PiQ Napisano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 Witam Jakiś czas temu zauważyłem że nie startuje mi klima. Ciśnienie klimatyzacji pokazywało 2,2bar więc pomyślałem że pewnie uciekł czynnik i trzeba dobić. Podjechałem na serwis i ku mojemu zdziwieniu odzyskano 590g czynnika. Więc wychodzi na to że klima szczelna bo czynnik był. Przy okazji sprawdzili szczelność - wszystko niby OK. Ponownie nabili i zaczęło działać i fajnie chłodzić. Ciśnienie w klimie na zgaszonym silniku było 5,6bara na odpalonym 8,6 bara. Jak załączyło się klimę to było ~16bar. Dziś zauważyłem że klima znów przestała działać Ciśnienie w klimie znów 2,2bar, podczas testu przekaźnik od klimy pyka i sprzęgiełko (chyba) też, wentylator kręci na obu prędkościach, światełko na przycisku się zapala, śnieżynka na klimatroniku również. Temp zewnętrzna 8*C, wewnętrzna 20*C więc powinna wystartować jak się skręci na LO Błąd to P0530 - ciśnienie klimatyzacji - niski sygnał, krytyczny. Po skasowaniu od razu znów się pojawia więc dalej występuje. Poradźcie gdzie szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 <ciach> > Błąd to P0530 - ciśnienie klimatyzacji - niski sygnał, krytyczny. Po skasowaniu od razu znów się > pojawia więc dalej występuje. > Poradźcie gdzie szukać przyczyny? Pada Ci presostat, coś mu się przywiesza jak nie pracuje. Czeka Cię wymiana. Nie pamiętam jak on działa*, teoretycznie gdyby udało Ci się za symulować jego stan pośredni to klima powinna ruszyć a on może by się odwiesił, ale pewnie skończy się a wymianie. Zobacz czy z poziomu MES uda Ci się odpalić sprężarkę klimatyzacji na pracującym silniku, może się odwiesi. * Tzn. zasadę działania znam, ale nie pamiętam w jaki sposób się komunikuje. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 > Zobacz czy z poziomu MES uda Ci się odpalić sprężarkę klimatyzacji na pracującym silniku, może się odwiesi. Jak ją zmusić do startu? Czy to o tym myślisz? "ECU > Testy > sprężarka klimatyzacji > wykonaj" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 > Jak ją zmusić do startu? Czy to o tym myślisz? "ECU > Testy > sprężarka klimatyzacji > wykonaj" Tak, inna opcja to wyciągnąć przekaźnik sprężarki i przy pracującym silniku spróbować ją włączyć na krótko, ale na krótką chwilę bo pamiętaj, że nie masz zabezpieczenia w postaci presostatu. Dobrze by było móc sterować zaworem rozprężnym, wtedy możesz zapiąć sprężarkę na stałe przy otwartym zaworze i zamykać zawór na chwilę i otwierać. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 > Jak ją zmusić do startu? Czy to o tym myślisz? "ECU > Testy > sprężarka klimatyzacji > wykonaj" Tak nie ruszysz klimy, będziesz miał że nieodpowiednie warunki do wykonania testu. Presostat do wymiany, w stilo siedzi 3pinowy, taki sam jest w "łoplu" > Tak, inna opcja to wyciągnąć przekaźnik sprężarki i przy pracującym silniku spróbować ją włączyć na > krótko, ale na krótką chwilę bo pamiętaj, że nie masz zabezpieczenia w postaci presostatu. > Dobrze by było móc sterować zaworem rozprężnym, wtedy możesz zapiąć sprężarkę na stałe przy > otwartym zaworze i zamykać zawór na chwilę i otwierać. > Pozdrawiam BAS A po co tak kombinować? do wymiany presostat za parę groszy, lepiej wymienić i mieć spokojną głowę niż kombinować z myślą że coś jeszcze można popsuć bo jak wiadomo przy włączeniu sprężary na krótko nie włączą się wentylatory, oraz można zamrozić parownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 > Tak nie ruszysz klimy, będziesz miał że nieodpowiednie warunki do wykonania testu. Presostat do > wymiany, w stilo siedzi 3pinowy, taki sam jest w "łoplu" Dokładnie tak jest jak piszesz. Na uruchomionym silniku testu się nie da zrobić i komunikat jak wyżej. > A po co tak kombinować? do wymiany presostat za parę groszy, lepiej wymienić i mieć spokojną głowę > niż kombinować z myślą że coś jeszcze można popsuć bo jak wiadomo przy włączeniu sprężary na > krótko nie włączą się wentylatory, oraz można zamrozić parownik. Nie, nie nic nie będę kombinował. Jak coś zrobię nie tak to potem mogą być dużo większe koszty... Dwa pytania: 1. Czy możliwe żeby wyskoczyła wtyczka od preostatu lub złącze się zasyfiło lub gdzieś się przetarł lub złamał kabelek i nie ma dobrego styku? 