Skocz do zawartości

alternator


HARDTECHNO

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy, jaki mam alternator w 1.9 16V JTD ? moj nie laduje, ale strasznie kopci, gdy go dotkne to masakrycznie jest rozgrzany, stalo sie to w trasie , i musze kupic na alegroszu jakis regenerowany, czy kto poda mi linka? bede wdzieczny

dodam ze ladowanie pokazywalo wczesniej na 14,1V a teraz 12,6 ~12,7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy, jaki mam alternator w 1.9 16V JTD ? moj nie laduje, ale strasznie kopci, gdy go dotkne to

> masakrycznie jest rozgrzany, stalo sie to w trasie , i musze kupic na alegroszu jakis

> regenerowany, czy kto poda mi linka? bede wdzieczny

> dodam ze ladowanie pokazywalo wczesniej na 14,1V a teraz 12,6 ~12,7V

W stilo występowały różne altki o różnych mocach, coś typu 100A 130A i 160A, czy coś w ten desen, musisz wyciągnąć i sprawdzić wink.gif

Ja osobiście swój regenerowałem, montaż i demontaż samodzielnie, regeneracja wraz z częsciami coś trochę ponad 200zł jak dobrze pamiętam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W stilo występowały różne altki o różnych mocach, coś typu 100A 130A i 160A, czy coś w ten desen,

> musisz wyciągnąć i sprawdzić

> Ja osobiście swój regenerowałem, montaż i demontaż samodzielnie, regeneracja wraz z częsciami coś

> trochę ponad 200zł jak dobrze pamiętam.

> Pozdrawiam

w necie znalazlem ze posiadam 120A , jutro wedruje do mechanika, mam nadzieje ze mnie nie zlupi, bo jezeli kwota naprawy przewyzszy 400zl, to kupie na alegroszu regenerowany i kaze przemieniec grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w necie znalazlem ze posiadam 120A , jutro wedruje do mechanika, mam nadzieje ze mnie nie zlupi, bo

> jezeli kwota naprawy przewyzszy 400zl, to kupie na alegroszu regenerowany i kaze przemieniec

Nie chcę Cię zniechęcać, zapomnij o regenerowanych z allegro - chinole. Lepiej dołożyć i poszukać MM lub Denso. Do stilo altki były max 120A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem zapiski .

> Mam altka 120A Delco .

> Przewinięcie + wymiana mostka 360PLN .

Kup sobie z używanych w ładnych stanie, ja bodajże z Doblo 1,6 brałem 120A, altek prawie jak nowy a taniej niż regulator napiecia.

Chyba że chcesz to mam 120A oryginal z mojego auta, trzeba zmienic regulator bo trzymał za niskie napiecie, w granicach 12,2V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mialem taki kryzys, ze musialem zrzucic pasek osprzetu dojechalem 15km do mechanika z obsluga alternatorow, i wlasnie juz mi sie robi, nie podal mi przyczyn itp bo mam czekac na tel i czekam juz 2 dzien frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy mialem taki kryzys, ze musialem zrzucic pasek osprzetu dojechalem 15km do mechanika z

> obsluga alternatorow, i wlasnie juz mi sie robi, nie podal mi przyczyn itp bo mam czekac na

> tel i czekam juz 2 dzien

Ja bym złożył niespodziewaną wizytę grinser006.gif Do znajomego też nie dzwonił, ale uparcie czekał, problem był z miską olejową... w końcu się odezwał, samochód był zrobiony, tzn. miska wymieniona/naprawiona, a przy okazji podmieniony alternator* i bóg wie co jeszcze facepalm%5B1%5D.gif

* - tego jestem pewny bo osobiście go naprawiałem za pomocą druta na szybko, a po powrocie od mechanika była oryginalna plecionka facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niespodziewana wizyta, i co auto nie tkniete, stalo jak stalo...:P

zakupilem z innego fiata za 360zl 120A , uzywany, wizualnie jak nowka grinser006.gif przelozylem u innego mechanika we "2" za 0.7 gorzolki grinser006.gif smiga dobrze, na zimnym ładowanie 13,6 -13, 8 cieply 14,1 V wystarczajaco grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

13,6V to trochę mało. Tyle mam u siebie i właśnie myślę o regeneracji alternatora. Wg EPER mój alternator posiada 90A. Czy to nie za mało jak na całkiem nieźle wyposażonego diesla? Z tego co czytam jest sporo roboty przy demontażu alternatora z auta. Ile może to kosztować w warsztacie wraz z regeneracją altka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ładuje i jeździ to nie ma sensu robić na zapas, 13,6V nie jest źle. Skoro producent takowy założył to pewnie jest wystarczający, no ale jak dasz większy to nic się nie stanie.

Sporo roboty ? Nie wiem dokładnie jak w JTDm, ale w zwykłym JTD jest to 20minut i potrzeba 3-eh standardowych kluczy. Ja demontowałem sam, a za robotę (sprzęgiełko, łożyska, szczotki i tą taką płytkę z tyłu - regulator?) dałem coś 300-400, ale jeśli ktoś ma chwilę czasu i może kupić sobie nasadkę do odkręcenia sprzęgiełka to polecam robotę samodzielną :)

 

ps. niezły kotlet    :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.