camel00 Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Przeglądając ogłoszenia, natknąłem się na sporą liczbę powyższych modeli, spełniającą moje kryteria. Pytanie - brać, jakie silniki, czego się obawiać, na co zwracać uwagę, o co pytać przy zakupie, na ile problemowa jest eksploatacja (ceny części, dostępność, łatwość wymian), jak sobie radzi automat? Osobiście wolałbym benzynę, niestety większość to klekoty. Pierwsze z brzegu ogłoszenie C4 Grand Picasso Silniki które najczęściej widzę w ogłoszeniach: Diesel: 1.6 (110KM), 2.0 (136KM) Benzyna: 2.0 (140KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Silniki które najczęściej widzę w ogłoszeniach: > Diesel: 1.6 (110KM), 2.0 (136KM) > Benzyna: 2.0 (140KM) 1,6 HDI jedzie wolno... 2.0 HDI jest super ale drogi w zakupie i nie licz na cenę poniżej 30kzł za takie auto 2.0 jest ok ale ciężko kupić zadbaną Awarie podobno tylko skrzyń półautomatycznych i lepiej wybrać pełen automat brak dwumasy Przyjdzie Jędrocha opisze dokładniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > 1,6 HDI jedzie wolno... > 2.0 HDI jest super ale drogi w zakupie i nie licz na cenę poniżej 30kzł za takie auto > 2.0 jest ok ale ciężko kupić zadbaną > Awarie podobno tylko skrzyń półautomatycznych i lepiej wybrać pełen automat brak dwumasy > Przyjdzie Jędrocha opisze dokładniej Dokładnie. Klasyczny automat MCP Tylko że klasyk będzi dostepny w C5, zaś większość C4 Picasso ma MCP. Też szukając następcy Xsary Picasso ale chcąc automat myslałem o C4P/C4GP. NIestety właśnie obecność MCP spowodowała, że wybrałem Scenica II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Awarie podobno tylko skrzyń półautomatycznych i lepiej wybrać pełen automat brak dwumasy Da się tą skrzynię wykryć "na oko"? Wszystkie które widziałem mają wajchę i łopatki przy kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Da się tą skrzynię wykryć "na oko"? Wszystkie które widziałem mają wajchę skrzyni i łopatki przy > kierownicy. Da się po opisie pozycji manetki zmiany biegów MCP na 4 pozycje AM6 5 pozycji. Generalnie najtrudniej znaleźć manuala bo C4GP to wygodne auto na trasę - leniwiec Polecam z miechami z tyłu, występowały TYLKO w exclusive. Komfort o niebo wyższy niż na sprężynie. Tylko NIE napalać się na Perełki za małe pieniądze bo sumarycznie wychodzą dużo drożej CO do silnika to minimum do tego auta to 2.0HDi 138FAP, a jeszcze lepiej 150 lub 163, ale to w autach po 2011 roku. Auto waży 1650 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Da się po opisie pozycji manetki zmiany biegów > MCP na 4 pozycje AM6 5 pozycji. Zła skrzynia / dobra skrzynia > Generalnie najtrudniej znaleźć manuala bo C4GP to wygodne auto na trasę - leniwiec Wszystko po obecnym samochodzie będzie dla mnie miało "sportową" charakterystykę > Polecam z miechami z tyłu, Da się to wykryć na oko? > CO do silnika to minimum do tego auta to 2.0HDi 138FAP, a jeszcze lepiej 150 lub 163, ale to w > autach po 2011 roku. 2008 / 163KM ? > Auto waży 1650 kg To i tak pół tony mniej niż obecny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Zła skrzynia / dobra skrzynia tak > Da się to wykryć na oko? po otwarciu klapy bagażnika po lewej na boczku sterowanie wysokością i wyłącznik > 2008 / 163KM ? niemożliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Ja szukałem C4GP ale ładne były tylko powyżej 30kzł za rok 2007/8 i budżet był przekroczony więc odpuściłem W Jaworznie miał jeden koleś z 2011/12r pełne opcje włącznie ze skórą, panoramą wersje exlusive z przebiegiem poniżej 100kkm tylko ceny były na poziomie 55-57kzł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 