Skocz do zawartości

świece zapłonowe - masakra


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

poniżej 3 fotki jak wyglądają świece zapłonowe z Corsy C 1.2 75KM po przebiegu 5000km.

Są to ( a raczej były) Swiece BOSCH FLR8LCDU Made in Russia.

288370289-20150426_135844.jpg

288370289-20150426_135850.jpg

288370289-20150426_140437.jpg

Nie wiem już jakie świece kupić, miałem już:

1. NGK Made in France - strasznie pękały izolatory

2. NGK Made in Japan - strasznie wypalały się wlwktrody masowe

3. kiedyś do astry jeszcze kupiłem świece GM w ASO Opla, przelatałem 60kkm na LPG II gen. i wszystko było idealnie, ale były/są dośąć drogawe, wiec

4. zakupiłem świece BOSCH, bo podobno bosch produkuje te GM, właśnie, ale efekty widać wyżej.

Chciałbym znów powrócić do świec GM, ale myślałem, żeby zakupić je na Alle, ale czy jak w ASO kosztują 23zł/szt., a na Alle 10zł/szt. to cvzy to są/będą te same?

Najgorsze jest to, że jak widać wszystko poszło w silnik (w sumie to kilka dni temu coś dzwoniło - myślałem że sprzęgiełko klimy),a tu takie coś facepalm%5B1%5D.gif

Naprawdę nie wiem już co kupić, straszny syf się robi...

post-116584-14352530131367_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę zaolejoną świecę. To wina świecy?

Jak zwykle, Twoje wypowiedzi są pełne merytorycznych kwestii no.gif

Ale spoko wiedziałem, że tak będzie, to uwaga teraz utrudniam,

Oto fotka świec z Corsy B 1.2 45KM po przebiegu przeszło 20kkm

288370363-1.jpg

Te są kupione jakieś 2 lata temu - czemu tu zatem nie wypaliło elektrod? Oleju chyba nie brakuje cfaniaczek.gif

post-116584-14352530133066_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak zwykle, Twoje wypowiedzi są pełne merytorycznych kwestii

> Ale spoko wiedziałem, że tak będzie, to uwaga teraz utrudniam,

> Oto fotka świec z Corsy B 1.2 45KM po przebiegu przeszło 20kkm

> Te są kupione jakieś 2 lata temu - czemu tu zatem nie wypaliło elektrod? Oleju chyba nie brakuje

Jeżeli świece po 20 kkm tak wyglądają, to szybko opchnąłbym auto do Jay'a hehe.gif Jak oglądałem świece po 120 kkm, to niewiele się różniły od nowych i tak powinno być ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, mogły odpaść z powodu złej jakości świec, albo z powodu zbyt dużej temperatury (źle

> wyregulowana instalacja LPG).

Auto jeździ w sumie na benie bo na LPG non stop coś nie działa, a że jeździ mało to narazie LPG nie naprawiany

> Tak, i na dodatek przypalił go?

Nie, nie, auto chla oleju, to fakt, to jest olej z komory spalania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli świece po 20 kkm tak wyglądają, to szybko opchnąłbym auto do Jay'a Jak oglądałem świece po

> 120 kkm, to niewiele się różniły od nowych i tak powinno być

bar5dzo, ale to bardzo twórcze odkrycie?

No ale wracając do meritum, to czemu tuy są elektrody jeszcze?

Świece też Bosch, olej też jest a przebieg 4-krotnie większy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bar5dzo, ale to bardzo twórcze odkrycie?

> No ale wracając do meritum, to czemu tuy są elektrody jeszcze?

> Świece też Bosch, olej też jest a przebieg 4-krotnie większy?

Nie mam pojęcia. Ale na pewno tak nie wyglądają świece po przebiegu 20 kkm w zdrowym silniku. A jak silnik rzyga olejem, ma niewłaściwą temperaturę, LPG i cholera wie co jeszcze tam jest zepsute, to stan świec jest wynikiem, a nie przyczyną. Oddaj świece do reklamacji, producent stwierdzi co było przyczyną wypalenia elektrod i będziesz wiedział ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie dokładnie i ile kkm wytrzymały?

No inne oczywiście, bo świecę trzeba dobrać do silnika.

Kupowałem 2x do Fiata i 2x do Citroena, obydwa auta z LPG.

Wymiana raz do roku, profilaktycznie (ale przebiegu rocznego mam dużo, dawniej ok. 20.000 teraz więcej i jest to pół na pół wielkie miasto i okolice)

Ja brałem zwykłe, jednoelektrodowe.

I nie było złych doświadczeń żadnych, wymieniane świece wyglądały zdrowo.

