technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Panowie, poniżej 3 fotki jak wyglądają świece zapłonowe z Corsy C 1.2 75KM po przebiegu 5000km. Są to ( a raczej były) Swiece BOSCH FLR8LCDU Made in Russia. Nie wiem już jakie świece kupić, miałem już: 1. NGK Made in France - strasznie pękały izolatory 2. NGK Made in Japan - strasznie wypalały się wlwktrody masowe 3. kiedyś do astry jeszcze kupiłem świece GM w ASO Opla, przelatałem 60kkm na LPG II gen. i wszystko było idealnie, ale były/są dośąć drogawe, wiec 4. zakupiłem świece BOSCH, bo podobno bosch produkuje te GM, właśnie, ale efekty widać wyżej. Chciałbym znów powrócić do świec GM, ale myślałem, żeby zakupić je na Alle, ale czy jak w ASO kosztują 23zł/szt., a na Alle 10zł/szt. to cvzy to są/będą te same? Najgorsze jest to, że jak widać wszystko poszło w silnik (w sumie to kilka dni temu coś dzwoniło - myślałem że sprzęgiełko klimy),a tu takie coś Naprawdę nie wiem już co kupić, straszny syf się robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Problem raczej tkwi w silniku, a nie w świecach jako takich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Phi, w Renówce też mi tak kiedyś zjadło Po wymianie nie powtórzyło się to zaiste ciekawe zjawisko. Silnik troszkę kulał po odpaleniu, po jakichś 10 sekundach pracował już normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Problem raczej tkwi w silniku, a nie w świecach jako takich. no śmiało, rozwiń swą myśl techniczną - podziel się z nią z innymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > no śmiało, rozwiń swą myśl techniczną - podziel się z nią z innymi Widzę zaolejoną świecę. To wina świecy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Panowie, > Naprawdę nie wiem już co kupić, straszny syf się robi... A może po prostu iskra kielce ? A tutaj profil na allegro - bezpośrednia dystrybucja producenta. Kupowałem kilka razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Kupić jakieś platynowe i spokój na 100 kkm Pod warunkiem, że silnik zdrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Widzę zaolejoną świecę. To wina świecy? elektrody odpadły od oleju? olej mogl byc w gniezdzie bo ktos obficie polał przy wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > elektrody odpadły od oleju? Nie, mogły odpaść z powodu złej jakości świec, albo z powodu zbyt dużej temperatury (źle wyregulowana instalacja LPG). > olej mogl byc w gniezdzie bo ktos obficie polał przy wymianie Tak, i na dodatek przypalił go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Widzę zaolejoną świecę. To wina świecy? Jak zwykle, Twoje wypowiedzi są pełne merytorycznych kwestii Ale spoko wiedziałem, że tak będzie, to uwaga teraz utrudniam, Oto fotka świec z Corsy B 1.2 45KM po przebiegu przeszło 20kkm Te są kupione jakieś 2 lata temu - czemu tu zatem nie wypaliło elektrod? Oleju chyba nie brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Jak zwykle, Twoje wypowiedzi są pełne merytorycznych kwestii > Ale spoko wiedziałem, że tak będzie, to uwaga teraz utrudniam, > Oto fotka świec z Corsy B 1.2 45KM po przebiegu przeszło 20kkm > Te są kupione jakieś 2 lata temu - czemu tu zatem nie wypaliło elektrod? Oleju chyba nie brakuje Jeżeli świece po 20 kkm tak wyglądają, to szybko opchnąłbym auto do Jay'a Jak oglądałem świece po 120 kkm, to niewiele się różniły od nowych i tak powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Nie, mogły odpaść z powodu złej jakości świec, albo z powodu zbyt dużej temperatury (źle > wyregulowana instalacja LPG). Auto jeździ w sumie na benie bo na LPG non stop coś nie działa, a że jeździ mało to narazie LPG nie naprawiany > Tak, i na dodatek przypalił go? Nie, nie, auto chla oleju, to fakt, to jest olej z komory spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Jeżeli świece po 20 kkm tak wyglądają, to szybko opchnąłbym auto do Jay'a Jak oglądałem świece po > 120 kkm, to niewiele się różniły od nowych i tak powinno być bar5dzo, ale to bardzo twórcze odkrycie? No ale wracając do meritum, to czemu tuy są elektrody jeszcze? Świece też Bosch, olej też jest a przebieg 4-krotnie większy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Nie, nie, auto chla oleju, to