Skocz do zawartości

[KzAK] Citroen C4 Picasso / C4 Grand Picasso / C5


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając ogłoszenia, natknąłem się na sporą liczbę powyższych modeli, spełniającą moje kryteria.

Pytanie - brać, jakie silniki, czego się obawiać, na co zwracać uwagę, o co pytać przy zakupie, na ile problemowa jest eksploatacja (ceny części, dostępność, łatwość wymian), jak sobie radzi automat?

Osobiście wolałbym benzynę, niestety większość to klekoty. Pierwsze z brzegu ogłoszenie C4 Grand Picasso

Silniki które najczęściej widzę w ogłoszeniach:

Diesel: 1.6 (110KM), 2.0 (136KM)

Benzyna: 2.0 (140KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki które najczęściej widzę w ogłoszeniach:

> Diesel: 1.6 (110KM), 2.0 (136KM)

> Benzyna: 2.0 (140KM)

1,6 HDI jedzie wolno...

2.0 HDI jest super ale drogi w zakupie i nie licz na cenę poniżej 30kzł za takie auto ok.gif

2.0 jest ok ale ciężko kupić zadbaną grinser006.gif

Awarie podobno tylko skrzyń półautomatycznych i lepiej wybrać pełen automat brak dwumasy ok.gif

Przyjdzie Jędrocha opisze dokładniej zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,6 HDI jedzie wolno...

> 2.0 HDI jest super ale drogi w zakupie i nie licz na cenę poniżej 30kzł za takie auto

> 2.0 jest ok ale ciężko kupić zadbaną

> Awarie podobno tylko skrzyń półautomatycznych i lepiej wybrać pełen automat brak dwumasy

> Przyjdzie Jędrocha opisze dokładniej

Dokładnie.

Klasyczny automat ok.gif

MCP no.gif

Tylko że klasyk będzi dostepny w C5, zaś większość C4 Picasso ma MCP. Też szukając następcy Xsary Picasso ale chcąc automat myslałem o C4P/C4GP. NIestety właśnie obecność MCP spowodowała, że wybrałem Scenica II. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się tą skrzynię wykryć "na oko"? Wszystkie które widziałem mają wajchę skrzyni i łopatki przy

> kierownicy.

Da się smile.gif po opisie pozycji manetki zmiany biegów

MCP na 4 pozycje AM6 5 pozycji.

Generalnie najtrudniej znaleźć manuala smile.gif bo C4GP to wygodne auto na trasę - leniwiec smile.gif

Polecam z miechami z tyłu, występowały TYLKO w exclusive. Komfort o niebo wyższy niż na sprężynie.

Tylko NIE napalać się na Perełki za małe pieniądze bo sumarycznie wychodzą dużo drożej smile.gif

CO do silnika to minimum do tego auta to 2.0HDi 138FAP, a jeszcze lepiej 150 lub 163, ale to w autach po 2011 roku. Auto waży 1650 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się po opisie pozycji manetki zmiany biegów

> MCP na 4 pozycje AM6 5 pozycji.

Zła skrzynia / dobra skrzynia

> Generalnie najtrudniej znaleźć manuala bo C4GP to wygodne auto na trasę - leniwiec

Wszystko po obecnym samochodzie będzie dla mnie miało "sportową" charakterystykę grinser006.gif

> Polecam z miechami z tyłu,

Da się to wykryć na oko? zlosnik.gif

> CO do silnika to minimum do tego auta to 2.0HDi 138FAP, a jeszcze lepiej 150 lub 163, ale to w

> autach po 2011 roku.

2008 / 163KM ?

> Auto waży 1650 kg

To i tak pół tony mniej niż obecny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zła skrzynia / dobra skrzynia

tak

> Da się to wykryć na oko?

po otwarciu klapy bagażnika po lewej na boczku sterowanie wysokością i wyłącznik

> 2008 / 163KM ?

niemożliwe smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem C4GP ale ładne były tylko powyżej 30kzł za rok 2007/8 i budżet był przekroczony więc odpuściłem oslabiony.gif

W Jaworznie miał jeden koleś z 2011/12r pełne opcje włącznie ze skórą, panoramą wersje exlusive z przebiegiem poniżej 100kkm tylko ceny były na poziomie 55-57kzł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja z racji na awaryjnosc calego zestawu, miechy totalnie bym odpuscil... Szkoda nerwow i

> pieniedzy na reanimacje czegos z czym sa ciagle problemy...