A ja z racji na awaryjnosc calego zestawu, miechy totalnie bym odpuscil... Szkoda nerwow i pieniedzy na reanimacje czegos z czym sa ciagle problemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > A ja z racji na awaryjnosc calego zestawu, miechy totalnie bym odpuscil... Szkoda nerwow i > pieniedzy na reanimacje czegos z czym sa ciagle problemy... To już musiałby jędrocha napisać coś o miechach, ale chyba się nie psuje skoro sam ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > A ja z racji na awaryjnosc calego zestawu, miechy totalnie bym odpuscil... Szkoda nerwow i > pieniedzy na reanimacje czegos z czym sa ciagle problemy... Tiaaa.. prosze Cie nie powielaj stereotypowej, obiegowej opinii. To jest poprostu eksploatacyjna wymiana cirkaebaułt co 100000 km, czasami wcześniej 80000 km, czasami później 160000 km i tyle. A problemy to są jak ktoś na uszkodzonych miechach próbuje dojeździć jeszcze trochę i dobije kompresor, który nie jest przewidziany do pracy ciągłej ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 tak sobie tlumacz, cena ~700 za miecha i zalecana wymiana parami... do tego to ze nie wytrzmuja na naszych drogach za dlugo... Dla mnie mija sie z celem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > To już musiałby jędrocha napisać coś o miechach, ale chyba się nie psuje skoro sam ma A jak kogoś boli technologia, to po pierwszym padzie miechów może sobie za połowę ceny wstawić sprężynowe zawieszenie, tylko to już nie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Też bym tak zrobił, gdyby padło. W Oplu jeden amortyzator IDS+ kosztuje prawie 1500zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > tak sobie tlumacz, cena ~700 za miecha i zalecana wymiana parami... do tego to ze nie wytrzmuja na > naszych drogach za dlugo... Dla mnie mija sie z celem... A za ile kupię miechy u ciebie ? Poniżej 500/szt a wymiana to 30 minut na oba. Przecież Citroeny to w ogóle porażka, a to zawieszenie (hydro) to się Panie psuje na potęgę, nie ma to jak sprawdzone taczki z grupy VAG więc czemu jeździsz C5 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Też bym tak zrobił, gdyby padło. W Oplu jeden amortyzator IDS+ kosztuje prawie 1500zł A ja tam wymieniłem po 4 latach i 160000 km na nowe miechy i jestem nadal mega zadowolony. Co to jest 1000 zł raz na 3-4 lata przy wartości auta ~40000 PLN ? Także co kto lubi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 nie ma miechow po 500 na chwile obecna. sa tylko oryginaly i w dodatku zamawiane pod nr. nadwozia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > nie ma miechow po 500 na chwile obecna. sa tylko oryginaly i w dodatku zamawiane pod nr. > nadwozia... Za chwilę znowu się to zmieni, nie raz już tak było falami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 ale to tylko swiadczy o awaryjnosci tego elementu, skoro dostawca ma problem z zapewnieniem ciaglosci w dostepnosci tego elementu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > A ja tam wymieniłem po 4 latach i 160000 km na nowe miechy i jestem nadal mega zadowolony. Co to > jest 1000 zł raz na 3-4 lata przy wartości auta ~40000 PLN ? > Także co kto lubi W Citroenie wychodzi więc taniej. W Oplu jak padnie amortyzator to już najlepiej dwa wymienić na osi jak ma być zgodnie ze sztuką, więc już masz 3000zł za same części, nie każdy to sam zamontuje więc zaraz się zrobi 3200-3500zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > W Citroenie wychodzi więc taniej. W Oplu jak padnie amortyzator to już najlepiej dwa wymienić na > osi jak ma być zgodnie ze