> Ja wszystkie moje doświadczenia z ISKRĄ mam tragiczne, w porównaniu do np. Champion'a

Do tej Corsiny (silnik rozumiem jest Z12XE) iskra kielce podaje model SFE55LDRS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i to załatwiło świecę. Reszta - cholera wie, ale ten kolor też dobrze nie wróży... Na pewno

> silnik jest zepsuty, co powiedziałem na samym początku i z czym właśnie się zgodziłeś.

hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

jeden jest zepsuty bo pali olej i przez to niszczy świce przez 5kkm a drugi też jest zepsuty bo pali olej a nie chbce zepsuć świecy przez 20kkm hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

dobre, ty chyba Wyższą Mechaniczną z tytułem doktora kończyłeś waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Iskry platynowe są w porządku. W każdym razie wymieniam je co 100-120 kkm i nigdy nie zawiodły.

a ktory producent pozwala na takie długie czasy miedzy wymianami? tosz to proszenie się o kłopoty, dla kilku groszy oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej Corsiny (silnik rozumiem jest Z12XE) iskra kielce podaje model SFE55LDRS

No ten model to do wszytstkich Opli ( i nie tylko pasuje), ale kosztuje nawet nieco więcej niż (rzekomo) ori GM.

To jakie byś wybrał - Iskry czy GM i dlaczego (P.S. tylko nie pisz nic o wspieraniu Polskiego przemysłu - jak wsparłem go kupując pierścienie to po 2kkm znów nadawały się do wymiany...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden jest zepsuty bo pali olej i przez to niszczy świce przez 5kkm a drugi też jest zepsuty bo

> pali olej a nie chbce zepsuć świecy przez 20kkm

> dobre, ty chyba Wyższą Mechaniczną z tytułem doktora kończyłeś

To Ty masz dziwne problemy ze świecami - Iskra zła, tamto złe, o co chodzi, pomóżcie hehe.gif Ja nie jestem mechanikiem, ale jakoś nie mam takich problemów facepalm%5B1%5D.gif Sam przyznałeś, że silnik żłopie olej, czego się spodziewasz? Że zmienisz producenta świec i problem zniknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ktory producent pozwala na takie długie czasy miedzy wymianami? tosz to proszenie się o kłopoty,

> dla kilku groszy oszczędności.

Mitsu - co 100 kkm, BMW co 90 kkm. Jak wyciągniesz po 100 kkm i wizualnie jest OK, to jeździsz kolejne 50 kkm i nic się nie dzieje. Po co wymieniać dobry element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ten model to do wszytstkich Opli ( i nie tylko pasuje), ale kosztuje nawet nieco więcej niż

> (rzekomo) ori GM.

> To jakie byś wybrał - Iskry czy GM

Wybrałbym iskry, ale nie twierdzę, że z całą pewnością są lepsze od innych, czy tym bardziej najlepsze na świecie.

> i dlaczego

w tym przypadku z 2 powodów:

1) pewne źródło VS słowo "rzekomo" jakie sam napisałeś

2) brak złych doświadczeń z produktami iskry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wziął Denso lub Beru. A dlaczego? Skoro zawiodłeś się na Boschu to co innego wypróbuj Denso

> miałem i byłem zadowolony.

No oglądam od rana i tak:

1. Denso - nawet trochę tańsze od GM

2. Beru - w katalogu istnieją ale na Alle już nie, tzn. nie istanieją 2-elektodowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czego się spodziewasz? Że zmienisz producenta świec i problem zniknie?

Nie, spodziewam się (a właściwe mam nadzieję), że odezwie się ktoś kto handluje częściami i podpowie mi coś w stylu: "słuchaj, świce GM za dychę to podróba", albo" nie kupuj z Allego" albo "śmiało kupuj, są ori sprawdzone to w ASO mają takie chore ceny", a nie że " o, olej jest to wyrzuć silnik, bo każda świece umrze w nim"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, spodziewam się (a właściwe mam nadzieję), że odezwie się ktoś kto handluje częściami i

> podpowie mi coś w stylu: "słuchaj, świce GM za dychę to podróba", albo" nie kupuj z Allego"

> albo "śmiało kupuj, są ori sprawdzone to w ASO mają takie chore ceny", a nie że " o, olej jest

> to wyrzuć silnik, bo każda świece umrze w nim"

Jak nie chcesz podróby to kupuj od jakiegoś oficjalnego dystrybutora.

W przypadku iskry, podałem wyżej link do oficjalnej dystrybucji przez allegro, pisz do nich, wystawią ci aukcję bez problemu takich jakie chcesz.

Fakturę dostaniesz od ISKRA Zakłady Precyzyjne Sp. z o.o.