2 miesiące temu zmieniałem rozrząd u zaufanego mechanika ale wiadomo jak to jest - może coś mu się niechcący coś zahaczyło..... Jest w ogóle taka możliwość czy to nie ma co dyskutować i od razu można stwierdzić że przy takich objawach / odczytanych parametrach jak podałem to czujnik jest walnięty? 2. Czy ktoś na 100% może potwierdzić że odkręcenie czujnika nie spowoduje ulotnienia się czynnika? Chodzi mi o opinie kogoś kto to robił i wie na 100% że czynnik zostanie/ucieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 1/ jest mozliwosc usterki elektryki - bo przynajmniej w dieslu - czujka klimy byla pod lampa pasazera - wiec po drodze od rozrzadu. 2/ ucieknie ci tyle ile przy pompowaniu kol kompresorem ( krotkie psykniecie przy wyjeciu ) http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...5&fpart=all troche zdjec tego szajsu. Ktory nowy ktory stary chyba nie musze pokazywac http://imgur.com/a/a1wDz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 > Dwa pytania: > 1. Czy możliwe żeby wyskoczyła wtyczka od preostatu lub złącze się zasyfiło lub gdzieś się przetarł > lub złamał kabelek i nie ma dobrego styku? 2 miesiące temu zmieniałem rozrząd u zaufanego > mechanika ale wiadomo jak to jest - może coś mu się niechcący coś zahaczyło..... Jest w ogóle > taka możliwość czy to nie ma co dyskutować i od razu można stwierdzić że przy takich objawach > / odczytanych parametrach jak podałem to czujnik jest walnięty? Sprawdź w Mesie jakie ciśnienie podaje na spoczynku będziesz wiedział czy czujka oszukuje. Miałem raz taki przypadek i czujnik pokazywał prawie 0 ciśnienia chociaż fizycznie czynnik był. > 2. Czy ktoś na 100% może potwierdzić że odkręcenie czujnika nie spowoduje ulotnienia się czynnika? > Chodzi mi o opinie kogoś kto to robił i wie na 100% że czynnik zostanie/ucieknie Miałem przyjemność wykręcania parę razy tego ustrojstwa i spokojnie możesz wykręcić na nabitej klimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 a kolego ciesz sie ze nie stalo ci sie to przy upalach bo by cie rozgrzalo do czerwonosci wymiana na nowy rozwiaze twoj problem koszt cos kolo 50 jak dobrze pamietam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfik001 Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 > Witam > Jakiś czas temu zauważyłem że nie startuje mi klima. Ciśnienie klimatyzacji pokazywało 2,2bar więc > pomyślałem że pewnie uciekł czynnik i trzeba dobić. Podjechałem na serwis i ku mojemu > zdziwieniu odzyskano 590g czynnika. Więc wychodzi na to że klima szczelna bo czynnik był. Przy > okazji sprawdzili szczelność - wszystko niby OK. Ponownie nabili i zaczęło działać i fajnie > chłodzić. Ciśnienie w klimie na zgaszonym silniku było 5,6bara na odpalonym 8,6 bara. Jak > załączyło się klimę to było ~16bar. > Dziś zauważyłem że klima znów przestała działać Ciśnienie w klimie znów 2,2bar, podczas testu > przekaźnik od klimy pyka i sprzęgiełko (chyba) też, wentylator kręci na obu prędkościach, > światełko na przycisku się zapala, śnieżynka na klimatroniku również. Temp zewnętrzna 8*C, > wewnętrzna 20*C więc powinna wystartować jak się skręci na LO > Błąd to P0530 - ciśnienie klimatyzacji - niski sygnał, krytyczny. Po skasowaniu od razu znów się > pojawia więc dalej występuje. > Poradźcie gdzie szukać przyczyny? Sprawdź sobie przewody i wtyczkę od presostatu oraz podmień