FAME - ale gdzieś muszą to upchnąć. Do poczytania Do poczytania 2 A najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że w PL bez trudu można dostać ON bez tego świństwa - tak w detalu, jak i w hurcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 gdy ropa staniala to nie ma sensu podnosi tylko ceny zywnosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Czyli czy czeka nas ponowny spadek zawartości oleju napędowego w tymże, skutkiem wzrostu udziału > biokomponentów? Przecież ani finansowo, ani ekologicznie to żadnego sensu nie ma. Technicznie > również. Z artykułów wiele nie wynika, brak jest liczb i jasnej odpowiedzi, czy faktycznie ON > zawierać będzie więcej niż obecne 7% FAME - ale gdzieś muszą to upchnąć. > Do poczytania > Do poczytania 2 > A najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że w PL bez trudu można dostać ON bez tego świństwa - > tak w detalu, jak i w hurcie Zaczekajmy,niebawem jełopy spróbują LPG "wzbogacać" Ps gdzie w detalu można jeszcze dostać bez bio? Zimą tankowałem na Lotosie Dynamica bez dodatku,ale teraz już jest(sądząc po kolorze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Na terminalu, gdzie jak tankuję cysternę mówią, że z 7% podnoszą do 12-15%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Na terminalu, gdzie jak tankuję cysternę mówią, że z 7% podnoszą do 12-15%. Stare kible pojadą , ciekawe co z czułymi CR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Stare kible pojadą , ciekawe co z czułymi CR A co są czułe CR i co stare kible, bo jakby nie patrzeć to najstarsze CR-y mają już 17lat-czy to oznacza, że są już starymi kiblami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Na terminalu, gdzie jak tankuję cysternę mówią, że z 7% podnoszą do 12-15%. Dla kogo jeździsz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Dla kogo jeździsz? Formalnie dla Lipinski Transport Ltd jeżdżę dla certas Energy, oddział Pace Fuelcare, ciężarówka jest obmalowana logo Total Butler. Tankujemy głównie na terminalu Murco w Theale pod Reading. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Formalnie dla Lipinski Transport Ltd > jeżdżę dla certas Energy, oddział Pace Fuelcare, ciężarówka jest obmalowana logo Total Butler. > Tankujemy głównie na terminalu Murco w Theale pod Reading. Spoko,czyli na podlasiu jest szansa na 7% biododatku Bez dodatku to pewnie tylko od partnerów ze wschodu można teraz nabyć olej napedowy(o ile nie będzie to opalowy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Spoko,czyli na podlasiu jest szansa na 7% biododatku > Bez dodatku to pewnie tylko od partnerów ze wschodu można teraz nabyć olej napedowy(o ile nie > będzie to opalowy ) Jeśli bez dodatku to import - ale wcale nie ten garażowy, gdzie różne rzeczy można kupić jako olej napędowy. Zupełnie oficjalnie np. tutaj . Tych firm zresztą jest sporo - wystarczy wpisać w google "olej napędowy B0 [be zero]". Szukać tego można na stacjach nie-sieciowych. Warto może pamiętać o takiej alternatywie w świetle tego, że jeszcze bardziej chcą nas rzepakiem uszczęśliwić. Tylko dziwnym trafem im więcej rzepaku, tym więcej choćby problemów ze zmienną geometrią turbin na przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Zgadzam się w 100 procentach. Trzeba by zrobić rozeznanie w terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > ...Przecież ani finansowo, ani ekologicznie to żadnego sensu nie ma. Technicznie > również. Z całą pewnością ma sens finansowy. Dla producentów biokomponentów, którzy dostają dotacje unijne. I to nie muszą być polscy producenci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Z całą pewnością ma sens finansowy. Dla producentów biokomponentów, którzy dostają dotacje unijne. > I to nie muszą być polscy producenci. Nie tak do końca jest jak mówisz. Gdzieś, ale teraz już nie wiem gdzie, czytałem, że chodzi o FAME produkcji krajowej. Zatem zakup estrów z innego kraju odpada. Tym niemniej - ciągle jest wybór, i czasem warto zainteresować się ofertą stacji niezależnych i tankować prawdziwy olej napędowy bez rzepaku. Dla tych, którzy mają obiekcje bo białoruskie, bo podejrzane - spora część transportu międzynarodowego w PL wraca z Rosji "szlakiem naftowym" i nowe auta, spełniające Euro 5 i Euro 6 jeżdżą dokładnie na tym samym paliwie i nic się im nie dzieje. Unia zaś pospołu z rządem zapewnia nam paliwa coraz bardziej technicznie oderwane od rzeczywistości technicznej i finansowej, za to pod ładnym opakowaniem nazw i koncernów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > A co są czułe CR i co stare kible trzylitrowy wolnossący diezel z W123? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Do nas na terminal paliwa przyjeżdżają jako baza i są mieszane z bioetanolem już na miejscu. Jest osobny zbiornik na stirytus i system mieszania Mamy klientó, którzy zamawiają paliwo fame free, bo można je dłużej przechowywać, jednak nie można go używać na drogach publicznych-czerwony ON do generatorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 chodziło o "nowsze" CR . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.