Skocz do zawartości

nowe twingo - wrazenia.


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

> Ja parkuję codziennie kombi.

> I naprawdę nie mam z tym problemu.

> Czasem problemem jest długość albo szerokość ale promień skrętu? Najwyżej trzeba zrobić coś na dwa.

> 99% przebiegu pokonuje się jednak jeżdżąc prosto do przodu

> A dopóki auto ma przezroczyste szyby, kierownicę ze wspomaganiem i bieg wsteczny to parkowanie

> odbywa się dokładnie tak samo

> Ale wracając do tematu - nowe Twingo może być śmiesznym autkiem, ale nadal twierdzę że "wartość

> dodana" dzięki umieszczeniu silnika z tyłu jest znikoma dla nabywcy.

> Spowoduje tylko wzrost kosztów serwisu po gwarancji.

No faktycznie. To ogromne koszty cale 1300 zł za dodatkowe 3 lata gwarancji i 100 tysięcy km. Wiesz ludzie bez jednej nogi tez mówią że nie maja problemu z chodzeniem. Po prostu się przyzwyczaili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W każdym tym punkcie jest łatwiej.

szczególnie na zaśnieżonym parkingu wink.gif

Ja rozumiem, że mniejszy promień skrętu to duża zaleta w tym aucie, ale cięższy tył i RWD w aucie miejskim to błąd. Nie potrzebna konstrukcja i koszta

Imho czas to zweryfikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczególnie na zaśnieżonym parkingu

> Ja rozumiem, że mniejszy promień skrętu to duża zaleta w tym aucie, ale cięższy tył i RWD w aucie

> miejskim to błąd. Nie potrzebna konstrukcja i koszta

> Imho czas to zweryfikuje.

Przy silniku z tylu i ESP jazda po zaśnieżonym parkingu jest łatwiejsza niż przy fwd. Ja nawet przy silniku z przodu i rwd nie narzekałem. Oczywiście pod warunkiem posiadania zimowek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczególnie na zaśnieżonym parkingu

> Ja rozumiem, że mniejszy promień skrętu to duża zaleta w tym aucie, ale cięższy tył i RWD w aucie

> miejskim to błąd. Nie potrzebna konstrukcja i koszta

> Imho czas to zweryfikuje.

Tu dochodzi jeszcze duża zaleta przy dynamicznej jeździe w postaci dobrej trakcji przy ruszaniu oraz komfort wynikający z odzielenia układu napędowego od kierowniczego. Nie bez powodu w wielu autach klasy premium stosuje się rwd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz dlaczego maluch w zimie zwykł dojezdzać tam gdzie auta z FWD mogły tylko pomarzyć ?

> własnie z powodu silnika z tyłu i napedu na tył

Maluch nie był zły ale jakiejś tam przewagi nad większością FWD to nie było, co innego RWD typu kredens czy polonez-to faktycznie słabo zimą wypadało.

Taka skoda105/120 mimo napędu/silnika z tyłu też była nie za przyjemna w prowadzeniu po sniegu, trzeba było przód dociążać, bo znosiło grinser006.gif

Samara szła jak burza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz dlaczego maluch w zimie zwykł dojezdzać tam gdzie auta z FWD mogły tylko pomarzyć ?

> własnie z powodu silnika z tyłu i napedu na tył

taaa, to ja i wszyscy znajomi chyba mieli inne maluchy. Już "przeskok" na CC czy Tico to był skok w kwestii zachowania trakcji zima.

Malucha jak sie nie rozpedzilo to mozna bylo sobie snieg mielic jednym kolem tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW. nie znam w mojej okolicy ASO Renault gdzie spontanicznie przy okazji przeglądu sprzątano by

> wnętrze auta, o bagażniku nie wspominając.

Jak jeździłem Clio to za każdym razem samochód umyty i odkurzony wyjeżdżał z serwisu. Potem miałem okazję serwisować Citroena i nieźle się zirytowałem jak pięknie wymyli gumowe dywaniki zostawiając cały syf pod spodem. NIe to żeby oczekiwał jakiegoś super czyszczenia ale chociaż rach-ciach mogliby odkurzaczem przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy silniku z tylu i ESP jazda po zaśnieżonym parkingu jest łatwiejsza niż przy fwd. Ja nawet przy

> silniku z przodu i rwd nie narzekałem. Oczywiście pod warunkiem posiadania zimowek.

Pamiętam jeden poranek jakieś 15-20 lat temu, gdzie dowaliło mnóstwo świeżego śniegu na osiedlu.

Najpopularniejsze - przednionapędówki - jako tako dawały radę

Maluchy poruszały się bez większego trudu.

Auta typu Omega, Sierra - te potrafiły skapitulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.