Skocz do zawartości

Samochód z PB/LPG z mozliwością ciągnięcia przyczepy 2000kg


Maciejkubi

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje auta, na razie czysto teoretycznie, które będzie miało mozliwośc pociągnięcia przyczepy z DMC 2000kg.

Chciałbym raczej PB + LPG ze względu na niższe koszty eksploatacji - koszt przejazdu za 1/km jak i w większości "brak drogich części" ( Turbo, dwumas, wtryski).

Z wyposażenia auta, to właściwie wszystko jedno - klima, elektryczne szyby, ABS, poduchy, to ma właściwie każde auto juz...)

Raczej bedę szukał auta, które ogolnie jest dość tanie w eksploatacji, raczej dośc mało awaryjne - wiadomo, 10 letnie auto, czy starsze, to jego awaryjność zależy od stanu, ale przykładowo Alfa 156 z 2.0TS ma problematyczny silnik i zawieszenie wiec auto tego typu odpada na wstępnie, pomijając fakt, że nie spełnia 2t DMC przyczepy.

Obecnie jeżdzę Xantia 1.8 16v 110km, i ciągnę przyczepę 1-1,3t i spisuje się znakomicie, spalanie mam w granicach 12-14l lpg, więc wychodzi właściwie koszt jak dieslem bez przyczepy...

Na razie z wynalezionych aut przychodzi mi na myśl BMW E39 528/530, lub Omega.

Jakie macie inne propozycje aut?

Budżet? Czym mniej tym lepiej, ale tak serio nie chciałbym 20tyś przekroczyć razem z remontami auta, na pewno wolę kupić starsze auto, w które będzie w dość dobrym stanie, i sporo tańsze niż nowszego trupa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie jeżdzę Xantia 1.8 16v 110km, i ciągnę przyczepę 1-1,3t i spisuje się znakomicie, spalanie

> mam w granicach 12-14l lpg, więc wychodzi właściwie koszt jak dieslem bez przyczepy...

Wolno? a nie ma limitu 925 kg przypadkiem? zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wolno? a nie ma limitu 925 kg przypadkiem?

925kg?? o co chodzi?

B + E jak coś to mam.

Quote:

Znajomy Audi A8 4.2Q ciągnął dużego dostawczaka jak się zepsuł spalanie hmmm lepiej nie pisać


No A8 4.2 nie będzie zbyt ekonomiczne 270751858-jezyk.gif A koszty sa priorytetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już zależy od sytuacji waga auta i przyczepy.

jakbys nie liczył to na b czy b96 się nie łapie

MW>DMC przyczepy, czyli mamy 2000+2000=4000 czyli ładowność auta o MW 2000kg = 250kg znasz takie ?

i jest jeszcze warunek 1.33DMC

przy B+E które kolega ma nie ma tych problemów

ale do 2000kg przyczepy to już trzeba czegoś solidnego jeśli ma być benzyna i ekonomicznie nie będzie

szukał bym coś od 3L wzwyż i pod 200KM skromny.gif

taka omega 3L v6 lub 3.2L wygląda fajnie i chyba będzie tańsza od bmw ?

a jak z dmc przyczepy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Policzmy-przyczepa DMC 2000kg to dałoby masę własną holownika też minimum 2000kg a DMC raczej

> więcej niż 2500kg razem masa zestawu wychodzi w granicach 4500kg

U mnie jest DMC przyczepy 2000kg max, auta auta 2060kg, więc wpisuje się wkod 96 idealnie.

Poza tym nie wiem czy ten warunek waga przyczepki < auta nie dotyczy wagi rzeczywistej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest DMC przyczepy 2000kg max, auta auta 2060kg, więc wpisuje się wkod 96 idealnie.

> Poza tym nie wiem czy ten warunek waga przyczepki < auta nie dotyczy wagi rzeczywistej

pisałem wyżej, jak na B to bierzesz MW a nie DMC holownika i porównujesz do DMC przyczepy (zaraz przyjdzie Żuraw i napisze że RMC wink.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pisałem wyżej, jak na B to bierzesz MW a nie DMC holownika i porównujesz do DMC przyczepy (zaraz

> przyjdzie Żuraw i napisze że RMC )

To i tak przekracza 3,5t (1550+2000) a jest mniejsze niż 4,25. Przy cięższym aucie jest jeszcze margines. Choć imho warunek przy kodzie 96 to suma DMC a nie MW i DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i tak przekracza 3,5t (1550+2000) a jest mniejsze niż 4,25. Przy cięższym aucie jest jeszcze

> margines. Choć imho warunek przy kodzie 96 to suma DMC a nie MW i DMC.