sztuką, więc już masz 3000zł za same części, nie każdy to sam > zamontuje więc zaraz się zrobi 3200-3500zł To ja wole mieć problemy z elektryką w Reno za 600zł ogarnę wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > To ja wole mieć problemy z elektryką w Reno za 600zł ogarnę wszystko obyś nie musiał tego sprawdzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > obyś nie musiał tego sprawdzać Póki co działa - wszystko Lepiej to niż wymiana silnika, amorów po 1500zł itd.... Wszystko się psuje tak naprawdę... a jak kupuje się auto z T i dwumasą to nie ma jojcenia, że padło tylko powinno być Cię stać na wymianę inaczej kupiłeś auto na które Cię nie stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Diesel: 1.6 (110KM), 2.0 (136KM) Tu nie ma wielkiej różnicy w osiągach, ja byłem rozczarowany 2.0 136KM ostatecznie kupiłem 1.6, którego jednak też sprzedałem i powziąłem decyzje: Nigdy więcej Citroena (ASO przyłożyło się sumiennie do tej opinii) > Benzyna: 2.0 (140KM) Zdajesz sobie sprawę, że będzie pił dosyć konkretnie ? Jeżeli Ci to nie przeszkadza to wybór ok. Co do skrzyni MCP to musiałbyś się przejechać, ale to nie działa jak prawdziwy automat - rozczarowujące Z diesli fajny silnik to najmocniejsze 2.0 HDi, czuć, że jedzie. Generalnie to przy zakupie (używki) podłączyć pod komputer, sprawdzić błędy, a przy okazji może się okazać jaki naprawdę jest przebieg (ja oglądałem takiego 1.8 benzyna, miał mieć 140 tys. km, a okazało się, że w kompie jest zapis o spalonej żarówce przy... 230 tys. km). Obejrzyj dokładnie nadwozie, spasowanie drzwi i uszczelek w drzwiach przednich nie należy do najlepszych - już w salonie stoją "krzywulce", a podregulować się nie da bo krzywe są drzwi. Akustyka tego samochodu jest słaba, mnie to cały czas denerwowało, ale on jest powyżej 120 km/h po prostu głośny (powietrze, a do tego izolacja akustyczna silnika raczej chyba nie najlepsza). Zastanawiałeś się nad Renault Espace ? IMO jeżeli szukasz vana to jest to lepszy wybór, pod każdym względem jest lepszy (nawet masz bardzo fajny benzynowy silnik w palecie 2.0T 170 KM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Także co kto lubi problem, ze ludzie kupują auta, na których serwisowanie ich nie stać i później płaczą po forach jakie to g.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Tu nie ma wielkiej różnicy w osiągach, ja byłem rozczarowany 2.0 136KM ostatecznie kupiłem 1.6, Wolne żarty 110KM i 264Nm a 138KM i 340Nm przy masie 1650 kg robi sporą różnicę Jak wielokrotnie pisałem 1.6 HDi 110 to się do C3 nadaje i dynamicznie rozpędza i spala przyjemnie dla kieszeni, 2.0 HDi 138 bardzo przyjemnie rozpędzał C8 BVM6 o masie 1850 kg, w C4 BVA6 o masie 1650 jest nieco gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > problem, ze ludzie kupują auta, na których serwisowanie ich nie stać i później płaczą po forach > jakie to g.. A jak jeszcze kupia perelka od Niemca emeryta to jest kumulacje i wiazanie drutem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > A jak jeszcze kupia perelka od Niemca emeryta to jest kumulacje i wiazanie drutem na allegro, otomoto same perełki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Póki co działa - wszystko > Lepiej to niż wymiana silnika, amorów po 1500zł itd.... > Wszystko się psuje tak naprawdę... a jak kupuje się auto z T i dwumasą to nie ma jojcenia, że padło > tylko powinno być Cię stać na wymianę inaczej kupiłeś auto na które Cię nie stać nie wiem jak w lagunie, ale w MII elektryka miała być słabym punktem. Jak do tej pory to przetarł się jeden kabel, wypaliła masa w kostce światła tylnego