Skocz do zawartości

Eurovans - C8/P807/Ulyssee/Phedra - opinie


asche

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie to wszystko to samo i chyba najwięcej przedstawicieli eurovanowatych modeli wydali francowaci - dlatego tutaj.

Interesuje mnie silnik benzynowy 2.0 - realne spalanie miasto/trasa, słabe strony (cewki? etc.), z czym z rzeczy eksploatacyjnych jest problem, żeby wymienić/naprawić ze względu na kształt komory silnika. ZTCW to nadwozie jest z tworzywa? Jak z rudą?

Wszystkie opinie, uwagi mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje mnie silnik benzynowy 2.0 - realne spalanie miasto/trasa, słabe strony (cewki? etc.), z

> czym z rzeczy eksploatacyjnych jest problem, żeby wymienić/naprawić ze względu na kształt

> komory silnika. ZTCW to nadwozie jest z tworzywa? Jak z rudą?

C8 2.0 SXPack - przejeździłem od nowości 120 kkm przez 7 lat.

wymiana sprzęgła i radia na gwarancji, wymiana tłumika i łącznika elastycznego, sprzedany z pękniętym chyba wahaczem (do wymiany za ok. 400,-)

poza tym nie pamiętam jakiś wtop, tylko eksploatacja (hamulce co drugi przegląd przód/tył, tarcze i klocki)

ruda na szynach przesuwnych drzwi - nic poważnego, powierzchowne starcie farby od rolek.

często przepalają się żarówki w światłach soczewkowych H7.

spalanie miasto ok 13, trasa 10-15 w zależności od prędkości i ładunku (przeważnie jeździł załadowany). Nie stosuję ecodrivingu grinser006.gif

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie to wszystko to samo i chyba najwięcej przedstawicieli eurovanowatych modeli wydali

> francowaci - dlatego tutaj.

> Interesuje mnie silnik benzynowy 2.0 - realne spalanie miasto/trasa, słabe strony (cewki? etc.), z

> czym z rzeczy eksploatacyjnych jest problem, żeby wymienić/naprawić ze względu na kształt

> komory silnika. ZTCW to nadwozie jest z tworzywa? Jak z rudą?

> Wszystkie opinie, uwagi mile widziane.

Co do silnika to się nie wypowiem, bo mam HDI.

Dostęp do komory silnika jest słaby. Sporo napraw wymaga opuszczania silnika (wymiana sprzęgła, DKZ, rozrządu, rówież świec żarowych) więc koszty napraw są droższe niż "zwykłego auta" i mniej mechaników chce się tego tykać. Po raz pierwszy w mojej historii koszty robocizny przewyższają często koszty części. Dobrze jest mieć ogarniętego w temacie na podorędziu.

Wymieniałem też chłodnicę klimy, wahacze - to tu nie było jakichś niestandardowych trudności.

Rzeczy bieżące typu filtry, olej, czy żarówki wymienisz oczywiście bez problemu, to jest akurat dobrze rozwiązane.

Nadwozie jest w większości z tworzywa, więc rudej nie ma, poza faktycznie powierzchniową na torze dolnym drzwi suwanych.

Pozostałe opinie: bardzo lubię to autko smile.gif Bardzo wygodne w trasach. Po 18h jazdy do Chorwacji wysiadasz oczywiście zmęczony, ale nie bolą cię plecy, nogi, d**a. Dzieciaki z tyłu mają full miejsca. Wsiadają i wysiadają bez obijania sąsiednich i mojego samochodu. Bardzo dużo przestrzeni w środku, więc jeździ się tym przyjemnie. Ja tym jeszcze kilka lat pojeżdżę. smile.gif.

Co mnie w**a - łatwo niszczące się fotele - zwłaszcza kierowcy i pasażera. Wysokie siedzisko sprawia, że wsiadając zagina się bok fotela i szybko się przeciera. Praktycznie każdy egzemplarz z przebiegiem powyżej 220tys. ma zniszczony boczek siedziska. A naprawa tego jest praktycznie niemożliwa, bo pianka jest zespolona z tkaniną tapicerki. Tylko wymiana. Cena nówki jest kosmiczna, dostanie używki w dobrym stanie - patrz wyżej - praktycznie niemożliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To standard? Zawieszenie proste do bólu czy wielowahacz?

Nie wiem, coś zaczęło stukać niedługo przed sprzedażą i już zostawiłem kupcowi do zrobienia. Nie pamiętam już jaka była diagnoza warsztatu, co tam dokładnie pękło, ale wycena była na 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z przodu McPherson na jednym wahaczu trójkątnym.

Niestety fiatowskie rozwiązanie - NIE wymienny sworzeń powoduje konieczność wymiany całego wahacza ! cirka 500/sztukę

> Tył to belka. Trochę głośna podczas jazdy.

ale kompletnie bezobsługowa i bezawaryjna smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie to wszystko to samo i chyba najwięcej przedstawicieli eurovanowatych modeli wydali

> francowaci - dlatego tutaj.

> Interesuje mnie silnik benzynowy 2.0 - realne spalanie miasto/trasa, słabe strony (cewki? etc.), z

> czym z rzeczy eksploatacyjnych jest problem, żeby wymienić/naprawić ze względu na kształt

> komory silnika. ZTCW to nadwozie jest z tworzywa? Jak z rudą?

> Wszystkie opinie, uwagi mile widziane.

najciekawiej wyposażone będą phedry, najgożej fiaty. 2.0 lubi gaz, lubi wypić olej, mi cewka padła i trochę zawsze świrowały czujniki temperatury przez co za szybko wyłączał ssanie co było irytujące na na jesieni i na wiosnę.

Co do spalania to jeśli takie były to szukaj wersji z 6 biegową skrzynią, na trasie robi różnice ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Phedra - zjawisko występujące najrzadziej w przyrodzie no.gif niemniej najbardziej by mi pasowało pod kątem wyposażenia zlosnik.gif

> Co do spalania to jeśli takie były to szukaj wersji z 6 biegową skrzynią, na trasie robi różnice

Przez cały okres produkcji były oferowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Phedra - zjawisko występujące najrzadziej w przyrodzie niemniej najbardziej by mi pasowało pod

> kątem wyposażenia

ano, alcantara z lancii wymiata serce.gif

> Przez cały okres produkcji były oferowane?

no tego nie wiem, ja mialem ten silnik w 307 i tam były tylko z 5MT, ale w 407 czy c5 jeździłem z 6MT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to ten silnik nie byl niestety laczony z 6MT ani w 407 ani C5.

> Wiec mozliwe, ze jezdziles 407 2,2 noPB

co do 407 to skleroza, tam hdi siedział ale w c5 była na pewno 6stka (c5 II)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dziwne, bo w C5 IIIgen 2.0noPB dalej byl laczony ze skrzynia 5-ka.

> Wg mnie nie bylo skrzyni standardowo 6-ki przy tym silniku w C5 II gen rowniez

Dokładnie.

Gdy rozważałem zamówienie w 2009 roku C5 III break 2.0 NoPb dostępna była tylko 5 manual. Wobec powyższego finalnie skończyło się na 2 letnim C5II 2,0HDi z BVA MA6 aisin smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.