Poczytaj, bo IMO mylisz dwa różne warunki

Jeden to suma DMC, drugi to warunek z MW, a jeszcze inny to 1.33DMC

ale wymagań dla B96 nie zagłębiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na razie nie mam potrzeby

> ale stosunek 1.33 zostaje, czyli 2000x1.33=2660DMC auta plus 2000przyczepa i mamy 4660kg

> oczywiście dla hamulca najazdowgo

Tak naprawdę chyba nikt w czasie kontroli na stosunek 1.33 nie zwraca uwagi, głównie się liczy DMC przyczepy i to co na haku 270751858-jezyk.gif

Omega niestety jednak nei ma 2t DMC na haku frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak naprawdę chyba nikt w czasie kontroli na stosunek 1.33 nie zwraca uwagi, głównie się liczy DMC

> przyczepy i to co na haku

> Omega niestety jednak nei ma 2t DMC na haku

U mnie zwracali (GITD) uwagę na sumę DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Santa Fe SM (mocniejsze - a może nawet wszystkie - benzyny na pewno - skoro diesel 2.0 ma DMC

> przyczepy właśnie 2000 kg).

W sumie nie głupie auto, to prawda, jeszcze coś takiego wpadło mi w oko:

Rexton

Chociaz obawiam się o dostępność części, z tego co wyczytałem, przynajmniej mocniejsze wersje mają nawet 2,6t na haku, auto posiada reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie nie głupie auto, to prawda, jeszcze coś takiego wpadło mi w oko:

> Rexton

> Chociaz obawiam się o dostępność części, z tego co wyczytałem, przynajmniej mocniejsze wersje mają

> nawet 2,6t na haku, auto posiada reduktor.

Nie wiem, czy koszt serwisowania Ssangyonga (dostępność części itp.) będzie na poziomie Hyundaia / KIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, czy koszt serwisowania Ssangyonga (dostępność części itp.) będzie na poziomie Hyundaia /

> KIA.

przypatrzyłem się ceną Santa Fe i właściwie można "zakończyć" temat, idealne auto dla mnie smile.gif

Pozwolę się odezwać do Ciebie na PW odnośnie ogólnej eksploatacji auta smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przypatrzyłem się ceną Santa Fe i właściwie można "zakończyć" temat, idealne auto dla mnie

> Pozwolę się odezwać do Ciebie na PW odnośnie ogólnej eksploatacji auta

Również polecam, i jak coś służę pomocą (mam benzyniaka z lpg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuje auta, na razie czysto teoretycznie, które będzie miało mozliwośc pociągnięcia przyczepy z

> DMC 2000kg.

> Chciałbym raczej PB + LPG ze względu na niższe koszty eksploatacji - koszt przejazdu za 1/km jak i

> w większości "brak drogich części" ( Turbo, dwumas, wtryski).

> Z wyposażenia auta, to właściwie wszystko jedno - klima, elektryczne szyby, ABS, poduchy, to ma

> właściwie każde auto juz...)

> Raczej bedę szukał auta, które ogolnie jest dość tanie w eksploatacji, raczej dośc mało awaryjne -

> wiadomo, 10 letnie auto, czy starsze, to jego awaryjność zależy od stanu...

> Jakie macie inne propozycje aut?

> Budżet? Czym mniej tym lepiej, ale tak serio nie chciałbym 20tyś przekroczyć razem z remontami

> auta, na pewno wolę kupić starsze auto, w które będzie w dość dobrym stanie, i sporo tańsze

> niż nowszego trupa...

Powyższe założenia spełnia prawie każdy MB z wymienionych:

W124 T od 1989 roku, wyłącznie z ASB, od motoru 300D i 200 (M111) w górę.

W210 T prawie wszystkie wersje silnikowe,

W211 T wszystkie wersje silnikowe.

dostępne moce od 136KM do >400KM.