Z tym że ja nie wiem jak to jest z tym podrabianiem - podrabiają - nie podrabiają ani jaka jest skala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, spodziewam się (a właściwe mam nadzieję), że odezwie się ktoś kto handluje częściami i

> podpowie mi coś w stylu: "słuchaj, świce GM za dychę to podróba", albo" nie kupuj z Allego"

> albo "śmiało kupuj, są ori sprawdzone to w ASO mają takie chore ceny", a nie że " o, olej jest

> to wyrzuć silnik, bo każda świece umrze w nim"

Kup zwykłe świece w normalnym sklepie i tyle. Świeca to bardzo prosty i niezawodny element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale gdzieś te brakujace elementy musiały się podziać...

Mógł wydmuchać. Ale prędzej jednak gdzieś tam są i w końcu wpadną między zawór a gniazdo, uszkodzą tłok i/lub pierścienie. Ja bym na wszelki wypadek zdjął głowicę i obejrzał. I przy okazji wymienić uszczelniacze i ewentualnie pierścienie, to przestanie żreć olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawdę nie wiem już co kupić, straszny syf się robi...

Przestań narzekać tylko kup oryginały GM.

Będziesz miał przynajmniej pewność że to nie podróbki tylko oryginalny Bosch biglaugh.gif

Przerobiłem w swojej Astrze na LPG różnych producentów i GM prezentował sie najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpowie mi coś w stylu: "słuchaj, świce GM za dychę to podróba"

Ja mam wrażenie, że chcesz usłyszeć "kup najtańsze z allegro, będzie super". Nie chcesz zauważyć pewnej prawidłowości - że GM z ASO, czy Iskra z fabryki kosztują podobnie, znacznie więcej niż świece z allegro. Dla chińczyka nie ma znaczenia czy na swoim produkcie napisze "Bosch" czy cokolwiek innego, a będzie tanio, tylko potem będziesz szukał fragmentów świecy po silniku.

Inna sprawa, że silnik warto by naprawić, bo tak nie wygląda świeca wykręcona ze sprawnego silnika. Z tego co pamiętam, już w książce do 126p były obrazki pokazujące na jakie nieprawidłowości w silniku wskazuje wygląd świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I przy okazji

> wymienić uszczelniacze i ewentualnie pierścienie, to przestanie żreć olej.

U mnie żarł olej w tempie około 1,3 ml na kilometr, ale świece nigdy nie wyglądały nawet w ułamku tak źle jak te załączone wyżej.

Ale fakt, że wymiana uszczelniaczy ORAZ pierścieni (bo je bardziej w moim przypadku winiłem) silnik uzdrowiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógł wydmuchać. Ale prędzej jednak gdzieś tam są i w końcu wpadną między zawór a gniazdo, uszkodzą

> tłok i/lub pierścienie. Ja bym na wszelki wypadek zdjął głowicę i obejrzał. I przy okazji

> wymienić uszczelniacze i ewentualnie pierścienie, to przestanie żreć olej.

jest taki plan, ale narazie chyba robić tego nie będę - póki co autko za mało jeździ aby było to uzasadnione ekonomicznie

BTW: no widzię, że wreszcie się obudziłeś (kolejna kawa cfaniaczek.gif) i zaczynasz do rzeczy gadać, oby tak talej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przestań narzekać tylko kup oryginały GM.

> Będziesz miał przynajmniej pewność że to nie podróbki tylko oryginalny Bosch

> Przerobiłem w swojej Astrze na LPG różnych producentów i GM prezentował sie najlepiej.

ale kupowałeś w ASO czy na Alle...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mitsu - co 100 kkm, BMW co 90 kkm. Jak wyciągniesz po 100 kkm i wizualnie jest OK, to jeździsz

> kolejne 50 kkm i nic się nie dzieje. Po co wymieniać dobry element?

nie no "Heniek" byłby dumny z takiego podejśćia. wspaniały materiał na "Polak serwisuje auto".

to samo ma zastosowanie do oleju, pasków i łańcuchów. dopóki się nie zerwie jest git smile.gif

po co wymieniać - wystarczy oglądać, a potem trochę ceramiki się oderwie i polata sobie w cylindrze. to się wymieni od razu oba: i swiece i tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no "Heniek" byłby dumny z takiego podejśćia. wspaniały materiał na "Polak serwisuje auto".

> to samo ma zastosowanie do oleju, pasków i łańcuchów. dopóki się nie zerwie jest git

Jak producent zaleca wymianę oleju co 15 kkm, to Ty wymieniasz co 7, a pasek co 30 zamiast co 90 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widać to wyżej właśnie

Tak jak pisałem wcześniej - po tych świecach widać, że silnik wymaga naprawy. A jak kupiłeś jakąś podróbkę - to tym bardziej, bo dodatkowo masz tam elementy świec. Napraw silnik, kup porządne świece (w normalnym sklepie, w normalnej cenie, nie na allegro) i będzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.