LeoLepsi Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 > Tylko że to jeździdło nie spełniłoby dzisiejszych wymogów koniecznych z zakresu ekologii i > bezpieczeństwa. Właśnie dlatego ekologia to bzdura a bezpieczeństwo? No kurde jeśli chcę jeździć takim wozem ,co daje mniej bezpieczeństwa to CHCĘ takie auto móc kupić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 > Nie widze rynku zbytu na takie wynalazki, chyba ze bylyby dotowane albo dawaly jakies sensowne > ulgi. > Wbrew pozorm przy przecietnych przebiegach koszt paliwa nie jest najwazniejszy. Ale nie chodzi o samo paliwo. Redukując masę możesz zastosować mniejsze i tańsze hamulce, klocki mniej się zużywają, delikatniejsze zawieszenie, mniejsze amortyzatory, do tego mniejszy silnik i mniej cylindrów zużywa mniej oleju i mniej oleju wchodzi przy każdej wymianie. Te same łożyska przy 1/3 mniejszej masie będą chodziły aż korozja je dopadnie. Połowę węższe opony będą też wiele tańsze w eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 > Tylko że to jeździdło nie spełniłoby dzisiejszych wymogów koniecznych z zakresu ekologii i > bezpieczeństwa. najwiekszy wymóg - zostało wyprodukowane i nie zanieczyszcza powietrza tzn nie produkuje CO2 jak nowe projekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 >... Połowę węższe opony > będą też wiele tańsze w eksploatacji. Zarówno opony, jak i inne elementy mogą być naprawdę tanie dopiero przy wielkoseryjnej produkcji. Żeby ktoś rozpoczął wielkoseryjną produkcję musi być zapotrzebowanie. Zerknij sobie na cenniki nietypowych rozmiarów opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 > Zarówno opony, jak i inne elementy mogą być naprawdę tanie dopiero przy wielkoseryjnej produkcji. > Żeby ktoś rozpoczął wielkoseryjną produkcję musi być zapotrzebowanie. Zerknij sobie na > cenniki nietypowych rozmiarów opon. 4X OPONY BARUM 135/80R13 70T BRILLANTIS - 588 zł nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 > Właśnie dlatego ekologia to bzdura a bezpieczeństwo? No kurde jeśli chcę jeździć takim wozem ,co > daje mniej bezpieczeństwa to CHCĘ takie auto móc kupić! Osobiście myślę o czymś takim, aerodynamikę można jeszcze dopracować, z gigantycznym 4,4L silnikiem waży 850 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 > 4X OPONY BARUM 135/80R13 70T BRILLANTIS - 588 zł nowe Wyraźnie większe rozmiarem i masą: Kormoran 175/65R14, komplet za 530 zł Sava Perfecta 175/65R15, komplet za 559zł Pierwsze z brzegu ceny z Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 > Wyraźnie większe rozmiarem i masą: > Kormoran 175/65R14, komplet za 530 zł > Sava Perfecta 175/65R15, komplet za 559zł > Pierwsze z brzegu ceny z Allegro. Kormorany ?!? To kormorany w 130 i inne pelikany dębice itp są po 400 zł za komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 > Owszem jeśli jego zadaniem jest stać i wyglądać a nie jeździć to wszystko się zgadza. > Jedno punto zakładając że w ciągu żywota przejedzie 300kkm spali w tym czasie 18 ton paliwa > przyjmując spalanie 6/100. Twój lincoln zakladajc że pali 18/100 zużyje paliwa na tym > dystansie 54 tony. Jak chcesz to porównać do utylizacji ledwie 1 tony złomu po punto? Utylizacji nie, ale koszt WYTWORZENIA i UTYLIZACJI 5 Fiatów może już nie być tak konkurencyjny. Spalone paliwo to nie cały koszt środowiskowy wytworzenia, używania i pozbycia się zużytego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 > Jest już technologia aby budować naprawdę ekonomiczne pojazdy Mam inną definicję pojazdu ekonomicznego. Ignorujesz kompletnie koszt zakupu, a przy niskich przebiegach to on będzie najwięcej ważył. Stąd taki np Peugeot 301 czy inna Dacia - auta ekonomiczne, tanie w zakupie, nieskomplikowane, niewysoko wyposażone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 > Mam inną definicję pojazdu ekonomicznego. > Ignorujesz kompletnie koszt zakupu, a przy niskich przebiegach to on będzie najwięcej ważył. > Stąd taki np Peugeot 301 czy inna Dacia - auta ekonomiczne, tanie w zakupie, nieskomplikowane, > niewysoko wyposażone I zobacz dzisiejszego 301 albo civika, corsę itp. są większe i cięższe w wielu przypadkach niż ich odpowiedniki wyższych klas poprzedniej generacji. Samochody są coraz ładniejsze ale i coraz masywniejsze z każdą generacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.