HARDTECHNO Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 koledzy, jaki mam alternator w 1.9 16V JTD ? moj nie laduje, ale strasznie kopci, gdy go dotkne to masakrycznie jest rozgrzany, stalo sie to w trasie , i musze kupic na alegroszu jakis regenerowany, czy kto poda mi linka? bede wdzieczny dodam ze ladowanie pokazywalo wczesniej na 14,1V a teraz 12,6 ~12,7V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 U mnie padły diody i się przegrzało uzwojenie . Ale dałem do przewinięcia i wymiany mostka i jest OK . Poszperam w zapiskach , może mam coś więcej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 > koledzy, jaki mam alternator w 1.9 16V JTD ? moj nie laduje, ale strasznie kopci, gdy go dotkne to > masakrycznie jest rozgrzany, stalo sie to w trasie , i musze kupic na alegroszu jakis > regenerowany, czy kto poda mi linka? bede wdzieczny > dodam ze ladowanie pokazywalo wczesniej na 14,1V a teraz 12,6 ~12,7V W stilo występowały różne altki o różnych mocach, coś typu 100A 130A i 160A, czy coś w ten desen, musisz wyciągnąć i sprawdzić Ja osobiście swój regenerowałem, montaż i demontaż samodzielnie, regeneracja wraz z częsciami coś trochę ponad 200zł jak dobrze pamiętam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 > W stilo występowały różne altki o różnych mocach, coś typu 100A 130A i 160A, czy coś w ten desen, > musisz wyciągnąć i sprawdzić > Ja osobiście swój regenerowałem, montaż i demontaż samodzielnie, regeneracja wraz z częsciami coś > trochę ponad 200zł jak dobrze pamiętam. > Pozdrawiam w necie znalazlem ze posiadam 120A , jutro wedruje do mechanika, mam nadzieje ze mnie nie zlupi, bo jezeli kwota naprawy przewyzszy 400zl, to kupie na alegroszu regenerowany i kaze przemieniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 > w necie znalazlem ze posiadam 120A , jutro wedruje do mechanika, mam nadzieje ze mnie nie zlupi, bo > jezeli kwota naprawy przewyzszy 400zl, to kupie na alegroszu regenerowany i kaze przemieniec Nie chcę Cię zniechęcać, zapomnij o regenerowanych z allegro - chinole. Lepiej dołożyć i poszukać MM lub Denso. Do stilo altki były max 120A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > w necie znalazlem ze posiadam 120A , jutro wedruje do mechanika, mam nadzieje ze mnie nie zlupi Znalazłem zapiski . Mam altka 120A Delco . Przewinięcie + wymiana mostka 360PLN . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Przewinięcie + wymiana mostka 360PLN . Do tego przydałoby się wymienić sprzęgiełko i łożyska i robi się cena nowego altka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Znalazłem zapiski . > Mam altka 120A Delco . > Przewinięcie + wymiana mostka 360PLN . Kup sobie z używanych w ładnych stanie, ja bodajże z Doblo 1,6 brałem 120A, altek prawie jak nowy a taniej niż regulator napiecia. Chyba że chcesz to mam 120A oryginal z mojego auta, trzeba zmienic regulator bo trzymał za niskie napiecie, w granicach 12,2V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 koledzy mialem taki kryzys, ze musialem zrzucic pasek osprzetu dojechalem 15km do mechanika z obsluga alternatorow, i wlasnie juz mi sie robi, nie podal mi przyczyn itp bo mam czekac na tel i czekam juz 2 dzien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > koledzy mialem taki kryzys, ze musialem zrzucic pasek osprzetu dojechalem 15km do mechanika z > obsluga alternatorow, i wlasnie juz mi sie robi, nie podal mi przyczyn itp bo mam czekac na > tel i czekam juz 2 dzien Ja bym złożył niespodziewaną wizytę Do znajomego też nie dzwonił, ale uparcie czekał, problem był z miską olejową... w końcu się odezwał, samochód był zrobiony, tzn. miska wymieniona/naprawiona, a przy okazji podmieniony alternator* i bóg wie co jeszcze * - tego jestem pewny bo osobiście go naprawiałem za pomocą druta na szybko, a po powrocie od mechanika była oryginalna plecionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Niespodziewana wizyta, i co auto nie tkniete, stalo jak stalo... zakupilem z innego fiata za 360zl 120A , uzywany, wizualnie jak nowka przelozylem u innego mechanika we "2" za 0.7 gorzolki smiga dobrze, na zimnym ładowanie 13,6 -13, 8 cieply 14,1 V wystarczajaco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 13,6V to trochę mało. Tyle mam u siebie i właśnie myślę o regeneracji alternatora. Wg EPER mój alternator posiada 90A. Czy to nie za mało jak na całkiem nieźle wyposażonego diesla? Z tego co czytam jest sporo roboty przy demontażu alternatora z auta. Ile może to kosztować w warsztacie wraz z regeneracją altka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Skoro ładuje i jeździ to nie ma sensu robić na zapas, 13,6V nie jest źle. Skoro producent takowy założył to pewnie jest wystarczający, no ale jak dasz większy to nic się nie stanie. Sporo roboty ? Nie wiem dokładnie jak w JTDm, ale w zwykłym JTD jest to 20minut i potrzeba 3-eh standardowych kluczy. Ja demontowałem sam, a za robotę (sprzęgiełko, łożyska, szczotki i tą taką płytkę z tyłu - regulator?) dałem coś 300-400, ale jeśli ktoś ma chwilę czasu i może kupić sobie nasadkę do odkręcenia sprzęgiełka to polecam robotę samodzielną ps. niezły kotlet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Skoro temat już istnieje, nie widzę sensu zakładać następny Poza tym, lubię kotlety. Zwłaszcza mielone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.