To już musiałby jędrocha napisać coś o miechach, ale chyba się nie psuje skoro sam ma grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja z racji na awaryjnosc calego zestawu, miechy totalnie bym odpuscil... Szkoda nerwow i

> pieniedzy na reanimacje czegos z czym sa ciagle problemy...

Tiaaa.. prosze Cie nie powielaj stereotypowej, obiegowej opinii.

To jest poprostu eksploatacyjna wymiana cirkaebaułt co 100000 km, czasami wcześniej 80000 km, czasami później 160000 km i tyle.

A problemy to są jak ktoś na uszkodzonych miechach próbuje dojeździć jeszcze trochę i dobije kompresor, który nie jest przewidziany do pracy ciągłej !

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już musiałby jędrocha napisać coś o miechach, ale chyba się nie psuje skoro sam ma

A jak kogoś boli technologia, to po pierwszym padzie miechów może sobie za połowę ceny wstawić sprężynowe zawieszenie, tylko to już nie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie tlumacz, cena ~700 za miecha i zalecana wymiana parami... do tego to ze nie wytrzmuja na

> naszych drogach za dlugo... Dla mnie mija sie z celem...

A za ile kupię miechy u ciebie ? Poniżej 500/szt a wymiana to 30 minut na oba.

Przecież Citroeny to w ogóle porażka, a to zawieszenie (hydro) to się Panie psuje na potęgę, nie ma to jak sprawdzone taczki z grupy VAG smile.gif więc czemu jeździsz C5 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też bym tak zrobił, gdyby padło. W Oplu jeden amortyzator IDS+ kosztuje prawie 1500zł

A ja tam wymieniłem po 4 latach i 160000 km na nowe miechy i jestem nadal mega zadowolony. Co to jest 1000 zł raz na 3-4 lata przy wartości auta ~40000 PLN ?

Także co kto lubi smile.gif

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma miechow po 500 na chwile obecna. sa tylko oryginaly i w dodatku zamawiane pod nr.

> nadwozia...

Za chwilę znowu się to zmieni, nie raz już tak było falami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja tam wymieniłem po 4 latach i 160000 km na nowe miechy i jestem nadal mega zadowolony. Co to

> jest 1000 zł raz na 3-4 lata przy wartości auta ~40000 PLN ?

> Także co kto lubi

W Citroenie wychodzi więc taniej. W Oplu jak padnie amortyzator to już najlepiej dwa wymienić na osi jak ma być zgodnie ze sztuką, więc już masz 3000zł za same części, nie każdy to sam zamontuje więc zaraz się zrobi 3200-3500zł smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Citroenie wychodzi więc taniej. W Oplu jak padnie amortyzator to już najlepiej dwa wymienić na

> osi jak ma być zgodnie ze sztuką, więc już masz 3000zł za same części, nie każdy to sam

> zamontuje więc zaraz się zrobi 3200-3500zł

To ja wole mieć problemy z elektryką w Reno za 600zł ogarnę wszystko grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obyś nie musiał tego sprawdzać

Póki co działa - wszystko ok.gif

Lepiej to niż wymiana silnika, amorów po 1500zł itd....

Wszystko się psuje tak naprawdę... a jak kupuje się auto z T i dwumasą to nie ma jojcenia, że padło tylko powinno być Cię stać na wymianę inaczej kupiłeś auto na które Cię nie stać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesel: 1.6 (110KM), 2.0 (136KM)

Tu nie ma wielkiej różnicy w osiągach, ja byłem rozczarowany 2.0 136KM ostatecznie kupiłem 1.6, którego jednak też sprzedałem i powziąłem decyzje: Nigdy więcej Citroena (ASO przyłożyło się sumiennie do tej opinii) wink.gif

> Benzyna: 2.0 (140KM)

Zdajesz sobie sprawę, że będzie pił dosyć konkretnie ? Jeżeli Ci to nie przeszkadza to wybór ok.

Co do skrzyni MCP to musiałbyś się przejechać, ale to nie działa jak prawdziwy automat - rozczarowujące wink.gif

Z diesli fajny silnik to najmocniejsze 2.0 HDi, czuć, że jedzie.

Generalnie to przy zakupie (używki) podłączyć pod komputer, sprawdzić błędy, a przy okazji może się okazać jaki naprawdę jest przebieg (ja oglądałem takiego 1.8 benzyna, miał mieć 140 tys. km, a okazało się, że w kompie jest zapis o spalonej żarówce przy... 230 tys. km).

Obejrzyj dokładnie nadwozie, spasowanie drzwi i uszczelek w drzwiach przednich nie należy do najlepszych - już w salonie stoją "krzywulce", a podregulować się nie da bo krzywe są drzwi.