Uciąg wszystkich spełniających 2100 kg

90% z benzynowych doskonale współpracuje z instalacją gazową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powyższe założenia spełnia prawie każdy MB z wymienionych:

> W124 T od 1989 roku, wyłącznie z ASB, od motoru 300D i 200 (M111) w górę.

> W210 T prawie wszystkie wersje silnikowe,

> W211 T wszystkie wersje silnikowe.

> dostępne moce od 136KM do Uciąg wszystkich spełniających 2100 kg

> 90% z benzynowych doskonale współpracuje z instalacją gazową.

A one nie sa na wtrysku mechanicznym? (W 124) No i większośc zjedzona przez rude niestety..., No i mnie tylko PB + LPG interesuje, Diesel za drogi jest w kosztach koszt/km

Do tego znaleźć niezajeżdżony egzemplarz to jak "misja niemożliwa", chociaz to prawda auto fajne jakby sie znalazło zadbany egzemplarz... - sa takie, ale w chorych cenach.

W 210 - tak samo większość zajeżdżona i zjedzona przez korozje.

W211 - nie ten budżet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A one nie sa na wtrysku mechanicznym? (W 124)

....

> No i mnie tylko PB + LPG interesuje

Wszystkie benzynowe, które wchodzą w grę (motory M111 - 136 i 150KM, M104 - 193 i 220KM) mają KE Jetronic. Wszystkie doskonale nadają się do gazu.

> No i większośc zjedzona przez rude niestety...,

....

> W 210 - tak samo większość zajeżdżona i zjedzona przez korozje.

Pisałem kiedyś o tym, poszukaj. Można znaleźć nietknięte egzemplarze, pozbawione "choroby".

> Diesel za drogi jest w kosztach koszt/km

W przypadku motorów z W124 i W210 do wprowadzenia CDI, polemizowałbym.

> Do tego znaleźć niezajeżdżony egzemplarz to jak "misja niemożliwa",

Uwierz mi, nie jest niemożliwa. Na bieżąco praktykowane zlosnik.gif

> chociaz to prawda auto fajne

> jakby sie znalazło zadbany egzemplarz... - sa takie, ale w chorych cenach.

Niekoniecznie, twoje 20 tys. zł może spokojnie wystarczyć na porządne auto zza Odry, łącznie z opłatami i bez żadnych dodatkowych nakładów. I jeszcze zostanie.

> W211 - nie ten budżet

Prawda, na uczciwy egzemplarz trochę braknie.

Masz przykład, na dodatek siedmiomiejscowy:

E240 / 170KM, dobrze wyposażony, z tych niezarażonych rdzą.

Albo np. taki:

E430 / 279KM też 7 miejsc i bez rdzy i już z gazem.

i przykładowe W124:

E320 / 220KM

Takie tylko z brzegu. Uwierz, że można.

Nie opieraj się na nieomylnych stereotypach internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ....

> Wszystkie benzynowe, które wchodzą w grę (motory M111 - 136 i 150KM, M104 - 193 i 220KM) mają KE

> Jetronic. Wszystkie doskonale nadają się do gazu.

Do nich idzie instalacja II generacji czy sekwencja?

Wczoraj "oglądałem", W124 kombi z 88r z silnikiem 2.3 PB + LPG manual, rdzy za dużo nie było rzeczywiście, ale np na haku miał 1,5t tylko...

> ....

> Pisałem kiedyś o tym, poszukaj. Można znaleźć nietknięte egzemplarze, pozbawione "choroby".

> W przypadku motorów z W124 i W210 do wprowadzenia CDI, polemizowałbym.

Ja się dalej z tym nie zgodzę, z przyczepą taki diesel spali 11-12l = 55-60zł

PB + LPG koło 20l = 40zł...

> Uwierz mi, nie jest niemożliwa. Na bieżąco praktykowane

> Niekoniecznie, twoje 20 tys. zł może spokojnie wystarczyć na porządne auto zza Odry, łącznie z

> opłatami i bez żadnych dodatkowych nakładów. I jeszcze zostanie.

> Prawda, na uczciwy egzemplarz trochę braknie.

> Masz przykład, na dodatek siedmiomiejscowy:

> E240 / 170KM, dobrze wyposażony, z tych niezarażonych rdzą.

