Lampar Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 W sumie nie wiem czy pytam w dobrym miejscu, ale liczę, że napiszecie coś, co pozwoli mi podjąć właściwą decyzję. Jest sobie Civic EK4 używany do sprintów i innych amatorskich pojeżdżawek. W tej chwili jeździ na Motulu 6100 10W40. Zauważyłem, że po około 5 min. upalania temperatura oleju rośnie do ponad 120 st. C,co powoduje zapalanie kontrolki w "gajgerach" i spadek ciśnienia na jałowym do około 0.5 Bar. Tak czy siak czeka mnie wymiana oleju więc zastanawiam się co wlać. Może macie jakieś doświadczenie w tej materii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > W sumie nie wiem czy pytam w dobrym miejscu, ale liczę, że napiszecie coś, co pozwoli mi podjąć > właściwą decyzję. > Jest sobie Civic EK4 używany do sprintów i innych amatorskich pojeżdżawek. > W tej chwili jeździ na Motulu 6100 10W40. Zauważyłem, że po około 5 min. upalania temperatura oleju > rośnie do ponad 120 st. C,co powoduje zapalanie kontrolki w "gajgerach" i spadek ciśnienia na > jałowym do około 0.5 Bar. > Tak czy siak czeka mnie wymiana oleju więc zastanawiam się co wlać. > Może macie jakieś doświadczenie w tej materii? 10w60 i chlodniczke oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joker Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 w takim samym civicu (1.6 vtec) lejemy castrol 10w60. szczelne osłonięty centymetrową płytą pod silnik i nigdy się nie grzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 A jest z chłodnicą oleju, czy tylko fabryczny wymiennik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joker Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 szczerze, to nie wiem, bo tam rzadko trzeba zaglądać pod maskę wydaję mi się, że nie ma. jak będę przy aucie to zajrzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Czy 120*C to dużo??? ZTCW niespecjalnie. Oczywiście spadek ciśnienia to inna sprawa, ale czy należy to wiazać z temperaturą oleju? Nie jestem jakimś specem, a juz zupełnie nie od Hondy, ale myślę, że może to być problem np. z panewkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 18 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > Czy 120*C to dużo??? ZTCW niespecjalnie. > Oczywiście spadek ciśnienia to inna sprawa, ale czy należy to wiazać z temperaturą oleju? > Nie jestem jakimś specem, a juz zupełnie nie od Hondy, ale myślę, że może to być problem np. z > panewkami Nie strasz mnie. Z jednej strony zegarki to Autogauge i trudno mi powiedzieć na ile ich wskazania są wiarygodne. Z drugiej, wyczytałem, że na jałowym w tym silniku powinno być 0,7 Bar i tyle pokazują, jak olej ma 90-100C. Co do temperatury oleju to 120C też nie wydawało mi się niczym nadzwyczajnym. W seju olej miał ponad 140C jak jeździlismy na zmianę z kolegą w jednych zawodach i żadnych negatywnych oznak nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Zamontuj chlodnice oleju i po klopocie. Wtedy seryjny silnik nie podbije oleju do takiej temp. Choc dziwne to trochę na poczatek sprawdz czujnik czy dobrze wskazuje. Ja bym nie lal 10W60, jak juz to 5w50 no chyba ze silnik jest juz leciwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joker Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 nasz civic nie ma chłodnicy oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 > Nie strasz mnie. Spokojnie. Olej i tak do wymiany to wlej tak jak Koledzy piszą. Później zmierz ciśnienie, ale nie Autogauge (choć jak tjunowałem Vento TD to ciśnienie turbo ustawiałem na urzadzeniu tej firmy ) tylko w miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia wkreć manometr. Jak nie masz dostępu to za powinien to zrobic pierwszy lepszy macher. Uściślijmy jeszcze czy zapala się oryginalna lampka braku ciśnienia oleju? Sprawdź też czy miska olejowa nie jest przygięta (jeżeli jest stalowa). Może być też coś z samą pompą oleju. Wymiana oleju i zmierzenie ciśnienia wiele wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 > Spokojnie. > Olej i tak do wymiany to wlej tak jak Koledzy piszą. Później zmierz ciśnienie, ale nie Autogauge > (choć jak tjunowałem Vento TD to ciśnienie turbo ustawiałem na urzadzeniu tej firmy ) tylko w > miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia wkreć manometr. Jak nie masz dostępu to za powinien > to zrobic pierwszy lepszy macher. Uściślijmy jeszcze czy zapala się oryginalna lampka braku > ciśnienia oleju? > Sprawdź też czy miska olejowa nie jest przygięta (jeżeli jest stalowa). Może być też coś z samą > pompą oleju. > Wymiana oleju i zmierzenie ciśnienia wiele wyjaśni Miska cała. Kontrolka mruga w "ałtogałdżu". wcześniej też miałem zegarki z tej firmy i tylko na EGT zdecydowałem się na jakieś inne. Wszystko zawsze niby hulało, choć wystarczyło włączyć lub zgasić światła i już wskazania były minimalnie inne. Pożyjemy, zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 To i ja dodam cos od siebie. Ja w seryjnym silniku z fabrycznym zegarem temp oleju latem podczas upalania łatwo nagrzewalem olej 10W40 do temp 120*C. Po przejściu na olej 5W50 ten sam silnik w tych samych warunkach znacznie mniej nagrzewa olej i bardzo ciężko jest przekroczyć 100*C i musiałem naprawdę bardzo długo męczyć auto żeby zbliżyć się z temp oleju do 110*C. Wg mnie przejście na 5W50 ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.