fakt, to jest olej z komory spalania No i to załatwiło świecę. Reszta - cholera wie, ale ten kolor też dobrze nie wróży... Na pewno silnik jest zepsuty, co powiedziałem na samym początku i z czym właśnie się zgodziłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > A może po prostu iskra kielce ? > A tutaj profil na allegro - bezpośrednia dystrybucja producenta. > Kupowałem kilka razy Jakie dokładnie i ile kkm wytrzymały? Ja wszystkie moje doświadczenia z ISKRĄ mam tragiczne, w porównaniu do np. Champion'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > bar5dzo, ale to bardzo twórcze odkrycie? > No ale wracając do meritum, to czemu tuy są elektrody jeszcze? > Świece też Bosch, olej też jest a przebieg 4-krotnie większy? Nie mam pojęcia. Ale na pewno tak nie wyglądają świece po przebiegu 20 kkm w zdrowym silniku. A jak silnik rzyga olejem, ma niewłaściwą temperaturę, LPG i cholera wie co jeszcze tam jest zepsute, to stan świec jest wynikiem, a nie przyczyną. Oddaj świece do reklamacji, producent stwierdzi co było przyczyną wypalenia elektrod i będziesz wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Jakie dokładnie i ile kkm wytrzymały? > Ja wszystkie moje doświadczenia z ISKRĄ mam tragiczne, w porównaniu do np. Champion'a Iskry platynowe są w porządku. W każdym razie wymieniam je co 100-120 kkm i nigdy nie zawiodły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Jakie dokładnie i ile kkm wytrzymały? No inne oczywiście, bo świecę trzeba dobrać do silnika. Kupowałem 2x do Fiata i 2x do Citroena, obydwa auta z LPG. Wymiana raz do roku, profilaktycznie (ale przebiegu rocznego mam dużo, dawniej ok. 20.000 teraz więcej i jest to pół na pół wielkie miasto i okolice) Ja brałem zwykłe, jednoelektrodowe. I nie było złych doświadczeń żadnych, wymieniane świece wyglądały zdrowo. > Ja wszystkie moje doświadczenia z ISKRĄ mam tragiczne, w porównaniu do np. Champion'a Do tej Corsiny (silnik rozumiem jest Z12XE) iskra kielce podaje model SFE55LDRS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > No i to załatwiło świecę. Reszta - cholera wie, ale ten kolor też dobrze nie wróży... Na pewno > silnik jest zepsuty, co powiedziałem na samym początku i z czym właśnie się zgodziłeś. jeden jest zepsuty bo pali olej i przez to niszczy świce przez 5kkm a drugi też jest zepsuty bo pali olej a nie chbce zepsuć świecy przez 20kkm dobre, ty chyba Wyższą Mechaniczną z tytułem doktora kończyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 A gdzie są brakujące elementy tych świec ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Iskry platynowe są w porządku. W każdym razie wymieniam je co 100-120 kkm i nigdy nie zawiodły. a ktory producent pozwala na takie długie czasy miedzy wymianami? tosz to proszenie się o kłopoty, dla kilku groszy oszczędności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Do tej Corsiny (silnik rozumiem jest Z12XE) iskra kielce podaje model SFE55LDRS No ten model to do wszytstkich Opli ( i nie tylko pasuje), ale kosztuje nawet nieco więcej niż (rzekomo) ori GM. To jakie byś wybrał - Iskry czy GM i dlaczego (P.S. tylko nie pisz nic o wspieraniu Polskiego przemysłu - jak wsparłem go kupując pierścienie to po 2kkm znów nadawały się do wymiany...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > A gdzie są brakujące elementy tych świec ?? A jak myślisz? Jeszce nie wypadły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > jeden jest zepsuty bo pali olej i przez to niszczy świce przez 5kkm a drugi też jest zepsuty bo > pali olej a nie chbce zepsuć świecy przez 20kkm > dobre, ty chyba Wyższą Mechaniczną z tytułem doktora kończyłeś To Ty masz dziwne problemy ze świecami - Iskra zła, tamto złe, o co chodzi, pomóżcie Ja nie jestem mechanikiem, ale jakoś nie mam takich problemów Sam przyznałeś, że silnik żłopie olej, czego się spodziewasz? Że zmienisz producenta świec i problem zniknie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > a ktory producent pozwala na takie długie czasy miedzy wymianami? tosz to proszenie się o kłopoty, > dla kilku groszy oszczędności. Mitsu - co 100 kkm, BMW co 90 kkm. Jak wyciągniesz po 100 kkm i wizualnie jest OK, to jeździsz kolejne 50 kkm i nic się nie dzieje. Po co wymieniać dobry element? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > A jak myślisz? Jeszce nie wypadły... Więc w tym momencie problem świec to chyba nie jest największe zmartwienie z tym silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > No ten model to do wszytstkich Opli ( i nie tylko pasuje), ale kosztuje nawet nieco więcej niż > (rzekomo) ori GM. > To jakie byś wybrał - Iskry czy GM Wybrałbym iskry, ale nie twierdzę, że z całą pewnością są lepsze od innych, czy tym bardziej najlepsze na świecie. > i dlaczego w tym przypadku z 2 powodów: 1) pewne źródło VS słowo "rzekomo" jakie sam napisałeś 2) brak złych doświadczeń z produktami iskry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Ja bym wziął Denso lub Beru. A dlaczego? Skoro zawiodłeś się na Boschu to co innego wypróbuj Denso miałem i byłem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > BMW co 90 kkm. Jak wyciągniesz po 100 kkm i wizualnie jest OK, to jeździsz > kolejne 50 kkm i nic się nie dzieje. Po co wymieniać dobry element? O! I dalej produkować się nie musisz, a z takimi tezami to ty nie pomagasz innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > O! I dalej produkować się nie musisz, a z takimi tezami to ty nie pomagasz innym Powiedz to ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Ja bym wziął Denso lub Beru. A dlaczego? Skoro zawiodłeś się na Boschu to co innego wypróbuj Denso > miałem i byłem zadowolony. No oglądam od rana i tak: 1. Denso - nawet trochę tańsze od GM 2. Beru - w katalogu istnieją ale na Alle już nie, tzn. nie istanieją 2-elektodowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > czego się spodziewasz? Że zmienisz producenta świec i problem zniknie? Nie, spodziewam się (a właściwe mam nadzieję), że odezwie się ktoś kto handluje częściami i podpowie mi coś w stylu: "słuchaj, świce GM za dychę to podróba", albo" nie kupuj z Allego" albo "śmiało kupuj, są ori sprawdzone to w ASO mają takie chore ceny", a nie że " o, olej jest to wyrzuć silnik, bo każda świece umrze w nim" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Więc w tym momencie problem świec to chyba nie jest największe zmartwienie z tym silnikiem powiem szczerz, że po wymianie świec silniczek baaardzo ładnie pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > powiem szczerz, że po wymianie świec silniczek baaardzo ładnie pracuje Ale gdzieś te brakujace elementy musiały się podziać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Nie, spodziewam się (a właściwe mam nadzieję), że odezwie się ktoś kto handluje częściami i > podpowie mi coś w stylu: "słuchaj, świce GM za dychę to podróba", albo" nie kupuj z Allego" > albo "śmiało kupuj, są ori sprawdzone to w ASO mają takie chore ceny", a nie że " o, olej jest > to wyrzuć silnik, bo każda świece umrze w nim" Jak nie chcesz podróby to kupuj od jakiegoś oficjalnego dystrybutora. W przypadku iskry, podałem wyżej link do oficjalnej dystrybucji przez allegro, pisz do nich, wystawią ci aukcję bez problemu takich jakie chcesz. Fakturę dostaniesz od ISKRA Zakłady Precyzyjne Sp. z o.o. Z tym że ja nie wiem jak to jest z tym podrabianiem - podrabiają - nie podrabiają ani jaka jest skala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Nie, spodziewam się (a właściwe mam nadzieję), że odezwie się ktoś kto handluje częściami i > podpowie mi coś w stylu: "słuchaj, świce GM za dychę to podróba", albo" nie kupuj z Allego" > albo "śmiało kupuj, są ori sprawdzone to w ASO mają takie chore ceny", a nie że " o, olej jest > to wyrzuć silnik, bo każda świece umrze w nim" Kup zwykłe świece w normalnym sklepie i tyle. Świeca to bardzo prosty i niezawodny element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Ale gdzieś te brakujace elementy musiały się podziać... Mógł wydmuchać. Ale prędzej jednak gdzieś tam są i w końcu wpadną między zawór a gniazdo, uszkodzą tłok i/lub pierścienie. Ja bym na wszelki wypadek zdjął głowicę i obejrzał. I przy okazji wymienić uszczelniacze i ewentualnie pierścienie, to przestanie żreć olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Naprawdę nie wiem już co kupić, straszny syf się robi... Przestań narzekać tylko kup oryginały GM. Będziesz miał