Josyp Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Istnieją zestawy do naprawy gwintu na przykład w głowicy, ja mam ciut nietypowy problem, bo podczas prac z ramą motocyklową, trochę się zapomniałem i przez nieuwagę zniszczyłem gwint na śrubie wystającej z ramy i mocującej amortyzator (objechana szlifierką w kilku miejscach), czy są jakieś zestawy do naprawy gwintu na śrubie? (niewykręcalna, tylko wspawana w ramę, więc bezinwazyjna wymiana odpada), ewentualnie czy to dobry pomysł, by całą śrubę obspawać lekko, zeszlifować w miarę na okrągło i ponownie przegwintować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
conra Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Może da radę rozwiercić śrubę i dać na wylot nową sztukę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Może da radę rozwiercić śrubę i dać na wylot nową sztukę? to ostateczne rozwiązanie, ale wolałbym pokombinować z tą wystającą fabryczną, by zachować w miarę dobrze "geometrię" mocowania amorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > Istnieją zestawy do naprawy gwintu na przykład w głowicy, ja mam ciut nietypowy problem, bo podczas > prac z ramą motocyklową, trochę się zapomniałem i przez nieuwagę zniszczyłem gwint na śrubie > wystającej z ramy i mocującej amortyzator (objechana szlifierką w kilku miejscach), czy są > jakieś zestawy do naprawy gwintu na śrubie? (niewykręcalna, tylko wspawana w ramę, więc > bezinwazyjna wymiana odpada), ewentualnie czy to dobry pomysł, by całą śrubę obspawać lekko, > zeszlifować w miarę na okrągło i ponownie przegwintować? naspawac i nagwintowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 powodzenia w nagwintowaniu spawu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > powodzenia w nagwintowaniu spawu wystarcza dobre narzynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > wystarcza dobre narzynki Słyszałeś o utwardzaniu się stali w miejscu spawanym ? O wyginaniu się stali podczas spawania ? Aby to dobrze zrobić należało by się wtopić w śrubę a nie tylko przykleić do niej a wtedy oba te zjawiska zachodzą. Poza tym skoro jest to śruba trzymająca amortyzator to przypuszczam że jest wykonana jako utwardzona o podwyższonej twardości, więc na pewno podczas spawania się jeszcze bardziej utwardzi. Bez obróbki cieplnej będzie się zachowywać jak kawałek szkła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > Słyszałeś o utwardzaniu się stali w miejscu spawanym ? > O wyginaniu się stali podczas spawania ? > Aby to dobrze zrobić należało by się wtopić w śrubę a nie tylko przykleić do niej a wtedy oba te > zjawiska zachodzą. > Poza tym skoro jest to śruba trzymająca amortyzator to przypuszczam że jest wykonana jako > utwardzona o podwyższonej twardości, więc na pewno podczas spawania się jeszcze bardziej > utwardzi. Bez obróbki cieplnej będzie się zachowywać jak kawałek szkła. Odwrotnie. Po rozgrzaniu przy spawaniu może się odpuścić. Co do trzymania się naspawu do tej utwardzonej śruby to się zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > wystarcza dobre narzynki Nie wystarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > Istnieją zestawy do naprawy gwintu na przykład w głowicy, ja mam ciut nietypowy problem, bo podczas > prac z ramą motocyklową, trochę się zapomniałem i przez nieuwagę zniszczyłem gwint na śrubie > wystającej z ramy i mocującej amortyzator (objechana szlifierką w kilku miejscach), czy są > jakieś zestawy do naprawy gwintu na śrubie? Cały gwint jest uszkodzony? Może wystarczy go przeciągnąć narzynką i dać ze dwa razy wyższą nakrętkę? Na dokładkę można się wspomóc jakimś klejem do gwintów o najwyższej wytrzymałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > Odwrotnie. Po rozgrzaniu przy spawaniu może się odpuścić. Co do trzymania się naspawu do tej > utwardzonej śruby to się zgadzam. Częściowo się odpuści a częściowo stanie się twarda. Jak chcesz tak dokładnie. Tak czy inaczej ma skłonności do odkształceń i pęknięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 2 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > Cały gwint jest uszkodzony? Może wystarczy go przeciągnąć narzynką i dać ze dwa razy wyższą > nakrętkę? Na dokładkę można się wspomóc jakimś klejem do gwintów o najwyższej wytrzymałości. chyba właśnie zrobię rozwiązanie na leniwca jakieś, dam kilka podkładek i spróbuję, czy wówczas nakrętka złapie, a ostatecznie zaspawam nakrętkę po wsadzeniu amorka, bo w sumie przez ponad 70kkm eksploatacji i tak nie było potrzeby jego demontażu (tylko dla wygody przy pracach z ramą, ale na dobrą sprawę można by się bez tego demontażu obyć), a jak zaszłaby wyjątkowo kiedyś taka potrzeba to i tak wrócę na dobrą sprawę do punktu wyjścia, skoro mnie tak nastraszyliście perspektywą obspawania tej śruby... na chwilę obecną jakiś gwint jest (poprawiony z lekka narzynką), ale nakrętka przeskakuje i nie trzyma, jeśli się ją wkręci do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2015 > na chwilę obecną jakiś gwint jest (poprawiony z lekka narzynką), ale nakrętka przeskakuje i nie > trzyma, jeśli się ją wkręci do końca Jeśli masz miejsce to dorzuć drugą nakrętkę lub poszukaj nakrętki wzmocnionej ( jest dłuższa od standardowej ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2015 > ... na chwilę obecną jakiś gwint jest (poprawiony z lekka narzynką), ale nakrętka przeskakuje i nie > trzyma, jeśli się ją wkręci do końca Jeśli przeskakuje, to gwintu już praktycznie nie ma. Jeszcze inne wyjście - przegwintować śrubę o jeden rozmiar w dół i też wyższa(grubsza) nakrętka. Większość sił jest w kierunku bocznym, a nie wzdłuż śruby. Powinno wytrzymać. Zaspawywanie nakrętki to skuteczny sposób, ale zdecydowanie mało elegancki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2015 > Istnieją zestawy do naprawy gwintu na przykład w głowicy, ja mam ciut nietypowy problem, bo podczas > prac z ramą motocyklową, trochę się zapomniałem i przez nieuwagę zniszczyłem gwint na śrubie > wystającej z ramy i mocującej amortyzator (objechana szlifierką w kilku miejscach), czy są > jakieś zestawy do naprawy gwintu na śrubie? (niewykręcalna, tylko wspawana w ramę, więc > bezinwazyjna wymiana odpada), ewentualnie czy to dobry pomysł, by całą śrubę obspawać lekko, > zeszlifować w miarę na okrągło i ponownie przegwintować? CIekawe jaka narzynka zrobi ci gwint na pospawanej srubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2015 Kombinacje ze naspawywaniem i takie tam... Takie dymanie kotka za pomocą młotka Ja bym po prostu podjechał do jakiegoś spawacza, najlepiej z papierami do spawania atestowanych konstrukcji (warsztaty naprawiające dźwigi i podnośniki mają takich) i wspawać nowa śrubę o odpowiednich parametrach, w odpowiedni sposób za parę groszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2015 > Jeśli przeskakuje, to gwintu już praktycznie nie ma. Jeszcze inne wyjście - przegwintować śrubę o > jeden rozmiar w dół i też wyższa(grubsza) nakrętka. Większość sił jest w kierunku bocznym, a > nie wzdłuż śruby. Powinno wytrzymać. Zaspawywanie nakrętki to skuteczny sposób, ale > zdecydowanie mało elegancki. i to jest jedyne sensowne rozwiązanie. Dodam tylko ze nowy gwint polecam zrobić drobnozwojowy, ewentualnie o takim samym skoku jak był wcześiej. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.