Skocz do zawartości

Dlaczego nie powstają pojazdy ekonomiczne


Luterq

Rekomendowane odpowiedzi

> Tylko że to jeździdło nie spełniłoby dzisiejszych wymogów koniecznych z zakresu ekologii i

> bezpieczeństwa.

Właśnie dlatego ekologia to bzdura a bezpieczeństwo? No kurde jeśli chcę jeździć takim wozem ,co daje mniej bezpieczeństwa to CHCĘ takie auto móc kupić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widze rynku zbytu na takie wynalazki, chyba ze bylyby dotowane albo dawaly jakies sensowne

> ulgi.

> Wbrew pozorm przy przecietnych przebiegach koszt paliwa nie jest najwazniejszy.

Ale nie chodzi o samo paliwo. Redukując masę możesz zastosować mniejsze i tańsze hamulce, klocki mniej się zużywają, delikatniejsze zawieszenie, mniejsze amortyzatory, do tego mniejszy silnik i mniej cylindrów zużywa mniej oleju i mniej oleju wchodzi przy każdej wymianie.

Te same łożyska przy 1/3 mniejszej masie będą chodziły aż korozja je dopadnie. Połowę węższe opony będą też wiele tańsze w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>... Połowę węższe opony

> będą też wiele tańsze w eksploatacji.

Zarówno opony, jak i inne elementy mogą być naprawdę tanie dopiero przy wielkoseryjnej produkcji. Żeby ktoś rozpoczął wielkoseryjną produkcję musi być zapotrzebowanie. Zerknij sobie na cenniki nietypowych rozmiarów opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zarówno opony, jak i inne elementy mogą być naprawdę tanie dopiero przy wielkoseryjnej produkcji.

> Żeby ktoś rozpoczął wielkoseryjną produkcję musi być zapotrzebowanie. Zerknij sobie na

> cenniki nietypowych rozmiarów opon.

4X OPONY BARUM 135/80R13 70T BRILLANTIS - 588 zł nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie dlatego ekologia to bzdura a bezpieczeństwo? No kurde jeśli chcę jeździć takim wozem ,co

> daje mniej bezpieczeństwa to CHCĘ takie auto móc kupić!

Osobiście myślę o czymś takim, aerodynamikę można jeszcze dopracować, z gigantycznym 4,4L silnikiem waży 850 kg.

1955-ferrari-121-lm-scaglietti-spyder-3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem jeśli jego zadaniem jest stać i wyglądać a nie jeździć to wszystko się zgadza.

> Jedno punto zakładając że w ciągu żywota przejedzie 300kkm spali w tym czasie 18 ton paliwa

> przyjmując spalanie 6/100. Twój lincoln zakladajc że pali 18/100 zużyje paliwa na tym

> dystansie 54 tony. Jak chcesz to porównać do utylizacji ledwie 1 tony złomu po punto?

Utylizacji nie, ale koszt WYTWORZENIA i UTYLIZACJI 5 Fiatów może już nie być tak konkurencyjny. Spalone paliwo to nie cały koszt środowiskowy wytworzenia, używania i pozbycia się zużytego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest już technologia aby budować naprawdę ekonomiczne pojazdy

Mam inną definicję pojazdu ekonomicznego.

Ignorujesz kompletnie koszt zakupu, a przy niskich przebiegach to on będzie najwięcej ważył.

Stąd taki np Peugeot 301 czy inna Dacia - auta ekonomiczne, tanie w zakupie, nieskomplikowane, niewysoko wyposażone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam inną definicję pojazdu ekonomicznego.

> Ignorujesz kompletnie koszt zakupu, a przy niskich przebiegach to on będzie najwięcej ważył.

> Stąd taki np Peugeot 301 czy inna Dacia - auta ekonomiczne, tanie w zakupie, nieskomplikowane,

> niewysoko wyposażone

I zobacz dzisiejszego 301 albo civika, corsę itp. są większe i cięższe w wielu przypadkach niż ich odpowiedniki wyższych klas poprzedniej generacji. Samochody są coraz ładniejsze ale i coraz masywniejsze z każdą generacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.