Skocz do zawartości

Olej


Lampar

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie nie wiem czy pytam w dobrym miejscu, ale liczę, że napiszecie coś, co pozwoli mi podjąć właściwą decyzję. zlosnik.gif

Jest sobie Civic EK4 używany do sprintów i innych amatorskich pojeżdżawek.

W tej chwili jeździ na Motulu 6100 10W40. Zauważyłem, że po około 5 min. upalania temperatura oleju rośnie do ponad 120 st. C,co powoduje zapalanie kontrolki w "gajgerach" i spadek ciśnienia na jałowym do około 0.5 Bar.

Tak czy siak czeka mnie wymiana oleju więc zastanawiam się co wlać.

Może macie jakieś doświadczenie w tej materii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie nie wiem czy pytam w dobrym miejscu, ale liczę, że napiszecie coś, co pozwoli mi podjąć

> właściwą decyzję.

> Jest sobie Civic EK4 używany do sprintów i innych amatorskich pojeżdżawek.

> W tej chwili jeździ na Motulu 6100 10W40. Zauważyłem, że po około 5 min. upalania temperatura oleju

> rośnie do ponad 120 st. C,co powoduje zapalanie kontrolki w "gajgerach" i spadek ciśnienia na

> jałowym do około 0.5 Bar.

> Tak czy siak czeka mnie wymiana oleju więc zastanawiam się co wlać.

> Może macie jakieś doświadczenie w tej materii?

10w60 i chlodniczke oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 120*C to dużo??? ZTCW niespecjalnie.

Oczywiście spadek ciśnienia to inna sprawa, ale czy należy to wiazać z temperaturą oleju?

Nie jestem jakimś specem, a juz zupełnie nie od Hondy, ale myślę, że może to być problem np. z panewkami hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy 120*C to dużo??? ZTCW niespecjalnie.

> Oczywiście spadek ciśnienia to inna sprawa, ale czy należy to wiazać z temperaturą oleju?

> Nie jestem jakimś specem, a juz zupełnie nie od Hondy, ale myślę, że może to być problem np. z

> panewkami

Nie strasz mnie. confused.gif

Z jednej strony zegarki to Autogauge i trudno mi powiedzieć na ile ich wskazania są wiarygodne. Z drugiej, wyczytałem, że na jałowym w tym silniku powinno być 0,7 Bar i tyle pokazują, jak olej ma 90-100C.

Co do temperatury oleju to 120C też nie wydawało mi się niczym nadzwyczajnym. W seju olej miał ponad 140C jak jeździlismy na zmianę z kolegą w jednych zawodach i żadnych negatywnych oznak nie było. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj chlodnice oleju i po klopocie.

Wtedy seryjny silnik nie podbije oleju do takiej temp.

Choc dziwne to trochę na poczatek sprawdz czujnik czy dobrze wskazuje. Ja bym nie lal 10W60, jak juz to 5w50 no chyba ze silnik jest juz leciwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie strasz mnie.

Spokojnie.

Olej i tak do wymiany to wlej tak jak Koledzy piszą. Później zmierz ciśnienie, ale nie Autogauge (choć jak tjunowałem Vento TD to ciśnienie turbo ustawiałem na urzadzeniu tej firmy wink.gif) tylko w miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia wkreć manometr. Jak nie masz dostępu to za piwo.gif powinien to zrobic pierwszy lepszy macher. Uściślijmy jeszcze czy zapala się oryginalna lampka braku ciśnienia oleju?

Sprawdź też czy miska olejowa nie jest przygięta (jeżeli jest stalowa). Może być też coś z samą pompą oleju.

Wymiana oleju i zmierzenie ciśnienia wiele wyjaśni ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie.

> Olej i tak do wymiany to wlej tak jak Koledzy piszą. Później zmierz ciśnienie, ale nie Autogauge

> (choć jak tjunowałem Vento TD to ciśnienie turbo ustawiałem na urzadzeniu tej firmy ) tylko w

> miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia wkreć manometr. Jak nie masz dostępu to za powinien

> to zrobic pierwszy lepszy macher. Uściślijmy jeszcze czy zapala się oryginalna lampka braku

> ciśnienia oleju?

> Sprawdź też czy miska olejowa nie jest przygięta (jeżeli jest stalowa). Może być też coś z samą

> pompą oleju.

> Wymiana oleju i zmierzenie ciśnienia wiele wyjaśni

Miska cała. Kontrolka mruga w "ałtogałdżu".

wcześniej też miałem zegarki z tej firmy i tylko na EGT zdecydowałem się na jakieś inne. Wszystko zawsze niby hulało, choć wystarczyło włączyć lub zgasić światła i już wskazania były minimalnie inne. Pożyjemy, zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam cos od siebie. Ja w seryjnym silniku z fabrycznym zegarem temp oleju latem podczas upalania łatwo nagrzewalem olej 10W40 do temp 120*C.

Po przejściu na olej 5W50 ten sam silnik w tych samych warunkach znacznie mniej nagrzewa olej i bardzo ciężko jest przekroczyć 100*C i musiałem naprawdę bardzo długo męczyć auto żeby zbliżyć się z temp oleju do 110*C. Wg mnie przejście na 5W50 ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.