Akustyka tego samochodu jest słaba, mnie to cały czas denerwowało, ale on jest powyżej 120 km/h po prostu głośny (powietrze, a do tego izolacja akustyczna silnika raczej chyba nie najlepsza).

Zastanawiałeś się nad Renault Espace ? IMO jeżeli szukasz vana to jest to lepszy wybór, pod każdym względem jest lepszy (nawet masz bardzo fajny benzynowy silnik w palecie 2.0T 170 KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu nie ma wielkiej różnicy w osiągach, ja byłem rozczarowany 2.0 136KM ostatecznie kupiłem 1.6,

Wolne żarty smile.gif

110KM i 264Nm a 138KM i 340Nm przy masie 1650 kg robi sporą różnicę smile.gif

Jak wielokrotnie pisałem 1.6 HDi 110 to się do C3 nadaje i dynamicznie rozpędza i spala przyjemnie dla kieszeni, 2.0 HDi 138 bardzo przyjemnie rozpędzał C8 BVM6 o masie 1850 kg, w C4 BVA6 o masie 1650 jest nieco gorzej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Póki co działa - wszystko

> Lepiej to niż wymiana silnika, amorów po 1500zł itd....

> Wszystko się psuje tak naprawdę... a jak kupuje się auto z T i dwumasą to nie ma jojcenia, że padło

> tylko powinno być Cię stać na wymianę inaczej kupiłeś auto na które Cię nie stać

nie wiem jak w lagunie, ale w MII elektryka miała być słabym punktem. Jak do tej pory to przetarł się jeden kabel, wypaliła masa w kostce światła tylnego i styk w koszyku żarówki kierunku przedniego. Padł też sterownik szyby kierowcy. Przez 12 lat 140 kkm to raczej niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem, ze ludzie kupują auta, na których serwisowanie ich nie stać i później płaczą po forach

> jakie to g..

W dzisiejszych czasach każdy może sobie pozwolić na samochód, nawet na dwa smile.gif, ale na utrzymanie bezbolesne jednego, a co dopiero dwóch już nieliczni smile.gif

A później tak jak piszesz, płacz i zgrzytanie jakie to te auta teraz psujące się i kosztowne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciez on o benzynie napisal....

> zjedz snickers'a, prosze

Taaak ??? facepalm%5B1%5D.gif

... > Diesel: 1.6 (110KM), 2.0 (136KM)

Tu nie ma wielkiej różnicy w osiągach, ja byłem rozczarowany 2.0 136KM ostatecznie kupiłem 1.6, którego jednak też sprzedałem i powziąłem decyzje: Nigdy więcej Citroena (ASO przyłożyło się sumiennie do tej opinii) ...

zjedz nawet 2 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo 140 kkm to się normalnie w 3 lata robi

Nie wiem co bym musial robic, zeby nakrecic 50kkm rocznie hehe.gif

Jezdze autem codziennie i wszedzie gdzie potrzebuje, a ledwo wychodzi 18-20kkm.

Do tego dochodza wyjazdy weekendowe minimum raz w miesiacu po Polsce.

Za granice latam samolotami, bo mi szkoda czasu na jazde autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za granice latam samolotami, bo mi szkoda czasu na jazde autem.

Widocznie latasz sam, albo masz "grubą kartę kredytową" i żona/partnerka/przyjaciel nie zabiera nic ze sobą, kupuje na miejscu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widocznie latasz sam, albo masz "grubą kartę kredytową" i żona/partnerka/przyjaciel nie zabiera nic

> ze sobą, kupuje na miejscu

Bez przesady, ciezko mi sobie wyobrazic, zeby ktos jezdzac prywatnie nastukal tyle kilometrow.

W sumie nie znam nikogo, kto by tyle robil grinser006.gif

Nawet jak pojedziesz na wakacje czy narty to zrobisz z 5kkm extra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet jak pojedziesz na wakacje czy narty to zrobisz z 5kkm extra.

taaaak smile.gif 2-3x w roku smile.gifto jest 10-15 kkm do tego co robię normalnie po Polsce smile.gif ~30 kkm rocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciez on o benzynie napisal....

> zjedz snickers'a, prosze

Nie, nie. Akurat tutaj pisałem o dieslach. Benzyną 1.6 nie jeździłem, ale pozostałe silniki mam oblatane wink.gif Najfajniejszy był najmocniejszy diesel (163KM) i "poprawiony" 1.6 Hdi (ten z 8V głowicą i skrzynią 6, trochę się trzeba namachać, ale w sumie był ok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak w lagunie, ale w MII elektryka miała być słabym punktem. Jak do tej pory to przetarł

> się jeden kabel, wypaliła masa w kostce światła tylnego i styk w koszyku żarówki kierunku

> przedniego. Padł też sterownik szyby kierowcy. Przez 12 lat 140 kkm to raczej niewiele.

