Pipper Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Witajcie! Czy możecie mi, proszę, napisać krok po kroku, jakich formalności muszę dopełnić aby zarejestrować pojazd osobowy sprowadzony z UE. Pojazd dodatkowo posiada zamontowaną instalację lpg. Pojazd z Holandii, jeśli to coś zmienia. JAkie dokumenty są potrzebne? Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Z tego co mi wiadomo, będziesz musiał zrobić badanie legalizacyjne na butlę, podobno u nich tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 papier na butlę jest potrzebny do przeglądu, w WK już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Z tego co mi wiadomo, będziesz musiał zrobić badanie legalizacyjne na butlę, podobno u nich tego > nie ma. Czyli przy okazji mogę usunąć starą i założyć większą butlę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > papier na butlę jest potrzebny do przeglądu, w WK już nie. A jakie dokumenty do urzędów? Pierwszy mój prowadzony będzie, bo nic ciekawego w Polsce nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Musisz zrobić legalizację butli bo musisz mieć na nią Polski papier -ok130zł. Tłumaczenie briefów i umowy kupna sprzedaży u tłumacza przysięgłego - ok 100zł. Zrobić przegląd - potrzebujesz papier z legalizacji butli. Zapłacić akcyzę w urzędzie celnym - procent od wartości pojazdu i pojemności Zapłacić za recykling i blaty - 500 + 250 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Czyli przy okazji mogę usunąć starą i założyć większą butlę? Z tego co mi powiedziano to tak. Ale mówił to komisant więc biorąc pod uwagę, że co drugie słowo to kłamstwo, nie wiem jak interpretować informację Ja bym zmieniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Czyli przy okazji mogę usunąć starą i założyć większą butlę? naturalnie to jest najszybsza droga bo zrobisz to w pierwszym lepszym warsztacie LPG. Wywalają starą, dobierają nową po parametrach i przekładają osprzęt. Z legalizacją butli problem jest taki, że robi to niewiele warsztatów (wykaz jest na stronie TDT) zajmuje to więcej czasu bo trzeba zrobić testy. Jak się zliczy wszystko to cena obu operacji jest bardzo zbliżona, chyba że masz farta i warsztat legalizujący jest blisko. Ja do najbliższego mam ca 70km, 4x70km + czas + koszty legalizacji wyszły drożej niż nowa butla w warsztacie na miejscu z pełnym przeglądem instalki, filtrami ect. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Czyli przy okazji mogę usunąć starą i założyć większą butlę? Dowiedz sie od kogos oblatanego czy za wymiana butli nie ciagnie sie temat z koniecznoscia wymiany przewodow gazowych gumowych (takie ponoc w holendrach siedza) na rurki miedziane. Cos mi w bani o tym swita, ale nie jestem pewien czy glupot nie pisze. W belgu w Siedlcach przedluzalem ichniejsza butle, jak chcialem przod przekladac z Kolteca na cos naszego to o tych rurkach gaziarze marudzili. PS. Nie wiem o jaka instalke Ci chodzi, ale jezeli na pokladzie jest Koltec to w PL bywaja z nia problemy, padajace wtryskiwacze, brak ogarniajacych temat warsztatow, choc ponoc instalki proste jak cep. Jezeli Koltec poczytaj najpierw bys swiadom byl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Dowiedz sie od kogos oblatanego czy za wymiana butli nie ciagnie sie temat z koniecznoscia wymiany > przewodow gazowych gumowych (takie ponoc w holendrach siedza) na rurki miedziane. U nas też często montują na gumowych przewodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > U nas też często montują na gumowych przewodach. Nie wiem, nie znam sie, nie wnikalem, ale gaziarze twierdzili, ze u nas nie mozna na gumowych robic polaczenia przod-butla.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Nie wiem, nie znam sie, nie wnikalem, ale gaziarze twierdzili, ze u nas nie mozna na gumowych robic > polaczenia przod-butla.. Pytam tylko o formalności, bo jeśli instalacja ma więcej niż 5 lat i 100kkm przelotu to będzie zdjęta w całości i kładziemy nową w całości Ale za wszelkie uwagi dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Nie wiem, nie znam sie, nie wnikalem, ale gaziarze twierdzili, ze u nas nie mozna na gumowych robic > polaczenia przod-butla.. one nie są gumowe, to są specjalne przewody elastyczne do LPG, bardzo niepopularne u nas bo droższe, można to normalnie kupić. Teraz ponoć cena spadła i ta różnica jest pomijalna, ale niechęć niektórych została. http://bit.ly/1ehSBHR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Dowiedz sie od kogos oblatanego czy za wymiana butli nie ciagnie sie temat z koniecznoscia wymiany > przewodow gazowych gumowych (takie ponoc w holendrach siedza) na rurki miedziane. > Cos mi w bani o tym swita, ale nie jestem pewien czy glupot nie pisze. > W belgu w Siedlcach przedluzalem ichniejsza butle, jak chcialem przod przekladac z Kolteca na cos > naszego to o tych rurkach gaziarze marudzili. > PS. Nie wiem o jaka instalke Ci chodzi, ale jezeli na pokladzie jest Koltec to w PL bywaja z nia > problemy, padajace wtryskiwacze, brak ogarniajacych temat warsztatow, choc ponoc instalki > proste jak cep. > Jezeli Koltec poczytaj najpierw bys swiadom byl. Instalacja Vialle tam siedzi, czy to źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Instalacja Vialle tam siedzi, czy to źle? Jak masz niedaleko serwis od instalek holenderskich to się cieszyć jak dobrze chodzi, z reguły jak zaczynają się problemy z holendrami to ludzie wymieniają je na nasze instalki bo mało jest serwisów które chcą je dotykać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Jak masz niedaleko serwis od instalek holenderskich to się cieszyć jak dobrze chodzi, z reguły jak > zaczynają się problemy z holendrami to ludzie wymieniają je na nasze instalki bo mało jest > serwisów które chcą je dotykać Uzgodnione z moimi montażystami od lpg, jak będzie dobrze po testach, to nie ruszamy, jak coś się będzie sypać, to zdejmujemy całość i nową zakładamy od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Uzgodnione z moimi montażystami od lpg, jak będzie dobrze po testach, to nie ruszamy, jak coś się > będzie sypać, to zdejmujemy całość i nową zakładamy od początku Zawsze sie zastanawiam jaki jest sens ciagnac auto z nl z lpg z mysla ze bedziemy zakladac wlasne komponenty lpg w polsce. 5 aut z nl ktore uzytkowalismy byly tam kupione ylko dlatego zeby mialy holenderska instalacje. Teraz mam voyagera z koltec a czesniej jeepa do ktorego sciagalem membrany z wloch do regeneracji w cenie podobnej do zestawow dostepnych w pl. Roznica tyo byla taka ze z tymi instalacjami problemow nie bylo do momentu ingerencji polskiego instalatora lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 > Roznica tyo byla taka ze z tymi instalacjami problemow nie bylo do momentu ingerencji > polskiego instalatora lpg. Dlatego że w Polsce ciężko o dobrego magika od tych instalacji, a niektórzy próbują zarobić nie mając o nich pojęcia i później mamy efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareczekmtb Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Tylko ze do vialle są trochę inne butle , tam się jeszcze pompa musi zmieścić , wiec to nie jest tak ze pierwsza lepsza podejdzie . Ogólnie jak się dba to instalacja bezproblemowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.