przekaźnik od klimy. Jeżeli żadna z tych opcji nie pomoże to do wymiany będzie presostat. Koszt nowego to około 50zł a wymiana trwa 5 minut i można ją beż żadnych konsekwencji wykonać samemu (przy wykręcaniu jak i przy wkręcaniu presostatu pojawi się krótkie syknięcie - spowodowane zamykającym się/otwierającym się zaworkiem który jest pod czujnikiem - i mogą się pojawić śladowe ilości czynnika). Co do sterowania klimą to ECU stale (po uruchomieniu silnika) odczytuje z presostatu wartość ciśnienia i jeżeli jest ono prawidłowe to po włączeniu klimy przez przekaźnik załącza sprężarkę i wsio działa jak trzeba. Jeżeli ECU odczyta z presostatu zbyt niskie ciśnienie to nie załączy sprężarki, a jeżeli odczyta zbyt wysokie ciśnienie to nie włączy sprężarki, ale włączy drugi bieg wentylatora - w celu zmniejszenia ciśnienia - wentylator będzie pracował na drugim biegu tak długo jak długo będzie uruchomiony silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > 1/ jest mozliwosc usterki elektryki - bo przynajmniej w dieslu - czujka klimy byla pod lampa > pasazera - wiec po drodze od rozrzadu. > 2/ ucieknie ci tyle ile przy pompowaniu kol kompresorem ( krotkie psykniecie przy wyjeciu ) > http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...5&fpart=all > troche zdjec tego szajsu. Ktory nowy ktory stary chyba nie musze pokazywac > http://imgur.com/a/a1wDz dzięki somuś poczytam sobie Twój wątek PS. tak przyznaję się że nie użyłem szukajki zanim zadałem pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Sprawdź w Mesie jakie ciśnienie podaje na spoczynku będziesz wiedział czy czujka oszukuje. Miałem > raz taki przypadek i czujnik pokazywał prawie 0 ciśnienia chociaż fizycznie czynnik był. na 90% u mnie czynnik też jest. Wartość ciśnienia zatrzymała się na wartości 2,2 bara niezależnie od tego czy silnik uruchomiony czy zgaszony czy guziczek klimy "zapalony" czy nie. Jest po prostu stała wartość 2,2 bar > Miałem przyjemność wykręcania parę razy tego ustrojstwa i spokojnie możesz wykręcić na nabitej > klimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Piq jak cos to skrobnij zdanie co bylo i jak sie temat skonczyl . Zawsze to bedzie pelniejszy obraz czy tylko gdybalismy czy diagnoza byla trafna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 > Piq jak cos to skrobnij zdanie co bylo i jak sie temat skonczyl . Zawsze to bedzie pelniejszy obraz > czy tylko gdybalismy czy diagnoza byla trafna Ok napiszę żeby bylo w bazie wiedzy ale na pewno nie wcześniej niż połowa przyszłego tygodnia. Wcześniej niestety nie dam rady zerknąć na cokolwiek przy aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Piq jak cos to skrobnij zdanie co bylo i jak sie temat skonczyl . Zawsze to bedzie pelniejszy obraz > czy tylko gdybalismy czy diagnoza byla trafna Walnięty był czujnik ciśnienia czynnika. Po jego wymianie klima od razu odżyła i chłodzi że aż suty stają Póki co przejechane z 40-50km - zobaczymy czy będzie działać za jakiś czas czy znów przestanie działać po tygodniu PS. Czynnika nie trzeba spuszczać. Uszczelka jest w rurce do której się wkręca ww. czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 A wiec tak jak Ci mowilem A co do sutkow - po nabiciu w sobote tez zaczalem odczuwac zimno. Co ciekawe po 2 lub 3 latach (nie pamietam) cisnienie bylo a czynnika zostalo tylko 70g. Gdzies ucieka bardzo wolno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Gdzies ucieka bardzo wolno? Przez gumę./przewody/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 > Przez gumę./przewody/ Przez ktora gume? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Przez ktora gume? Podnieś maskę to zobaczysz,że są przewody metalowe i elastyczne/gumowe/. Temat był już kilka razy omawiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.