i styk w koszyku żarówki kierunku przedniego. Padł też sterownik szyby kierowcy. Przez 12 lat 140 kkm to raczej niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > problem, ze ludzie kupują auta, na których serwisowanie ich nie stać i później płaczą po forach > jakie to g.. W dzisiejszych czasach każdy może sobie pozwolić na samochód, nawet na dwa , ale na utrzymanie bezbolesne jednego, a co dopiero dwóch już nieliczni A później tak jak piszesz, płacz i zgrzytanie jakie to te auta teraz psujące się i kosztowne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 przeciez on o benzynie napisal.... zjedz snickers'a, prosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Przez 12 lat 140 kkm to raczej niewiele. bo 140 kkm to się normalnie w 3 lata robi a w 5-6 roku czyli przy 200-220 kkm zaczynają się problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > przeciez on o benzynie napisal.... > zjedz snickers'a, prosze Taaak ??? ... > Diesel: 1.6 (110KM), 2.0 (136KM) Tu nie ma wielkiej różnicy w osiągach, ja byłem rozczarowany 2.0 136KM ostatecznie kupiłem 1.6, którego jednak też sprzedałem i powziąłem decyzje: Nigdy więcej Citroena (ASO przyłożyło się sumiennie do tej opinii) ... zjedz nawet 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > bo 140 kkm to się normalnie w 3 lata robi Nie wiem co bym musial robic, zeby nakrecic 50kkm rocznie Jezdze autem codziennie i wszedzie gdzie potrzebuje, a ledwo wychodzi 18-20kkm. Do tego dochodza wyjazdy weekendowe minimum raz w miesiacu po Polsce. Za granice latam samolotami, bo mi szkoda czasu na jazde autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Za granice latam samolotami, bo mi szkoda czasu na jazde autem. Widocznie latasz sam, albo masz "grubą kartę kredytową" i żona/partnerka/przyjaciel nie zabiera nic ze sobą, kupuje na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Widocznie latasz sam, albo masz "grubą kartę kredytową" i żona/partnerka/przyjaciel nie zabiera nic > ze sobą, kupuje na miejscu Bez przesady, ciezko mi sobie wyobrazic, zeby ktos jezdzac prywatnie nastukal tyle kilometrow. W sumie nie znam nikogo, kto by tyle robil Nawet jak pojedziesz na wakacje czy narty to zrobisz z 5kkm extra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Nawet jak pojedziesz na wakacje czy narty to zrobisz z 5kkm extra. taaaak 2-3x w roku to jest 10-15 kkm do tego co robię normalnie po Polsce ~30 kkm rocznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Wolne żarty > 110KM i 264Nm a 138KM i 340Nm przy masie 1650 kg robi sporą różnicę W praktyce tego nie czuć, nawet patrząc na dane katalogowe szaleństwa nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > przeciez on o benzynie napisal.... > zjedz snickers'a, prosze Nie, nie. Akurat tutaj pisałem o dieslach. Benzyną 1.6 nie jeździłem, ale pozostałe silniki mam oblatane Najfajniejszy był najmocniejszy diesel (163KM) i "poprawiony" 1.6 Hdi (ten z 8V głowicą i skrzynią 6, trochę się trzeba namachać, ale w sumie był ok). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > nie wiem jak w lagunie, ale w MII elektryka miała być słabym punktem. Jak do tej pory to przetarł > się jeden kabel, wypaliła masa w kostce światła tylnego i styk w koszyku żarówki kierunku > przedniego. Padł też sterownik szyby kierowcy. Przez 12 lat 140 kkm to raczej niewiele. Liczę, że po FL poprawili Lagunę Ale kolega ma z 2001r i wymieniał tylko podnośnik szyb i pompę abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > W praktyce tego nie czuć, nawet patrząc na dane katalogowe szaleństwa nie ma. Ja piszę o praktyce. Na dodatek mam