Podoba mi się, fajny jest przestałem odrzucać ten kierunek, mam jedynie pytanie czy skrzynia nie padnie od regularnego ciągnięcia przyczepy? (pytanei W124 tez dotyczy)

> Albo np. taki:

> E430 / 279KM też 7 miejsc i bez rdzy i już z gazem.

To jest V8, koszty eksploatacji i spalania zabijają.

> i przykładowe W124:

> E320 / 220KM

REWELACYJNY, w sumie bardzo mi się podoba, najbardziej.

> Takie tylko z brzegu. Uwierz, że można.

> Nie opieraj się na nieomylnych stereotypach internetu.

Tylko teraz wracając, do tematu, można szukac u konkurencji równiez BMW E39 528i który ma również 2t na haku.

Jeden rzeczy się obawiam w przypadku Mercedesa, i BMW, czy skrzynia/sprzęgło nie dostaną po dupie mocno przy manewrowaniu.

Jak miałem Omege 2.5TDS, przy cofaniu z cięższą przyczepą trzeba było to robić na półsprzęgle ze względu na zbyt długie przełozenie - zbyt szybko do tyłu jechał aby człowiek nadązyl manewrować, a na samym sprzęgle bez gazu nie miał siły przepchnąć przyczepy i często nadpaliłem sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do nich idzie instalacja II generacji czy sekwencja?

Sekwencyjna, współpracuje doskonale.

W dawiejszych czasach, ze względu na cenę inst. sekwencyjnej, instalowano również II gen., ale jest to absolutnie pomyłka i należy o tym zapomnieć.

> Wczoraj "oglądałem", W124 kombi z 88r z silnikiem 2.3 PB + LPG manual, rdzy za dużo nie było

> rzeczywiście, ale np na haku miał 1,5t tylko...

To auto z motorem M102, nie nadaje się do gazu absolutnie.

Na haku 2100 w W124 występuje tylko w autach :

- z silnikami M111 i M104 (wyjątkowo też dla aut z motorem M102.982 z przedziału ca. jesień 1989 - 1992),

- tylko kombi,

- tylko z automatyczną skrzynią (ASB).

no i oczywiście każdy diesel D30 po 1989 roku, warunki jak wyżej.

pisałem o tym w pierwszym poście.

> Ja się dalej z tym nie zgodzę, z przyczepą taki diesel spali 11-12l = 55-60zł

Ja mam swoje własne obserwacje, może wynika to z tego, że nigdy nie katuję żadnego samochodu, nawet jak ciągnę lawetę.

> Podoba mi się, fajny jest przestałem odrzucać ten kierunek, mam jedynie pytanie czy skrzynia nie

> padnie od regularnego ciągnięcia przyczepy? (pytanei W124 tez dotyczy)

Czterobiegowe ASB należą do najtrwalszych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Przy prawidłowym eksploatowaniu (m.in. stosowanie się do przewidzianych w niej cykli wymiany oleju i filtra) są niezawodne i praktycznie niezniszczalne.

Zmodernizowane, pięciobiegowe ASB (instalowane na życzenie w autach z M104), są również trwałe, ale już nie tak jak wyjściowa do niej czwórka.

> To jest V8, koszty eksploatacji i spalania zabijają.

Przesadzasz

> REWELACYJNY, w sumie bardzo mi się podoba, najbardziej.

> Tylko teraz wracając, do tematu, można szukac u konkurencji równiez BMW E39 528i który ma również

> 2t na haku.

Tu nie pomogę CI niestety nic.

> Jeden rzeczy się obawiam w przypadku Mercedesa,.... czy skrzynia/sprzęgło nie dostaną po dupie

> mocno przy manewrowaniu.

Kiedyś, jak się ciągało ciężkie lawety, to wybierano do tego głównie W124 z ASB.

Ze skrzynią zwykłą uciąg jest tylko do 1900kg.

Poza tym sprzęgło w takim aucie jest wyjątkowo cierpliwe i wytrzymuje naprawdę bardzo dużo.

Nigdy w życiu nie dotykałem się sprzęgieł w moich (i nie tylko moich) W124.

Budowa jest prosta i jeśli już coś się zepsuje, to nie uderza po kieszeni.

> Jak miałem Omege 2.5TDS, przy cofaniu z cięższą przyczepą trzeba było to robić na półsprzęgle .....

Dlatego do częstego ciągania ciężkich przyczep czy lawet, kupuje się wyłącznie auto z ASB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.