przynajmniej pewność że to nie podróbki tylko oryginalny Bosch Przerobiłem w swojej Astrze na LPG różnych producentów i GM prezentował sie najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > podpowie mi coś w stylu: "słuchaj, świce GM za dychę to podróba" Ja mam wrażenie, że chcesz usłyszeć "kup najtańsze z allegro, będzie super". Nie chcesz zauważyć pewnej prawidłowości - że GM z ASO, czy Iskra z fabryki kosztują podobnie, znacznie więcej niż świece z allegro. Dla chińczyka nie ma znaczenia czy na swoim produkcie napisze "Bosch" czy cokolwiek innego, a będzie tanio, tylko potem będziesz szukał fragmentów świecy po silniku. Inna sprawa, że silnik warto by naprawić, bo tak nie wygląda świeca wykręcona ze sprawnego silnika. Z tego co pamiętam, już w książce do 126p były obrazki pokazujące na jakie nieprawidłowości w silniku wskazuje wygląd świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > I przy okazji > wymienić uszczelniacze i ewentualnie pierścienie, to przestanie żreć olej. U mnie żarł olej w tempie około 1,3 ml na kilometr, ale świece nigdy nie wyglądały nawet w ułamku tak źle jak te załączone wyżej. Ale fakt, że wymiana uszczelniaczy ORAZ pierścieni (bo je bardziej w moim przypadku winiłem) silnik uzdrowiła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Powiedz to ASO nie rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Ale gdzieś te brakujace elementy musiały się podziać... zapewne zostały w cylindrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Mógł wydmuchać. Ale prędzej jednak gdzieś tam są i w końcu wpadną między zawór a gniazdo, uszkodzą > tłok i/lub pierścienie. Ja bym na wszelki wypadek zdjął głowicę i obejrzał. I przy okazji > wymienić uszczelniacze i ewentualnie pierścienie, to przestanie żreć olej. jest taki plan, ale narazie chyba robić tego nie będę - póki co autko za mało jeździ aby było to uzasadnione ekonomicznie BTW: no widzię, że wreszcie się obudziłeś (kolejna kawa ) i zaczynasz do rzeczy gadać, oby tak talej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Świeca to bardzo prosty i niezawodny element. widać to wyżej właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > nie rozumiem Tak jest napisane w książce obsługi serwisowej - kontrola lub wymiana przy przebiegu 100 kkm. ASO stwierdziło, że są w porządku i wymieniać nie trzeba, następna kontrola po 20 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Przestań narzekać tylko kup oryginały GM. > Będziesz miał przynajmniej pewność że to nie podróbki tylko oryginalny Bosch > Przerobiłem w swojej Astrze na LPG różnych producentów i GM prezentował sie najlepiej. ale kupowałeś w ASO czy na Alle...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Mitsu - co 100 kkm, BMW co 90 kkm. Jak wyciągniesz po 100 kkm i wizualnie jest OK, to jeździsz > kolejne 50 kkm i nic się nie dzieje. Po co wymieniać dobry element? nie no "Heniek" byłby dumny z takiego podejśćia. wspaniały materiał na "Polak serwisuje auto". to samo ma zastosowanie do oleju, pasków i łańcuchów. dopóki się nie zerwie jest git po co wymieniać - wystarczy oglądać, a potem trochę ceramiki się oderwie i polata sobie w cylindrze. to się wymieni od razu oba: i swiece i tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Tak jest napisane w książce obsługi serwisowej - kontrola lub wymiana przy przebiegu 100 kkm. ASO > stwierdziło, że są w porządku i wymieniać nie trzeba, następna kontrola po 20 kkm. pitolisz??? Masz tą książkę, zrób skan strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > nie no "Heniek" byłby dumny z takiego podejśćia. wspaniały materiał na "Polak serwisuje auto". > to samo ma zastosowanie do oleju, pasków i łańcuchów. dopóki się nie zerwie jest git Jak producent zaleca wymianę oleju co 15 kkm, to Ty wymieniasz co 7, a pasek co 30 zamiast co 90 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > widać to wyżej właśnie Tak jak pisałem wcześniej - po tych świecach widać, że silnik wymaga naprawy. A jak kupiłeś jakąś podróbkę - to tym bardziej, bo dodatkowo masz tam elementy świec. Napraw silnik, kup porządne świece (w normalnym sklepie, w normalnej cenie, nie na allegro) i będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.