akapap Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 Część, jtd 1.9, 115km, 300kkm pisałem wcześniej o moim problemach ze stilo. Wymieniłem turbosprężarkę i po chwili problemy wróciły. Objawy: bierze olej (200ml na 500km<<z czasem bierze go więcej>>, dymi na niebiesko (max na czarno), chlapie olejem z odmy. Jak pisałem wcześniej stało się to po zmianie oleju. Choć też wyszło, że pudło od turbiny (odma olejowa) była pęknięta i zaciągało lewe powietrze - przez to starła się turbina i mam podejrzenie, że może trochę brudu/piasku dostało się do silnika (niepotwierdzone). Za co tu się brać? Może spróbuję wlać jakiegoś uszczelniacza do silnika? A jak nie to na co trzeba się szykować? Da radę naprawić to w rozsądnych $? Czy trzeba szukać nowego silnika? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 A może po prostu zrzucić głowicę i go obejrzeć? Sprawdzić jeszcze raz odmę, turbo? Wtedy splanować, uszczelka i testować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 tak na moje oko to Panie głowica do planowania, i remont silnika tzw. UPG coś mi się wydaje, że padło. Proponuję sprawdzić czy czasem w płynie chłodzącym nie widać oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Dopiszę jeszcze, że dymi na początku po odpaleniu. A, pytam dlatego, że jak ściągnę głowicę to zaczną się koszty; i myślę, że może warto kupić używany silnik bez osprzętu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Dopiszę jeszcze, że dymi na początku po odpaleniu. > A, pytam dlatego, że jak ściągnę głowicę to zaczną się koszty; i myślę, że może warto kupić używany > silnik bez osprzętu. > Pozdrawiam. a skąd będziesz wiedział że kupowany silnik jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Dopiszę jeszcze, że dymi na początku po odpaleniu. > A, pytam dlatego, że jak ściągnę głowicę to zaczną się koszty; i myślę, że może warto kupić używany > silnik bez osprzętu. > Pozdrawiam. i co myślisz, że przy nim nie będziesz musiał nic robić, tylko wywalisz stary wstawisz nowy i wszystko będzie grało? Uwierz mi nowy silnik tez będziesz rozbierał i nawet możesz z nim mieć jeszcze więcej problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Kupując używany silnik zrobisz to samo co w swoim tylko zapłacisz dodatkowo za "nowy" + za przekładkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Część, > jtd 1.9, 115km, 300kkm tak czytam Twoje perypetie , albo ktoś straszliwie katował to auto , albo nie wymieniał oleju , albo ma z 500 tys najechane , bo strasznie masz zużyty ten silnik , mój ma 304 tys i nie bierze oleju jeszcze , ale był uczciwie serwisowany w rzeszy i cały czas na 5w 40 jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > tak czytam Twoje perypetie , albo ktoś straszliwie katował to auto , albo nie wymieniał oleju , > albo ma z 500 tys najechane , bo strasznie masz zużyty ten silnik , mój ma 304 tys i nie > bierze oleju jeszcze , ale był uczciwie serwisowany w rzeszy i cały czas na 5w 40 jeździ Do ostatniej a wymiany nie brał oleju. Wymiany zawsze na czas (selenie 5w40). Przebieg oryginalny. Nie wiem co się stało. Wydaje mi się, że - tak jak pisałem wcześniej - piasek dostał się do silnika. Nie widzę innego wytłumaczenia. Tak czy inaczej, zanim ściągnę głowicę zobaczę kamerą co jest grane w cylindrach. Jeśli będę porysowane to nie widzę sensu naprawy silnika, szczególnie, że same pierścienie (naprawa) kosztują u mnie 1500 PLN, jak do tego dojdzie jeszcze blok silnika to pewnie przy 3kPLN się zamknie. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 na moje to ci ta turbina pociagnela szczatki. Chociaz ja swoim przejechalem 20km (30min pracy silnika ) po miescie z urwana rura i turbo dzialalo jak odkurzacz - po zlapaniu rury nowym cybantem przez 100tys km nic sie nie dzialo. Dalej nie wiem bo poprostu zdazylem sprzedac auto. Tylko u mnie nie latalay zadne odlamki tylko poprostu turbo proacowalo bez zadnego filtra czy odstojnika na smieci wystawione wprost na kurz z otoczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > na moje to ci ta turbina pociagnela szczatki. Chociaz ja swoim przejechalem 20km (30min pracy > silnika ) po miescie z urwana rura i turbo dzialalo jak odkurzacz - po zlapaniu rury nowym > cybantem przez 100tys km nic sie nie dzialo. Dalej nie wiem bo poprostu zdazylem sprzedac > auto. Tylko u mnie nie latalay zadne odlamki tylko poprostu turbo proacowalo bez zadnego > filtra czy odstojnika na smieci wystawione wprost na kurz z otoczenia. Ja nawet nie wiem ile tak jeździłem. Nie było żadnych objawów. A moc turbiny ustępowało na tyle powoli, że zdążyłem się przyzwyczaić i nie czułem różnicy. Po wymianie turbiny jest moc ale silnik kuleje . Zauważyłem, że na zimnym nie kopci. Zaczyna spalać olej jak jest ciepły. Nie wiem na ile jest to powtarzalne. Cały czas myślę, żeby w pierwszym kroku zlać 5w40 i wlać coś z 10 na przedzie... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Ja nawet nie wiem ile tak jeździłem. Nie było żadnych objawów. A moc turbiny ustępowało na tyle > powoli, że zdążyłem się przyzwyczaić i nie czułem różnicy. > Po wymianie turbiny jest moc ale silnik kuleje . Zauważyłem, że na zimnym nie kopci. Zaczyna > spalać olej jak jest ciepły. Nie wiem na ile jest to powtarzalne. Cały czas myślę, żeby w > pierwszym kroku zlać 5w40 i wlać coś z 10 na przedzie... > Pozdrawiam! Najważniejsza jest prawidłowa diagnostyka. Nie rozkopuj silnika tylko sprawdź ciśnienie w cylindrach, jak będzie za niskie wlej trochę oleju do cylindrów ale tak aby poleciał na boki tłoków. Jak ciśnienie wzrośnie do problem z pierścieniami jeśli nie to zawory. Mój brał mi olej i obecnie jestem po wymianie pierścieni ( 80 zł za kpl. na tłok GETZ)szlifie głowicy i zaworów 230 zł. uszczelniacze zaworów uszczelki to jakieś 200 zł (koszt wymiany pierścieni może zamknąć się w 1000 zł jeśli zrobisz to sam). Aby pierścienie wymienić trzeba zrzucić skrzynię i zdjąć misę olejową. Nie warto kupować starego silnika bo nie wiadomo co go boli i ile ma przejechane. A olej może brać z różnych przyczyn np. zatkany filtr powietrza i wtedy pociągnie powietrze z silnika razem z kropelkami oleju,może turbina źle naprawiona i uszczelnienie przepuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > Najważniejsza jest prawidłowa diagnostyka. Nie rozkopuj silnika tylko sprawdź ciśnienie w > cylindrach, jak będzie za niskie wlej trochę oleju do cylindrów ale tak aby poleciał na boki > tłoków. Jak ciśnienie wzrośnie do problem z pierścieniami jeśli nie to zawory. Mój brał mi > olej i obecnie jestem po wymianie pierścieni ( 80 zł za kpl. na tłok GETZ)szlifie głowicy i > zaworów 230 zł. uszczelniacze zaworów uszczelki to jakieś 200 zł (koszt wymiany pierścieni > może zamknąć się w 1000 zł jeśli zrobisz to sam). Aby pierścienie wymienić trzeba zrzucić > skrzynię i zdjąć misę olejową. Nie warto kupować starego silnika bo nie wiadomo co go boli i > ile ma przejechane. A olej może brać z różnych przyczyn np. zatkany filtr powietrza i wtedy > pociągnie powietrze z silnika razem z kropelkami oleju,może turbina źle naprawiona i > uszczelnienie przepuszcza. W komputerze były historyczne błędy P1555 i P0404 - overboost i EGR. Podejrzewam, że zapisały się one kiedy mechanik testował różne rzeczy. Po skasowaniu nie wracają. A co do turbiny to muszę wrócić do mechanika bo nie jest szczelna na wyjściu do katalizatora. To nie powinno mieć znaczenia. A co miałeś na myśli mówiąc, że uszczelnienie turbiny puszcza? Wczoraj posiedziałem przez chwilę przy tym biednym stilo i coś mam wrażenie, że dostaje za mało powietrza. Jak rękę przyłożę do wlotu to wydaje się, że tego nie idzie za dużo. Przez chwilę przytkałem dopływ powietrza i od stilo wchłonął jedną kropkę oleju. Czy może być tak, że jak jest przytkany filtr powietrza to na korku będę przedmuchy? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.