możliwość porównania 1.6 HDi 110 w C3 z 2.0 HDi 138 w autach o różnych masach i różnych skrzyniach: C5 II BVA6 - 1550 C4GP BVA6 - 1650 C8 BVM6 - 1850 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Ja piszę o praktyce. Wg. Ciebie o czym pisałem ? Quote: W praktyce tego nie czuć, nawet patrząc na dane katalogowe szaleństwa nie ma. Częste naprawy tego szmelcu umożliwiły mi przy okazji sprawdzenie prawie wszystkich silników w C4GP - auto zastępcze na tydzień lub dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Wg. Ciebie o czym pisałem ? > Quote: > W praktyce tego nie czuć, nawet patrząc na dane katalogowe szaleństwa nie ma. No o czymś innym, bo 1.6 HDi różni się ogromnie dynamiką w stosunku do 2.0 HDi na korzyść tego drugiego > Częste naprawy tego szmelcu umożliwiły mi przy okazji sprawdzenie prawie wszystkich silników w C4GP - auto zastępcze na tydzień lub dłużej. No cóż, nie miałeś szczęścia mówiąc oględnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > No o czymś innym, bo 1.6 HDi różni się ogromnie dynamiką w stosunku do 2.0 HDi na korzyść tego > drugiego Nie zgodzę się z tym. Ba, nawet producent się z tym nie zgadza, ale skoro Ty wiesz lepiej niż producent to nie ma sprawy, zaklinaj dalej rzeczywistość. To, że ma mniej KM to jedno, ale zauważ, że ma też skrzynie 5b i (zapewne o tym wiesz, jako spec motoryzacyjny) ma też inne przełożenia. > No cóż, nie miałeś szczęścia mówiąc oględnie Raczej był to przykład klasycznej "jakości" Citroena. Mając ten samochód poznałem osobiście wielu użytkowników C4/GP i paru C5, niestety mało kto był zadowolony, a ilość usterek w pewnym C5 była chyba identyczna z ilością możliwych do wymiany części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Nie zgodzę się z tym. Ba, nawet producent się z tym nie zgadza, ale skoro Ty wiesz lepiej niż producent to nie ma sprawy, zaklinaj dalej rzeczywistość. To, że ma mniej KM to jedno, ale zauważ, że ma też skrzynie 5b i (zapewne o tym wiesz, jako spec motoryzacyjny) ma też inne przełożenia. Rozpatrując tylko C4GP w zależności od silnika 1.6 HDi v 2.0 HDi: masa auta w zasadzie taka sama, moment (a to od niego zależy dynamika) diametralnie różny, ale uzyskiwany w podobnym przedziale prędkości obrotowej silnika 1800-2200. Przełożenia skrzyni biegów mają jedynie wpływ na konieczność ich zmieniania w odpowiednim czasie w chwili przyspieszani, aby zmieścić się w dosyć krótkim maximum momentu obrotowego danego silnika i na odczuwalny hałas wewnątrz przy tych samych prędkościach jednego i drugiego. Zauważ, że podróżowanie na "6"tce jest mniej ekonomiczne od podróżowania na "5"tce w aucie z BVM6. Dlaczego ? ano dlatego że jest to bieg mający dawać w trasie maximum ciszy, a nie elastyczności. Skrzynia 5 w HDi od skrzyni 6 w HDi nie różni się tak diametralnie, jeśli w ogóle, przełożeniami na poszczególnych biegach, w przeciwieństwie np. do skrzynia 5 w NoPb od 5 w HDi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Da się po opisie pozycji manetki zmiany biegów > MCP na 4 pozycje AM6 5 pozycji. Klasyk: P R N D M MCP: R N A M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Odkopię trochę temat. C4 GP z silnikiem 2.0 HDI z 2009 roku jaka skrzynia może być ? C4 GP z 1.6 VTI warto w to wchodzić ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Odkopię trochę temat. C4 GP z silnikiem 2.0 HDI z 2009 roku jaka skrzynia może być ? C4 GP z 1.6 VTI warto w to wchodzić ? Pzdr Ad.1. - każda manual 6, MCP6 i Aisin AM6 Ad.2. - to chyba stare VTi - tzn. to bezproblemowe, na pewno nie interesuj się THP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.