Liczę, że po FL poprawili Lagunę zlosnik.gif

Ale kolega ma z 2001r i wymieniał tylko podnośnik szyb i pompę abs ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W praktyce tego nie czuć, nawet patrząc na dane katalogowe szaleństwa nie ma.

Ja piszę o praktyce.

Na dodatek mam możliwość porównania 1.6 HDi 110 w C3 z 2.0 HDi 138 w autach o różnych masach i różnych skrzyniach:

C5 II BVA6 - 1550

C4GP BVA6 - 1650

C8 BVM6 - 1850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja piszę o praktyce.

Wg. Ciebie o czym pisałem ?

Quote:

W praktyce
tego nie czuć, nawet patrząc na dane katalogowe szaleństwa nie ma.


Częste naprawy tego szmelcu umożliwiły mi przy okazji sprawdzenie prawie wszystkich silników w C4GP - auto zastępcze na tydzień lub dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg. Ciebie o czym pisałem ?

> Quote:

> W praktyce tego nie czuć, nawet patrząc na dane katalogowe szaleństwa nie ma.

No o czymś innym, bo 1.6 HDi różni się ogromnie dynamiką w stosunku do 2.0 HDi na korzyść tego drugiego

> Częste naprawy tego szmelcu umożliwiły mi przy okazji sprawdzenie prawie wszystkich silników w C4GP - auto zastępcze na tydzień lub dłużej.

No cóż, nie miałeś szczęścia mówiąc oględnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No o czymś innym, bo 1.6 HDi różni się ogromnie dynamiką w stosunku do 2.0 HDi na korzyść tego

> drugiego

Nie zgodzę się z tym. Ba, nawet producent się z tym nie zgadza, ale skoro Ty wiesz lepiej niż producent to nie ma sprawy, zaklinaj dalej rzeczywistość. To, że ma mniej KM to jedno, ale zauważ, że ma też skrzynie 5b i (zapewne o tym wiesz, jako spec motoryzacyjny) ma też inne przełożenia.

> No cóż, nie miałeś szczęścia mówiąc oględnie

Raczej był to przykład klasycznej "jakości" Citroena. Mając ten samochód poznałem osobiście wielu użytkowników C4/GP i paru C5, niestety mało kto był zadowolony, a ilość usterek w pewnym C5 była chyba identyczna z ilością możliwych do wymiany części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgodzę się z tym. Ba, nawet producent się z tym nie zgadza, ale skoro Ty wiesz lepiej niż producent to nie ma sprawy, zaklinaj dalej rzeczywistość. To, że ma mniej KM to jedno, ale zauważ, że ma też skrzynie 5b i (zapewne o tym wiesz, jako spec motoryzacyjny) ma też inne przełożenia.

Rozpatrując tylko C4GP w zależności od silnika 1.6 HDi v 2.0 HDi:

masa auta w zasadzie taka sama, moment (a to od niego zależy dynamika) diametralnie różny, ale uzyskiwany w podobnym przedziale prędkości obrotowej silnika 1800-2200.

Przełożenia skrzyni biegów mają jedynie wpływ na konieczność ich zmieniania w odpowiednim czasie w chwili przyspieszani, aby zmieścić się w dosyć krótkim maximum momentu obrotowego danego silnika i na odczuwalny hałas wewnątrz przy tych samych prędkościach jednego i drugiego.

Zauważ, że podróżowanie na "6"tce jest mniej ekonomiczne od podróżowania na "5"tce w aucie z BVM6. Dlaczego ? ano dlatego że jest to bieg mający dawać w trasie maximum ciszy, a nie elastyczności. Skrzynia 5 w HDi od skrzyni 6 w HDi nie różni się tak diametralnie, jeśli w ogóle, przełożeniami na poszczególnych biegach, w przeciwieństwie np. do skrzynia 5 w NoPb od 5 w HDi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię trochę temat.

 

C4 GP z silnikiem 2.0 HDI z 2009 roku jaka skrzynia może być ?

C4 GP z 1.6 VTI warto w to wchodzić ?

 

Pzdr

 

Ad.1. - każda :) manual 6, MCP6 i Aisin AM6

Ad.2. - to chyba stare VTi - tzn. to bezproblemowe, na pewno nie interesuj się THP :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.